Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Martin Schulz, despre Marea Britani: Întâi referendumul propus de premierul Cameron și apoi discuțiile cu blocul comunitar

Publicat

in

Președintele Parlamentului European cere britanicilor să organizeze cât mai repede referendumul propus de premierul David Cameron.

Martin Schulz vrea informații despre decizia populației privind rămânerea în Uniunea Europeană, ca mai apoi să se poarte negocieri cu privire la o eventuală revizuire a raporturilor Marii Britanii cu blocul comunitar, scrie Agerpres.

„Cred că ar fi mai bine ca britanicii să organizeze rapid referendumul. Astfel vor decide dacă vor să rămână în UE’, a declarat Schulz în fața presei la sosirea la o reuniune a Eurogrupului ce se desfășoară la Bruxelles. ‘Odată ce (britanicii) se vor fi decis asupra chestiunii de fond, atunci vom putea discuta cu ei să vedem ce este mai bine de făcut”, spune Schulz.

Premierul britanic, însă, vrea mai întâi negocierile, ca apoi în 2017 să fie organizat referendumul pentru ca cetățenii să decidă dacă sunt sau nu de acord cu noile reglementări.

„În Europa nu așa se procedează. Trebuie mai întâi să se ia o decizie de fond. Astfel se poate lucra ulterior mai ușor cu partenerii”, conchide germanul.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Cei trei români care erau suspecți de coronavirus și sunt internaţi în Republica Dominicană nu sunt infectați

Publicat

in

De

Cei trei români internaţi vineri cu simptome respiratorii într-un spital din Republica Dominicană au testele pentru coronavirusul COVID-19 negative, a anunţat Ministerul Sănătăţii din această ţară, potrivit presei online locale, relatează Agerpres.

Cei trei români, bărbaţi în vârstă de 29, 35 şi respectiv 50 de ani, au fost internaţi vineri dimineaţă într-un spital din capitala Santo Domingo, împreună cu un localnic care le era prieten şi a stat anterior mai mult timp în preajma lor, dar care nu prezenta simptomatologie.

În urma investigaţiilor medicale efectuate a rezultat că cei trei români au gripă.

Conform unor media locale, ei ar fi venit din Germania, făcând o escală de cinci ore pe un aeroport spaniol.

Niciun caz de infectare cu noul coronavirus nu a fost confirmat până în prezent în Republica Dominicană.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Semnal de ALARMĂ: Noile măsuri propuse de UE duc la excluderea firmelor de transport româneşti din piaţa europeană

Publicat

in

De

Măsurile protecţioniste propuse în Pachetul Mobilitate 1 duc la excluderea firmelor de transport româneşti din piaţa europeană de resort, ceea ce va genera o creştere cu 50% a deficitului de cont curent al României, atrage atenţia, vineri, Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), care solicită autorităţilor contestarea cât mai urgentă a acordului privind acest pachet normativ la Curtea Europeană de Justiţie.

Într-un comunicat citat de AGERPRES, transportatorii menţionează că transportul rutier a fost şi în 2019 principalul contributor la exportul de servicii al României, cu un total de 6,12 miliarde euro, în creştere cu 10% faţă de 2018, din care 5,95 miliarde euro reprezintă transportul rutier de mărfuri, restul fiind generat de transportul rutier de pasageri (52 milioane euro) şi alte tipuri de transport rutier (112 milioane euro), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României, de 26,3 miliarde de euro, fiind urmat de alte servicii pentru afaceri (consultanţă, servicii juridice, inginerie, servicii tehnice etc.) – 5,47 miliarde euro, servicii telecom şi IT – 5,37 miliarde euro şi servicii turistice – 3,18 miliarde euro.

De asemenea, transportul rutier a realizat în 2019 un excedent de 4,63 miliarde de euro, reprezentând peste jumătate din soldul total al comerţului internaţional cu servicii, de 8,55 miliarde euro.

În aceste condiţii, UNTRR atenţionează că transportul rutier va fi cea mai afectată ramură economică din România de măsurile protecţioniste propuse în cadrul Pachetului Mobilitate 1.

„Firmele de transport rutier româneşti vor fi excluse din piaţa europeană de transport, iar efectele economice negative vor afecta principalii indicatori macroeconomici ai României. Principalul pilon de consolidare al exportului de servicii al României va fi eliminat în avantajul economiilor vest europene. Deficitul de cont curent va creşte cu 50%, de la 10 miliarde euro la peste 15 miliarde euro (circa 7% din PIB). Moneda naţională se va deprecia şi va creşte inflaţia. În cazul în care cursul de schimb leu/euro este astăzi 4,8 lei/euro la un deficit de cont curent de 10 miliarde euro, la un deficit de 15 miliarde de euro cursul se va deprecia masiv, iar economia României va intra într-o gravă recesiune. În aceste condiţii în care este evidentă contribuţia determinantă a transporturilor rutiere la stabilizarea economiei României, UNTRR solicită Guvernului, Parlamentului României şi Preşedinţiei implicarea activă pentru apărarea intereselor transportatorilor rutieri români în UE, afectate grav de Acordul privind Pachetul Mobilitate 1”, se arată în comunicat.

Cele trei dosare cuprinse în Pachetul Mobilitate 1, menţionează UNTRR, au fost realizate pe fondul protecţionismului în creştere al statelor membre din vestul UE reunite în cadrul Alianţei Rutiere, iar transportatorii români şi est-europeni vor fi cei mai afectaţi de măsurile propuse, care vor conduce la o creştere semnificativă a costurilor lor de operare şi la restricţionarea transporturilor rutiere internaţionale operate de aceştia în cadrul UE.

„Măsurile extrem de restrictive, precum obligaţia întoarcerii camionului acasă la opt săptămâni, care limitează libera circulaţie a serviciilor şi creşte poluarea, întoarcerea obligatorie a şoferilor la fiecare trei sau patru săptămâni, care limitează drepturile omului şi nu oferă posibilitatea şoferului de a alege unde să-şi petreacă timpul liber, introducerea unei perioade de restricţionare a cabotajului (cooling-off) de patru zile şi aplicarea forţată a regulilor detaşării şi a Regulamentului Roma I firmelor de transport rutier vor elimina transportatorii rutieri români din piaţa europeană de transport rutier şi vor împinge firmele şi şoferii să migreze în vest”, atrage atenţia UNTRR.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend