Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Ana Birchall o desființează pe Raluca Turcan: ‘Penibil! Ai, totuși, habar de ce se întâmplă în viața oamenilor care depind de deciziile Ministerului Muncii?’

Publicat

in

Fost ministru al Justiției, Ana Birchall lansează un atac dur la adresa ministrului Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan.

După ce Ministerul Muncii a pus în dezbatere două proiecte de ordine de ministru în care se menționeză ca tichetele de masă să se majoreze cu 8 bani, iar tichetele de creșă, cu 10 lei, Birchall o întreabă pe Turcan dacă are habar de viața oamenilor care depind de deziciile MMPS.

„Bravo” Raluca Turcan ca ai majorat tichetele de masă cu 8 bani iar tichetele de creșă le-ai crescute cu 10 lei! PENIBIL! Ai totusi habar de ce se intampla in viata oamenilor care depind de deciziile Ministerului Muncii?”, este mesajul dur al Anei Birchall.

Conform unui Ordin de ministru, valoarea tichetelor de creșă ar urma să crească, din octombrie, de la 480 la 490 de lei.

Pentru semestrul II al anului 2021, începând cu luna octombrie 2021, valoarea sumei lunare care se acordă sub formă de tichete de creşă, stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1045/2018, este de 490 lei.

Valoarea nominală stabilită la art 1. se aplică și pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2022, respectiv februarie 2022 și martie 2022”, se menționează într-un proiect de Ordin de ministru.

De asemenea, valoarea nominală a unui tichet de masă ar urma să se majoreze de la 20,01 la 20,09 lei.

Pentru semestrul II al anului 2021, începând cu luna octombrie 2021, valoarea nominală a unui tichet de masă, stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1045/2018, nu poate depăşi cuantumul de 20,09 lei.

Valoarea nominala stabilită la art 1. se aplică și pentru primele 2 luni ale semestrului I al anului 2022 respectiv, februarie 2022 și martie 2022.”, se precizează într-un alt proiect de Ordin de ministur.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB

NATIONAL

De teama crizei demografice, Vladimir Putin le-a cerut rușilor să facă mai mulți copii: ‘Hai să reînviem aceste tradiții excelente’

Publicat

in

Președintele rus Vladimir Putin le-a cerut rușilor să facă mai mulți copii. Criza demografică din Rusia este agravată de numărul mare de soldați care au murit în războiul din Ucraina, relatează Business Insider.

Liderul de la Kremlin a declarat că Rusia trebuie să reîntoarcă la momentele în care familia era cel mai important aspect.

„Multe dintre bunicile și străbunicile noastre au avut șapte, opt sau chiar mai mulți copii. Haideți să păstrăm și să reînviem aceste tradiții excelente. Familiile numeroase trebuie să devină norma, un mod de viață pentru toți oamenii Rusiei. Familia nu este doar fundamentul statului și al societății, este un fenomen spiritual, o sursă de moralitate. Păstrarea și creșterea populației Rusiei este obiectivul nostru pentru următoarele decenii și chiar generațiile viitoare. Acesta este viitorul lumii ruse, Rusia eternă, veche de un mileniu”, a mai adăugat Vladimir Putin.

Vladimir Putin a venit cu acest îndemn de teama crizei demografice din Rusia, pe care războiul din Ucraina ar fi înrăutățit-o.

De la declanșarea războiului din Ucraina, aproximativ 900.000 de persoane au fugit din țară, iar alte 300.000 au fost înrolate pentru lupta împotriva ucrainenilor. De asemenea, 50.000 de soldați ruși ar fi murit în acest război.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Premieră în industria românească: de la anul, autobuze electrice vor fi fabricate lângă București

Publicat

in

România va produce și exporta autobuze electrice. La Ciorogârla, lângă București, din prima parte a lui 2024, compania românească BMC Truck&Bus va deschide o linie de producție pentru un autobuz electric marcă proprie ce va scoate de pe bandă, pentru început, 200 de unități pe an. Într-o fază ulterioară, linia de producție va fi extinsă până la 7-800 de unități anual, pentru că BMC vrea să devină exportator al acestor autobuze.

2024 va marca astfel momentul în care România va intra la lista țărilor europene care au o producție internă de autobuze și pot livra și la export. Printre aceste țări se numără Germania – Mercedes și MAN, Cehia (SOR), Olanda (Ebusco), Polonia (Solaris), Suedia (Volvo și SCANIA). Dincolo de frontiera UE, Turcia este un alt mare producător de autobuze electrice. China este, de parte, cel mai mare producător mondial, mai mare decât toți ceilalți producători la un loc.

BMC Truck&Bus este un nume deja consacrat la noi în țară în domeniul mobilității auto. În 20 de ani, fabrica din Ciorogârla a livrat 5.000 de autobuze și camioane. În ultimii ani, a furnizat 500 de autobuze electrice produse în China, de către gigantul ZTE (un holding cu venituri de peste 16 miliarde de dolari anual), dintr-un total de 1.000 de unități, câte s-au cumpărat în total, principalii clienți fiind primării din țară care s-au decis să-și înnoiască parcul auto de mijloace de trasnport în comun. Printre clienți se numără orașele București (100 de autobuze și stații de încărcare), Constanța, Iași, Târgu-Mureș, Piatra-Neamț, Craiova, Tulcea, Suceava.

Sute locuri de muncă și componente din România

Potrivit Silviei Colacea, director executiv BMC, autobuzul electric va purta numele Eurobus Diamond, un brand propriu sub care compania a mai vândut în România sute de autobuze diesel, în anii trecuți.

„La Ciorogârla avem deja o facilitate de producție, cu o suprafață de 10.000 de metri pătrați, care poate asambla 200 de autobuze pe an. Funcție de comenzi, o putem extinde până la 7-800 de unități pe an, pentru că deținem, cu totul, 35.000 de metri pătrați de teren lângă autostrada București – Pitești”, spune Colacea. Potrivit acesteia începerea producției de autobuze electrice va genera, într-o primă fază, crearea a 200 de locuri de muncă. Odată cu a doua facilitate, numărul de angajați va urca la 7-800.

În ceea ce privește componentele, autobuzul electric românesc va folosi tablă de la Alro Slatina, cauciucuri de la Pirelli Craiova, sistemele de frânare sunt Wabco, motoarele vin din Marea Britanie. „Din China luăm doar bateriile CATL și soft-urile. Ajutăm practic și alte firme din România să aibă de lucru, crește în ansamblu industria locală, odată ce vom începe producția de autobuze electrice”, mai spune Colacea.

Odată cu începerea producției de autobuze electrice sub brand propriu, compania din Ciorogârla va ieși la export și vizează piețele regionale, Ungaria, Serbia, Bulgaria, dar și Spania și Italia. Aici va participa la licitațiile publice organizate pentru achiziția de mijloace de transport în comun.

Pe piața românească, BMC concurează pentru livrarea de autobuze electrice cu Solaris Polonia, cu SOR Cehia, cu TEMSA și Karsan din Turcia. Sunt autobuze cu un preț mediu, în general, până în 500.000 de euro pe unitate, care poate diferi substanțial funcție de dotările cerute de client. Mercedes, MAN, IVECO au o prezență foarte redusă în piața locală a achizițiilor de autobuze electrice întrucât modelele lor sunt sensibil mai scumpe, iar primăriile nu și le permit.

În ultimii ani, primăriile din țară au lansat achiziții masive pentru cumpărarea de autobuze destinate reînnoirii parcului propriu de mijloace de transport în comun. Aproape toate achizițiile vizează autobuzele electrice, pentru că aici sunt disponibile ajutoare subvenții de la UE și statul român. Orientarea către electric face parte din planurile UE pentru 2030.

Ai ceva de spus? Comentează aici cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend