Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

PAS CU PAS ! Cum pot obține indemnizația absolvenții de liceu și facultate 

Publicat

in

Absolvenţii de liceu şi facultate, precum şi absolvenţii şcolilor speciale pentru persoane cu handicap pot beneficia de indemnizaţie de şomaj dacă nu au reuşit să-şi găsească un loc de muncă potrivit pregătirii profesionale, conform legislaţiei în vigoare. În plus, aceştia pot beneficia gratuit de anumite servicii pentru formare profesională, după înregistrarea la agențiile de ocupare a forței de muncă.

Potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, un absolvent al unei instituții de învățământ este o persoană „care a obținut o diplomă sau un certificat de studii, în condițiile legii, în una dintre instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii”.
Pot fi consideraţi şomeri absolvenţii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  • sunt înregistrați la agențiile pentru ocuparea forței de muncă în a căror rază teritorială își au domiciliul;
  • nu realizează venituri sau realizează, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât
  • valoarea indicatorului social de referință, respectiv mai mici de 500 de lei (ISR în 2018 este 500 de lei);
  • nu îndeplinesc condițiile de pensionare, conform legii.

Indemnizaţia de şomaj se acordă absolvenţilor astfel:

  • în cazul absolvenților instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, după expirarea termenului de 60 de zile de la absolvire în care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;
  • în cazul absolvenților şcolilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minimum 16 ani, din momentul absolvirii, dacă nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale.

Cat se stă in somaj şi pe ce bani

Absolvenţii pot beneficia de indemnizația de șomaj pe o perioadă de şase luni, o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită. Cuantumul indemnizaţiei este o sumă fixă, respectiv 250 lei (reprezentând 50% din valoarea ISR) și se acordă lunar.
De asemenea, absolvenții instituțiilor de învățământ și ai școlilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserție în cuantum de 1.500 de lei (de trei ori valoarea ISR). Această primă de inserţie se va acorda în două tranşe, respectiv 50% la data angajării şi 50% după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare.
În plus, după înregistrarea la agențiile de ocupare a forței de muncă, absolvenţii pot beneficia gratuit de anumite servicii, printre care informare și consiliere profesională, formare profesională, consultanță și asistență pentru începerea unei activități independente sau pentru inițierea unei afaceri.

Documente necesare
Pentru a beneficia de indemnizaţia de şomaj, absolvenţii trebuie să depună, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă de care aparţin, următoarele documente:

  • actul de identitate, în original și copie;
  • certificat de naștere, în original și copie:
  • certificat de căsătorie, dacă este cazul, în original și copie;
  • adeverinţă medicală din care să rezulte că persoana este clinic sănătoasă sau aptă de muncă ori că are eventuale restricţii medicale;
  • acte eliberate de organele financiare teritoriale, din care să rezulte că persoana nu realizează venituri sau că realizează, din activităţi autorizate potrivit legii, venituri mai mici de 500 de lei (valoarea ISR);
  • actul de absolvire a formei de învăţământ sau a şcolii speciale pentru persoane cu handicap, după caz, în original şi copie.

Cererile pentru acordarea indemnizației de șomaj, precum și toate actele procedurale în legătură cu stabilirea acestui drept sunt scutite de orice fel de taxă de timbru.

Anumiţi absolvenţi nu pot beneficia de indemnizaţia de şomaj

Legea nr. 76/2002 prevede şi anumite situaţii în care absolvenţii nu pot beneficia de indemnizaţia de şomaj, şi anume:

  • absolvenții care, la data absolvirii studiilor, aveau raporturi de muncă sau față de care angajatorii au obligația, potrivit legii, de a-i angaja;
  • absolvenții care se încadrează la angajatori cu care au fost în raporturi de muncă în ultimii doi ani, cu excepția situației în care acești angajatori au beneficiat de stimulent financiar pentru încadrarea în muncă a elevilor și studenților;
  • absolvenţii care refuză un loc de muncă potrivit nivelului studiilor sau refuză participarea la servicii de formare profesională oferite de agențiile pentru ocuparea forței de muncă.
  • absolvenții care, la data solicitării indemnizaţiei, au fost admiși sau urmează cursurile unei forme de învățământ, organizate și/sau acreditate;
  • absolvenții licențiați ai facultăților de medicină, medicină dentară și farmacie care au promovat concursul național de rezidențiat pe locuri sau pe posturi.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Florin Cîțu: ‘Efortul bugetar este unul foarte mare în acest moment. Avem o creștere a cheltuielilor’

Publicat

in

De

Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, a anunţat, luni seara, la finalul şedinţei de Guvern, că în această perioadă se înregistrează o creştere a cheltuielilor şi o scădere a veniturilor, iar acest lucru înseamnă că deficitul pentru acest an va creşte semnificativ.

El a declarat că în şedinţa de Guvern a prezentat, în primă lectură, prima rectificare bugetară din acest an.

„Majoritatea fondurilor se vor duce către Ministerul Sănătăţii şi Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale. Pentru Ministerul Sănătăţii sunt mai multe cheltuieli pentru spitale, dar vreau să menţionez clar că vom suplimenta bugetul pentru plata concediilor medicale cu cel puţin un miliard de lei.

În ceea ce priveşte cheltuielile pe care le-am anunţat deja cu şomaj tehnic şi cu alte forme de ajutor, şi acolo am suplimentat fondurile cu cel puţin şapte miliarde de lei ca să asigurăm că pentru perioada stării de urgenţă şi perioada prelungită a stării de urgenţă fondurile sunt acolo, că oamenii primesc banii în cel mai rapid timp, la timp şi nu există întârzieri”, a spus ministrul Finanţelor.

El a precizat că efortul bugetar este unul foarte mare în această perioadă.

„Efortul bugetar este unul foarte mare în acest moment. Avem o creştere a cheltuielilor şi veţi vedea cât înseamnă la momentul în care vom publica rectificarea bugetară, dar şi o scădere a veniturilor pentru că foarte multe companii au fost închise, asta înseamnă că deficitul pentru anul 2020 creşte semnificativ.

O creştere a deficitului semnificativ înseamnă şi o finanţare mult mai complicată pentru această perioadă, rolul nostru este acela de a ne asigura că oamenii primesc la timp şi pensii, salarii, ajutor de şomaj, dar asta nu înseamnă că va fi uşor. De aceea, în acest context ne uităm la o reevaluare a cheltuielilor bugetare pentru tot anul. Vom avea o concluzie cât mai curând şi vom veni şi cu această informaţie”, a transmis Florin Cîţu.

El a făcut un apel către companii să plătească la buget venituri şi contribuţii în această perioadă, iar Guvernul va transmite rapid înapoi aceşti bani în economie.

„Pe partea de venituri, am mai spus şi repet, companiile care au astăzi activitate şi vor să plătească la buget venituri, contribuţii, ar trebui să o facă pentru că noi vom transmite înapoi în economie aceşti bani foarte rapid, aşa cum am făcut în martie când am dublat suma rambursată de TVA la trei miliarde de lei.

Vom continua să facem acest lucru, chiar în aprilie vom face returnarea TVA cu un control ulterior, dar dacă noi facem acest efort este nevoie ca şi din partea cealaltă să vină veniturile, să continuăm să menţinem acest circuit în economie al banilor pentru că trebuie să menţinem activitatea atât a companiilor, dar şi fluxul acesta”, a explicat ministrul Finanţelor, conform news.ro

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Ministrul Fondurilor Europene a făcut anunțul: 75.000 de cadre medicale primesc stimulentul de risc

Publicat

in

De

Ministrul Fondurilor Europene, Ioan Marcel Boloș, a anunțat, luni, că a fost aprobat, în ședința de Guvern, stimulentul de risc de 2.500 de lei pentru cadrele medicale care îngrijesc bolnavii de coronavirus.

Boloș a spus că este vorba de un număr estimat de 75.000 de cadre medicale care vor primi stimulentul de risc.

„Stimulentul de risc pentru personalul medical implicat direct în tratarea bolnavilor infectați cu noul coronavirus. Este vorba de un număr estimat de 75.000 de cadre medicale, cu o valoare lunară a acestui stimulent de 2.500 de lei”, a spus ministrul Fondurilor Europene.

Acest stimulent nu este supus contribuțiilor sociale și nici contribuțiilor de asigurări sociale de sănătate. Singura regulă fiscală aplicabilă acestui stimulent este cea referitoare la impozitul pe venit, adică de 10% din cei 2.500 de lei.

Ministrul a precizat că acest stimulent se acordă tuturor cadrelor medicale.

„Vestea bună este pentru tot personalul medical. Menționez că nu se referă doar la medici, ci și la asistenții medicali, la partea de personal care deservește Ambulanțele, la partea de personal paramedical, deci Guvernul României s-a gândit la toate cadrele medicale care în această perioadă sunt implicate în tratamentul, diagnosticarea, echiparea, evaluarea pacienților bolnavi cu noul COVID”, a precizat Ioan Marcel Boloș.

Acest stimulent de risc este propus și în alte țări membre ale UE, între care Bulgaria, Ungaria, Germania sau Italia, conform Mediafax.ro

Vezi și:

Vești pentru pensionari în plină criză de coronavirus! Pensiile, în pericol?

EXCLUSIV E loc de combinații! Poliția de Frontieră cumpără măști de protecție cu negociere ‘la secret’

Aplauze pentru Marcel Vela! Șeful MAI a rezolvat problema în timp-record

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

SUSȚINE PRESA LIBERĂ

Dacă ești mulțumit de activitatea noastră și crezi că facem o presă liberă, ne poți sprijini să contiumăm în slujba ta, fără a fi nevoiți să încheiem contracte cu statul. Pentru fiecare donație, îți publicăm pe site si print 3 anunturi la loc vizibil.

Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend