Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

SCANDALUL pentru autostrada Lugoj-Deva declanşează un conflict diplomatic: Constructorul spaniol A RECLAMAT Guvernul pentru că i-a reziliat contractul

Publicat

in

Constructorul spaniol al lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva anunţă declanşarea unui conflict diplomatic din cauza rezilierii contractului de către autorităţile române de resort, urmând ca ambasadorul României în Spania să fie chemat la discuţii, a declarat, miercuri, Fernando Lana Hernandez, director Construcţii Internaţionale, Aldesa Construccion, la Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor, potrivit Agerpres.

„Am deschis un conflict diplomatic la Ambasada Spaniei şi se va chema ambasadorul României în Spania pentru discuţii, pentru că Spania şi România sunt ţări prietene, aşa cum spune ambasadorul nostru, şi asta nu se face unei ţări prietene”, a spus Fernando Lana Hernandez.

De asemenea, susţine acesta, conflictul a ajuns la Uniunea Europeană.

„Conflictul l-am dus la Comisia Europeană, unde am acuzat discriminarea companiilor străine”, a adăugat reprezentantul companiei Aldesa Construccion.

Citește și: Anunț de ultimă oră al Olguței Vasilescu: ‘Trei vești bune, azi, de la Guvernul PSD’

În altă ordine de idei, Hernandez a menţionat că vineri, 6 septembrie, instanţele spaniole au oprit executarea garanţiei bancare de bună execuţie a lucrărilor, la fel şi instanţa românească. Garanţia era depusă la o bancă din Spania „şi o sprijinea pe cea pe care o avea în banca românească”. Cu toate acestea, BCR a plătit garanţia de bună execuţie la ora 19:00.

„Trebuie să vă spun, din păcate, că ceea ni s-a întâmplat aici nu ni s-a mai întâmplat în nicio ţară. Cu lucrarea terminată, se reziliază contractul”, a subliniat Fernando Lana Hernandez.

Comisia pentru transporturi şi infrastructură din Camera Deputaţilor a organizat, miercuri, o dezbatere privind rezilierea contractului lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat la finalul lunii august contractul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva. Într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat că lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva va fi preluat de CNAIR care va face în regie proprie lucrările ce mai trebuiau executate de constructorul spaniol, astfel încât traficul să fie deschis.

Citește și: Mega-bombă în cazul Caracal! Tonel Pop face dezvăluiri uluitoare

La rândul său, directorul general al CNAIR, Sorin Scarlat, a precizat că pe acest lot de autostradă, între Ilia şi Holdea, în lungime de 21,14 kilometri, au fost identificate 60 de neconformităţi, fapt care ar putea constitui un record, însă a dat asigurări că se va putea circula pe el.

Constructorul lotului 3 a anunţat, la acea dată, că se gândeşte „foarte serios” să facă plângeri penale şi să acţioneze statul român în judecată, considerând că ministrul Transporturilor a reziliat contractul într-un mod abuziv.

Reprezentanţii constructorului au spus că proiectul construirii lotului 3, după o colaborare „extrem de dificilă” cu CNAIR, a fost finalizat şi se aştepta recepţia lucrărilor şi punerea în funcţiune. Constructorul a anunţat în 12 august că lucrările aferente proiectului au fost finalizate şi că nu existau impedimente de ordin tehnic sau contractual pentru ca CNAIR să nu efectueze recepţia proiectului şi punerea sa în funcţiune, iar finisajele actuale erau în afara corpului autostrăzii şi se puteau executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamnă că nu împiedicau recepţia lucrării.

Citește și: Mega-lovitura dată de frații Dedeman! Tranzacția uriașă făcută de aceștia

Cu toate acestea, o fisură de 15 centimetri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu va putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie, au declarat, miercuri, 11 septembrie, reprezentanţii CNAIR, care au precizat că a fost executată garanţia depusă de constructor.

„15 metri lungime şi un centimetru lărgire, avea ieri. Ne aşteptăm să evolueze. Este la kilometru 57+ 100. În 2017, când li s-a prăbuşit terasamentul, era la 57+300, deci în aceeaşi zonă. Fisura porneşte din asfalt şi continuă până jos în drumul tehnologic. (…) E o problemă de terasament. Este clar că în situaţia asta, până la remedierea problemei, nu se poate deschide circulaţia şi nicidecum nu o să se remedieze problema până la sfârşitul lunii septembrie. Clar că trebuie o expertiză profundă, astea sunt probleme structurale şi în funcţie de ce se găseşte acolo să se intre să se corecteze şi să se pună în siguranţă autostrada. Garanţia am executat-o (…). Nu le mai dăm înapoi. Nu le mai dăm nimic. Banii aceia îi folosim la reparaţia lotului. Banii aceia şi alţii pe care-i vom percepe din penalizări, din întârziere, din alte chestii”, a precizat sursa citată.

Citește și: Mega-lovitura dată de frații Dedeman! Tranzacția uriașă făcută de aceștia

Referitor la garanţie, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent şi el la dezbaterea de la Comisia pentru transporturi, a explicat că a fost o problemă în sensul că, în urmă cu două săptămâni, s-a dispus de către CNAIR execuţia garanţiei de bună garanţie, dar, până vinerea trecută, nu s-a executat şi apoi s-a discutat cu reprezentanţii băncii respective şi abia vineri seara a fost transmisă suma de 58 de milioane de lei în conturile CNAIR.

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, în timp ce diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.

Constructorul lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva este Asocierea formată din SC Teloxim CON SRL – Comsa SA – Aldesa Construcciones SA – SC Arcadis Eurometudes SA.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

WTA: Jucătoarele vor putea primi indicații de la antrenorii din tribune în timpul turneelor obișnuite

Publicat

in

De

Asociația Feminină de Tenis (WTA) a anunțat, luni, că tenismenele vor avea dreptul să primească indicații de la antrenorii din tribune în timpul turneelor de tip Premier și International, începând cu luna februarie a acestui an, potrivit Mediafax.

Măsura va intra în vigoare începând cu data de 17 februarie, când vor debuta turneele de la Dubai și Debrecen, informează ESPN.

Modificarea vine după aproximativ 16 luni de la momentul în care Serena Williams a fost penalizată în timpul finalei US Open 2018, cu Naomi Osaka, pentru că a primit indicații de la antrenorul Patrick Mouratoglou. WTA admite că astfel de momente aveau loc cu regularitate și până în prezent, însă acțiunile de acest fel vor intra în legalitate, cel puțin pe parcursul perioadei nedeterminate de probă.

„Această perioadă de probă le va permite antrenorilor să le ofere indicații jucătoarelor în aceeași formă în care le oferă și acum, însă fără a fi penalizați. Poate fi vorba de câteva cuvinte de încurajare sau câteva indicații, atunci când jucătoarea se află în aceeași parte de teren cu antrenorul”, au spus reprezentanții WTA, pentru sursa citată.

Darren Cahill, antrenorul Simonei Halep, s-a arătat încântat de modificările aduse de WTA: „Eu sunt pentru. Deși sunt un conservator, fiind în vârstă, cred că trebuie să evoluăm ca sport. Pe lângă turneele de Mare Șlem, pe care le lăsăm deoparte, ATP și WTA trebuie să evolueze. Implicarea antrenorilor la astfel de evenimente este importantă. Astfel, jucătorii pot evolua mai mult”.

De asemenea, Simona Halep spune că așteaptă să se folosească de noua posibilitate oferită de regulament: „M-am gândit puțin la asta când am aflat. Nu știu ce să zic. Va fi interesant, pentru că nu am avut această experiență până acum. Poate doar la junioare, dar și acolo regulile interziceau să vorbești cu antrenorii. Așteptăm și vedem”.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Autoritățile germane cercetează punerea în vânzare a unei beri cu însemne naziste.

Publicat

in

De

​​​Autoritățile germane cercetează punerea în vânzare a unei beri cu însemne naziste pe etichetă. Orice fel de însemn nazist este strict interzis în Germania, informează BBC.

Imaginile cu berea au fost postate de un politician din estul Germaniei pe nume Götz Ulrich. Acestea au apărut în presă chiar azi, ziua în care se împlinesc 75 de ani de la eliberarea lagărului de la Auschwitz.

Ulrich a declarat că berea respectivă a fost vândută Bad Bibra, oraș german. Mai rău este faptul că după spusele politicianului, aceasta s-a vândut într-un timp record.

Eticheta este maro, în stilul uniformelor naziste, având ca simbol vulturul și lipsindu-i doar svastica care este înlocuită cu o cruce de fier. Totodată, scrisul de pe etichetă îl imită pe cel nazist. Prețul era și el cu semnificație nazistă ,€18.88, având legătură cu Adolf Hitler.

Magazinul care vindea berea face parte din lanțul de retail Getränke-Quelle. Aceștia au afirmat că este strict decizia magazinului să comercializeze această bere, ei neavând vreo implicare. Se pare că berea ar fi fost mai întâi vândută online și promovată chiar de Tommy Frenck, un activist neo-nazist.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend