spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Jeremy Clarkson de la Top Gear atacă dur Dacia Duster: „Făcut din cutii reciclate de CD-uri, într-un atelier murdar din Vietnam, de copii-sclavi „

Facebook Twitter Google+
Jeremy Clarkson de la Top Gear atacă dur Dacia Duster: „Făcut din cutii reciclate de CD-uri, într-un atelier murdar din Vietnam, de copii-sclavi „

– Omul care a făcut celebru Transfăgărăşanul mai spune ca masina fabricată la Piteşti are personalitatea unui felinar de stradă sau a unei mașini de spălat

Celebrul Jeremy Clarkson, jurnalist auto britanic, fost realizator al emisiunii Top Gear, a testat noua generație Duster pentru Sunday Times. Rezultatul pe care îl susține este dur pentru SUV-ul românesc, unul dintre cele mai vândute automobile din Europa în acest moment. Românii îl cunosc pe Jeremy Clarkson din perioada în care era realizator al emisiunii Top Gear. În această postură a ajuns în România, pentru a testa pe Transfăgărășan câteva automobile de top. La finalul testului a fost de-a dreptul entuziasmat: „Este cea mai bună șosea din lume”, a exclamat atunci jurnalistul britanic, stimulând astfel orgoliul românilor.

Între timp, Jeremy a plecat de la Top Gear și realizează, de doi ani, o nouă emisiune, The Grand Tour, pentru Amazon Prime, serviciul de televiziune contra cost al celor de la Amazon. Scrie și teste pentru publicația Sunday Times, iar acum i-a venit rândul SUV-ului românesc Dacia Duster. Cu care a șters pe jos, pur și simplu. „Îți asumi că totul a fost făcut din cutii reciclate de CD-uri, într-un atelier murdar din Vietnam, de copii-sclavi”, spune Clarkson în deschidere, despre materialele ieftine din interiorul Duster. Dar acesta este doar începutul. Articolul are o strategie foarte bine urmată. Știut fiind faptul că Dacia vizează foștii cumpărători de mașini second-hand, care acum au ocazia să cumpere o mașină nouă la un preț similar cu un second-hand, jurnalistul ține mai întâi teoria mașinilor folosite. Explică de ce nu este bine să ai o mașină pe care a folosit-o altcineva. „Este revoltător”. Dar pare că Jeremy își schimbă complet teoria, odată ce a ajuns la ușa lui Duster.   Există și o parte bună a testului: „Este un off-roader de capacitate ușoară, cu dimenisuni medii, portbagaj mare și spațiu în cabină pentru 5 adulți. Și costă mai puțin de 10.000 de lire. Cu o treime mai ieftin decât orice rival.” Dar apoi se răzgândește. „De fapt, Duster este făcut de cele câteva persoane care încă mai trăiesc în România, folosind unelte și piese de care proprietarul Dacia, Renault, nu mai are nevoie demult”. Și amintește că piesele Duster sunt, la bază, cele ale modelului Clio. Bătrânul Clio (cel fabricat în 1998), care „a fost chiar un lucru drăguț” și „sigur, pentru acele vremuri”. Apoi vine rândul motorului. „Aici lucrurile încep să o ia greșit, pentru că în mașina testată era o afacere de 1.6 litri patru-cilindri benzină care venea la tine din zilele de dinaintea supraalimentării cu turbină.” Și asta pentru că „într-a șasea, pe autostradă, mașina nu accelerează de loc. Doar dacă mergi la vale, dar atunci din cauza gravitației”.

Cutia de viteze s-a dovedit a fi un coșmar pentru Clarkson. „Am învățat după scurt timp să pornesc într-a doua, să urc până la linia roșie, până sângele îmi țâșnea din urechi, apoi să merg într-a treia, unde serviciul normal revenea. A patra era normală, de asemenea. Dar de aici făcea sens să merg direct într-a șasea, ceea ce înseamnă că a cincea n-avea rost. Nimeni nu va conduce Duster lin. Sau în liniște. Sau cu demnitatea intactă. Și are personalitatea unui felinar de stradă sau a unei mașini de spălat. Dați-mi voie să o spun așa: nimeni nu va da Dusterului său un nume drăguț.” Accelerația și viteza sunt la fel de dezastruoase în opinia lui Clarkson. „Are un preț din 1956, deci ar trebui să nu fiu dezamăgit că are o viteză maximă din 1956”. Jurnalistul susține că toată săptămâna, cât a testat Duster, a lăudat mașina celor care l-au întrebat despre ea. „Este o mașină off-road cu 5 locuri și 3 ani garanție, care poate fi folosită 4×4 și costă mai puțin de 10.000 de lire”, în timp ce ei râdeau de mașină și smulgeau diverse butoane și manete.

„Din nefericire, când m-am așezat jos să scriu asta, am descoperit că modelul de bază, 4×2, este într-adevăr  mai puțin de 10.000 de euro. Dar versiunea Confort, 4×4, pe care am folosit-o este 15.195 de lire. Și peste asta se așteaptă să plătești 495 de lire pentru hidoasa vopsea aurie și – ia-o p-asta – 90 de lire pentru hărțile vest-europene ale navigației. Serios? Adică, dacă nu dai 90 de lire celor de la Dacia, Duster n-o să-și găsească drumul decât către Letonia?” Și încheierea este la fel de dură cu Duster. „Divaghez și trebuie să ne întoarcem la faptul că acest dureros de lent, dificil de condus și nu special de atractiv vechi Renault într-un costum Ilie Năstase este, de fapt, nu departe de 16.000 de lire. Și asta este ridicol.” Iar aici Jeremy trece într-o notă serioasă și compară Duster la acest preț cu alte modele ale altor mărci, care pot fi cumpărate la acest preț „și toate sunt mai sigure și mai bune în orice mod”. Apoi revine la mașinile second-hand, pe care la începutul articolului le considera dezgustătoare, din cauza urmelor foștilor proprietari „care se scobesc în nas și își lasă biluțele prin mașină”. „Îmi pare rău: aș cumpăra mai degrabă un Range Rover Evoque sau un BMW X3 sau Audi Q5 folosit, să-mi petrec următorii doi ani conducând la și de la lucru stând pe urmele de rahat ale cuiva, cu picioarele cuibărite într-o grădină de scurgeri din nas.”
Dacia Duster este un automobil extrem de popular în Marea Britanie și în Europa, numărându-se printre cele mai vândute vehicule (locul 18 în primele 6 luni din 2018 în UE) și printre cele mai vândute SUV-uri. Modelul fabricat exclusiv la Pitești are prețuri imbatabile pe toate piețele, grație utilizării unei platforme cu costuri reduse, care a fost preluată și adaptată de Renault de la vechiul Clio, pentru toate modele Dacia, inclusiv cele două generații Duster. Sistemul de tracțiune 4×4 a fost preluat de la vechiul Nissan Qashqai, într-o variantă simplificată.

Facebook Twitter Google+

Facebook Comments

Mai poti citi si....