Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Măsuri sporite de securitate pentru alegerile prezidențiale: anunțul Poliției Capitalei

Publicat

in

Transportul buletinelor de vot către secțiile din București începe sâmbătă dimineață, iar polițiștii Capitalei testează toți șoferii cu aparatul alcooltest și verifică documentele celor care se află la volan, dar și ale mașinilor. Poliția Capitalei acționează cu peste 2.200 de agenți.

Citește și: Mugur Isărescu, lovitură la temelia discursurilor lui Orban și Iohannis: Economia nu este pe fundul prăpastiei

Poliția Capitalei acționează în aceste zile cu peste 2. 200 de polițiști, cărora li se alătură alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne.

„La acest moment începe transportul buletinelor de vot către secțiile organizate la nivelul municipiului Bucureşti. Pentru a ne asigura că nu vor exista incidente pe parcursul acestei activități, toți conducătorii auto sunt testați cu aparatul alcooltest și de asemenea sunt verificate documentele, atât ale celor ce se află la volan, cât și ale autoturismelor de transport”, a declarat Ciprian Romanescu, purtătorul de cuvânt al Poliției Capitalei.

După ce buletinele vor ajungela secțiile de votare, polițiștii își vor prelua posturile: paza obiectivelor atribuite, adică spațiile unde sunt organizate secțiile de votare.

„Ne vom îndeplini întocmai obligațiile, în acord cu atribuțiile poliției. De asemenea, suntem pregătiți sa intervenim la orice apel 112 sau solicitare directă”, a mai precizat sursa citată.

Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

NATIONAL

Marea epurare la foc continuu (Analiză)

Publicat

in

De

Așa este. Ludovic Orban face febră musculară. Semnând non stop decizii de demitere. Un număr uriaș de posturi vacante urmează să fie puse la dispoziția PNL. Apoi vor fi împărțite în baza unui algoritm politic netransparent partidelor, baronilor locali și parlamentarilor de care liberalii au nevoie pentru a-și vota președintele și, mai târziu, pentru a-și trece prin Legislativ proiectele de acte normative. O adevărată mină de aur. Zeci de mii de poziții în administrația publică centrală și locală în deconcentrate, în diplomație, în Armată, în celelalte instituți de forță ale statului. Această redistribuire modifică raportul de forțe într-un mod cât se poate de dramatic din perspectiva PSD.

Vezi și: Statistica crudă a zilelor (ne)muncite de Klaus Iohannis. `România lucrului bine făcut` a însemnat mai multe zile libere decât de muncă!

Dacă nu ar fi șocant, ar fi pus și simplu amuzant. Sunt mulți consuli de exemplu abia numiți sau abia prezentați la post întorși din drum prin deciziile lui Ludovic Orban. După cum scrie în Legea Fundamentală, consulii sunt numiți de primul-ministru. Spre deosebire de ambasadori, care sunt numiți de președinte la propunerea primului-ministru. Cum era și firesc, premierii PSD au numit consuli. O bună parte dintre ei au asigurat succesul alegerilor în străinătate. Alți consuli, nu puțini la număr, au fost numiți de premier relativ recent și au trebuit să urmeze un stagiu de pregătire relativ costisitor, asigurat de Ministerul Afacerilor Externe. Unii nu au terminat bine stagiul, că au și primit deciziile de demitere. Așa că vor veni alții la rând să se pregătească. Dar sunt și consuli care au apucat să-și facă bagajele, să-și ia pe sus soțiile și copii și să plece în localitățile din străinătate în care urmau să-și desfășoare activitatea. Aceștia nici nu au despachetat bine și trebuie să o ia de la început. La loc comanda, a spus Ludovic Orban. Alți consuli sunt pe țeavă și vor urma un stagiu de pregătire. Până atunci, consulatele funcționează ca vai de mama lor. Și asta fiindcă Ludovic Orban invocă faptul că aparatul diplomatic a fost numit exclusiv pe criterii clientelare. Din start, nimeni nu este competent. Dintre cei trimiși de PSD. În schimb vom fi competenți cei lansați în spațiul diplomatic de noul premier.

Ca să rămânem în același registru, voi mai face o precizare. Președintele României Klaus Iohannis nu și-a îndeplinit multe dintre atibuțiile la care îl obliga fișa postului. Printre acesea și obligația de a numi ambasadori. Sunt cel puțin șapte state importante partenere în care nu avem ambasadori. În unele cazuri de ani de zile. Cum este de pildă statul Israel. Acolo, în ciuda mai multor propuneri formulate de guvernele PSD, Klaus Iohannis a refuzat să facă de peste trei ani o numire. În mod straniu, nici măcar acum, când afirmă că e pe cale să culce la pământ „ciuma roșie”, el tot nu mișcă vreun deget.

Vezi și: Theodor Paleologu, atac INCENDIAR la adresa lui Robert Turcescu: Să se spele pe cap cu el!

Așa se face că diplomația românească are de suferit. Este unul dintre motivele pentru care nu mai contăm în concertul statelor lumii. Dar poate chiar asta urmărește Klaus Iohannis, din poziția sa de vasal al Germaniei. Împreună cu Ludovic Orban ca valet al vasalului.

M-am referit la politica externă în ideea că această demonstrație ar putea fi astfel mai elocventă. Dar, atenție, marea epurare lovește în toate direcțiile.

Prefecții de pildă, prin lege, sunt considerați înalți funcționari ai statului, neaparținând vreunei formațiuni politice. De alfel, ei nici nu au voie să se înscrie în vreun partid. Și sunt apărați de o lege care interzice schimbarea lor arbitrară. Sau mai exact schimbarea lor pe criterii politice. Cu toate astea, Rareș Bogdan din poziția de mână forte pe care o deține în acest moment în PNL și în epicentrul puterii prezidențiale, a anunțat încă înaintea instalării guvernului Orban că acesta îi va demite pe toți prefecții în 48 de ore. Însuși Orban a făcut aceeași declarație încă din prima zi, imediat după ce s-a instalat la Palatul Victoria. Chiar s-a plâns, fără a da exemple, că sunt prefecți care, pentru a amâna demiterea, și-au făcut rost de certificate medicale. Și cu toate astea, deși noii prefecți sunt pe țeavă și presa va intra în curând în poseseia listei complete a acestora, prefecții numiți de PSD nu au fost încă demiși. Primul tur al prezidențialelor, apreciat drept impecabil din punctul de vedere al organizării, a fost asigurat de aceștia. Nu este exclus ca prefecții PSD să mai rămână pe poziții și în turul doi. După care însă vor fi măturați. Cu ce risc? Cu riscul ca aceștia, apărați de legile statului, care le garantează stabilitatea și care nu admit schimbarea pe criterii politice, să acționeze statul în judecată. Dar ce contează? Vor fi totuși numiți alți prefecți, care vor primi leafă. Prefecții demiși, cel puțin unii dintre ei, vor da Guvernul în judecată, la un moment dat vor câștiga procesele și vor fi despăgubiți. Astfel încât, așa cum s-a mai întâmplat și când PSD a venit la putere și a făcut o epurare, vom plăti pentru prefecți două rânduri de salarii.

Vezi și: Traian Băsescu, avertisment DUR pentru Iohannis înaintea turului 2: ‘Nu e de joacă! Nu ai voie să-ți asumi nicio urmă de risc’

Și exemplul de mai sus slujește unei mai bune înțelegeri a întregului mecanism. Pentru că așa vor sta lucrurile în toate domeniile. La fel vor fi demiși directorii școlilor din România, pentru a face loc altor directori. Directorii spitalelor din România, pentru a face loc altor șefi de spitale. Pretutindeni se va întâmpla la fel. Până când mâna lui Ludovic Orban va înțepeni. În locul zecilor de mii de persoane, vor fi puse alte persoane. Și din nou Orban și miniștri săi vor face scurtă la mână. Iar noi vom plăti în cele mai multe cazuri, mult timp, câte două salarii. Un salariu pentru cei dați afară, care, repet, vor câștiga în Justiție, și un salariu pentru cei numiți pe picior și care la rândul lor vor ajunge în situația primilor atunci când se va răsuci situația politică.

În plan financiar vom avea deci o gaură. Dar schimbări atât de bruște, atât de masive și afectând un aparat uman atât de vast vor da peste cap și mai mult activitatea normală a unui stat care se vrea normal. Prețul pe care îl vom plăti pentru ca Orban să-și facă rost de atât de multe funcții pe care să le redistribuie alor lui și aliaților lui este uriaș și deci disproporționat. Cu alte cuvinte, vom plăti mai mult decât face.

un comentariu de Sorin Roșca Stănescu, jurnalist

Citeste mai mult

NATIONAL

BNR a găsit soluția pentru a sprijini dezinflația: O poziţionare mai joasă a raportului leu/euro

Publicat

in

De

O poziţionare mai joasă a raportului leu/euro ar putea sprijini dezinflaţia pe termen scurt, dar, în schimb, ar induce riscuri mari la adresa evoluţiei pe termen mediu a inflaţiei, potrivit minutei şedinţei de politică monetară a Consiliului de Administraţie al BNR din 6 noiembrie 2019.

„S-a observat că evoluţia recentă a cursului de schimb leu/euro s-a decorelat întrucâtva de cea a ratelor de schimb ale celorlalte monede din regiune, care, în contextul ameliorării apetitului global pentru risc, dar şi al unor influenţe interne, au consemnat scăderi notabile în octombrie, recuperând, integral sau în bună parte, creşterile înregistrate în trimestrul III. S-a apreciat că o poziţionare mai joasă a raportului leu/euro, potenţial antrenată de diferenţialul ratei dobânzii – mai ales pe fondul relaxării politicii monetare de către Fed şi BCE, precum şi al atitudinii băncilor centrale din Europa Centrală şi de Est -, ar putea sprijini dezinflaţia pe termen scurt, dar, în schimb, ar induce riscuri mari la adresa evoluţiei pe termen mediu a inflaţiei, prin impactul advers exercitat asupra balanţei comerciale şi a contului curent”, se spune în minuta BNR.

Citește și: Olguța Vasilescu șterge pe jos cu noul ministrul al Muncii: E total plopistă și nu înțelege nimic

Unii membri ai Consiliului au atras însă atenţia asupra riscului unei potenţiale schimbări bruşte a sentimentului pe piaţa financiară internaţională, implicând mişcări ample de capital, care să afecteze serios mediul financiar intern, ceea ce reclamă, mai ales în condiţiile deficitelor gemene, vigilenţă din partea băncii centrale şi pregătire pentru o eventuală necesară reacţie promptă.

Membrii Consiliului au sesizat şi creşterea anuală robustă care a continuat să caracterizeze creditul acordat sectorului privat în luna septembrie, doar în uşoară temperare faţă de luna anterioară, media acesteia mărindu-se în trimestrul III la un nivel marginal inferior maximului ultimilor 7 ani atins în primul trimestru al anului.

Citește și: Propunerea lui Călin Popescu Tăriceanu:Vot de trei zile în România, la fel ca în diaspora

Conform BNR, uşoara încetinire din septembrie a venit în principal de pe segmentul împrumuturilor societăţilor nefinanciare, în timp ce variaţia creditelor acordate populaţiei a avansat marginal, în condiţiile continuării creşterii alerte, într-un ritm de două cifre, a celor în monedă naţională.

Referitor la evoluţiile în perspectivă, membrii Consiliului au concluzionat că este de aşteptat ca presiunile inflaţioniste din economie să se calmeze pe orizontul relevant al politicii monetare, inclusiv în raport cu previziunile din luna august, dar să rămână semnificative şi să se reintensifice uşor începând cu semestrul II al anului viitor. S-a arătat că după ce va urca modest deasupra intervalului ţintei în decembrie 2019, la 3,8%, rata anuală a inflaţiei va coborî probabil confortabil în jumătatea lui superioară în primul semestru al anului viitor, pentru ca apoi să se reînscrie pe o traiectorie lent crescătoare, care va tinde să se reapropie de limita de sus a intervalului, ajungând la 3,1% în decembrie 2020 şi la 3,2% la finele orizontului prognozei.

Citește și: Dezastru pentru România- Datoria externă a explodat

În ceea ce priveşte viitorul poziţiei ciclice a economiei, membrii Consiliului au remarcat că expansiunea economică va rămâne probabil solidă pe orizontul prognozei, în condiţiile unei încetiniri treptate a acesteia în 2019 – 2020, urmată însă de o reaccelerare în 2021. Chiar şi în contextul noii perspective – mai puţin optimistă pe termen scurt decât cea evidenţiată în august -, avansul economiei este aşteptat să-şi devanseze consistent ritmul potenţial în anul curent, iar apoi să rămână relativ în linie cu acesta, au subliniat mai mulţi membri ai Consiliului; astfel, excedentul de cerere agregată va creşte probabil considerabil în 2019, atingând un vârf post-criză, iar ulterior va oscila în jurul acestui nivel, pe un palier totuşi mai scăzut decât cel previzionat anterior.

Citește și: PNL face dezvăluiri- Viorica Dancilă a mințit: ‘Ii reamintesc doamnei Dăncilă că falsul în declarații este o infracțiune’

Totodată, potrivit evaluărilor, consumul gospodăriilor populaţiei va redeveni probabil în 2020 şi va rămâne ulterior principalul determinant al creşterii economice, pe fondul dinamicii robuste, deşi în temperare, a venitului disponibil real – reflectând inclusiv scăderea ratei inflaţiei şi mărirea transferurilor sociale -, precum şi în condiţiile unor rate reale ale dobânzilor bancare prezumate a se mări foarte lent pe orizontul prognozei.

Membrii Consiliului au arătat că, în contextul tensionat al pieţei muncii, creşterea veniturilor populaţiei ar putea chiar să depăşească previziunile, în timp ce, o evoluţie mai temperată decât cea anticipată ar fi posibilă în ipoteza implementării unor măsuri care să vizeze o diminuare a abaterii deficitului bugetar de la limita prevăzută de Pactul de Stabilitate şi Creştere; acestea ar afecta şi sentimentul de încredere a consumatorilor, deosebit de senzitiv la evoluţii/evenimente cu impact advers asupra situaţiei financiare curente/anticipate a gospodăriilor populaţiei.

Citește și: Olguța Vasilescu șterge pe jos cu noul ministrul al Muncii: E total plopistă și nu înțelege nimic

Incertitudini şi riscuri considerabil mai mari caracterizează perspectiva investiţiilor, au apreciat membrii Consiliului, care presupune, la rândul ei, prelungirea influenţelor stimulative ale politicii fiscale pro-ciclice pe orizontul proiecţiei. Inclusiv în contextul calendarului electoral, sursa lor majoră o constituie viitoarea construcţie bugetară, date fiind creşterea considerabilă a deficitului bugetar în 2019 – îngrijorătoare inclusiv din perspectiva costurilor de finanţare internă şi externă -, precum şi mărirea impactului bugetar anticipat al noii legi a pensiilor, de natură să facă necesare măsuri de stopare a deteriorării poziţiei fiscale, concretizate probabil, cel puţin pe termen scurt, în diminuarea cheltuielilor publice de investiţii, incluzându-le pe cele finanţate din fonduri europene.

Incertitudini continuă să decurgă şi din situaţia financiară a companiilor, precum şi din sentimentul de încredere a investitorilor rezidenţi şi nerezidenţi – condiţionat de calitatea mediului de afaceri, incluzând stabilitatea şi predictibilitatea cadrului legislativ -, dar şi din trendul de încetinire a economiei europene şi a celei globale şi din incertitudinile asociate, cu impact contracţionist asupra producţiei industriale interne şi eventual asupra investiţiilor străine directe.

Citește și: Propunerea lui Călin Popescu Tăriceanu:Vot de trei zile în România, la fel ca în diaspora

Deosebit de preocupantă a fost considerată perspectiva continuării deteriorării contului curent şi a poziţiei externe de ansamblu a economiei, de natură să inducă riscuri la adresa macrostabilităţii, dar şi a sustenabilităţii creşterii economice, mai ales în actualul context economic şi financiar global, marcat de implicaţii adverse şi incertitudini decurgând din războiul comercial şi Brexit.

În evaluările realizate, membrii Consiliului au făcut referiri la discrepanţa dintre robusteţea absorbţiei interne şi slăbirea cererii externe, precum şi la problemele de competitivitate non-preţ ale unor sectoare, dar şi la pierderile de competitivitate prin preţ înregistrate de unele companii, pe fondul majorării susţinute a costurilor salariale şi al cvasi-stabilităţii cursului de schimb al leului.

Citește și: Dezastru pentru România- Datoria externă a explodat

Mai mulţi membri ai Consiliului au reafirmat nevoia unei corecţii controlate a dezechilibrului extern, susţinută prioritar de o ajustare bugetară, alături de reforme structurale consistente, care solicită însă timp.

A fost subliniată din nou necesitatea unui mix echilibrat de politici macroeconomice, care să evite o supraîmpovărare a politicii monetare, cu efecte indezirabile în economie. Totodată, a fost reiterată importanţa unui dozaj şi a unei cadenţe adecvate de ajustare a conduitei politicii monetare, în vederea ancorării anticipaţiilor inflaţioniste pe termen mediu şi a readucerii ratei anuale a inflaţiei în linie cu ţinta de inflaţie, în condiţii de protejare a stabilităţii financiare. În acelaşi timp, s-a apreciat că, date fiind condiţiile macroeconomice şi riscurile interne şi externe, păstrarea controlului strict asupra lichidităţii de pe piaţa monetară este esenţială.

Citește și: PNL face dezvăluiri- Viorica Dancilă a mințit: ‘Ii reamintesc doamnei Dăncilă că falsul în declarații este o infracțiune’ .

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUNTEM SI AICI

În Trend