Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Oamenii de știință descoperă un antibiotic puternic folosind inteligența artificială

Publicat

in

În premiera mondiala, oamenii de știință au descoperit un nou tip de antibiotic folosind inteligența artificială (AI), conform BBC.

Descoperirea a fost declarată de experți ca un avans major în lupta împotriva problemei tot mai mari a rezistenței la medicamente. Un algoritm puternic a fost utilizat pentru a analiza peste o sută de milioane de compuși chimici în câteva zile.

Noul antibiotic are capacitatea de a ucide 35 de tipuri de bacterii potențial mortale, au spus cercetătorii.

Infecțiile rezistente la antibiotice au crescut în ultimii ani, cu 9% în Anglia între 2017 și 2018, până la aproape 61.000.

Dacă antibioticele sunt luate în mod necorespunzător, bacteriile dăunătoare care trăiesc în interiorul organismului pot deveni rezistente la acestea, ceea ce înseamnă că medicamentele pot să nu funcționeze atunci când este cu adevărat necesar. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a numit fenomenul „una dintre cele mai mari amenințări la adresa securității și dezvoltării globale a sănătății”.

„În ceea ce privește descoperirea antibioticelor, aceasta este absolut o premieră”, a spus Regina Barzilay, cercetătoare principală a proiectului la Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Surpriză: Marea testare COVID-19 din București ar putea să nu mai aibă loc

Publicat

in

De

Managerul Spitalului Fălticeni acuzat că vrea să cumpere, cu 332000 lei, un echipament pentru operaţii ortopedice, deşi e nevoie de mănuşi şi măști

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Consiliul Naţional al Elevilor: ‘68,3% dintre scolari consideră că orele online sunt utile’

Publicat

in

De

Consiliul Naţional al Elevilor a realizat o consultate a elevilor cu privire la orele online care se derulează în această perioadă de carantină la care au răspuns aproape 12.000 de elevi, cei mai mulţi de clasele IX – XII. 63,7% dintre aceştia afirmă că în şcoala lor se practică metode de predare şi evaluare virtuale, iar 68,3% consideră că aceste ore sunt utile. Principalul dezavantaj ţine de lipsa interacţiunii şi a posibilităţii de a aprofunda subiectele sau de a cere explicaţii, iar principalul avantaj este păstrarea legăturii cu şcoala.

”Ca urmare a suspendării cursurilor începând cu data de 11 martie 2020, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19, educaţia s-a mutat în spaţiul online, unde profesorii şi elevii au încercat să adapteze conţinutul predat la noile mijloace de desfăşurare a actului instructiv-educativ. Pentru a putea avea o imagine de ansamblu în legătură cu ceea ce se întâmplă în teritoriu şi pentru a putea corela măsurile luate cu fezabilitatea aplicării acestor metode de predare şi evaluare în spaţiul virtual, Consiliul Naţional al Elevilor a lansat un formular de consultare, în baza căruia a fost redactat prezentul raport. La consultare au participat 11.958 elevi din România”, arată Consiliul Naţional al Elevilor.

Au oferit răspunsuri elevi de clasele V-XII, dar cei mai mulţi sunt de liceu. 89% dintre participanţi sunt din mediul urban, iar 11% din mediul rural.

Citește și: Daniel Zamfir iese la rampă: Legea, pe masa lui Iohannis. Spun răspicat ce vom face!

63,7% dintre elevi afirmă că în şcoala lor se practică metode de predare şi evaluare virtuale, iar 68,3% consideră că aceste ore sunt utile.

Cei mai mulţi fac ore online – pe diferite platforme, apeluri video, diferite aplicaţii – la Română (74,2%) şi Matematică (62,1%), dar sunt şi clase care fac ore online la Istorie – (44,9%), Geografie – (41,3%), Informatică – (40,8 %), Biologie – (40,1 %), Fizică – (38,4 %), Chimie – (36,1 %), Limba latină – (8,6 %), Materii de specialitate – (7 %), Educaţie civică – (4,1 %) sau Educaţie plastică – (3,2 %).

”Consider că ele sunt un avantaj, deoarece în acest fel nu pierdem materia, avem informaţia proaspătă, o putem accesa cand dorim şi este un beneficiu pentru elevii din clasele terminale, întrucat ei au nevoie de exerciţiu constant”, a răspuns unul dintre participanţii la consultare, întrebat despre avantajele orelor online.

Principalul dezavantaj văzut de elevi este lipsa interacţiunii şi a posibilităţii de a aprofunda subiectele sau de a cere explicaţii. De asemenea, mulţi dintre participanţii la studiu s-au plâns că nu se învaţă prea multe lucruri, doar se primesc foarte multe teme.

Consilul Naţional al Elevilor a reiterat, în c adrul raportului, ideea că îngheţarea anului şcolar trebiie evitată.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

PROFIT 24 TV LIVE

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUSTINE INDEPENDENTA NOASTRĂ

Dacă esti multumit de activitatea noastra si crezi ca facem o presa libera, ne poti sprijini sa continumam in slujba ta, fara a fi nevoiti sa facem contracte cu statul

În Trend