spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Pista mamii lor de… tei ! Primăria lui Panţurescu dă cu toporu-n tei ?

Facebook Twitter Google+
Pista mamii lor de… tei ! Primăria lui Panţurescu dă cu toporu-n tei ?

– Potrivit unui proiect, mulţi arbori de pe bulevard ar trebui tăiaţi !

Dezvăluiri incredibile vin din interiorul primăriei Curtea de Argeş, de la unul din cei mai vechi functionari cu mare experienţă în ceea ce înseamnă construcţii şi amenajări. Potrivit acestuia, graba, inconştienţa, necunoaşterea legilor şi dorinţa primarului Panţurescu de a ieşi in evidenţă ar putea duce în scurt timp la tăierea a cel putin 30 de tei de pe Bulevardul Basarabilor. Vorbim practic de o situaţie similară cu deja celebrul PIDU al lui Nicolae Diaconu, cel făcut tot în dorul lelii şi care a dus la situaţia de a avea în Curtea de Arges drumuri extrem de înguste, fără trotuare pe alocuri sau cu trotuare mai largi decât strada în sine. Dacă în cazul acelui proiect cu bani europeni mulţumirea generală a fost că zeci de kilometri de străzi s-au asfaltat, în sfârşit, la Curtea de Argeş, ambiţia lui Panţurescu ar putea duce la tăierea a zeci de tei de pe Bulevardul Basarabilor.

Un proiect făcut cu două mâini… stângi

După cum bine se ştie, în luna iulie, Primăria Curtea de Argeş a depus documentația pentru un nou proiect cu finanțare din fonduri europene, numit ”Dezvoltarea unui sistem de transport modern, accesibil și durabil în Municipiul Curtea de Argeș”, a cărui valoare totală este de 40,765,989.88 lei. Bun, bun, aţi putea spune crezând, după titlul proiectului, că faimoasele „motocare” ruginite din Curtea de Argeş vor dispărea definitiv şi că locul lor va fi luat de autobuze moderne, cu podea joasa, ce mai, un transport public ca în mai toate oraşele civilizate. Supriza, nu este vorba de modernizarea transportului in comun ci despre amenajarea unor piste de biciclete şi condiţii de trafic super pentru autovehiculele electrice , inexistente în Curtea de Argeş, fie vorba între noi. Nu intram în detaliile proiectului, mai ales că ştim bine ce microbuze şi masini circulă pe bulevard, dar ne oprim asupra pistelor de biciclete. Un lucru bun pentru un oras, o spunem cu convingere, dar ce te faci că vorbim de singurul bulevard-drum naţional din ţară şi din Europa cu un singur sens de ciulatie şi extrem de ingust. Mai au loc şi pistele de biciclete sau era ideal realizarea acestora pe alte artere ? ” Încă de când se lucra la proiect s-a adus în discuţie problema lăţimii mici trotuarelor care nu permit realizarea unor astfel de piste. Ştiu sigur ca de atunci s-a vorbit de tăierea câtorva tei sau de lărgirea unor porţiuni de trotuare pe spaţiul verde sau până în gardurile locuinţelor de pe bulevard. Nu ştiu sigur, dar am informaţii că în proiectul depus pentru finanţare s-au trecut date eronate tocmai pentru a evita aceste probleme, pentru a se încadra în prevederile legale şi criteriile de finanţare. Cert este că, aşa cum a fost depus, finalitatea proiectului va fi şi o pista de biciclete cu dublu sens dar şi că ca cel puţin 30 tei vor fi tăiaţi de pe bulevard”, ne-a spus funcţionarul din Primăria Curtea de Argeş. Cum nu nu am putut verifica toate datele din dosarul de finantare, nu putem spune cu certitudine ca s-au strecurat voit, sau nu, şi cifre eronate .În consecinţă, este problema lor dacă se va descoperi că se iau bani europeni cu mici sau mari minciuni.

Legea e lege, cine o respectă ? Dar teii ?

Clar este că, la o analiza a actualei legislaţii romanesti şi europene, dezvăluirile funcţionarului din primăria Curtea de Argeş, potrivit cărora zeci de tei de pe Bulevard vor fi tăiaţi, are serios suport în realitate. Să şi explicăm ! Potrivit proiectului, pista de biciclete va fi pe două sensuri, dar nu alătuarate, ci cate o bandă de mers pe fiecare actual trotuar al bulevardului ( de aici se şi deduce îngustimea zonei dar şi ca şi-au dat seama că nu prea este loc). Cu toţii ştim că sunt porţiuni bune pe bulevardul Basarabilor în care trotuarele sunt şi aşa prea înguste dar şi fără posibilităţi de lărgire. Ei bine, pe aici trebuie inserata si pistele de biciclete dar… Acestea vor avea trei mari probleme: fie nu respectă lățimea legală de cel putin un metru (conform prevederilor STAS 10144/1-90), fie vor respecta dar vor îngusta sub limita admisa de lege trutuarul actual sau, aşa cum lasă să se înţeleagă proiectul, şi pista şi trotuarul se vor incadra în limitele legale dar vom sacrifica teii de pe bulevard. La fel, pe multe porţiuni, vom avea o harababură, o permanentă ceartă între pietonii de pe trotuarul prea îngust şi biciclistii care nu vor avea loc pe pista de biciclete. Cât despre tei…. pista mamii lor !

Asta pentru că, potrivit ORDINULUI Ministrului Transporturilor nr. 49 din 27 ianuarie 1998 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea strazilor în localităţile urbane, la punctul 3.24. se spune clar: „Pentru circulaţia pietonilor în localităţile urbane se vor amenaja trotuare, cu o latime cuprinsă între minim 1,00 m şi 4,00 m, în funcţie de intensitatea circulaţiei pietonale şi de locul unde sunt amplasate. Dacă este cazul, se pot amenaja piste pentru biciclisti, în conformitate cu prevederile normelor în vigoare, avându-se în vedere studiile efectuate de administraţiile locale şi planurile de urbanism local.” La anexe decoperim că pentru categoria de drum în care se incadreaza bulevardul, lătimea minima a trotuarului este de 1, 50 metri.

Studiind si STAS 10144/2 – 1991 “ Străzi. Trotuare, alei de pietoni şi piste de ciclişti. Prescripţii de proiectare” afăm că „Lăţimea minimă a pistelor de ciclişti trebuie să fie de minm 1,00 m pentru o bandă şi un sens de circulaţie, 1,50 m pentru două benzi şi un sens de circulaţie şi 2,00 m pentru două benzi în ambele sensuri de circulaţie. La racordarea pistei de ciclişti cu partea carosabilă a drumului se prevăd borduri teşite cu înclinarea 1:3. Când pista de ciclişti este adiacentă trotuarului, între acestea se prevede o bordură de demarcaţie“. Asadar, conform legii trebuie sa avem un trotuar de minim 1,5 metri la care adaugăm inca aproape 1, 4 metri latimea pistei de biciclete cu accesoriile impuse de lege. reiese o latime de circa 3 metri. Cum, în prezent, sunt destule zone pe bulevard unde nu avem o lăţime de minim 3 metri şi care nu poate fi extinsă decât spre partea carosabilă (de exemplu trotuare în zona restaurant Curtea Veche, fosta policlinică), este lesne de înteles că pentru a face regulamentar pistele de biciclete trebuiesc tăiaţi teii de pe bulevard. Intrebarea este: dacă Panţurescu şi trupa lui au ştiut de aceste probleme, ca vor fi tăiaţi teii, asa cum spune functionarul din primărie, de ce nu au ales un alt traseu pentru pistele de biciclete din multele variante existente? Mai mult, de ce era nevoie sa supraaglomerezi un bulevard si-aşa strangulat în multe zone pietonale când, în multe oraşe cu aceleasi caracteristici, pistele de biciclete nu sunt realizate chiar în zona cea mai aglomerată a urbei ?

 

Facebook Twitter Google+

Facebook Comments

Mai poti citi si....