spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Suc de legume: reţeta corectă

Facebook Twitter Google+
Suc de legume: reţeta corectă

Sucurile de legume sunt bogate în vitamine  şi oligoelemente, notează CSID. Spre deosebire de cele de fructe, pot fi băute în timpul meselor. Unele trebuie consumate cu moderaţie, fiindcă pot fi iritante, de pildă cele de lăptucă, de pătrunjel, de spanac şi de năsturel.

Sucurile de legume. Avantaje pentru sănătate

O bună asimilare. Bogate în apă şi în excelente elemente nutritive, sucurile conţin vitaminele şi mineralele din legumele respective, contribuind la hrănirea şi la purificarea organismului. Iată o modalitate de a consuma alimente sănătoase şi de a reeduca treptat organismul, care astfel va jindui mai puţin la dulciuri şi grăsimi. Cum sucurile nu conţin fibre şi materii solide, nutrienţii lor sunt rapid asimilaţi.

Sucul Breuss. Este un veritabil cocktail, care poartă numele celui care l-a conceput şi include sfeclă, morcov, ţelină, cartof şi ridiche neagră. Este recomandat sub formă de cură anticancer, dar poate fi băut de toţi cei care doresc un plus de energie şi de vitamine.

Sucurile de legume: beneficii nutriţionale

Aceste sucuri satisfac necesarul zilnic de legume şi uneori pot înlocui o masă. Încercaţi să le daţi sucuri de legume, mai ales de morcovi, copiilor care acceptă cu greu legumele. Pot fi amestecate cu sucuri de fructe proaspete.

Sucurile de legume: cum le alegem

Orientaţi-vă spre legumele bio şi profitaţi de coaja lor bogată în nutrienţi, preparând sucurile acasă. În cazul celor din comerţ, alegeţi-le pe cele bio.

Sucurile de legume: cum le consumăm

Preparaţi-le la storcător sau la blender. Puteţi folosi şi mixerul, incluzând legume întreagă. Digestia va dura în acest caz mai mult, fiindcă nu s-a pierdut nimic din elementele nutritive ale legume, deci nici fibrele.

Sucurile preparate cu un extractor conţin de trei sau patru ori mai multe minerale decât cele obţinute la storcător. Costul lor este însă mai ridicat.

Sucurile de legume: cum le păstrăm

Dacă nu le beţi imediat, adăugaţi-le suc de lămâie. Sucurile din comerţ pot fi păstrate la frigider timp de cel mult cinci zile după deschidere, după ce le-aţi adăugat câteva picături de ulei esenţial de lămâie, pentru conservarea nutrienţilor.

100 de g de suc de morcovi vă oferă

  • 24 kcal
  • 0, 95 g proteine
  • 0, 25 g lipide
  • 4, 5 g glucide
  • 0, 8 g fibre
  • Index glicemic: 40

Sucurile de legume şi proprietăţile lor

Sfeclă. Reduce hipertensiunea arterială, varicele şi ateroscleroza.

Sfeclă roşie.  Sucul este util în caz de decalcifiere, diabet, anemie şi tulburări nervoase.

Morcov. Este unul dintre cele mai eficiente şi mai des folosite. Ameliorează ulcerele gastro-duodenale, tulburările hepatice, renale, cardiovasculare, oculare, nervoase şi cutanate.

Ţelina. Combate problemele de calcifiere şi artrita, dar şi tulburările nervoase.

Varza. Sucul de varză este util în caz de oboseală, ulcer gastro-duodenal, probleme ale gingiilor şi pentru oase.

Castravetele. Redă sănătatea rinichilor şi a scalpului.

Năsturelul. Util în tulburările intestinale şi în combaterea infecţiilor.

Spanacul. Este excelent împotriva fermentaţiilor intestinale şi a intoxicaţiilor în general.

Lăptuca. Sucul este indicat în tulburările nervoase, sterilitate şi în perioada de creştere. Combate infecţiile.

Nap. Este util în caz de hiperaciditate gastrică, pentru creşterea mesei osoase şi pentru rezistenţa dinţilor.

Pătrunjelul. Combate hipertensiunea, tulburările circulatorii şi problemele pielii: eczeme, psoriazis şi acnee.

Cartoful. Cicatrizează mucoasele, deci ameliorează ulcerul gastric.

Ridichea. Combate tulburările digestive şi problemele hepatice, cum ar fi icterul sau calculii biliari. Trebuie consumat în cantităţi mici.

Sursa: cartea 200 de alimente care ne vor binele, autor Jean-Marie Delecroix, editura Rao.

Facebook Twitter Google+

Redactor colaborator

Facebook Comments

Mai poti citi si....