Conecteaza-te cu noi

AUTO

Restituirea taxelor auto, precum și a timbrului de mediu, începe în septembrie

Publicat

in

Proprietarii de mașini care au plătit una dintre fostele taxe auto, adică inclusiv timbrul de mediu, încă pot să depună cereri pentru restituirea sumelor achitate statului, însă numai până pe 31 august 2018. Astfel, returnarea sumelor încasate ilegal de stat se face doar în anumite perioade, în funcție de ce taxă auto trebuie restituită. Dacă taxele mai vechi deja se restituie de la începutul anului, timbrul de mediu va începe să fie returnat începând din septembrie 2018.

Reintroducerea posibilității de a cere restituirea vechilor taxe auto, precum și a timbrului de mediu, este reglementată de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52/2017. Documentul stabilește foarte clar perioadele în care proprietarii de mașini își primesc sumele plătite în ultimii aproximativ zece ani.

Restituirea sumelor se face, în baza deciziilor emise de Fisc, în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2018, pe de o parte. Concret, în acest interval de timp își primesc banii înapoi românii care au achitat taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule și taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Pe de altă parte, cei care au plătit timbrul de mediu pentru autovehicule își vor vedea banii returnați abia în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

Foarte important de știut este că cererile pentru restituirea fostelor taxe auto pot fi depuse doar până la data de 31 august 2018. Persoanele care vor depune cereri începând cu data de 1 septembrie 2018 nu vor mai vedea niciun ban de taxă.

Returnarea taxelor auto se poate face la unitățile Fiscului din toată țara, conform ordonanței de urgență amintite. Ultima taxă auto ce trebuia plătită de proprietarii de mașini a fost timbrul de mediu, ce nu se mai achită din februarie 2017.

AUTO

4 mituri despre scutul de motor

Publicat

in

Componentă esențială a fiecărui autoturism, motorul are nevoie permanentă de protecție în fața factorilor de mediu și a posibilelor obiecte dure peste care mașina ar fi nevoită să treacă. În fața prafului de pe carosabil, a pietrișului, a materialului antiderapant sau a bordurilor înalte, motorul ar putea avea de suferit, dacă nu este învelit de un scut de motor. În lipsa unui astfel de accesoriu, drumurile tale în service s-ar putea înteți, iar bugetul tău s-ar putea subția cu atât mai mult cu cât autoturismul pe care îl conduci intră mai des în contact cu obstacolele menționate anterior.

Știm cât de mult îți iubești mașina și cât de mult încerci să o ferești de situații neplăcute, în care aceasta ar ceda, așa că ne-am gândit să îți venim în ajutor și să îți prezentăm cele mai des întâlnite mituri despre scuturile de motor, pentru a te convinge că și tu ai nevoie de o astfel de protecție pentru autoturismul tău.

1. Un scut de motor costă mult

FALS – în comparație cu alte accesorii auto pe care le poți achiziționa pentru călătorii superioare celor de care te bucuri acum, dar și luând în considerare avantajele unui scut de motor, aceasta se poate dovedi a fi una dintre cele mai inteligente investiții pe care le vei face vreodată pentru mașina ta. Cu o garanție de minimum 24 de luni și un material dur, care rezistă în fața șocurilor cauzate de contactul puternic cu obiecte contondente peste care poți trece cu autoturismul, scutul de motor metalic va reprezenta un real upgrade pentru mașina ta.

Prețul unui astfel de accesoriu auto pornește de la 250 de lei și poate ajunge până la 600 de lei, în funcție de modelul pe care ai ales să îl conduci. Punând în balanță avantajele cu care acesta vine la pachet cu contravaloarea sa, montarea unui scut de motor este o afacere din care ai numai de câștigat pe termen lung.

2. Scutul de motor din metal îngreunează mașina

FALS – deși te-ai putea gândi că metalul este un material greu, un scut de motor fabricat în totalitate din fier nu îți va îngreuna mașina. În funcție de mărimea autoturismului pe care intenționezi să montezi scutul, greutatea acestei componente auto poate cântări de la 3 la 7 kilograme, deci cam la fel de mult cu o geantă mai voluminoasă de voiaj.

Capacitatea de funcționare a mașinii tale nu va fi cu absolut nimic afectată, ba e posibil să observi îmbunătățiri ale experienței la volan.

3. Scutul de motor se schimbă numai în service

FALS – chiar dacă mărimea unui scut de motor este posibil să te impresioneze, e important să știi că nu vei avea nevoie de vreun specialist în domeniul auto pentru a-l monta. Poți face acest lucru chiar pe locul de parcare.

Singurul aspect de care trebuie să te îngrijești înainte de a trece propriu-zis la treabă este să securizezi mașina pe un cric stabil, pe care să îl suplimentezi cu o piatră de dimensiuni mari sau un al doilea cric. Imediat ce ai ridicat mașina, poți observa locurile unde urmează să prinzi cele cel puțin patru cleme cu care fiecare scut auto este prevăzut. Odată fixate acestea, ești gata să faci drumuri în siguranță.

4. Scutul auto încinge motorul

FALS – deși la prima vedere vei fi tentat să crezi că scutul de motor va izola complet componentele auto pe care le acoperă, această impresie este falsă. Găurile de aerisire cu care acesta este prevăzut va permite aerului rece, din exterior, să circule nestingherit către piesele protejate de scut, ca și cum acesta nu ar fi montat pe mașină. În felul ăsta, motorul va primi în permanență aer proaspăt, care îi va permite răcirea în siguranță.

Nu te lăsa ademenit de miturile nefondate, descrise mai sus, și comandă un scut de motor pentru Volkswagen, indiferent de modelul pe care îl conduci, cum ar putea fi un scut de motor pentru Golf 4, dacă vrei ca experiențele tale la volan să fie lipsite de situații neprevăzute.

Citeste mai mult

ACTUAL

Ca să repare drumurile !?! La Curtea de Argeș, CNAIR a pus camere pentru plata rovinietei VEZI LISTA TUTUROR CAMERELOR DIN ȚARĂ

Publicat

in

De zilele trecute, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) dispune în acest moment de 76 de camere fixe și 14 mobile pentru supravegherea rețelei rutiere naționale și depistarea autovehiculelor pentru care nu a fost plătită rovinieta. Ultimele doua camere au fost montate, săptămâna trecută la iesirea din Curtea de Argeș spre Transfăgărășan, în zona Dr. Oetker. Camerele mobile acoperă tot teritoriul țării, „pe drumurile pe care nu sunt amplasate sistemele de camere video fixe, pe sectoarele de drumuri naţionale ce pot constitui rute ocolitoare ale punctelor fixe de control sau pe drumurile pe care se înregistrează valori mai reduse ale traficului rutier, fără a exista o procedură prestabilită de amplasare (în funcţie de zonă/drum/interval de timp)”, după cum precizează reprezentanții CNAIR.

Camerele pentru rovinietă sunt o spaimă pentru șoferii care nu au plătit taxa de drum. Instituită acumm 16 ani prin Ordonanț de Guvernul nr. 15/2002, aprobată apoi, cu modificări şi completări, de Legea nr. 424/2002, taxa de drum din România, cunoscută sub numele de rovinietă, terbuie plătită de toți șoferii care folosesc rețeaua rutieră din țara noastră. Valoarea ei este stabilită în funcție de perioada pe care o acoperă și tipul de autovehicul pentru care este plătită.

 

Lista completă a celor 74 de camere video fixe care verifică plata rovinietei.

Șoseaua Localitatea Județul
DN 7 C

A1

Valea Iașului (dublă)

Petrești (dublă)

Argeș

Dâmbovița

A2 Glina (dublă) Ilfov
A2 Fetești (dublă) Ialomița
A2 Gilău (dublă) Cluj
A3 Snagov (dublă) Ilfov
DN1 Bărcănești/Românești (dublă) Prahova
DN1 Timișul de Sus Brașov
DN1 Șercaia Brașov
DN1 Sebeș Alba
DN1 Vâlcele (dublă) Cluj
DN1 Odorhei Bihor
DN1A Mâneciu Prahova
DN1B Albești (dublă) Prahova
DN1C Jucu Cluj
DN1F Românași Sălaj
DN2 Mărăcineni (dublă) Buzau
DN2 Nicolae Bălcescu (dublă) Bacău
DN2 Iacobești Suceava
DN2 Moțca Iași
DN2A Giurgeni Ialomița
DN2B Lacu Sărat Brăila
DN3 Cuza Vodă Călărași
DN5 Călugăreni (dublă) Giurgiu
DN6 Drăgănești Vlașca Teleorman
DN6 Coșoveni Dolj
DN6 Mehadia Caraș Severin
DN6 Sânnicolau Mare Timiș
DN7 Călimănești / Seaca Vâlcea
DN7 Săcămaș Hunedoara
DN7 Nădlac Arad
DN11 Lunca Câlnicului Brașov
DN11 Hărman (dublă) Brașov
DN11 Sănduleni Bacău
DN12 Sandominic Harghita
DN12 Sfântu Gheorghe Covasna
DN13 Bălăușeri Mureș
DN13A District Harghita Harghita
DN15 Vaduri Neamț
DN15 Călugăreni Neamț
DN15 Gârleni Bacău
DN15 Sângeorgiu de Mureș Mureș
DN17 Vama Suceava
DN17 Tiha Bârgăului Bistrița Năsăud
DN18 Moisei Maramureș
DN19 Decebal Satu Mare
DN21 Bărăganul Brăila
DN22 Movila Miresii Brăila
DN22A Cataloi Tulcea
DN23 Vulturu Vrancea
DN24 Cosmești Galați
DN24 Crasna Vaslui
DN24 Popricani Iași
DN24B Risești Vaslui
DN25 Șendreni Galati
DN26 Vânători Galați
DN28 Lețcani (dublă) Iași
DN29 Baisa Botoșani
DN38 Movilița Constanța
DN55 Bratovoești Dolj
DN56 Podari Dolj
DN58 Soceni Caraș Severin
DN59 Jebel Timiș
DN64 Ionești Vâlcea
DN65 Pielești Dolj
DN65A Buzoești Argeș
DN66 Drăguțești Gorj
DN66 Băcia Hunedoara
DN67 Budești Vâlcea
DN69 Orțișoara Timiș
DN71 Ulmi Dâmbovița
DN72 Brătășanca Prahova
DN73 Râșnov Brașov
DN75 Mihai Viteazu Cluj
DN79 Arad Arad

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUNTEM SI AICI

În Trend