spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Reactia CFR si MT la demersul ziarului: „Felicitari, vom reanaliza inchiderea traseului feroviar!”

Facebook Twitter Google+
Reactia CFR si MT la demersul ziarului: „Felicitari, vom reanaliza inchiderea traseului feroviar!”

Implicarea ziarului nostru alaturi de toti argesenii, cititori fideli, sau nu, in chestiunea inchiderii traseului de cale ferata dintre Curtea de Arges si Pitesti, nu a ramas fara ecou, ba, am putea spune, se dovedeste inca o data ca echipa ziarului isi respecta si isi reprezinta cu adevarat cititorii si ca demersurile noastre sunt intotdeauna luate in seama de factorii responsabili.

Astfel, asa cum am anuntat si v-am tinut permanent la curent, luni dimineata ziarul nostru a transmis pe cai oficiale catre Ministerul Transporturilor si CFR o solicitare din partea publicatiei prin care ceream amanarea cu 6 luni a deciziei de inchidere a traseului Pitestei- Curtea de Arges. Alaturi de solicitare am atasat atat lista de semnaturi generata de petitia online pe care voi ati semnat fara ezitare dar si planul detaliat de eficientizare a rutei feroviare, plan intocmit de echipa redactionala dupa consultarile cu dumneavoastra.

Ieri, atat reprezentantii CFR cat si ai Ministerului Transporturilor au confirmat primirea solicitarilor noastre. Am fost asigurati ca decizia finala in cazul acestui traseu va depinde foarte mult de demersul nostru comun, de lista de semnaturi trimisa  si am fost felicitati pentru planul de eficientizare propus de noi. „Am primit si am analizat cu cea mai mare atentie adresele dumneavoastra. Vreau sa va spun ca am ramas susprinsi de implicarea dumneavoastra, ca ziar, de evaluarea corecta a situatiei, dar ne-a susprins si lista de semnaturi care arata ca argesenii se implica la fel de mult ca dumneavoastra. Din pacate, o spun cu ricurile de rigoare, nu acelasi lucru pot afirma despre autoritatile locale din Curtea de Arges. Am studiat cu atentie planul de eficientizare propus de dumneavoastra, bine ancorat in realitate si, din punctul nostru de vedere, ne-ati convins, insa decizia finala va apartine acum Ministerului Transporturilor. Cel mai probabil si noi, de la CFR, le vom propune o reanalizare a situatiei acestui traseu avand ca motivatie acel plan de eficientizare propus.  Deja vom face zilele acestea o noua evaluare in teren, pe traseu, dar, din pacate am prins momentul cand elevii si studentii sunt in vacanta. Noi vom merge pe planul propus de dumneavoastra, am fi de acord cu amanarea pentru 6 luni a inchiderii traseului si, personal, cred ca acel plan va da rezultatele scontate insa, repet, decizia finala o vor da cei de la Minister dar, cu siguranta, demersul vostru ar putea duce la amanarea inchiderii. Din pacate, cred ca sunteti constienti  ca, de succesul planului propus, depinde si implicarea autoritatilor din Curtea de Arges. Sincer, nu o spun cu placere, daca acestea ar fi aratat ca le pasa in ultimii ani de acest traseu, de interesul Curtii de Arges, altfel ar fi stat lucrurile. Sa va dau si un exemplu concret de neimplicare a celor de acolo: cand noi, cei de la CFR, am introdus trenurile Sageata Albastra pentru Campulung Muscel si Curtea de Arges, niciun oficial din Curtea de Arges nu a fost interesat de asta. Va aduceti bine aminte ca la inaugurarea de la Curtea de Arges a Sagetii Albastre a fost liniste deplina, nimeni de acolo nu a dorit sa stie de asta, sa participe macar la inaugiurarea traseului. Asta ar fi dat incredere cetatenilor in CFR si serviciile noastre. La Campulung Muscel, chiar voi ati scris, noul traseu a fost promovat la maxim de primaria de acolo, s-a facut inaugurare, au participat primarul si consilierii, au fost televiziuni, ceea ce a insemnat o promovare a acelui traseu, promovare care a atras de la inceput sute de calatori. Ulterior, primaria Campulung a fost interesata permanent in mentinerea traseului feroviar oferind tot ce este necesar, inclusiv facilitati precum cele descrise in planul dumneavoastra de eficientizare. E bine ca macar dumneavoastra va implicati si argesenii insa,  daca nici autoritatile nu o vor face macar acum,  demersul argesenilor, al publicatie dumneavoastra si al acelui plan de eficientizare nu isi va arata efectele fara implicarea autoritatilor din zona. Din pacate, in aceste zile nu am primit nimic din partea lor, e totusi bine ca ati facut-o dumneavoastra. Pe noi ne-ati convins pentru o amanare si cred ca si pe cei de la Ministerul Transporturilor, iar ei vor lua decizia finala. Important este ca primul pas a fost facut si, cu siguranta demersul vostru va cantari foarte mult in luarea decizie finale”, a declarat pentru ziarul nostru Catalin Mocanu, directorul  Reginalei CFR Calatori – Craiova.

NOTA: In spiritul obiectivitatii, sa amintim ca singurul politician care a facut demersuri la Bucuresti, la ministrul Transporturilor, Lucian Sova, pentru a anula deciziqa de inchidere a traseului feroviar, a fost deputatul Mircea Draghici. In rest, niciun ales local, primar, viceprimar sau alti politicieni din Curtea de Arges, nu numai ca nu au reactionat ci nici macar nu au luat atitudine publica in acest sens.

 

IATA PLANUL DE EFICIENTIZARE PROPUS DE ZIARUL PROFIT DUPA CONSULTARILE CU VOI SI CARE, SE PARE, VA CANTARI ENORM DACA DECIZIA DE INCHIDERE VA FI ANULATA, LA FEL DE MULT CA PETITIA ONLINE SEMNATA DE ARGESENI

Propunerile ziarului si ale cititorilor – Solutii pe termen scurt pentru eficientizarea traseului CFR Curtea de Arges-Pitesti

1. Stabilirea prin HCL a 2 trasee de microbuze transport public urban care sa aiba oprire in fata garii, la orele de plecare si sosire a trenurilor – Scop: acces mai usor al navetistilor, elevilor, studentilor si turistilor catre gara si dinspre gara. In orice oras civilizat, exista legaturi rapide si facile spre si dinspre gara. Asta ar trebui sa convinga pe cei care stau la ocazie ca pot ajunge rapid la gara sau pot ajunge rapid de la gara in oras. De verificat cate zeci de persoane stau zilnic la ocazie la Bascov sau la iesirea din Curtea de Arges.

2. Solicitare cate SNCFR – regionala Craiova, pentru a repune la ore convenabile plecarile si sosirile pe acest traseu, orea care sa fie convenabile atat navetistilor, elevilor, studentilor dar si turistilor.

3. Adresa catre Consiliul Judetean Arges prin care sa remedieze rapid transportul deplorabil cu Maxi Taxi intre Curtea de Arges si Pitesti. Eliminarea de catre CL Curtea de Arges a statiei de Maxi Taxi din fata bisericii Domnesti cu motivatia simpla ca traseul nu este unul turistic pentru a avea ca statie terminus cel mai important obiectiv turistic din Curtea de Arges.

4. Dialog si colaboarare cu operatorii de transport ai marilor centre comerciale din Pitesti ( Carrefour, Auchan Bradu si Mall Pitesti) pentru a include in traseul lor de transport gratuit si opriri in gara Pitesti la orele la care ajung trenurile din Curtea de Arges.

5. Solicitare catre SNCFR si, eventual, Ministrul Transtporturilor, a introducerii, pe modelul Trenurilor Zapezii, a doua curse directe, trenuri expres, Bucuresti Curtea de Arges, sub denumirea „Trenul Regal”, cu oprire doar in orasele de pe traseu. Trenurile sa aiba caracter sezonier, intre 1 iunie si 1 septembrie , si doar in weekend-uri. Scop: atragerea unui numar mai mare de turisti, evitarea coloanelor de autocare in zonele centrale ale orasului.

6. Pe perioada curselor „Trenului Regal”, intre 1 iunie si 1 septembrie, acordarea de trasee de week-end pentru un operator de transport a unor curse regulate tur/retur cu statie plecare Gara Regala catre zona turistica Transfagarasan, cu statii la : Manastirea Curtea de Arges, Cetatea Poienari, Baraj Vidraru, Valea cu Pesti, Cumpana, Piscul negru si/sau chiar Balea Lac.

7. Solicitare catre SNCFR privind preluarea Garii Regale ( administrare, concesiune, atribire directa, etc) si transformarea ei in principal obiectiv turistic al orasului.

 

 

NOTE:

La Curtea de Arges autoritatile au ignorat complet gara si cursele de tren, la Campulung, primar, viceprimar si consilieri promovau traseul feroviar prin orice mijloc

Vicele Ţâroiu vestitorul toamnei: Revine trenul în gara Câmpulung!

 

Facebook Twitter Google+

Facebook Comments

Mai poti citi si....