Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Atacatorul era român! Fetiță de 11 ani și femeie de 34 de ani, înjunghiate în plină stradă, la Londra

Publicat

in

O fată de 11 ani și o femeie de 34 de ani au fost înjunghiate în Piața Leicester din Londra. Victimele au supraviețuit și au fost duse la spital. Un bărbat a fost reținut în urma incidentului. Ulterior, s-a aflat că atacatorul este un român, pe nume Ioan Pînțaru.

„Ambasada României la Londra a fost sesizată luni, 12 august 2024, de către autoritățile britanice de poliție cu privire la incidentul petrecut în Leicester Square și la reținerea unei persoane. Ca urmare a demersurilor efectuate în regim de urgență prin intermediul biroului atașatului pentru afaceri interne al Ambasadei României în Regatul Unit, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) confirmă faptul că persoana reținută de autoritățile britanice este cetățean român.

MAE, prin misiunea diplomatică și Consultul General al României la Londra menține legătura cu autoritățile britanice privind acest caz și va urma procedurile consulare specifice. De asemenea, MAE precizează că, până la acest moment, nu au fost recepționate alte solicitări în legătură cu acest caz”, a transmis MAE.

Atacatorul, dezarmat de paznicul unui magazin

Paznicul unui magazin a descris modul în care a dezarmat un bărbat înjunghiat după ce o fetiță de 11 ani a fost înjunghiată în Leicester Square din Londra.

Abdullah, în vârstă de 29 de ani, a declarat că a “auzit un țipăt”, apoi a “sărit pe” bărbatul care o ataca pe copil, înainte de a-l imobiliza și de a-i lua cuțitul.

“Am văzut un copil înjunghiat și am încercat să o salvez. Este de datoria mea să îi salvez”, a spus el.

Abdullah a declarat că el și colegii săi au acordat primul ajutor copilului înainte ca poliția să ajungă la patru minute de la atac, luni dimineață.

Poliția Metropolitană a declarat că fetița va avea nevoie de tratament spitalicesc, dar rănile ei nu îi pun viața în pericol.

Poliția a declarat că un bărbat în vârstă de 32 de ani a fost arestat la fața locului și că ofițerii nu caută pe nimeni altcineva în legătură cu atacul.

Nu există nicio sugestie că incidentul are legătură cu terorismul și poliția nu crede că suspectul și victimele se cunosc.

Abdullah, care lucrează la magazinul de ceai TWG de aproximativ opt luni, a declarat că “a auzit un țipăt” și a văzut o persoană în vârstă de aproximativ 30 de ani “înjunghiind un copil”.

“Am sărit pe el, i-am ținut mâna în care [purta] cuțitul și l-am așezat pe podea, l-am ținut și i-am luat cuțitul”, a spus el.

“Apoi s-au alăturat și alte câteva persoane și l-am ținut până când a venit poliția, a durat poate trei-patru minute până a sosit poliția și apoi l-au luat în custodie.”

Poliția a lăudat curajul celor care au intervenit pentru a ajuta.

“Acesta este un incident îngrozitor, iar gândurile noastre sunt alături de victime și de familia lor”, a declarat detectivul inspector șef Christina Jessah.

“Vom continua să le oferim sprijin în următoarele zile și săptămâni.

“Aș dori să aduc un omagiu membrilor publicului, inclusiv personalului din întreprinderile locale, care au intervenit cu curaj în acest incident.

“S-au pus pe ei înșiși în pericol și au dat dovadă de cea mai bună Londra făcând acest lucru.”

Un șervețel acoperit cu sânge a putut fi văzut pe trotuar împreună cu obiecte, inclusiv brichete și o șapcă de baseball, la locul incidentului din centrul Londrei, care este o destinație populară pentru turiști.

Loading

NATIONAL

Experții cer Guvernului să ia una dintre cele mai controversate decizii din istoria Marii Britanii: Eliminarea tradiționalei halbe de bere englezească

Publicat

in

O analiză desfășurată în mai multe pub-uri din Marea Britanie a arătat că servirea berii în pahare mai mici reduce semnificativ consumul, cu până la 10%.

Această scădere ar duce la o populație mai sănătoasă și, implicit, la reducerea costurilor pentru sistemul public de sănătate, conform cercetării.

Englezii au o tradiție de a consuma bere din halbe mari, de aproximativ 570 de mililitri, încă din secolul al XVII-lea.

Specialiștii propun înlocuirea acestora cu pahare ce conțin doar două treimi din volumul obișnuit.

Cu toate acestea, proprietarii de pub-uri sunt sceptici, temându-se că berea servită în cantități mai mici va deveni mai puțin atractivă, ceea ce ar putea duce la scăderea vânzărilor.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Giganții din social media, sub lupa SUA! Ce arată raportul FTC și ce acuzații le sunt aduse

Publicat

in

Un studiu efectuat de-a lungul mai multor ani arată că giganţii din domeniul platformelor sociale şi internetului practică “supravegherea în masă” pentru a capitaliza datele personale ale utilizatorilor de internet, conform Autorităţii americane pentru Concurenţă (FTC), citată joi de AFP, conform Agerpres.

Un raport publicat miercuri seara – realizat de FTC plecând de la solicitările lansate cu patru ani în urmă către nouă firme – a stabilit că aceste companii au colectat cantităţi importante de date, uneori prin intermediul operatorilor de date cu caracter personal, şi că pot păstra respectivele informaţii o perioadă nelimitată de timp.

“Acest raport pune în lumină modul în care reţelele de socializare şi companiile de streaming video colectează o cantitate enormă de date personale şi le monetizează pentru multe miliarde de dolari”, a explicat într-un comunicat şefa FTC, Lina Khan, declarându-se “deosebit de îngrijorată de eşecul multora dintre aceste companii de a proteja copiii şi adolescenţii în online”.

În multe dintre aceste companii, modelul economic, care implică recurgerea la publicitatea ţintită, încurajează colectarea în masă a datelor utilizatorilor, privilegiind profitul în detrimentul vieţii private, conform raportului.

FTC, despre viaţa privată a utilizatorilor

“Lucrative pentru companii, aceste practici de supraveghere pot pune în pericol viaţa privată a oamenilor, ameninţându-le libertăţile şi expunându-i la o serie de rele, de la furtul de identitate la hărţuire”, afirmă şefa FTC.

IAB “dezamăgit” de FTC

Într-un mesaj ca reacţie la publicarea acestui raport, şeful Interactive Advertising Bureau (IAB), o organizaţie a companiilor din acest sector, s-a declarat “dezamăgit de faptul că FTC continuă să considere industria publicităţii digitale ca fiind implicată în ‘supravegherea comercială în masă'”.

David Cohen susţine că internauţii înţeleg că publicitatea ţintită le permite să profite de servicii online, care altfel nu ar fi gratuite sau ieftine.

Totodată, IAB a dat asigurări joi că susţine “cu fermitate” legea exhaustivă cu privire la confidenţialitatea datelor personale la scară naţională, a cărei respectare o solicită raportul.

Raportul se bazează pe solicitările trimise la sfârşitul anului 2020 către companii precum Meta, YouTube (Google), Snap, Amazon (pentru Twitch), ByteDance (TikTok) şi Twitter devenit între timp X.

Un purtător de cuvânt al Google, Jose Cataneda, a declarat pentru AFP că grupul său sa “are normele cele mai stricte în domeniul privind confidenţialitatea datelor”. “Nu vindem niciodată informaţii personale şi nu folosim informaţii sensibile pentru a difuza publicitate”, a dat asigurări el.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Vin vremuri tulburi, potrivit șefei Băncii Centrale Europene – Situația de azi, asemănătoare celei dinainte de marea criză și de război

Publicat

in

Economia globală se confruntă cu o fragmentare similară celei din epoca „naţionalismului economic”, care a cauzat colpasul comerţului internaţional şi Marea Criză de la sfârşitul anilor 1920, a spus preşedinta Băncii Centrale Europene, scrie Ziarul Financiar.

„Ne-am confruntat cu cea mai dură pandemie din 1920, cel mai dur conflict în Europa din 1940 şi cea mai mare criză a energiei din 1970”, a declarat Christine Lagarde. Aceste tulburări au schimbat permanent activitatea economic globală, adaugă preşedinta BCE.

„Parelele dintre 1920 şi 2020 incep să iasă în evidenţă”, explică Lagarde.

Politica monetară a anilor 1920 ai secolului trecut a fost pusă în dificultate de standardul aur, economiile intrând în deflaţie şi crize bancare. „Suntem astăzi într-o poziţie mult mai bună pentru a adresa aceste schimbări structurale decât au fost predecesorii noştri”, sublinează Christine Lagarde.

Bancherii au fost nevoiţi să înveţe că aderenţa la standarul aur şi ratele fixe de schimb „nu au fost robuste în vremuri de schimbări structurale”, întrucât au contribuit la „un ciclu de naţionalism economic”, conchide Lagarde.

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

‘Ianis Hagi trăiește cea mai urâtă față a fotbalului’ (presă)

Publicat

in

Trimis la echipa a doua a lui Rangers, Ianis Hagi se află într-o situație disperată, comentează presa sportivă spaniolă.

„Fiul lui Hagi trăiește cea mai urâtă față a fotbalului! Ianis se află într-o situație dificilă la Rangers”, apreciază jurnaliștii de la as.com. Conform acestora, intervențiile tatălui său, Gică Hagi, au pus paie pe foc, scrie Adevărul.

„Fotbalistul român, fiul legendarului Gică Hagi, care a jucat pentru Real Madrid și Barcelona, a fost exclus din lotul primei echipe după un conflict cu antrenorul Philippe Clement, petrecut la jumătatea lunii august. Ianis, care a fost împrumutat sezonul trecut la Alaves, l-a acuzat pe antrenor pe rețelele sociale că a mințit atunci când a spus că jucătorul și agentul săi i-a cerut clubului să îi caute echipă. După aceste acuzații, Clement i-a întors spatele lui Hagi, care a jucat doar 27 de minute de la începutul sezonului, la meciurile pe care naționala României le-a jucat în Liga Națiunilor, împotriva lui Kosovo și a Lituaniei. Ianis nu a fost ajutat nici de cuvintele tatălui său, care a spus că Rangers l-a tratat ‘oribil’ pe Ianis. Pentru acesta, consecințele au fost cele mai rele posibile, fiind nevoit să rămână la echipă știind că Philippe Clement nu se va baza pe el și a fost trimis la echipa a doua”, conform sursei citate.

„Totuși, lucrurile nu merg bine pentru Ianis Hagi nici la echipa de rezerve. Rangers a jucat un meci împotriva lui Fraserburgh în Scottish Challenge Cup, iar Hagi nu a primit niciun minut. Un mesaj puternic pentru jucător, care a spus recent că vrea să continue să lupte pentru un loc în prima echipă”, au mai scris jurnaliștii spanioli.

Citește și: Ianis Hagi: Vreau să fie clar. Nu am cerut niciodată să plec de la Glasgow Rangers

Loading

Citeste mai mult

NATIONAL

Elveția renunță la neutralitate! Declarație de război împotriva practicilor Temu

Publicat

in

Declarațiile împotriva Temu se înmulțesc, după ce și Handelsverband, asociația națională de comerț cu amănuntul din Elveția, a depus o plângere la Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO).

Acuzațiile se referă la practici comerciale neloiale, asociația susținând că platforma de comerț electronic din China încalcă legislația elvețiană privind divulgarea prețurilor (OIP) prin prezentarea unor prețuri false și autocomparate, care nu respectă intervalul de timp legal pentru comparare.

Acesta nu este singurul aspect problematic al activității Temu în Elveția. Handelsverband a semnalat și încălcarea Legii privind răspunderea pentru produse (LRFP), acuzând compania că încearcă să se exonereze de responsabilitatea pentru produsele vândute, transferând această responsabilitate consumatorilor, care sunt tratați ca și cum ar fi importatori.

Retailerii elvețieni denunță concurența neloială și menționează că Temu recurge la metode de vânzare agresive și că există probleme și în gestionarea retururilor. În loc să își asume preluarea și eliminarea deșeurilor electrice și electronice, compania este acuzată că încearcă să se sustragă de la această obligație legală.

Probleme și acuzații în întregul spațiu economic european

Problemele Temu nu se limitează doar la Elveția. Acuzații similare au fost lansate și în alte state din spațiul economic european, precum, Austria, Germania, Ungaria, Polonia și România. Autoritățile de reglementare de pe întreg continentul sunt chemate să investigheze practicile comerciale ale platformei, acuzată de înșelăciune și încălcarea legislației europene.

Loading

Citeste mai mult

ACTUAL

Începe Oktoberfest: Mai multă securitate, fără „iarbă”, dar cu tradiţionalele halbe uriaşe

Publicat

in

Tradiţionala sărbătoare Oktoberfest se deschide sâmbătă la Munchen, cu iubitorii berii pregătiţi să sprinteze spre corturile cu bere pentru primele lor halbe în ceea ce este considerat a fi cea mai mare sărbătoare populară din lume, relatează agenția germană de presă DPA, preluată de Agerpres.

Însă petrecerea din acest an este organizată la scurt timp după un atac mortal cu cuţitul de la un festival din oraşul Solingen (vest), aşa că securitatea va fi strictă, menţionează DPA.

Ministrul de interne bavarez Joachim Herrmann a declarat că nu există ameninţări specifice la adresa celei de-a 189-a ediţii a celebrei sărbători a berii care va dura 2 săptămâni şi care anul trecut a atras peste 7 milioane de oameni. Cu toate acestea, autorităţile anunţă că sunt în stare de alertă ridicată.

Locaţia festivalului, denumită Wiesn, dispune de un concept sofisticat de securitate: verificări la porţile de acces, interzicerea bagajelor voluminoase, a cuţitelor şi recipientelor din sticlă, poliţie omniprezentă, bariere retractabile pentru trafic şi dispozitive din beton pentru a preveni atacurile cu autoturisme.

Pentru prima oară, vor fi folosite aleator peste 40 de detectoare de metale portabile în zona Wiesn, conform directorului festivalului, Clemens Baumgärtner.

Aproximativ 600 de ofiţeri de poliţie vor fi prezenţi în perimetrul festivalului, pe lângă cei 1.200 – 1.500 de stewarzi aduşi de municipalitate.

Foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON / imago stock&people / Profimedia

Consumul de canabis, interzis. Bere mai scumpă

„Am făcut tot ce am putut”, a declarat primarul din Munchen, Dieter Reiter, care va deschide festivalul.

De asemenea, landul Bavaria a interzis prin lege fumatul de canabis la festivalurile populare şi pe terasele cu bere. Legea interzice fumarea canabisului în apropierea minorilor, ceea ce include şi festivalurile populare. Organizatorii Oktoberfest au recepţionat pozitiv această măsură, spunând că nu vor mai trebui să se implice în dispute cu clienţii care fumează canabis, susţine DPA.

Publicul va fi nemulţumit şi de creşterea preţului la bere. Anul acesta costul unui litru de bere a ajuns la 15 euro, dar în cadrul festivalului va varia între 13,6 şi 15,3 euro. Puţină consolare poate veni din faptul că berea Wiesen, ce este produsă conform unor reţete secrete, conţine mai mult alcool decât o bere obişnuită – în jur de 6%.

Până acum preţul piperat al berii nu i-a alungat pe petrecăreţi: conform statisticilor municipalităţii din Munchen, anul trecut s-au consumat peste 7,4 milioane de litri de bere. Cei care, după prea mult alcool, vor simţi că au nevoie de hidratare, vor putea bea gratuit apă de la ţâşnitorile amenajate, la fel ca anul trecut. Cei mai pretenţioşi, care vor dori apă îmbuteliată, vor scoate din buzunar aproximativ 10 euro pentru 1 litru.

Foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON / DPA / Profimedia

Au crescut şi preţurile la mâncărurile servite în incinta festivalului. Unul dintre motive este creşterea TVA-ului pentru mâncarea din restaurante (de la 7% la 19% în luna ianuarie). Anterior fusese scăzut în contextul pandemiei Covid.

„Trebuie să presupunem o creştere de 15%, din care 12% după modificarea TVA la nivelul dinaintea pandemiei şi 3% din creşterea generală a preţurilor”, a comentat co-organizatorul Christian Schottenhamel. El a arătat spre guvernul federal precizând că politicienii şi-au încălcat promisiunile că vor menţine un TVA de 7% pentru mâncare.

Foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON / DPA / Profimedia

Accesul în corturile cu bere se face în principal prin rezervarea locurilor, dar cei mai sprinteni pot alerga să prindă puţinele locuri rămase nerezervate sâmbătă dimineaţa, la deschidere. Cei care dispun de rezervare, dar din diferite motive nu mai pot sau nu mai doresc să vină la Oktoberfest, îşi pot vinde locurile rezervate.

Cei care nu ştiu cu ce să se îmbrace pentru eveniment pot opta pentru „uniforma” tradiţională a Oktoberfest: „dirndl” pentru doamne şi domnişoare şi respectiv „lederhosen” pentru domni. Axel Munz, directorul executiv al lanţului de magazine de costume tradiţionale Angermaier, susţine că anul acesta se poartă „dirndl”-urile în culorile „mov la modă, mentă deschisă şi salvie, albastru regal, roşu intens, verde-pin şi negru elegant”. Pentru bărbaţi, „pantaloni scurţi din piele de căprioară sau capră sălbatică, croiţi de mână şi cu broderii elaborate, care le conferă un look vintage”.

Iar pentru cei care nu pot ajunge la Munchen, Wiesn este acum disponibil şi în format digital: jocul în realitatea virtuală „Oktoberfest – The Official Game”, realizat de studiourile K5 Factory din Munchen, va fi lansat la începutul festivalului, iar amatorii vor putea vizita atracţiile festivalului sub formă de avataruri, folosind ochelari de realitate virtuală. În cazul lor consumul de canabis este opţional, mai notează DPA.

Foto: Frank Hoermann/SVEN SIMON / DPA / Profimedia

Loading

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend