Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Repararea relaţiei cu Renault este principala temă a viitorului șef al Nissan

Publicat

in

Următorul şef al Nissan Motor va trebui să acorde prioritate redresării profiturilor companiei nipone înainte de a încerca să repare relaţia cu principalul acţionar Renault, susţin directorii şi analiştii din industria auto, intervievaţi de Reuters, potrivit Agerpres.

Redresarea câştigurilor va întări argumentele producătorului auto în negocierile cu partenerul francez şi ar fi salutată de Renault, ca deţinător al unei participaţii majoritare la Nissan.

Luni, al doilea producător auto nipon a anunţat că preşedintele Hiroto Saikawa va demisiona în data de 16 septembrie. Demisia lui Saikawa, care l-a criticat intens pe fondul preşedinte al Nissan Carlos Ghosn, acuzat de încălcarea legislaţiei financiare şi abuz de încredere, vine după ce oficialul nipon a recunoscut că a primit plăţi suspecte.

Citește și: Denise Rifai mitraliază USR-PLUS: ‘Nu e cazul să facem circ politic continuu și gratuit’

Este o nouă lovitură pentru Nissan, afectat de scăderea semnificativă a profitului, care a urmat după după arestarea lui Ghosn anul trecut.

Anul acesta acţiunile companiei au scăzut cu 20% la Bursa de la Tokyo.

Pentru înlocuitorul lui Saikawa, prioritatea va fi majorarea profiturilor. Renault, care a încercat fără succes să realizeze o fuziune deplină cu partenerul său nipon, va acorda probabil Nissan suficient timp pentru a se concentra pe redresare, a declarat un director al producătorului auto nipon care a dorit să-şi păstreze anonimatul.

Tensiunile în cadrul parteneriatului dintre Nissan şi Renault s-au înrăutăţit după arestarea lui Ghosn, investitorii fiind îngrijoraţi în legătură cu viitorul alianţei, într-un moment în care producătorii autor încearcă să-şi pună la comun resursele pentru a face faţă cheltuielilor masive generate de vehiculele electrice şi autonome.

Citește și: Lovitură pentru polițiști! Ordinul ministrului de Interne a fost publicat în Monitorul Oficial

Unii directori ai Nissan cred că actuala structură a alianţei nu este echilibrată, în condiţiile în care anul trecut Nissan a vândut pe plan global 5,65 milioane de vehicule, de 1,5 ori mai mult decât Renault.

„Profitabilitatea va rămâne probabil sub presiune şi este puţin probabil ca Nissan să ajungă rapid la un acord cu Renault privind viitoarea formă a alianţei”, se arată într-o analiză a Standard & Poor’s.

Tensiunile s-au accentuat după ce producătorul auto italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a propus recent o fuziune de peste 35 de miliarde de euro cu Renault.

Surse apropiate de Consiliul de Administraţie al Renault au declarat pentru Reuters că Fiat a decis să retragă oferta după ce Franţa a încercat să întârzie decizia privind tranzacţia, pentru a încerca să obţină sprijinul Nissan, partenerul de alianţă al Renault. Oficialii guvernamentali francezi ar fi făcut presiuni pentru ca Nissan să sprijine fuziunea, dar şefii companiei nipone au spus că se abţin, adaugă sursele.

Citește și: Ies la suprafață noi informații-cheie în cazul Caracal! Țiganii care ar fi discutat, la telefon, cu Luiza

„Este şi în interesul Guvernului francez ca Nissan să-şi îmbunătăţească performanţele. Preţul acţiunilor Renault va beneficia mai mult de pe urma redresării Nissan decât a oricărui tip de acord de fuziune”, a apreciat Janet Lewis, de la Macquarie Securities.

Dificultăţile cu care se acum Nissan sunt diferite de cele din 1999, când Renault a salvat de la faliment compania niponă şi l-a desemnat pe Ghosn să gestioneze Nissan, susţine Janet Lewis.

Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan a fost extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi.

Analiştii consideră că este o perioadă dificilă pentru Renault-Nissan-Mitsubishi, în condiţiile în care, pe cele mai mari pieţe auto globale, China, SUA şi Europa, cererea pentru maşini este în scădere. Aceştia avertizează că alianţa este esenţială în cazul în care companiile vor să rămână competitive într-o industrie în care mărimea reprezintă un avantaj crucial.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Florin Cîțu SE LAUDĂ că a STRUNIT justiția: ‘Aţi văzut că am zis de Fondul Suveran de Investiţii şi DNA a intrat pe fir’

Publicat

in

De

Primul spital regional construit va fi cel din Iași, a spus luni, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate ale Parlamentului, ministrul desemnat al Finanțelor, Florin Cîțu. Ministrul a vorbit și despre alte investiții și a spus că Guvernul nu va opta pentru cota progresivă de taxare, conform Mediafax.

Citește și: Va fi SHOW TOTAL! Anamaria Prodan a anunțat că întră în politică

Primul spital regional la care vor începe lucrările de construcție este cel de la Iaşi, a declarat luni, în Parlament, Florin Cîţu, ministrul desemnat al Finanţelor. El a spus că Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) şi alte bănci de investiţii vor furniza fondurile necesare pentru aceste construcții.

„Toate spitalele regionale sunt pe ultima sută de metri. Primul spital regional care va începe va fi cel de la Iaşi. Ceea ce încercăm să facem cu investitorii instituţionali este să reducem presiunea pe buget ca să creăm diferenţa de finanţare până vin fondurile europene”, a spus Cîţu.

Ministrul a mai declarat că fondurile alocate de stat din 2006 până în prezent în domeniile sănătății și educației au însumat 170 de miliarde de lei. Cu toate acestea, rezultatele nu se văd. Prin urmare, atenția ar trebui să se mute spre sectorul privat.

„S-au cheltuit pe sănătate şi educaţie 170 de miliarde de lei din 2006 şi până în prezent. Nu se văd aceşti bani. Să le facem cu adevărat priorităţi. Dacă vrem să cheltuim bani pe educaţie şi sănătate avem nevoie de un sector privat puternic. Şi pentru autostrăzi, la fel”, a mai declarat ministrul desemnat al Finanţelor în cadrul audierilor din Parlament.

Acesta a mai declarat că la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) derulează contracte ce durează chiar și ani de zile. Potrivit acestuia, caietul de sarcini pentru informatizarea ANAF ce trebuie trimis CSAT este pregătit.

„Site-ul ANAF pe care l-am preluat a fost cel mai urât site. Nu pot să-l schimb pentru că e făcut din fonduri europene şi trebuie să aştept să treacă perioada de 4 ani. Vom avea un site nou”, a spus Cîţu.

Acesta a mai precizat că Oficiul Jocurilor de Noroc, trecut în noiembrie în administrarea Ministerului de Finanțe, este în organizare.

Potrivit ministrului, economia creşte în continuare peste potenţial. Acesta a mai spus totodată că Guvernul nu va opta pentru cota progresivă de taxare.

„Economia este peste potenţial. Ce facem cu Banca Naţională este să cuplăm politica fiscală cu politica monetară. Mergem spre ţintirea unui echilibru şi apoi surplus bugetar. Scoatem presiunea din economie. Vedem economia peste potenţial, dacă economia ar fi fost într-o criză economică, altfel ar fi stat situaţia. Dar economia creşte peste potenţial. Poţi să reduci deficitul şi prin taxe dar nu mergem în direcţia asta. Ca să scoţi stimulul fiscal din economie trebuie să reduci deficitul bugetar şi asta am făcut. Poate nu va fi de ajuns şi poate ne vom uita şi pe partea de venituri. Nu vom merge spre cota progresivă”, a precizat Florin Cîţu.

El a menționat că se vor face controale peste tot unde au fost probleme cu cheltuielile din banii de la buget.

„Aţi văzut că am zis de Fondul Suveran de Investiţii şi DNA a intrat pe fir”, a mai spus Cîţu.

Ministrul desemnat Florin Cîţu a primit, luni, aviz negativ din partea Comisiei economice şi de buget-finanţe din Parlament. Audierea în Comisie a fost marcată de scandal și hohote de râs, la fel ca în urmă cu patru luni.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

S-a aflat secretul fotografiilor călare cu Kim Jong un – De unde a importat Coreea de Nord cai pursânge

Publicat

in

De

Coreea de Nord a importat 12 cai pursânge din Rusia în 2019, an în care imagini cu liderul Kim Jong Un călare pe un cal alb au devenit virale, relatează Reuters, care prezintă date ale autorităţilor vamale din Rusia.

Potrivit datelor autorităţilor vamale, Rusia a exportat 12 cai pursânge în Coreea de Nord anul trecut, în valoare totală de 75.509 dolari.

A fost cel mai semnificativ import de cai de după 2015 pentru Coreea de Nord. În 2015, nord-coreenii au cumpărat din Rusia 61 de cai cu 192.204 de dolari.

În total, în perioada 2010-2019, Coreea de Nord a importat din Rusia cel puţin 138 de cai, plătind în total 582.302 dolari.

Anul trecut, imagini cu liderul nord-coreean Kim Jong Un călare au făcut înconjurul lumii. Kim a urcat în octombrie pe muntele sacru Paektu, cel mai înalt din ţară, călare pe un cal alb, potrivit presei din această ţară. În decembrie, presa nord-coreeană a difuzat din nou fotografii enigmatice în care Kim Jong Un apărea călare pe un cal alb, în zăpadă, pe muntele sacru din peninsulă.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend