Pentru Rǎzvan Chelu, un tânǎr arhitect, oportunitatea antreprenoriatului i s-a ivit când se aştepta mai puţin: într-o cǎlǎtorie la Lisabona. Acolo a vǎzut o geantǎ din oglinzi care l-a fǎcut sǎ-şi doreascǎ sǎ realizeze propriile modele. Insǎ nu din oglinzi, ci din lemn. Imbinând pasiunea pentru design cu abilitatatea tatǎlui sǎu, de meserie tâmplar, Rǎzvan a pus bazele unui brand de genţi din lemn care valoreazǎ astǎzi 20.000 de euro.
“Lemnia a luat naştere în urmǎ cu trei ani, dar legǎtura cu lemnul începe undeva in copilǎrie, când eram mic şi stǎteam împreunǎ cu tata în atelier. Practic, am crescut înconjurat de lemn, am prins drag de acest material, i-am învǎţat proprietǎţile şi am încercat sǎ îl aplic în domeniul în care activez, arhitectura”, povesteşte Rǎzvan.
La Câmpulung se fabricǎ un brand internaţional
In atelierul din Câmpulung, judeţul Arges, Florin Chelu producea de douǎzeci de ani uşi, ferestre sau mobilǎ. “Acum a rǎmas doar cu genţile din lemn”, glumeşte Rǎzvan. Treptat, a renunţat la propria-i afacere şi s-a concentrat pe cea a fiului sau. La fel s-au petrecut lucrurile şi în cazul lui Rǎzvan, care a renunţat la job-ul dintr-un birou de arhitecturǎ într-un an şi jumǎtate pentru a se dedica brandului Lemnia.
Iniţial, cei doi au investit aproximativ 5.000 de euro în magazinul online şi în promovarea Lemnia. “La momentul respectiv a fost o investiţie considerabilǎ, deşi a fost relativ usor pentru cǎ aveam deja utilajele de prelucrare a lemnului şi materialele. In plus, nu a fost o schimbare bruscǎ, am renunţat treptat la a mai face mobilier”, povesteşte Rǎzvan.
In cadrul afacerii, Rǎzvan se ocupǎ de la Bucureşti de design, promovare, vânzǎri şi marketing, în timp ce producţia are loc la Câmpulung. “E un mix bun în care cred foarte mult”, spune antreprenorul.
400 de lei o geantǎ de… lemn
Anul trecut, antreprenorii au vândut genţi din lemn de 20.000 de euro şi au reuşit performanţa sǎ-şi dubleze cifra de afaceri de la an la an. Pentru 2017, spera chiar la mai mult, având în vedere ca valoarea bonului mediu în magazinul online este de 400 de lei, iar în medie vinde cam 20 de genţi pe lunǎ.
Preturile genţilor din lemn pornesc de la 370 lei şi ajung la 420 lei pentru cele clasice, 450 lei pentru cele din piele, iar ultima colecţie – cu figuri geometrice – are un preţ de pornire de 590 lei. In plus, antreprenorii realizeazǎ şi portofele, cu preţuri de la 160 lei pânǎ la 200 lei.
Insǎ planurile familiei Chelu nu se opresc pe plan local: încǎ de când au ales numele Lemnia pentru brandul de genţi din lemn, Rǎzvan şi-a propus sǎ iasǎ în afara graniţelor. Dacǎ iniţial au vândut în Olanda, astǎzi genţile Lemnia se gǎsesc în Londra şi Paris şi în curând în Berlin şi Atena, în magazine butic sau în centre comerciale.
You must be logged in to post a comment Login