Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Restaurantele din Curtea de Arges, coşmarul turiştilor de 1 Mai – 2 ore ca sa primesti comanda la Old House si Domnesc

Publicat

in

Minivacanta de 1 Mai a atras si in Curtea de Arges foarte multi turisti. Majoritatea acestora au fost in tranzit spre zona montana, oprirea fiind facuta fie pana sa urce pe Transfagarasan, fie dupa ce au coborat din munte. Majoritatea au ajuns in oras, firesc,  cu pofta de mancare dupa un drum lung si, desi isi programasera sa stea in oras cel mult doua, trei ore, au avut parte de o surpriza de proportii de la cele mai cunoscute reaturante din urbea basarabilor. Asase face ca, in loc de doua trei ore de popas in Curtea de Arges, turistii au trebuit sa stea de doua ori mai mult timp, si asta datorita ineficientei restaurantelor care s-au vazut depasite de situatie. A iesit la iveala faptul ca majoritatea localurilor cunoscute au bucatariile si personalul subdimensionate fata de marimea locurilor de la mese din interior si terasa. De-aici si pana la nervi intinsi la maxim sau chiar scandaluri nu a mai fost decat un pas. Motivul a fost temeinic:  timpul de preluare a comenzii si de livrare a mancarurilor a fost unul exagerat de mare, peste o ora si jumatate.

RUSINOS – Restaurante fara mancare-n miezul zilei !

Chiar in miezul zilei de 1 Mai, redactorii nostrii au fost prin cateva dintre cele mai cunoscute restaurante din Curtea de Arges in incercarea de a manca. Va spunem ca am pornit la ora 13.30 si am reusit sa mancam abia la ora 17, 30. Prima oprire la Restaurantul Domnesc. Sala localului cat si terasa aproape pline insa am gasit masa libera. Dupa circa 10 minute am primit meniurile si, dupa alte 10 minute, cineva a venit  nu, nu sa ne ia comanda ci sa ne informeze ca bucataria este practic blocata si livrarea comenzii noastre va dura cel putin o ora si jumatate. Cu multumiri pentru informatie si sinceritate, am trecut strada la Curtea Veche. Dupa ce am gasit cu greu o masa si dupa circa 20 minute asteptare pentru a comanda, am fost si aici informati ca livrarea comenzii va dura foarte mult pentru ca …. este aglomeratie. Cum ne apropiam de ora 14,30, am decis sa mergem la un alt restaurant, cel al hotelului Posada in speranta ca experienta managerului de aici va face asteptarea mai scurta. Nu a fost asa si asta pentru ca abia dupa o jumatate de ora am reusit sa conversam pe tema meniului cu una din ospatarite. Cum din meniul afisat multe produse nu erau disponibile, am optat – mare greseala – pentru a bea cafea si un suc. Cerutul notei de plata si plata efectiva ne-a „costat” circa 40 minute, basca timpul pierdut pana la intalnirea cu ospatarul. Asadar, la Posada  a durat aproape o ora ca sa putem bea un suc si o cafea ! Aproape de ora 16.00 am ajuns la Old House unde am gasit aceeasi jale si la fel de multi turisti nemultumiti ! Ca sa nu mai pierdem timp, am aplicat tactica simpla, aceea ca stim deja ce trebuie sa comandam. S-a dovedit total ineficienta ! Ospatarul ne-a informat ca nu mai exista niciun fel de ciorba in bucatarie iar pentru restul preparatelor care au mai ramas din meniu, timpul de pregatire este foarte mare. Nu a stiut sa ne spuna cat, dar am aflat pe propria piele si propiul stomac: o ora si 20 minute pentru  doua banale gratare si doua salate deloc pretentioase. Pentru a evita sa ne prinda ora 18 in restaurantul Old House, am renuntat la desert, asta mai ales dupa ce, la o masa alaturata, o pustoaica asteptase dupa rugaminti insistente la chelner,   peste 30 minute sa i se aduca o banala cupa de inghetata si apoi inca 30 minute sa o plateasca.

De precizat ca pe parcursul turului am asistat in doua restaurante si la situatii penibile, in care turistii fie au facut scandal fie, alt caz, o familie cu copii din Bucuresti a plecat injurand chelnerii ( din pacate nu ei fiind vinovati pentru orele de asteptare la mese).

Concluzia ar fi una simpla: avem restaurante frumoase, meniuri bogate dar…. patronii acestora fac economii si nu isi adapteaza bucatariile si personalul la marimea localului.

 

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Tăriceanu: ‘Nu înțeleg de ce Parlamentul trebuie să stea acasă’

Publicat

in

De

Președintele ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, a pledat luni pentru reluarea imediată a activității, Parlamentul putând fi „un bun exemplu pentru întreaga ţară”.

„Nu înţeleg ce se întâmplă, de ce este oprită administraţia, ministere întregi. Am vorbit cu colegii de la Parlament, cu preşedintele Camerei Deputaţilor, cu vicepreşedintele Senatului, să reluăm activitatea la Parlament. Nu înţeleg de ce Parlamentul trebuie să stea acasă. Toţi funcţionarii, toţi parlamentarii, haideţi să venim la treabă, că nu asta este o problemă. Cu nişte minime măsuri de siguranţă putem să reluăm activitatea. Şi cred că ar fi şi un exemplu bun pentru întreaga ţară. (…) Toată lumea îşi pune problema să reia activităţile economice cu instituirea măsurilor sanitare absolut necesare. Mergem pe politica pe care am văzut-o: pas cu pas”, a afirmat luni Tăriceanu la Antena 3.

Întrebat dacă activitatea trebuie reluată după ce se iese din starea de urgenţă, Tăriceanu a răspuns: „Inclusiv atâta vreme cât este instituită starea de urgenţă. Starea de urgenţă creează nişte obligaţii, suspendă anumite drepturi. Nu toate sunt în regulă că au fost suspendate (…) Reluarea activităţilor se poate face chiar atâta vreme cât este instituită starea de urgenţă”.

Potrivit lui Tăriceanu, activităţile trebuie reluate „peste tot”, iar pentru cei suspecţi de infectare trebuie păstrată izolarea la domiciliu.

„Nu ştiu cum o să ne revenim dacă nu se reiau rapid activităţile (…) Activităţile trebuie reluate – întreprinderile mici şi mijlocii. Trag un semnal de alarmă legat de pericolul grav care ne paşte de a plonja într-o recesiune fără precedent din care nu ştim cum o să ne revenim dacă nu se reiau rapid activităţile. Starea de urgenţă nu presupune că blocăm totul şi stăm paralizaţi”, a adăugat Tăriceanu, conform Agerpres.ro

Vezi și:

Vești pentru pensionari în plină criză de coronavirus! Pensiile, în pericol?

EXCLUSIV E loc de combinații! Poliția de Frontieră cumpără măști de protecție cu negociere ‘la secret’

Aplauze pentru Marcel Vela! Șeful MAI a rezolvat problema în timp-record

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Avocata Irina Tomescu: Despre amenzi abuzive și dreptul de a le contesta

Publicat

in

De

”În contextul pandemiei de coronavirus, societatea civilă se confruntă cu situații nemaiîntâlnite și este nevoită să-și adapteze întreaga conduită la noile recomandări și măsuri adoptate de autorități.

Fie că vorbim de amputări ale dreptului la liberă circulație, de restrângeri ale libertății economice, de mutații ale formelor de exercitare a dreptului la învățătură sau la viață intimă, familială și privată, trebuie să fim conștienți că la acestea s-a recurs în încercarea de a proteja populația, în special categoriile vulnerabile, de consecințele nedorite ale îmbolnăvirii. Din acest motiv, sfidarea legii prin tergiversarea ostentativă a procesului de stopare a răspândirii virusului a fost sancționată de către legiuitor atât pe plan contravențional, cât și penal.

Aceste sancțiuni reprezintă, totodată, un element de noutate și pentru autorități, care au posibilitatea de a pedepsi activități care, în urmă cu puțin timp, erau permise și chiar încurajate: ieșiri în aer liber, participări la competiții sportive, evenimente sociale, culturale, religioase, deplasări cu mijloace de transport în comun ș.a.m.d. Însă aceleași autorități au obligația, morală și legală, de a interpreta și de a aplica în mod unitar și echitabil legea, lucru care, în unele cazuri, nu se întâmpla. Din acest motiv, precum și din tendința de a delimita „litera” de „spiritul” legii, se poate ajunge la săvârșirea unor grave erori sau chiar abuzuri, de către cei chemați să păzească ordinea publică.

Pe fondul raportării și al mediatizării unor situații în care agenți de poliție au aplicat în mod neîntemeiat sau necorespunzător amenzi persoanelor suprinse în spațiul public, este imperios necesar să subliniem faptul că, indiferent de parcursul stării de urgență, dreptul cetățenilor de a se apăra în fața erorilor sau abuzurilor nu poate fi atins. Cu alte cuvinte, orice persoană care consideră ca a fost sancționată nejustificat sau disproporționat cu gravitatea faptei, atât în ceea ce privește sancțiunea principala (amenda, care poate ajunge și la 20.000 lei), cât și măsurile complementare, respectiv „a) confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenție; b) interzicerea accesului prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate; c) suspendarea temporară a activității; d) desființarea unor lucrări; e) refacerea unor amenajări.”, poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii.

Modalitatea rămâne cea prevăzută de Ordonanța nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, fiind necesar ca plângerea să fie depusă la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția, în termen de 15 zile de la comunicarea – direct sau prin poștă – a procesului verbal. La plângere se vor anexa copia procesului verbal de contravenție, copia actului de identitate, dovada plății taxei judiciare de timbru (20 lei), precum și orice alte înscrisuri care întăresc motivele plângerii.

În ceea ce privește amenda, contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din cuantumul amenzii aplicate de agentul constatator, indiferent dacă acesta alege să conteste sau nu amenda. De subliniat este că prevederile art. 291 ale ordonanței 34/2020 se referă la jumătate din amenda primită efectiv, și nu din minimul prevăzut din lege, așa cum era prevăzut în ordonanța 2/2001. Chiar dacă există motive suficiente pentru ca procesul verbal să fie atacat, este de preferat ca jumătatea din amenda aplicată să fie achitată în termenul de 15 zile. Astfel, în cazul unei soluții nefavorabile a instanței, riscul de a plăti amenda integral va fi eliminat, iar în cazul uneia favorabile, suma plătită va fi recuperată”, a explicat avocata Irina Tomescu.

Vezi și:

Vești pentru pensionari în plină criză de coronavirus! Pensiile, în pericol?

EXCLUSIV E loc de combinații! Poliția de Frontieră cumpără măști de protecție cu negociere ‘la secret’

Aplauze pentru Marcel Vela! Șeful MAI a rezolvat problema în timp-record

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

SUSȚINE PRESA LIBERĂ

Dacă ești mulțumit de activitatea noastră și crezi că facem o presă liberă, ne poți sprijini să contiumăm în slujba ta, fără a fi nevoiți să încheiem contracte cu statul. Pentru fiecare donație, îți publicăm pe site si print 3 anunturi la loc vizibil.

Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend