Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Ana Bogdan, posibil duel cu Emma Răducanu – Pasiunea comună a celor două jucătoare

Publicat

in

Ana Bogdan, calificată în turul doi la Transylvania Open după ce a învins-o cu 7-6(1), 6-4 pe Ivana Jorovic, a vorbit, luni seară, despre starea sa de sănătate şi posibila adversară din runda următoare, Emma Răducanu.

„Mă bucur că sunt câştigătoarea de astăzi, însă îmi pare rău pentru celelalte jucătoare românce că nu au avansat şi ele în turneu, iar celor de mâine le urez multă baftă. Sper să fim în număr cât mai mare şi să avansăm cât mai mult în turneu. Pentru mine e o zi frumoasă, s-a încheiat frumos şi mă bucur foarte mult pentru acest lucru. Mi-au lipsit emoţiile de pe teren, mi-a lipsit jocul, tenisul, asta este ceea ce-mi dă viaţă şi să simt aşa cu adevărat că trăiesc”, a fost prima declaraţie a Anei Bogdan, la conferinţa de presă din BT Arena.

Ana Bogdan: Experienţa fără fani în sală a fost exact aşa: ca un gol

Sportiva aflată pe locul 106 WTA a răspuns şi unei întrebări despre cum s-a simţit cu tribunele goale, chiar dacă a câştigat.

„Experienţa fără fani în sală a fost exact aşa: ca un gol. Asta simţi acolo pe teren. Oricum tenisul este un sport în care eşti tu cu tine mai mult, dar când ai atâţia oameni în jurul tău care te susţin şi strigă pentru tine şi te aplaudă, te ajută, te motivează, te ridică. Însă când sala este goală şi mai ales când eşti acasă, nu te simţi la fel, simţi că lupta e mai mare, adică eşti mult mai singur.

Efectiv eşti tu cu tine. Este antrenorul pe margine, familia, oamenii aceia apropiaţi care au voie să vină să te vadă. Dar, pentru noi publicul este foarte important şi datorită lui ne ridicăm nivelul de joc, suntem mai buni şi vrem să continuăm, indiferent cât de greu ne este. Aşa că este greu fără ei, fără fani.

Nu ştiu de ce s-au luat aceste măsuri, bănuiesc că pentru a-i proteja mai mult pe oameni, date fiind condiţiile actuale cu Covid-19 în ţară, dar este un lucru foarte dezamăgitor şi foarte trist pentru noi, jucătoarele, pentru organizatori şi fani. Fără ei, tenisul nu e la fel şi atmosfera aceea din sală, cu public, este cu totul deosebită.

Eu de fiecare dată când am jucat cu un public numeros am jucat şi mai bine, pentru că ei mi-au dat tot timpul energie. Ei creează totul şi fără ei nu e la fel. Sper din tot sufletul ca totul să revină la normal cât mai curând şi să fim cu toţii sănătoşi. Să trecem cu bine peste aceste momente”, a spus Ana Bogdan, pentru News.ro.

Ana Bogdan a dezvăluit că, în urmă cu 10 zile, încă nu putea să alerge din cauza problemelor la un tendon, plus o fractură de stres nevindecată.

„Încă aveam dureri la tendonul stâng şi acum 10 zile nu puteam încă să alerg, să mă mişc foarte bine. Făceam câteva exerciţii destul de statice. Am încercat să joc, dar fără succes şi, cumva, în interiorul meu spuneam că mă voi face bine până la momentul turneului. Am zis că o să iau ca pe o joacă, o să joc din ce ştiu să joc, din ce am acumulat din anii de tenis şi o să aplic pe teren. Poate că nivelul meu de joc nu a fost extraordinar astăzi, nici nu îmi doream să fie perfect, nu aveam aşteptări foarte mari, însă m-am bucurat foarte mult de joc, că sunt pe teren, să alerg, să nu am dureri şi că am revenit unde este acasă pentru mine. Este acelaşi motiv din vară: tendonul stâng şi o fractură de stres la piciorul drept, care nu este 100% vindecată” – Ana Bogdan.

Ana Bogdan, posibil duel cu Emma Răducanu: Am schimbat câteva vorbe despre Formula 1

Următoarea adversară a Anei la Transylvania Open va fi învingătoarea partidei dintre Emma Răducanu și Polona Hercog. Ana Bogdan s-a declarat impresionată de jocul Emmei la US Open şi de energia acesteia.

„Am întâlnit-o ieri pe Emma şi am schimbat câteva vorbe, au fost despre Formula 1, nu despre tenis, pentru că suntem fane amândouă şi am avut acest subiect de discuţii. Pentru mine va fi o onoare să joc împotriva ei. Este o campioană tânără, frumoasă, deşteaptă şi foarte simpatică. Cred că am învăţat de la ea când am urmărit meciurile la US Open, avea o anumită energie, şi energia ei de copil, inocentă, nu am mai întâlnit-o la alte jucătoare. Adică toate suntem acolo, concentrate, focusate, să luptăm, să ne dăm viaţa pe teren, însă ea o făcea în alt mod, cu zâmbetul pe buze, cu altă atitudine. Mi-a plăcut foarte mult, am admirat şi apreciat zâmbetul ei şi mi-aş dori să fim cât mai multe aşa, cu zâmbetul pe buze în timpul meciurilor”, a spus Ana Bogdan.

Întrebată ce se va întâmpla dacă adversara sa va fi Polona Hercog, nu favorita acelui meci, Emma Răducanu, sportiva tricoloră a răspuns: „Nu ştiu cum va fi. În momentul de faţă, nu prea m-am gândit la meciul următor, încă eram captivată de prezent, de interviuri, de oamenii cu care am vorbit după meci şi mă concentram să-mi fac programul pentru mâine, să-mi fac programul cât mai bine. E clar că, indiferent de cine va fi în faţa mea, eu trebuie să abordez jocul aşa cum l-am abordat şi astăzi, să fiu relaxată, să lovesc mingea cu încredere şi să zâmbesc. Să fiu foarte pozitivă în orice moment. Momentan, nu vreau nimic mai mult”.

Ana Bogdan, locul 106 WTA, s-a calificat, luni, în turul doi la Transylvania Open, după ce a trecut de Ivana Jorovic (Serbia, 417 WTA), scor 7-6(1), 6-4. Meciul a durat o oră şi 41 de minute.

NATIONAL

VIDEO – Austriecii fac minuni în România: Imagini spectaculoase cu autostrada care va traversa Carpații

Publicat

in

Austriecii de la PORR avansează serios cu cele două tuneluri Alina și Daniela, care vor traversa Munții Carpați la nivel de autostradă. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost în vizită pe șantierul autostrăzii Sibiu Pitești și a arătat că lucrările sunt în avans la cele două tuneluri, străpungerea urmând a fi terminată în primăvara anului viitor. Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

”Pe șantierul Secțiunii 4: Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1 primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite

Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești

Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu

Povestea denumirii acestor 2 galerii provine din tradiția minerilor, pe care o păstrează și antreprenorul austriac, conform căreia Santa Barbara (în religia catolică) sau Sfânta Varvara (în religia ortodoxă) este ocrotitoarea minerilor, tuneliștilor și a tuturor oamenilor care lucrează în subteran.

Astfel, la începerea oricărei lucrări de săpătură în subteran, are loc o ceremonie de binecuvântare a șantierului și a tuturor celor care lucrează acolo, sub patronajul Sfintei Barbara, a cărei statuetă este amplasată între cele două galerii pe o nișă specială, urmând a rămâne în acest loc până la finalizarea lucrărilor, pentru a oferi muncitorilor protecție și binecuvântare.

content-image

Tot în cadrul acestei ceremonii, în semn de omagiu pentru Sfânta Barbara, în timpul lucrărilor, sunt denumite simbolic cu nume de fete, așa cum se practică în toată lumea, fie tunelurile, fie instalațiile tip TBM care realizează tunelurile.

Astfel, pe durata lucrărilor, constructorul a denumit cele două galerii – Daniela și Alina, după cele două doamne manager de proiect, iar denumirea oficială fiind Tunelul Momaia, după dealul pe care îl străpunge.

Această tradiție este omniprezentă chiar și astăzi în construcția de tuneluri și păstrată în toată lumea, un exemplu fiind în Londra, unde englezii au denumit un tunel – Elisabeta, conform acestei tradiții (link-uri în comentarii).

Tunelul Momaia va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente

– sistem de ventilație

– sistem de evacuare

– iluminat public

– sistem de comunicare

– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului

Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România, care utilizează noua metodă austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method, iar lucrările la cele două fire sunt deja în avans față de grafic.

Acesta Autostrada face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițițional 2021-2023 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, arată Ionel Irinel Scrioșteanu.

Cea mai complexă autostradă din România

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de km, este împărțită în 5 secțiuni, va lega Centrul și Vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi, fiind parte importantă a Coridorului de Transport Pan-european nr. IV.

Şoseaua, care va traversa Defileul Oltului prin 50 de tuneluri, poduri şi viaducte, ar trebui să fie finalizată până în 2028. Practic, noua autostradă va merge pe deasupra râului Olt și va lega, prin tuneluri, trecerea munților Carpați.

Când va fi finalizată, această autostradă va asigura o conexiune pe autostradă care va traversa întreaga Românie și vom putea merge exclusiv pe autostradă de la Arad la Constanța.

Care va fi evoluția lucrărilor

,,Lotul 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești este construit cu sPORR de către echipele PORR România. La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20.5%. Calendarul lucrărilor este promițător, cu termene de execuție clare care ne aduc mai aproape de: februarie 2024 – finalizarea instalării liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi. În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier :

aprilie 2024 – relocarea DN73 C

iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă. În iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare, iar la tunel motoarele sunt pornite 24/7.

Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor. Ne continuăm munca cu obiectivul de a livra proiectul la cele mai înalte standarde de calitate în construcții și în cel mai scurt timp !”, arată cei de la PORR.

Citeste mai mult

NATIONAL

Inconștiență maximă la volan! ‘Zbura’ pe șosea cu o viteză ca la F1, dar a fost tras pe dreapta de polițiști / VIDEO

Publicat

in

Poliiştii din Braşov au surprins cu aparaul radar un şofer care circula cu 275 km pe oră. Acesta a fost amendat şi a rămas fără permis de conducere pentru o perioadă de 120 de zile.

”Stimate conducător auto, avem onoarea de a te informa că vehiculul tău a fost surprins de aparatul radar într-o cursă de viteză mai captivantă decât un film de acţiune! Suntem impresionaţi de performanţa ta, însă suntem aici pentru a te ajuta să rămâi cu picioarele pe pământ (sau pe asfalt, în cazul tău).

În urma analizei detaliilor, am decis să-ţi oferim un „permis de odihnă” timp de 120 de zile. Consideră acest interval ca pe unul de meditaţie, timp în care îi vei privi pe ceilalţi cum şofează”. a transmis Poliţia Braşov pe pagina de Facebook.

În aceeaşi notă, poliţiştii i-au trasmis şoferului că va avea timp să consulte articole despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora.

”Tot pentru această perioadă, în care nu vei putea conduce, ţi-am pregătit o listă cu articole interesante despre limitele de viteză şi riscurile nerespectării acestora. Sperăm să descoperi că deplasarea cu viteza legală poate fi chiar mai distractivă! Aşadar, după ce îţi vei redobândi permisul, condu în siguranţă şi fii atent la indicatoarele de viteză – ele nu sunt doar elemente”, mai precizează poliţiştii.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend