Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Amenzi de peste 3 milioane de euro pentru trei companii și un broker de asigurări / Problemele găsite de Consiliul Concurenței

Publicat

in

Consiliul Concurenţei a anunțat marți că sancţionat trei companii – Generali S.p.A. UK Branch, Generali România și Omniasig – și brokerul de asigurări Aon România cu amenzi totale în valoare de 15.120.582 de milioane de lei, pentru înțelegeri anticoncurențiale pe piața asigurărilor de aviație din România.

Bancnote de 500 de euroFoto: snapshot/Future Image/C Hardt / Shutterstock Editorial / Profimedia

Consiliul Concureției spune că, în urma unei investigaţii, a constatat următoaele:

  • Aon România Broker de Asigurare Reasigurare S.R.L., Assicurazioni Generali S.p.A. UK Branch, Generali România Asigurare Reasigurare S.A. și Omniasig Vienna Insurance Group S.A. s-au înțeles și au intrat într-un acord de cooperare ce viza piața asigurărilor de aviație pentru clienții mari din România.
  • Practic, prin realizarea acestui acord, companiile și-au împărțit clienții mari în patru licitații organizate de aceștia (Romatsa, Compania Națională „Aeroporturi București” – CNAB și Romaero), în acest fel eliminând concurența dintre ele.

Companiile au recunoscut încălcarea Legii concurenței şi, ca urmare, au beneficiat de o reducere a amenzii. Astfel, Consiliul Concurenței a aplicat următoarele sancțiuni:

  • Aon România – 343.731 lei
  • Generali S.p.A. UK Branch- 8.163.743 lei
  • Generali România – 1.892.846 lei
  • Omniasig – 4.720.262 lei

Despre companiile sancționate

  • Aon România, parte din grupul Aon, este un broker de asigurări și consultant în materie de management al riscurilor, specializat în intermedierea riscurilor complexe, precum cele aferente industriei de aviație.
  • Generali S.p.A. UK Branch este o sucursală a grupului Generali, prezentă pe piața londoneză a asigurărilor și reasigurărilor de aviație, iar Generali România, parte a aceluiași grup, este o companie de asigurare și reasigurare prezentă pe piața din România.
  • Omniasig este o companie locală de asigurare și reasigurare, membră a grupului Vienna Insurance Group.

Legea concurenței interzice orice înțelegeri sau acorduri între companii care restrâng sau denaturează concurența pe piața românească, în special cele care împart piețele.

Deciziile Consiliului Concurenței sunt executorii, iar amenzile aplicate reprezintă venituri la bugetul de stat. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) pune în aplicare decizia de vsancționare a autorității de concurență și execută amenzile.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

O piață crește ca Făt-Frumos în România. Marile branduri de fast-food se înghesuie să vină la noi în țară (analiză)

Publicat

in

Brandurile mari de fast-food se înghesuie să vină în România, o piaţă care creşte precum Făt-Frumos. Unu din patru lei cheltuiţi local în ospitalitate merge către fast-food, anunță Ziarul Financiar.

Recent, lanţul american Wendy’s şi-a anunţat venirea în România în sistem de franciză. În 2022, americanii de la Popeyes au intrat oficial pe piaţa locală, deschizând primele restaurante. Şi alte branduri internaţionale ar putea intra pe acest segment în viitorul apropiat, CEO-ul Sphera Franchise Group declarând anterior pentru ZF că are în vedere extinderea portofoliului. Chick-Fil-A şi Chipotle sunt doar câteva dintre numele mari care încă lipsesc.

Reţeaua de tip fast-food McDonald’s, liderul pieţei româneşti de restaurante, şi-a majorat anul trecut afacerile cu 18%, mult peste inflaţie. KFC, al doilea cel mai mare actor din domeniu, a postat o creştere de 12%. Chiar mai alert au avansat vânzările Taco Bell (21%) şi Amrest Food, companie care operează nouă restaurante Burger King (20%), alţi doi jucători din piaţa extrem de efervescentă a fast-foodului românesc.

Nu doar lanţurile internaţionale sunt cele care se bucură de popularitate în aceas­tă perioadă în care inflaţia ridicată îi deter­mină pe oameni să facă trecerea de la res­taurantele a la carte la cele de tip fast-food, care sunt considerate a fi mai ief­tine. Reţeaua de shaormerii autohtone Dristor Kebap a ajuns la vânzări de 45 mil. lei după o creştere de 26%, în timp ce lanţul So­cului Kebap şi-a majorat cifra de afaceri cu 52% anul trecut versus 2022. Iar acestea sunt doar două exemple de afaceri ro­mâneşti care cresc precum Făt-Frumos pe o piaţă în plină dez­voltare. Un altul este reţeaua de restau­rante cu servire rapidă Mesopotamia.

Citeste mai mult

ACTUAL

Joe Biden a fost testat pozitiv cu Covid și se va autoizola în Delaware

Publicat

in

Președintele american Joe Biden a fost testat pozitiv miercuri de COVID-19 în timp ce vizita Las Vegas și s-a autoizolat după ce a prezentat simptome ușoare, a informat Casa Albă, potrivit Reuters.

Secretarul de presă al Casei Albe, Karine Jean-Pierre, a anunțat testul pozitiv pentru democratul în vârstă de 81 de ani după ce Biden și-a anulat un discurs din cauza diagnosticului.

„El este vaccinat și a făcut și rapel și se confruntă cu simptome ușoare, a declarat Jean-Pierre.

În timp ce se urca la bordul Air Force One pentru a pleca din Las Vegas pentru a se recupera în Delaware, Biden a declarat jurnaliștilor: „Bine, mă simt bine”.

Dar a urcat scările încet, ținându-se strâns de balustradă și oprindu-se după câteva trepte și din nou spre capăt.

Boala vine într-un moment crucial pentru Biden, care a pierdut teren în sondaje în statele importante în cursa contra republicanului Donald Trump, care este capul de afiș al unei convenții triumfătoare în această săptămână, după ce a supraviețuit tentativei de asasinat sâmbătă.

Casa Albă a anunțat că Biden intenționează să petreacă un weekend prelungit la casa sa de pe plajă din Delaware. Nu este clar la acest moment cât timp îl va ține boala departe de campania electorală.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend