Conecteaza-te cu noi

AUTO

Beneficii Stage 1: Cum ajută Chiptuning-ul mașina ta?

Publicat

in

Stage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii.

Stage 1 reprezintă primul nivel de chiptuning, o tehnică de optimizare a software-ului ECU (Engine Control Unit) pentru a îmbunătăți performanțele motorului mașinii. Acest proces nu necesită modificări fizice ale motorului și se concentrează exclusiv pe reglajul electronic al parametrilor, cum ar fi presiunea turbo, injecția de combustibil și avansul la aprindere.

Beneficiile Chiptuning-ului Stage 1

1. Creșterea puterii și cuplului
Primul și cel mai evident beneficiu al unui Stage 1 este creșterea puterii motorului. Majoritatea mașinilor vin cu o calibrare conservatoare din fabrică, iar chiptuning-ul Stage 1 poate aduce o creștere de până la **20-30%** a puterii și cuplului. Astfel, mașina va accelera mai rapid și va avea un răspuns mai bun la pedala de accelerație.

2. Eficiență mai bună a consumului de combustibil
Odată optimizată curba de cuplu și gestionarea injecției de combustibil, motorul poate deveni mai eficient. Cu toate acestea, eficiența îmbunătățită depinde și de stilul de conducere. De obicei, dacă nu se abuzează de puterea suplimentară, consumul poate scădea ușor datorită funcționării motorului într-un regim mai eficient.

3. Îmbunătățirea răspunsului la accelerare
Prin optimizarea setărilor ECU, se poate reduce lag-ul turbo și întârzierile la accelerare, ceea ce face mașina să răspundă mult mai prompt. Acest lucru aduce un plus de plăcere în condus, mai ales în depășiri sau pe drumuri sinuoase.

4. Adaptabilitate la preferințele șoferului
Chiptuning-ul Stage 1 permite personalizarea caracteristicilor motorului în funcție de nevoile și preferințele fiecărui șofer. Dacă îți dorești o experiență mai sportivă sau o mai bună economie de combustibil, ajustările pot fi realizate pentru a atinge aceste obiective.

5. Niciun impact asupra duratei de viață a motorului
Stage 1 este considerat a fi o modificare sigură, deoarece parametrii rămân în limitele de toleranță ale motorului și ale componentelor sale. Nu necesită modificări fizice ale motorului sau schimbarea pieselor, deci nu afectează negativ durabilitatea motorului atunci când este făcut corespunzător și cu responsabilitate.

Este Stage 1 pentru Tine?


Dacă îți dorești să îmbunătățești performanța mașinii fără a compromite siguranța și fiabilitatea, chiptuning-ul Stage 1 este o opțiune excelentă. Cu toate acestea, este important să alegi o firmă de încredere, care să utilizeze un software de calitate și să cunoască particularitățile mașinii tale. Un Stage 1 realizat greșit poate duce la defecțiuni majore, așa că nu ar trebui să faci compromisuri privind calitatea.


Chiptuning-ul Stage 1 poate aduce multiple beneficii, de la creșterea puterii și a cuplului până la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil. Este un mod sigur și eficient de a îmbunătăți performanțele mașinii tale, oferind o experiență de condus mai plăcută. Asigură-te că te informezi bine și colaborezi cu specialiști pentru a te bucura la maxim de avantajele chiptuning-ului.

Loading

AUTO

Dubai, prima regiune din lume cu transport aerian in interiorul orasului

Publicat

in

Din 2026, pasagerii vor putea lua taxi-ul aerian de pe aeroportul international din Dubai, pentru a ajunge la hotel sau in alte zone din oras. Langa aeportul international Dubai a inceput construirea primei statii de taxi-uri aeriene. Taxiurile zburatoare vor reduce timpul de calatorie in cele mai aglomerate zone din Dubai. In loc de 30-45 de minute cu masina, deplasarea va dura doar 10-12 minute. Taxi-urile aeriene sunt concepute pentru a transporta un pilot plus patru pasageri. Toate informatiile aici https://newsin.ro/in-dubai-incepe-constructia-primei-statii-de-taxi-uri-aeriene/

Loading

Citeste mai mult

AUTO

UE consideră că nu sunt șanse pentru un acord rapid cu China şi evitarea tarifelor suplimentare la automobile electrice

Publicat

in

Uniunea Europeană a înregistrat progrese limitate în negocierile cu China destinate găsirii unei alternative la tarifele suplimentare impuse automobilelor electrice importate şi, totodată, blocul comunitar estimează că sunt şanse reduse pentru a se ajunge la un acord rapid, au declarat pentru agenția Bloomberg mai mult surse apropiate dosarului, scrie Agerpres.

China şi UE vor continua săptămâna aceasta discuţiile tehnice, după discuţiile care au avut loc la Beijing, unde ambele părţi au spus că au fost înregistrate unele progrese.

Cu toate acestea, pentru moment, şansele pentru un acord rămân mici susţin sursele citate de Bloomberg. China nu a făcut însă paşi spre cerinţele UE, care vrea ca orice acord convenit să fie respectat, iar efectele sale să fie egale cu tarifele pe care blocul comunitar le-a adoptat luna trecută.

Potrivit Bloomberg, discuţiile recente s-au concentrat pe stabilirea unui mecanism de comunicare între Bruxelles şi Beijing precum şi pe evitarea aşa-numitelor compensări încrucişate, în cadrul cărora orice preţuri minime la importurile de automobile electrice sunt compensate de vânzarea de alte bunuri, precum autoturisme hibride şi accesorii.

Sursele adaugă faptul că cele două părţi au puncte de vedere diferite cu privire la posibilitatea unor acorduri cu constructorii individuali, inclusiv firmele europene care au societăţi mixte cu companii chineze. UE susţine că astfel de acorduri ar fi în linie cu regulile Organizaţiei Mondiale a Comerţului, în timp ce Beijingul insistă pe negocierea unui acord de tip umbrelă cu un organism reprezentativ chinez.

China a ameninţat că va răspunde la tarifele impuse de UE la automobilele electrice chineze cu propriile sale tarife pentru produsele lactate, carnea de porc şi coniacul european. În replică, UE a anunţat că îşi va apăra interesele în aceste domenii, în timp ce în paralel va rezista la corelarea tuturor acestor anchete sub forma unei mari negocieri.

În luna octombrie, UE a introdus tarife suplimentare de până la 35% pentru automobilele electrice importate din China şi aceste tarife ar urma să fie în vigoare timp de cinci ani, în absenţa unui acord alternativ.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Italia își reduce sprijinul pentru industria auto, de teamă că finanțează mașini produse în China

Publicat

in

Guvernul Italiei intenţionează să reducă fondurile alocate anterior în vederea sprijinirii industriei auto a ţării, pentru a evita finanţarea maşinilor produse în China, a anunţat ministrul Economiei, Giancarlo Giorgetti, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

Ca parte a bugetului pe 2025, autorităţile de la Roma vor să redirecţioneze 4,6 miliarde de euro din cei 5,8 miliarde de euro alocaţi pentru perioada 2025-2030 în vederea finanţării sectorului auto.

„Nu reducem fondurile pentru companiile care vor să realizeze procese de conversie, reducem fondurile pentru subvenţiile menite să sprijine maşinile electrice produse în China sau alte ţări”, a declarat Giancarlo Giorgetti.

Italia a prevăzut pentru acest an subvenţii în valoare de 950 de milioane de euro pentru a-i ajuta pe automobilişti să facă trecerea la vehicule mai curate.

Ce subvenții acordă Italia pentru cumpărarea de mașini electrice

Autorităţile de la Roma oferă subvenţii de până la 13.750 de euro pentru cei cu venituri reduse care vor să îşi cumpere un vehicul electric nou care costă până la 30.000 de euro, fără TVA. O parte din această subvenţie este legată de casarea unui automobil existent cu motor pe combustie.

Acelaşi grup al persoanelor cu venituri reduse poate beneficia de o subvenţie de până la 10.000 de euro pentru un nou vehicul plug-in hybrid care costă până la 45.000 de euro.

În plus, vehiculele cu motoare pe combustie de ultimă generaţie vor fi şi ele eligibile pentru a beneficia de subvenţii, dar va fi vorba de o sumă mult mai mică.

Noile măsuri fac parte dintr-un program mai amplu pe mai mulţi ani, cu o valoare de peste opt miliarde de euro, pe care Italia l-a anunţat în 2022 pentru a-şi sprijini industria auto.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Unul dintre cei mai mari producători de componente auto, cu activități importante în România, va închide două fabrici din Europa și renunță la 4.700 de angajați

Publicat

in

Grupul german Schaeffler, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, a anunțat un plan de restructurare prin care-și va reduce efectivele din Europa cu 4.700 de angajați. Compania a trimis în șomaj tehnic în septembrie sute de angajați de la fabrica de lângă Brașov.

Schaeffler are aproape 5.000 de angajați în România și 120.000 în toată lumea. Grupul a anunțat acum un amplu plan de restructurare pentru a-și crește competitvitatea și vor fi afectate 10 uzine din Germania și cinci din alte țări europene.

Două fabrici vor fi închise, dar compania nu a spus care vor fi acestea, informațiile urmând să vină până la final de an. Producția va fi relocată și vor fi mai mult schimbări, în special în Germania.

Numărul de angajați va scădea cu 4.700 în Europa, 2.800 de locuri de muncă urmând să dispară în Germania.

Compania țintește economii anuale de 290 milioane euro/an până în 2029, iar costurile acestor măsuri de redresare ar fi de 580 milioane euro.

Schaeffler a fuzionat recent cu producătorul bavarez de sisteme de transmisie Vitesco Technologies, care are de asemenea afaceri în România.

Cererea a scăzut pe piața auto europeană și tot mai multe companii simt acest lucru și trebuie să-și ajusteze activitățile.

Schaeffler produce în România, la Brașov, componente pentru industria auto și rulmenți grei pentru aplicații industriale.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Volkswagen nu are de ales, pentru că la situația actuală s-a ajuns după decenii de probleme, a explicat directorul companiei

Publicat

in

Un program de reducere a costurilor la Volkswagen este inevitabil, pentru a remedia „decenii de probleme structurale” la constructorul auto german, a declarat directorul general Oliver Blume într-un interviu publicat duminică în cotidianul „Bild am Sonntag”, preluat de Reuters și Agerpres.

„Cererea slabă din Europa şi câştigurile semnificativ mai mici în China sunt o dovadă a unor decenii de probleme structurale la VW”, a spus Oliver Blume pentru „Bild am Sonntag”.

Luni, preşedintele comitetului de întreprindere de la Volkswagen, Daniela Cavallo a dezvăluit că producătorul auto vrea să închidă cel puţin trei uzine, să elimine zeci de mii de locuri de muncă în Germania şi să reducă activităţile şi la restul uzinelor din cea mai mare economie a Europei, în ceea ce ar urma să fie o restructurare peste aşteptări.

Conducerea Volkswagen nu a confirmat aceste planuri dar miercuri a cerut angajaţilor să accepte o reducere salarială de 10%, susţinând că aceasta este singura modalitate prin care cel mai mare constructor european de automobile poate salva locurile de muncă şi să rămână competitiv.

În interviul pentru „Bild am Sonntag”, Oliver Blume a menţionat în mod expres costurile ridicate ale operării în Germania drept unul din factorii care afectează competitivitatea Volkswagen, adăugând „costurile noastre din Germania trebuie reduse în mod semnificativ”.

Nu poate exista flexibilitate cu privire la obiectivele vizând reducerea costurilor, numai cu privire la modul cum pot fi atinse, a subliniat Oliver Blume.

Potrivit „Bild am Sonntag”, constructorul auto german a pus deoparte aproximativ 900 milioane de euro în raportul anual pentru punerea în aplicare a acestor măsuri de reducere a costurilor.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Luna trecută, directorul Volkswagen a avertizat că situaţia companiei este „alarmantă” și au apărut în spațiul public informația că Volkswagen ia în considerare pentru prima oară în istoria sa ideea de a închide uzine auto din Germania.

Loading

Citeste mai mult

AUTO

Mazda lansează noul EZ-6 electric la doar 19.000 de dolari. După China urmează Europa

Publicat

in

Primul automobil electric global al Mazda a fost lansat pe piața din China, la un preț de numai 19.000 de dolari. Mașina va fi lansată în perioada următoare pe piețele din Europa, dar nu este cunoscut deocamdată prețul.

Mazda a dezvăluit în prima parte a acestui an noul său model electric EZ-6, dezvoltat împreună cu partenerii de la Changan, în China, pe platforma chinezilor EPA, regăsită și pe modele celebre precum Deepal L07.

Citește articolul integral pe Profit.ro

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend