Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

PAS CU PAS: Ce trebuie să faci ca să iei banii de la stat pentru panouri solare DOSARUL COMPLET – De azi poti depune cererile

Publicat

in

Astăzi demarează un program de finanțare ce are ca scop dotarea gospodăriilor aflate la mare distanță de rețeaua electrică națională și neracordate la aceasta cu panouri fotovoltaice, astfel încât proprietarii acestora să beneficieze de condiții decente de trai. În acest context, prezentăm cum se obține finanțarea nerambursabilă pentru achiziția de panouri solare electrice și care sunt actele ce trebuie transmise autorităților în acest sens.

După cum a anunțat recent, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) deschide astăzi sesiunea de înscrieri în cadrul unui program de finanțare ce vizează creșterea eficienței energetice, dar și reducerea poluării prin producerea de energie electrică din surse regenerabile. Mai exact, programul permite dotarea gospodăriilor izolate și nebranșate la rețeaua electrică cu panouri fotovoltaice.

Spre deosebire de programul Rabla, prin care românii pot cere statului bani pentru a cumpăra mașini noi, proprietarii de case izolate și nebranșate la curent electric nu vor primi direct bani sau vouchere, de cumpărarea și instalarea panourilor fotovoltaice ocupându-se primăria de care aparține acea locuință.

Mai exact, persoanele care doresc să-și doteze gospodăria aflată la mai mult de doi kilometri față de rețeaua electrică națională și neracordată la aceasta cu panouri fotovoltaice vor trebui să se adreseze primăriei de care aparține locuința.

Ulterior, primăria va depune o cerere de finanţare pentru o parte sau pentru toate gospodăriile ce aparțin de aceasta. În cadrul unei sesiuni de finanţare, primăria poate depune o singură cerere de finanţare, iar o gospodărie izolată poate beneficia doar o singură dată de finanțare pentru instalarea unor panouri fotovoltaice.

Potrivit ghidului de finanțare a programului AFM, primăriile vor trebui să întocmească un dosar de finanțare, care va conține, pe lângă cererea de finanțare, și:

  • un certificat de atestare fiscală privind plata obligaţiilor la bugetul local, emis pe numele primăriei;
  • un certificat de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat;
  • un certificat de atestare privind obligaţiile la Fondul pentru mediu;
  • hotărârea consiliului local privind acordul de participare în cadrul programului, de derulare a procedurilor de achiziţie publică pentru achiziţionarea sistemelor fotovoltaice finanţate în cadrul programului şi de implementare şi monitorizare a funcţionării proiectelor;
  • acordul deţinătorului gospodăriei/gospodăriilor privind participarea în cadrul programului.

Astfel, singurul document pe care trebuie să-l furnizeze proprietarul unei gospodării izolate și neracordate la rețeaua electrică pentru a putea beneficia de panouri fotovoltaice este un acord privind înscrierea respectivei gospodării în cadrul Programului privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru gospodăriile izolate neracordate la reţeaua de distribuţie a energiei electrice.

Sesiunea de depunere a dosarelor de finanţare în cadrul acestui program de finanțare va avea loc în perioada 10 aprilie – 10 iulie 2019, iar finanțarea acordată de AFM este nerambursabilă și acoperă în totalitate cheltuielile eligibile, dar nu poate fi mai mare de 25.000 de lei pentru fiecare gospodărie.

Cheltuieli eligibile în acest proiect sunt considerate achiziţia sistemului fotovoltaic pentru o putere de cel puţin 1 kWp (panou fotovoltaic, încărcător, acumulatori, invertor, materiale conexiuni şi siguranţe, modul înregistrare – stocare date şi comunicaţie a acestora, structura de montaj a sistemului, tablou electric de curent continuu-alternativ), achiziţia instalaţiei electrice exterioare şi interioare în locuință, montajul şi punerea în funcţiune a sistemului fotovoltaic (cel mult 15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice) și taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor cheltuieli.

Notă: În momentul de față se află în desfășurare două programe ale AFM care vizează instalarea de panouri fotovoltaice. Mai exact, vorbim despre programul care face subiectul acestui articol (Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru gospodăriile izolate neracordate la reţeaua de distribuţie a energiei electrice) și despre Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională (finanțarea acoperă 90% din cheltuielile eligibile, dar nu mai mult de 20.000 de lei).

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

VIDEO – Panică și fum la bordul unei aronave Ryanair plină de români, deasupra Bucureștiului

Publicat

in

Probleme la bordul unui avion Ryanair care a decolat de la Bucureşti şi ar fi trebuit să ajungă la Londra. Aeronava s-a umplut de fum chiar în momentul decolării, imediat ce s-a ridicat de la sol și a survolat o oră Bucureștiul, ca să-și consume din combustibil, înainte de a reveni la sol. 

la bordul aeronavei se aud oamenii vorbind speriați:

– Opresc din aer?
– Opreşte!
– Mamă, murim aici, băi!
– Du-te frate şi zi-i!
– Doamne, ce e?

În cele din urmă, aeronava s-a întors și pasagerii au fost debarcați în siguranță.

Potrivit Mediafax, aeronava a revenit pe aeroportul Otopeni în jurul orei 12:00 după ce a survolat o oră Bucureștiul.

Avionul își amânase deja decolarea cu trei ore. A decolat la 10:56 spre Londra, în condițiile în care plecarea era programată la 6:40.

După decolare, a anunțat că va reveni pe aeroport și a aterizat la 12:11 pe Otopeni, după ce survolat spațiul aerian din apropierea Bucureștiului pentru a consuma din combustibil.

În aeronavă se aflau 169 de pasageri, potrivit informațiilor Mediafax.

Un pasager a postat pe pagina sa de Facebook că în timpul survolării în avion au fost emanații de fum. Acesta a mai specificat că în cele trei ore de așteptare până la decolare nu a primit nicio sticlă de apă din partea personalului.

Panica in avionul Ryanair plin cu 169 romani care s-a umplut de fum. Avionul zbura din România spre Anglia. Aeronava a fost întoarsă din drum

Panica in avionul Ryanair plin cu 169 romani care s-a umplut de fum. Avionul zbura din România spre Anglia. Aeronava a fost întoarsă din drum

Publicată de Profit 24 TV pe Marţi, 21 ianuarie 2020

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Piața de media din România va ajunge la o valoare de 514 milioane de euro

Publicat

in

De

Piaţa de media din România va creşte, în acest an, cu 5,5% comparativ cu anul 2019, până la valoarea de 514 milioane de euro, reiese din datele Media Fact Book, raportul de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate.

Conform datelor, în 2019, piaţa de media din România s-a situat la valoarea de 487 milioane de euro, iar investiţiile în publicitatea TV au cunoscut o evoluţie pozitivă, ajungând la 5% comparativ cu 2018, până la 315 milioane de euro.

De asemenea, în cursul anului trecut, cea mai mare rată de creştere a înregistrat-o piaţa de digital, la la 99,1 milioane de euro (+17% faţă de 2018), în timp ce publicitatea outdoor (OOH) este estimată la 32,2 milioane de euro, cu 5% mai mult decât în 2018.

În acelaşi timp, piaţa de radio şi-a continuat trendul ascendent şi în anul trecut, cu o creştere estimată la 10%, atingând valoarea de 28,3 milioane de euro.

Pentru 2020, realizatorii raportului Media Fact Book, Agenţia Initiative, estimează noi creşteri pentru TV (+2,5%, până la 323 milioane de euro), online (+16%, până la 114,5 milioane de euro), radio (+8%, până la 30,6 milioane de euro) şi OOH (+5%, până la 33,8 milioane de euro).

La nivel global, potrivit estimărilor Magna, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte şi Initiative, se arată că investiţiile nete în publicitate au crescut, în 2019, cu 5,2% şi se vor majora cu 5,7%, în 2020, ajungând la 595 miliarde de dolari.

Totodată, piaţa globală de TV a fost într-o uşoară scădere (-4%) în 2019, înregistrând 173 miliarde de dolari, apropiindu-se de cel mai slab an ca performanţă (2009), cauzat de scăderea accelerată a rating-ului şi de lipsa evenimentelor mari generatoare de audienţă, se notează în raport.

Potrivit sursei citate, în 2019, online-ul a continuat să domine piaţa de media globală, atingând cote record din total piaţă, pană la 51,5% cu o valoare de 306 miliarde de dolari, iar social media înregistrează cea mai rapidă creştere din online (+25%), peste cifrele generate de video digital (23%) sau search (14%). De altfel, „search”-ul rămâne numărul 1 în digital, fiind formatul care înregistrează 144 miliarde de dolari şi 47% din bugetele totale din online.

Piaţa de OOH a înregistrat creşteri semnificative la nivel global (+6,1%), atingând cifre record (37 miliarde de dolari), datorate segmentului de OOH digital care a avut o creştere de 20%.

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din anul 1997, conform Agerpres

Vezi și Ar fi mutarea anului 2020! Frații ‘Dedeman’ ar putea provoca un real cutremur

SURSE Începe marea curățenie, după ce apropiata lui Liviu Dragnea a pierdut șefia

Vești mari! Mai multe zile libere pentru anumiți români

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend