Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Top mondial al celor mai mari blocaje în trafic. București, pe locul 5

Publicat

in

Bucureștiul ocupă locul 5 într-un top mondial al orașelor cu cele mai mari probleme în trafic. Capitala României a înregistrat întârzieri de 103 ore pe an. 

Bucureștiul este devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) și St. Petersburg (104 ore), se arată într-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialiștii în psihologia transportului de la Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră „PsihoTrafiQ” consideră că ambuteiajele duc implicit la nervozitate și la creșterea accidentelor cauzate de reacțiile impulsive. În același timp, blocajele se petrec din cauza numărului foarte mare de mașini care circulă în București, raportat la cel al populației, iar soluția principală pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului Național de Statistică, în anul 2014, sunt înmatriculate 924.213 autoturisme, la o populație de 1.883.425 de locuitori, adică o mașină la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare

“Infrastructura este, desigur, o mare problemă care generează aceste ambuteiaje în traficul bucureștean, însă nu este singura. Nu putem neglija, totuși, statisticile INS care spun că există o mașină la 2 locuitori, iar tendința populației este de a folosi, într-o proporție covârșitoare, numai acest mijloc de transport. Cognițiile pe care merg majoritatea bucureștenilor, sunt acelea că pot câștiga timp dacă se deplasează cu automobilul propriu, dar aceste cogniții sunt eronate, deoarece timpul de staționare în trafic este mai mare decât dacă s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci când facem analiza unui accident, luăm în considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul și factorul uman”, declară prof. univ. dr. Mihaela Rus, președintele PsihoTrafiQ.

(w670)

„Românii au tendința de a epata cumpărând și etalând valoarea mașinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminări sociale. În Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au înțeles că dacă toată populația ar folosi autoturismele ca singură soluție de transport rutier, practic marile orașe ar paraliza. Vesticii au înțeles, se pare că mai bine decât noi, că autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport într-un oraș mare, chiar din contră. În cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o soluție foarte bună pentru a evita aglomerația urbană. Datorită faptului că la noi funcționează foarte bine mimetismul, alegem să ne deplasăm cu toții, încolonați, cu autoturismul, într-un oraș cu o infrastructură rutieră precară, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an înseamnă foarte mult. În același timp, nu trebuie să neglijăm deloc faptul că ambuteiajele sporesc nervozitatea și agresivitatea șoferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodată, nu trebuie să minimalizăm nici costurile plătite cu sănătatea, ca urmare a poluării accentuate, mai ales în intersecții”, declară psihologul principal Ionel Simionca, vicepreședintele Asociației de Psihologie și Siguranță Rutieră „PsihoTrafiQ”, potrivit unui comunicat de presă Plus Communication.

Soluțiile specialiștilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialiștii de la PsihoTrafiQ recomandă șoferilor să respecte regulile de circulație, să nu intre în intersecții supraglomerate, să evite utilizarea automobilului propriu în zilele și orele de vârf (în special, începutul și sfârșitul săptămânii, dimineața între orele 7 și 9, când majoritatea populației se deplasează spre locul de muncă și între 16 și 18, atunci când oamenii se întorc de la serviciu) și să opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc. 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Predoiu, după audieri: ‘A fost un vot politic – Subiectele pe care nu suntem de acord, în principal desfiinţarea SIIJ’

Publicat

in

De

Ministrul propus al Justiţiei, Cătălin Predoiu, a afirmat că avizul negativ primit după audierea din comisii este un vot politic, dar, dincolo de acesta, au fost importante discuţiile care au arătat subiectele asupra cărora PNL şi PSD nu sunt de acord, în principal desfiinţarea Secţiei de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie. Predoiu a mai spus că doreşte ca modificarea legilor justiţiei şi a codurilor penale să se facă după alegerile parlamentare, de către ”o majoritate favorabilă reformelor”, potrivit news.ro.

”A fost un vot politic. Dincolo de vot, cred că au fost importante discuţiile, sunt clare subiectele pe care nu suntem de acord, respectiv desfiinţarea Decţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie, acesta este principalul subiect”, a declarat, marţi, Cărălin Predoiu, după audiere.

Ministrul interimar al Justiţiei, propus pentru acelaşi minister, spune că nu a văzut calendarul PSD pentru modificarea legilor justiţiei şi a codurilor penale.

Citește și: ULTIMĂ ORĂ Accident cu cinci mașini lângă Ambasada Chinei din București

”Eu am fost foarte clar că nu vrem să discutăm aceste acte normative mari până nu avem un nou Parlament legitimat prin vot şi o majoritate care să fie favorabilă reformelor din justiţiei şi consolidării sistemului judiciar. Aş vrea să subliniez că bunul mers al justiţiei nu depinde doar de legile justiţiei sau de codurile penale, depinde în mare măsură de condiţiile logistice în care se desfăşoară actul de justiţie. E nevoie de mai multe investiţii în sistemul judiciar, e nevoie de ordonarea politicii salariale, de acoperirea schemelor de personal, de clarificarea tuturor aspectelor financiare, astfel încât lumea să nu mai fie preocupată în justiţie decât de actul de justiţie”, a mai spus Predoiu.

Întrebat dacă România îşi permite să piardă 6 luni pentru a transpune recomandările MCV legate de legile justiţiei, Predoiu a afirmat: ”Eu am explicat că de la acest principiu trebuie să existe excepţii. Acele prevederi care reprezintă urgenţe le putem discuta în lunile care urmează, în Parlament şi o să o facem”.

Predoiu a primit aviz negativ după audieri, fiind înregistrate 26 de voturi „pentru”, 37 „împotrivă” şi 10 abţineri.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Călin Popescu Tăriceanu, înainte de discutarea OUG privind organizarea alegerilor anticipate: ‘Rupe legătura dintre ales și alegător’

Publicat

in

De

Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, marți seara, la România TV, că modificările din ordonanța privind alegerile anticipate ar legifera turismul electoral.

„Mâine, în Senat, va avea loc dezbaterea și votul pe OUG privind organizarea alegerilor anticipate. Nu poate să vină un Guvern să legifereze în favoarea lui, în domeniul legislației electorale.

Citește și: Scandal la audierea ministrului pentru Economie! Daniel Zamfir acuză PNL că are acțiuni concertate împotriva lui Firea: ‘V-aţi făcut ţintă din Primărie’

Se introduce turismul electoral. Rupe legătura dintre ales și alegător. Această OUG introduce criterii suplimentare, restrictive, care vor bara partidelor mici șansa de a avea reprezentanți în secțiile de votare.

Ca să ne asigurăm că nu intră în vigoare OUG, am făcut deja sesizare la Avocatul Poporului”, a declarat Călin Popescu Tăriceanu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend