Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Pentru cine construieşte Primăria Piteşti parcări supraterane?

Publicat

in

Dacă municipalitatea se plânge că legislaţia e prea stufoasă şi trebuie îndeplinite prea multe condiţii şi parcurse prea multe etape până la demararea anumitor lucrări care se execută pe domeniul public, una dintre etape fiind studiul de oportunitate, noi ne întrebăm cum de mai iese, în urma studiilor, realizarea de parcări supraterane oportună din moment ce cele două parcări de acest gen, cea de la biserica Mavrodolu şi cea de la piaţa Ceair sunt goale şi le bate vântul. O recunoaşte chiar primarul Cornel Ionică dar insistă că acest tip de parcări trebuie făcute în continuare. Municipalitatea a şi stabilit pe unde vor fi construite –una în zona Nord,  pe lângă şcoala 14, acolo unde există deja o parcare şi locuitorii din zonă au suficiente locuri, una lânga complexul Craiovei unde deasemenea există o parcare care, în cea mai mare parte a timpului, este incomplet ocupată, una la Spitalul de Pediatrie şi una la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Piteşti, unde locurile de parcare chiar reprezintă o problemă. La întrebarea de ce se mai construiesc parcări supraterane dacă tot nu sunt folosite, primarul Ionică a spus nonsalant că parcarile subterane sunt mult mai scumpe şi de cele mai multe ori imposibil de realizat din cauza conductelor. Şi ca să fie şi mai bizară alegerea muncipalităţii de a construi lucruri inutile, Cornel Ionică ne dă exemplu parcarea supraterană din Ceair pe care nu o folosesc nici măcar cei care locuiesc în zonă sau care îşi desfăşoară activitatea  aici, deşi parcarea este gratuită. Şi atunci te întrebi, în mod firesc , pentru cine construieşte muncipalitatea parcări supraterane, căci ele sunt un fel de obsesie a noului primar Cornel Ionică. El ştie însă ce se întâmplă în ţările civilizate, unde pentru a reduce poluarea din oraş, autorităţile locale au interzis accesul maşinilor în zonele centrale însă, fără să facă un calcul cu privire la costurile cu sănătatea care decurg din bolile cauzate de poluare, Ionică spune că maşinile reprezintă un câştig material pentru primărie căci sunt impozabile, semn că nu avem nicio strategie de dezvoltare durabilă pe termen mediu şi că trăim, aşa cum o facem de 25 de ani, de azi pe mâine.  Care e câştigul piteşteanului nici nu mai contează din moment ce impozitele pe maşini ajung în visteria municipalităţii şi de acolo în tot felul de proiecte mai mult sau mai puţin oportune cum au fost cele destinate construirii pieţelor Ceair şi Smârdan care au înghiţit sume enorme de bani şi zac de ani de zile fără niciun comerciant, deşi în momentul construirii lor, primăria ne dădea asigurări că are cereri din partea comercianţilor mai multe decât poate oferi, aşa cum dă asigurări acum că are clienţi pentru viitorul parc industrial din zona CET Sud  deşi nu poate oferi nici măcar un nume de firmă în acest sens. Şi dacă gratis nu le plac piteştenilor locurile de parcare supraterane, primarul Ionică spune că va regândi sistemul de taxare în restul parcărilor şi nu ar fi exclus ca în loc de un leu pe ora să coste doi lei pe oră căci a văzut la  Cluj că merge.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Veste mare-Se vor da mai mulți bani din partea statului

Publicat

in

De

Veste mare pentru milioane de români! Aceștia ar putea primi mai mulți bani.

Ajutorul de șomaj și cel pentru încălzire ar putea crește anual, în condițiile în care un proiect legislativ propus pentru adoptare la Camera Deputaților prevede majorarea indicatorului social de referință (ISR), în funcție de care aceste prestații sociale se calculează.

Propunerea din Parlament urmează să intre curând pe ordinea de zi a deputaților, ei fiind cei care vor decide prin vot final dacă majorarea se va aplica sau nu.

Conform Legii nr. 76/2002, ISR reprezintă unitatea exprimată în lei la nivelul căreia se raportează prestațiile bănești suportate din bugetul asigurărilor pentru șomaj, acordate atât în vederea asigurării protecției persoanelor în cadrul sistemului asigurărilor pentru șomaj, cât și în vederea stimulării anumitor categorii de persoane pentru a se încadra în muncă, precum și a angajatorilor pentru a încadra în muncă persoane în căutarea unui loc de muncă.

În prezent, valoarea ISR este de 500 de lei, iar aceasta nu s-a mai modificat din anul 2008. Printre cele mai importante drepturi care se acordă în funcție de ISR, se numără indemnizația de șomaj și ajutorul pentru încălzire.

Propunerea legislativă nr. 213/2018, aflată acum în circuitul legislativ, prevede majorarea valorii ISR cu 100% din rata medie anuală a inflației, numai în condițiile în care valoarea acesteia este pozitivă. Dacă rata inflației este negativă, atunci se păstrează ultima valoare a ISR.

„Valoarea indicatorului social de referință se majorează cu 100% din rata medie anuală a inflației. În situația în care rata medie anuală a inflației are valoare negativă, se păstrează ultima valoare a indicatorului social de referință.”, scrie în propunerea legislativă din Parlament care ar urma să modifice Legea nr. 76/2002.

Potrivit expunerii de motive a propunerii legislative, indexarea automată a ISR cu un coeficient rezonabil ar putea elimina inclusiv eventualele derapaje la nivel bugetar.

Pe de altă parte, într-un punct de vedere din 2018 asupra propunerii, Guvernul de atunci dădea un aviz negativ considerându-se inoportun un astfel de demers în contextul economic actual (avizul Guvernului este unul consultativ, el nu are putere de decizie asupra parcursului propunerilor din Parlament), scrie avocatnet.ro

Deși respinsă de Senat (în calitate de primă Cameră sesizată), proiectul aflat acum la Camera Deputaților, care este și forul decizional, a primit raport favorabil de adoptare și urmează să intre pe ordinea de zi a deputaților. Un raport favorabil de adoptare înseamnă că există șanse foarte mari ca proiectul să fie votat și în Plen.

Vezi și:Vești mari- Toți buncii vor primi bani în plus – Care sunt condițiile

Marcel Vela l-a executat pe milițianul școlit de FBI! Avea salariu și o pensie de 13.000 de lei

EXCLUSIV Aripa FBI, la butoanele Poliției Române!

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Nicuşor Dan a făcut calculele- Bucureștenii mai ai de așteptat ‘100 de ani’

Publicat

in

De

Dacă va continua în ritmul actual, înlocuirea conductelor învechite ale reţelei de termoficare va dura o sută de ani, a declarat sâmbătă deputatul de Bucureşti Nicuşor Dan, care a pledat pentru o reparare mult mai rapidă a sistemului de distribuţie.

„Dacă vor continua în ritmul în care au lucrat în ultimii trei ani, ar dura o sută de ani, pentru că – grosier vorbind – sunt 1.000 de kilometri de reţea şi ei au schimbat 30 în trei ani. Regula de trei simplă spune că ar dura 100 de ani. În primul rând, trebuie să plecăm de la singura ipoteză posibilă, aceea a sistemului de încălzire centralizată, pentru că altfel – dacă e să trecem pe centrale individuale – în primul rând, devenim şi mai poluaţi decât suntem ca oraş. În al doilea rând, nu se poate face asta în mod concret mai devreme de zece ani. Trebuie să existe un sistem centralizat”, a afirmat el, în cadrul unei conferinţe de presă.

Nicuşor Dan a mai spus că, în ce priveşte alimentarea zonei de nord a Capitalei, trebuie analizat dacă este mai profitabilă păstrarea reţelei actuale sau stimularea deschiderii unor noi centre de producţie.

„Trebuie, în special în zonele de sud şi vest, să păstrăm sistemul actual, în sensul în care Municipalitatea să preia agentul termic de la ELCEN. Fie, într-un viitor puţin mai îndepărtat, să preia activele de la ELCEN, bineînţeles, plătind pentru ele. Acum nu are banii. Asta înseamnă repararea mult mai rapidă a sistemului de distribuţie. În ce priveşte zonele de nord, până la care reţeaua este foarte lungă, trebuie să ne gândim – iar acesta este un calcul pe care trebuie să îl facem cu toate cifrele pe masă – dacă păstrăm reţeaua până la ele sau stimulăm dezvoltarea unor noi centre de producţie, care să fie deschise eventual privaţilor, care se mişcă mult mai repede decât autoritatea şi au şi bani”, a spus el.

Deputatul independent a apreciat că Bucureştiul se află „într-o situaţie disperată”, în condiţiile în care RADET a intrat în faliment, iar STB se află „în incapacitate de a-şi plăti datoriile şi tocmai şi-a pus sediul şi o parte din mijloacele de transport ca garanţie” pentru aceste datorii.

„Avem un mare risc de incapacitate de plată. Am avertizat încă de la începutul anului că încasările au fost mult prea optimiste faţă de ce se putea încasa. Avem cartiere întregi fără apă caldă, spitale fără apă caldă. Avem aceeaşi problemă a traficului pe care am avut-o la începutul acestui an. Avem, în plus, un infringement pe calitatea aerului”, a declarat Nicuşor Dan.

Vezi și :Vești mari- Toți buncii vor primi bani în plus – Care sunt condițiile

Marcel Vela l-a executat pe milițianul școlit de FBI! Avea salariu și o pensie de 13.000 de lei

EXCLUSIV Aripa FBI, la butoanele Poliției Române!

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend