Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Pe 24 iulie, alegerea noului rector prin Referendum la Universitatea de Stat din Piteşti

Publicat

in

După ce rectorul Ionel Didea a renunţat această funcţie, creând un val de controverse din care nu au lipsit nici conotatiile politice, la sfarsitul saptamanii trecute preşedintele Senatului Universităţii de Stat din Piteşti, Nicolae Brînzea, şi rectorul desemnat Sebastian Pîrlac au susţinut o conferinţă de presă. A fost un bun prilej de a prezentata situaţia actuală a Universităţii, unde au fost declanşate procedurile privind alegerea noului rector. Astfel s+a luat decizizia ca pe 24 iulie,  să fie organizat primul tur al referendumului pentru stabilirea modului de alegere a rectorului. Există două variante: fie acesta este ales direct prin vo­tul comunităţii academice, fie se organizează concurs. Dacă nu se vor prezenta 50 +1din totalul mem­brilor cu drept de vot, însemnînd toate cadrele didactice titulare şi studenţii din cele 11 consilii ale universităţii, va fi organizat al doilea tur al referendumului pe 30 iulie.

Brînzea vrea dar se mai gandeste

Procedurile de alegere a noului rector se vor întinde pînă pe 20 februarie, cînd se încheia în mod normal mandatul lui Ionel Didea. „Practic, alegerea rectorului este ultima etapă, în lunile octombrie -noiembrie – decembrie fiind desem­narea membrilor consiilor facul­tăţilor, alegerea directorilor de departamente etc. Domnul prorector Sebastian Pîrlac a preluat, ca rector desemnat, programul managerial al domnului Didea şi îşi va continua activitatea atît din punct de vedere al procesului didactic, cît şi ca ordonator de credite. Dacă ar fi să mă refer la modalitatea de alegere a noului rector, aş opta pentru concurs“, a precizat preşedintele Senatului Universităţii. Întrebat dacă va candida pentru funcţia de rector, Nicolae Brînzea a precizat că, în prezent, este preocupat de liniştea şi echilibrul în unitatea de învăţămînt şi că nu s-a gîndit la acest lucru, însă nu a exclus această posibilitate. In privinta relaţiiei cu fostul rector, Ionel Didea, Brînzea a spus că şi instituţional şi personal a fost o relaţie bună şi că regretă această decizie de a-şi întrerupe mandatul. El a avut si o personală referitor la  problema care a generat disputa dintre Sindicatul Liber al UPIT şi fostul rector Didea, preşedintele Senatului a declarat: „Avem o situaţie care ţine mai mult de modalităţi de aplicare şi instrumentare a unei hotărîri judecătoreşti definitive şi irevocabile privind reîncadrarea. Nu se pune problema ca aceasta să nu se realizeze. Decizia instanţei este mai greu de înţeles ca aplicare şi implică un cost financiar foarte mare. Trebuie găsită formula juridică prin consultare cu Ministerul Educaţiei”, a spus Nicolae Brânzea

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

VIDEO ! Scene de INFARCT – Un șofer, vorbind la telefon, taie milimetric calea trenului!

Publicat

in

De

Imagini de infarct au fost surprinse zilele trecute, în Cluj, la trecerea la nivel cu calea ferată din Jucu Herghelie. O maşină a fost filmată cum trece milimetric pe lângă tren, după ce nu a respectat semnalele acustice şi luminoase, scrie observator.tv

Un tânăr de 20 de ani, din Cluj Napoca, se întorcea de la muncă, din Jucu, iar o clipă de neatenție putea să-l coste viața.  La trecerea la nivel cu calea ferată din Jucu Herghelie, nu a respectat semnalele luminoase și acustice, fiind la un pas de a fi spulberat de trenul care circula pe ruta Cluj-Bistrița Nord.

Înregistrarea surprinsă de camerele de supraveghere a fost publicată pe Facebook de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj.

Poliţia Cluj a postat un mesaj prin care le atrage atenţia şoferilor să fie mai responsabili la volan şi să nu vorbească la telefon în timp ce conduc.

Redăm mai jos, integral, mesajul transmis de poliţiştii clujeni:

„Doamne-Ți, mulțumesc!” Acesta a fost primul gând al tânărului șofer după ce a reușit să scape fără nicio zgârietură în urma acestui eveniment.

În seara zilei de 4 decembrie 2019, tânărul în vârstă de 20 de ani, din Cluj-Napoca, se întorcea de la muncă, din Jucu, iar o clipă de neatenție putea să-l coste viața.

La trecerea la nivel cu calea ferată din Jucu Herghelie, acesta nu a respectat semnalele luminoase și acustice, fiind surprins în gabaritul căii ferate de trenul care circulația pe relația Cluj-Bistrița Nord.

Cel în cauză ne-a mărturisit că, de-a lungul timpului, a tratat toate lucrurile cu responsabilitate; nu a mai avut niciodată un eveniment rutier. Însă, ne-a relatat că, în acel moment, atenția îi era distrasă de convorbirea telefonică pe care o purta.

Acum, îl încearcă sentimente contradictorii. E supărat că a predat permisul de conducere pentru 90 de zile, însă e bucuros că se află printre noi.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

REGAL DE… ! Primăria dă 600.000 Euro să repare podul de la Lukoil, alții construiesc de la 0 mult mai ieftin

Publicat

in

De

La ultima ședință de Consiliu Local, la propunerea primarului Panțurescu, aleșii locali din Curtea de Argeș au votat un proiect de hotărâre care vizeaza repararea podului de lângă Lukoil, cel căruia i-au cazut trotuarele chiar pe 15 august. Desi consilierul Serban si ziarul nostru trasese repetate semnale de alarma ca, daca nu se intervine, trotuarele se vor prabusi, primaria a inteles ca e „groasa” treaba abia cand portiuni din pod s-au prabusit. După ce s-a scremut aproape trei luni pentru a rezolva situatia, primaria a propus iar alesii au votat ca să repare repare podul, dar nu asa subtire, ci pe bani grei, mai exact pe 600.000 de euro, adica de vreo 5 ori mai mult decât a costat reparatia Podului de langa Mânastire, un pod cu mult mai mare decat acesta. Potrivit datelor din dosar, vorbim de o raparatie si nu de o constructie de la 0 a podului. Mai exact, se va inlocui partea carosabila cu una noua de 7,8 metri la care vor fi atasate si trotuare de 2,25 metri lăţime. Potrivit informatiilor oficiale, valoarea totală a investiţiei aprobate va fi de 2.930.192,72 lei, adica exact ce spuneam mai sus, circa 600.000 euro. Deși alesii locali au cam strambat din nas la auzul sumei, proiectul a fost votat, astfel ca primaria Curtea de Arges va cheltui aceasta suma de bani, 600.000 Euro, pentru reparatia podului. Bună parte din bani se duc pe studii si proiect, adica exact acolo unde activeaza anumite firme si asta, poate, explica scumpetea de pod.

Ziarul PROFIT a cercetat ce e și prin țară in materie de poduri si…. da, asa este cand esti oras regal: dai bani cu ghiotura din buzunarul cetateanului. Spre comparatie, va aratam mai jos cateva imagini cu un pod contruit de la 0 in Bistrița in acest an, peste raul Somes, deci, atentie, nu reparat, si care a costat mult mai putin, 500.000 Euro. Lucrarile au fost incredintate prin licitatie unei compani private din zona iar podul, care are model unicat si durata de viata 100 ani, nu 50 ani precum cel din Curtea de Arges, arata foarte bine, nemaivorbind ca este mult mai mare decat cel regal care trebuie doar reparat… cu 600.000 Euro.

IATA CUM ARATA UN POD CONSTRUIT DE LA 0 CU BANI MAI PUȚINI decat la Curtea de Argeș

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend