spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Traficul rutier a devenit IMPOSIBIL la Curtea de Argeş

Facebook Twitter Google+
Traficul rutier a devenit IMPOSIBIL la Curtea de Argeş

#Consilierii locali trag un semnal de alarmǎ – E nevoie de studiu de trafic

#La orele de vârf oraşul regal este blocat iar autoritǎţile ridicǎ din umeri

#S-au înmulţit accidentele din cauza vizibilitǎţii reduse sau inexistente pe anumite strǎzi

De la o zi la alta, traficul rutier devine o problemǎ tot mai mare la Curtea de Argeş. Oraşul este supraaglomerat iar lipsa unui studiu de trafic în baza cǎruia sǎ se ia mai apoi decizii este la rândul ei o problemǎ realǎ. S-au înfiinţat sensuri unice care mai mult încurcǎ, s-a uitat cu desǎvârşire de montarea semnelor rutiere şi a oglinzilor în intersecţii şi chiar de ideea unor semafoare în zona Sfântu Gheorghe. Locurile de parcare devin şi ele o problemǎ iar faptul cǎ mai tot timpul autoturismele sunt lǎsate la colţul interesecţiilor, pe trecerile de pietoni, în staţiile de autobuz sau în locurile pentru persoane cu handicap pare sǎ nu deranjeze pe nimeni.

Despre studiu de trafic s-a vorbit. Acum un an

Aflat în prima lunǎ de mandat ca viceprimar al oraşului regal, Gabriel Jubleanu a vorbit despre un studiu de trafic. Spunea atunci cǎ a gǎsit o societate care se va ocupa de aceastǎ problemǎ. Au fost însǎ primele şi ultimele declaraţii în acest sens. Intre timp aglomeraţia îşi spune cuvântul iar nervii şoferilor se întind maxim, de la o zi la alta. Unii dintre ei spun cǎ o datǎ cu începerea anului şcolar aglomeraţia va fi şi mai mare şi aşteaptǎ rezolvǎri urgente din partea autoritǎţilor.

Parcǎrile în locuri interzise pun în pericol argeşenii

Consilierul local Ion Serban este de pǎrere cǎ în privinţa traficului şi a descongestionǎrii acestuia nu numai cǎ nu s-a fǎcut nimic dar, din câte se pare nici nu se va face în perioada urmǎtoare. «Intre orele 15.00 şi 17.00, zilnic, Bulevardul Basarabilor este blocat. Si asta spune tot. Se stǎ 15 minute la intersecţiile de pe 1 Decembrie, ca sǎ nu mai vorbesc de alte strǎduţe fǎrǎ vizibilitate unde nu au fost puse nici mǎcar oglinzi. O altǎ problemǎ este strada Sân Nicoarǎ unde maşinile sunt parcate în pantǎ şi curba nesemnalizatǎ » a declarat Ion Serban.

Semne de circulaţie inexistente

Un alt consilier local care de o bunǎ perioadǎ de timp se aratǎ nemulţumit de acest aspect, al aglomeraţiei şi al lipsei de mǎsuri privind descongestionarea traficului este liberalul Mǎdǎlin Marinescu. « Pânǎ nu ai un studiu de trafic în baza cǎruia sǎ iei decizii degeaba o faci. La noi semnele de circulaţie sunt practic inexistente. Mai adaug aici şi semnalizarea turisticǎ, la fel, inexistentǎ. Avem zone cu mari probleme cum ar fi cea de la Sfântu Gheorghe unde e imposibil sǎ treci şi sǎ nu rǎmâi fǎrǎ permis. La fel şi în spatele hotelului Posada. Un alt pericol de amintit ar fi intersecţia dintre Cuza Vodǎ şi Elena Cuza unde parcarea este amenajatǎ pe stânga însǎ existǎ şi şoferi care lasǎ maşinile pe dreapta astfel cǎ strada se blocheazǎ. Poliţiştii stau la pândǎ şi vâneazǎ permise de conducere iar aceastǎ problemǎ este tot vina autoritǎţilor locale” a declarat pentru PROFIT Mǎdǎlin Marinescu.

Taximetriştii exasperaţi – Mǎcar oglinzi în intersecţiile fǎrǎ vizibilitate

O altǎ categorie de şoferi care aşteaptǎ cu mare interes o rezolvare în acest sen sunt taximetriştii. Aceştia cunosc cel mai bine strǎzile şi cartierele oraşului şi recunosc cǎ, de ceva vreme traficul este un coşmar. « Sensul unic de la Scoala 4 a dat peste cap tot… Se trece foarte mult prin staţia PECO, este aglomerat şi acolo… Mai sunt strǎzile care dau în Cuza Vodǎ unde vizibilitatea este zero. Trebuie montate de urgenta oglinzi pentru cǎ în acele zone sunt foarte multe ramponǎri iar toţi şoferii îşi riscǎ practic viaţa ieşind cu maşina pânǎ în jumǎtatea strǎzii ca sǎ vadǎ ceva… » spune unul dintre taximetrişti.

Doar vorbe, nimic concret

Pentru rezolvarea mǎcar parţialǎ a acestor probleme s-au tot adus în discuţie anumite idei. Nici una nu a fost însǎ pusǎ în practicǎ, semn cǎ autoritǎţile locale sunt dezinteresate de aceastǎ problemǎ. Spre exemplu s-a vorbit de un giratoriu sau chiar de semafoare în zona Sf. Gheorghe. Nu s-a mai concretizat nimic, aşa cum nici în acest an nu s-a reuşit nimic cu descongestionarea traficului greu în zona de nord a oraşului, acolo unde probleme sunt de asemenea reale iar un proiect a fost fǎcut pentru întreaga zonǎ dar încǎ nu s-a pus în aplicare.

Nici pietonii nu au condiţii

Infrastructura rutieră costă scump și administrația nu mai are bani pentru întreținerea și dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni. Din acest motiv bunǎ parte din trotuarele orașului sunt sparte și pline de bariere fizice. Oamenii care merg pe jos sunt nevoiți să facă slalom printre mașini parcate pe trotuare, gropi și băltoace, tarabe comerciale ilegale.

Pentru copii, bătrîni, mamele cu cărucioare, oamenii în scaune cu rotile, slabivăzători sau oamenii cu bagaje multe dintre  trotuarele Curţii de Argeş sunt impracticabile. Nu există destule rampe de acces, treceri pietonale denivelate, pavaj tactil și alte elemente indispensabile pentru oamenii cu necesități speciale. Astfel, mulţi dintre cetățenii orașului sunt pur și simplu privați de dreptul de a se deplasa pe jos prin oraș.

Facebook Twitter Google+

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: [email protected]

Facebook Comments

Mai poti citi si....