Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Incendiile fac ravagii in Arges – Pompierii trag un semnal de alarma

Publicat

in

Având în vedere numărul mare de incendii izbucnite în zonele rurale și pe izlazuri, precum şi începerea activităţilor agricole de curăţare a terenurilor, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeș anunță o intensificare a controalelor ce vizează foc1respectarea normelor în vigoare cu privire la utilizarea focului deschis și reaminteşte câteva reguli ce trebuie avute în vedere în această perioadă caniculară, pentru a evita adevărate dezastre ecologice, pierderi de vieţi omeneşti şi bunuri materiale:
Utilizarea focului deschis în locuri cu pericol de incendiu şi pe timp de vânt este interzisă;
• Prepararea hranei prin utilizarea focului deschis în incintele unităţilor, în zonele de agrement şi în gospodăriile populaţiei se face numai în locuri special amenajate, în condiţii şi la distanţe care să nu permită propagarea focului la construcţii, depozite, culturi agricole, păduri, plantaţii sau la alte vecinătăţi.
• Arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile se face în locuri special amenajate ori pe terenuri pregătite, cu luarea măsurilor ce se impun pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, asigurându-se supravegherea permanentă a arderii, precum şi stingerea jarului după terminarea activităţii.
• Arderea miriştilor se face numai după luarea măsurilor ce se impun pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi, asigurându-se supravegherea permanentă a arderii.
• Utilizarea focului deschis nu se admite la distanţe mai mici de 40 m faţă de locurile cu pericol de explozie: gaze şi lichide combustibile, vapori inflamabili, explozivi etc., respectiv 10 m faţă de materiale sau substanţe combustibile: lemn, hârtie, textile, carton asfaltat, bitum, ulei etc., fără a fi supravegheat şi asigurat prin măsuri corespunzătoare.
• Luarea măsurilor pentru prevenirea jocului copiilor cu focul în condiţii şi în locuri în care se pot produce incendii constituie o obligaţie a persoanelor care răspund, potrivit legii, de creşterea, educarea şi îngrijirea copiilor.

În conformitate cu art. 1, alin. 3, lit. r şi s, din H.G.R. nr. 537 din 6 iunie 2007 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele de prevenire şi stingere a incendiilor, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 2.500 lei:
– arderea resturilor vegetale, gunoaielor, deşeurilor şi a altor materiale combustibile, fără obţinerea permisului de lucru cu foc şi fără luarea măsurilor pentru împiedicarea propagării focului la vecinătăţi;
– amenajarea locurilor pentru utilizarea focului deschis în condiţii şi la distanţe care favorizează propagarea focului la construcţii, depozite, culturi agricole, păduri, plantaţii şi alte vecinătăţi.
În cazul incendiilor produse la locuinţe, păduri sau plantaţii, persoanele fizice şi juridice aflate în apropierea acestora, au obligaţia să anunţe evenimentul la Dispeceratul unic de urgenţă, telefon 112 şi să ia măsuri, după posibilităţi, pentru limitarea şi stingerea incendiului.

Comenteaza cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Tăriceanu: ‘Nu înțeleg de ce Parlamentul trebuie să stea acasă’

Publicat

in

De

Președintele ALDE, Călin Popescu-Tăriceanu, a pledat luni pentru reluarea imediată a activității, Parlamentul putând fi „un bun exemplu pentru întreaga ţară”.

„Nu înţeleg ce se întâmplă, de ce este oprită administraţia, ministere întregi. Am vorbit cu colegii de la Parlament, cu preşedintele Camerei Deputaţilor, cu vicepreşedintele Senatului, să reluăm activitatea la Parlament. Nu înţeleg de ce Parlamentul trebuie să stea acasă. Toţi funcţionarii, toţi parlamentarii, haideţi să venim la treabă, că nu asta este o problemă. Cu nişte minime măsuri de siguranţă putem să reluăm activitatea. Şi cred că ar fi şi un exemplu bun pentru întreaga ţară. (…) Toată lumea îşi pune problema să reia activităţile economice cu instituirea măsurilor sanitare absolut necesare. Mergem pe politica pe care am văzut-o: pas cu pas”, a afirmat luni Tăriceanu la Antena 3.

Întrebat dacă activitatea trebuie reluată după ce se iese din starea de urgenţă, Tăriceanu a răspuns: „Inclusiv atâta vreme cât este instituită starea de urgenţă. Starea de urgenţă creează nişte obligaţii, suspendă anumite drepturi. Nu toate sunt în regulă că au fost suspendate (…) Reluarea activităţilor se poate face chiar atâta vreme cât este instituită starea de urgenţă”.

Potrivit lui Tăriceanu, activităţile trebuie reluate „peste tot”, iar pentru cei suspecţi de infectare trebuie păstrată izolarea la domiciliu.

„Nu ştiu cum o să ne revenim dacă nu se reiau rapid activităţile (…) Activităţile trebuie reluate – întreprinderile mici şi mijlocii. Trag un semnal de alarmă legat de pericolul grav care ne paşte de a plonja într-o recesiune fără precedent din care nu ştim cum o să ne revenim dacă nu se reiau rapid activităţile. Starea de urgenţă nu presupune că blocăm totul şi stăm paralizaţi”, a adăugat Tăriceanu, conform Agerpres.ro

Vezi și:

Vești pentru pensionari în plină criză de coronavirus! Pensiile, în pericol?

EXCLUSIV E loc de combinații! Poliția de Frontieră cumpără măști de protecție cu negociere ‘la secret’

Aplauze pentru Marcel Vela! Șeful MAI a rezolvat problema în timp-record

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Avocata Irina Tomescu: Despre amenzi abuzive și dreptul de a le contesta

Publicat

in

De

”În contextul pandemiei de coronavirus, societatea civilă se confruntă cu situații nemaiîntâlnite și este nevoită să-și adapteze întreaga conduită la noile recomandări și măsuri adoptate de autorități.

Fie că vorbim de amputări ale dreptului la liberă circulație, de restrângeri ale libertății economice, de mutații ale formelor de exercitare a dreptului la învățătură sau la viață intimă, familială și privată, trebuie să fim conștienți că la acestea s-a recurs în încercarea de a proteja populația, în special categoriile vulnerabile, de consecințele nedorite ale îmbolnăvirii. Din acest motiv, sfidarea legii prin tergiversarea ostentativă a procesului de stopare a răspândirii virusului a fost sancționată de către legiuitor atât pe plan contravențional, cât și penal.

Aceste sancțiuni reprezintă, totodată, un element de noutate și pentru autorități, care au posibilitatea de a pedepsi activități care, în urmă cu puțin timp, erau permise și chiar încurajate: ieșiri în aer liber, participări la competiții sportive, evenimente sociale, culturale, religioase, deplasări cu mijloace de transport în comun ș.a.m.d. Însă aceleași autorități au obligația, morală și legală, de a interpreta și de a aplica în mod unitar și echitabil legea, lucru care, în unele cazuri, nu se întâmpla. Din acest motiv, precum și din tendința de a delimita „litera” de „spiritul” legii, se poate ajunge la săvârșirea unor grave erori sau chiar abuzuri, de către cei chemați să păzească ordinea publică.

Pe fondul raportării și al mediatizării unor situații în care agenți de poliție au aplicat în mod neîntemeiat sau necorespunzător amenzi persoanelor suprinse în spațiul public, este imperios necesar să subliniem faptul că, indiferent de parcursul stării de urgență, dreptul cetățenilor de a se apăra în fața erorilor sau abuzurilor nu poate fi atins. Cu alte cuvinte, orice persoană care consideră ca a fost sancționată nejustificat sau disproporționat cu gravitatea faptei, atât în ceea ce privește sancțiunea principala (amenda, care poate ajunge și la 20.000 lei), cât și măsurile complementare, respectiv „a) confiscarea bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenție; b) interzicerea accesului prin aplicarea sigiliului de către organele abilitate; c) suspendarea temporară a activității; d) desființarea unor lucrări; e) refacerea unor amenajări.”, poate face plângere împotriva procesului-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii.

Modalitatea rămâne cea prevăzută de Ordonanța nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, fiind necesar ca plângerea să fie depusă la judecătoria în a cărei circumscripție a fost săvârșită contravenția, în termen de 15 zile de la comunicarea – direct sau prin poștă – a procesului verbal. La plângere se vor anexa copia procesului verbal de contravenție, copia actului de identitate, dovada plății taxei judiciare de timbru (20 lei), precum și orice alte înscrisuri care întăresc motivele plângerii.

În ceea ce privește amenda, contravenientul poate achita, în termen de cel mult 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, jumătate din cuantumul amenzii aplicate de agentul constatator, indiferent dacă acesta alege să conteste sau nu amenda. De subliniat este că prevederile art. 291 ale ordonanței 34/2020 se referă la jumătate din amenda primită efectiv, și nu din minimul prevăzut din lege, așa cum era prevăzut în ordonanța 2/2001. Chiar dacă există motive suficiente pentru ca procesul verbal să fie atacat, este de preferat ca jumătatea din amenda aplicată să fie achitată în termenul de 15 zile. Astfel, în cazul unei soluții nefavorabile a instanței, riscul de a plăti amenda integral va fi eliminat, iar în cazul uneia favorabile, suma plătită va fi recuperată”, a explicat avocata Irina Tomescu.

Vezi și:

Vești pentru pensionari în plină criză de coronavirus! Pensiile, în pericol?

EXCLUSIV E loc de combinații! Poliția de Frontieră cumpără măști de protecție cu negociere ‘la secret’

Aplauze pentru Marcel Vela! Șeful MAI a rezolvat problema în timp-record

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

SUSȚINE PRESA LIBERĂ

Dacă ești mulțumit de activitatea noastră și crezi că facem o presă liberă, ne poți sprijini să contiumăm în slujba ta, fără a fi nevoiți să încheiem contracte cu statul. Pentru fiecare donație, îți publicăm pe site si print 3 anunturi la loc vizibil.

Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend