spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Sfaturile medicului nutriţionist pentru vacanţă

Facebook Twitter Google+
Sfaturile medicului nutriţionist pentru vacanţă

Dr Mihaela Posea, Medic specialist diabet, nutritie, boli metabolice, Doctor in medicina, Certificata de Federatia Mondiala a Obezitatii, Clinica Smart Nutrition ne da cateva sfaturi pentru o vacanta in siguranta pentru silueta noastra.

A venit vara si este vremea concediilor. Dar acest lucru nu înseamnă sa uitam de tot si de toate si  sa ne întoarcem cu mai multe kilograme din vacanta. Cu pacientii mei din clinica Smart Nutrition stabilesc de obicei obiective de mentinere a greutatii in vacanta, astfel incat sa se poata bucura de mesele din vacanta fara sa regrete apoi. De aceea, pacientii mei pleaca in vacanta cu un set de sfaturi si trucuri pe care le expun si aici intr-o varianta nepersonalizata:

Vacanta all inclusive

Recomand pacientilor nostri sa vada sejururile all inclusive ca o ocazie de a nu se preocupa excesiv de mancare. Altfel, adundenta mancarurilor, diversitatea si noutatile pot fi motiv de a manca mai mult decat avem nevoie. In plus este foarte greu sa nu gustam platourile intinse cu dulciuri, snacksurile cu care suntem serviti la sezlong (nuci, alune, fistic, fursecuri, etc) sau masina de inghetata al carei program incepe inca de dimineata. Iar daca suntem amatori de bauturi alcoolice, berea si cocktailurile sunt la indemana. Ii incurajez sa fie mofturosi si sa priveasca vacanta ca un moment in care mananca doar ce le place foarte mult si nu intr-unul in care mananca foarte mult.

Iata cateva dintre sfaturile de care sa tineti seama:

  • Serviti mesele principale. E bine sa nu uitam ca, la orice masa, in farfuria noastra sa punem alimente care contin proteine (carne, lactate, ou, peste), alimente care contin carbohidrati (paine, paste, cereale, orez, cartofi, fructe, etc) si legume.
  • Nu mancati fara sa va fie foame.
  • Alegeti farfurii mai mici si puneti cantitati mici de mancare – daca nu v-ati saturat, mai bine va mai duceti sa va mai puneti mancare decat sa aveti o farfurie plina ochi de la inceput.
  • Alegeti preparatele care va plac cu adevarat, nu mancati doar pentru ca mancarea este la indemana.
  • Daca sunt alimente noi care va atrag puneti doar o lingura pe farfurie din preparatul respectiv si gustati-l inainte de a hotara daca merita sa il alegeti pentru masa respectiva.
  • Evitati alimentele prajite sau pane.
  • Daca vreti sa testati zona cu dulciuri pregatiti un platou pentru toata masa si astfel fiecare poate gusta cate un pic din prajiturile care il atrag.
  • Propuneti-va ca bauturile alcoolice sa nu depaseasca 1-2 portii pe zi.
  • Faceti cat mai multa miscare – in piscina, in mare, participati la orele de dimineata/seara de gimnastica. Multe resorturi au activitati fizice organizate, cu instructori, care se pot transforma intr-un moment de distractie de neuitat.

Vacanta cu mic dejun inclus

Intr-un sejur care nu abunda de mancare controlul aportului alimentar poate sa para mai usor. Pe de alta parte, tocmai libertatea foarte mare de stabilire a meselor le face pacientilor mei de multe ori mai multe greutati in a isi organiza caloriile. De aceea, fiecare dintre ei pleaca in vacanta cu un plan de bataie stabilit in functie de destinatie si preferinte.

Iata in continuare cateva principii general valabile:

  • Nu sariti peste micul dejun, dar nici nu faceti din acesta motiv de sarbatoare. Daca sunteti invatati cu un mic dejun mic si mese mai consistente, pastrati acest ritm.
  • Daca luati micul dejun tarziu si sariti peste pranz, incercati sa respectati principiul includerii in farfurie a proteinelor, carbohidratilor si a legumelor
  • Delectati-va cu desertul la micul dejun doar daca stiti ca restul zilei va puteti abtine de la a manca dulciuri. Daca insa visati la inghetata de pe plaja, lasati pe platou dulciurile de la bufetul de mic dejun
  • Respectati numarul meselor. Doar pentru ca sunteti in vacanta nu inseamna ca trebuie sa mancati din 3 in 3 ore.
  • O inghetata sau un frappe servite la plaja pot sa fie partial compensate de inot sau volei pe plaja.
  • Caloriile aduse prin baurile alcoolice se scad din necesarul zilnic pentru a nu depasi nevoile energetice ale organismului.
  • Bucurati-va de legume si peste.
  • Limitati numarul felurilor de mancare la o masa la maxim 2 (aperitiv/supa si fel principal, sau fel principal si desert).
  • Limitati deserturile la unul pe zi.
  • Impartiti portiile de mancare daca restaurantul are portii prea generoase.
  • Modificati garnitura inclusa a preparatelor atunci cand comandati – sigur restaurantul va poate inlocui cartofii prajiti cu piure de cartofi sau legume la gratar.

In concluzie, nu uitati ca in nutritie abordarea vulpii conform careia strugurii sunt acri nu este rea deloc. Probabil ca prajiturile de la candy bar nici macar nu erau bune, va promitem noi. Mergeti in concediu pentru distractie si odihna, nu pentru mancare.

Facebook Twitter Google+

Redactor colaborator

Facebook Comments

Mai poti citi si....