Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

În RĂZBOIUL pe materiale medicale, SUA jură că NU au deturnat echipamentele destinate Germaniei

Publicat

in

SUA au respins luni acuzaţiile Berlinului potrivit căruia au deturnat circa 200.000 de măşti de protecţie împotriva noului coronavirus destinate poliţiei, denunţând „campanii de dezinformare” pentru a provoca divizare, relatează AFP.

„Guvernul SUA nu a luat nicio măsură pentru a deturna furnizarea de măşti 3M destinate Germaniei şi nu avem cunoştinţă de o astfel de încărcătură”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al amabasadei americane în Germania, scrie agerpres.ro.

Citește și: Klaus Iohannis, despre rectificarea bugetară: Vom avea o situație complicată a bugetului

Vineri, autorităţile de la Berlin au afirmat că o comandă de 200.000 de măşti de protecţie împotriva COVID-19 destinate poliţiei din Berlin a fost „confiscată” pe aeroportul din Bangkok din Thailanda, suspectând o intervenţie americană.

Responsabilul cu afacerile interne din oraşul-stat Berlin, Andreas Geisel, a folosit chiar termenul de „piraterie modernă”, afirmând că „nu poţi să te porţi aşa cu parteneri transatlantici”.

Citește și: Victor Ponta a atacat dur Guvernul: Acceptăm să fim mințiți și propagam minciuni

Primarul din Berlin, Michael Meller, a criticat şi el SUA: „Acţiunile preşedintelui american sunt oricum mai puţin solidare şi responsabile. Este inuman şi inacceptabil”, a postat el luni pe Twitter.

Purtătorul de cuvânt al ambasadei americane s-a declarat „preocupat de tentative omniprezente de a diviza eforturile internaţionale prin campanii de dezinformare fără nicio sursă identificată”.

Citește și: Klaus Iohannis aduce vești bune: Primim în această săptămână 2,5 milioane de măști pentru medici, 5 milioane de măști pentru forţe de ordine, 8 milioane de măști care vor ajunge la populație

Un purtător de cuvânt al poliţiei din Berlin a declarat luni agenţiei DPA că discuţii privind înlocuirea acestor măşti şi plasarea de noi comenzi sunt în continuare în curs cu concesionarii însărcinaţi iniţial cu furnizarea lor.

SUA au fost deja acuzate de mai mulţi şefi administrativi ai unor regiuni franceze că au „supralicitat” şi i-au privat de măştile pe care China s-a angajat să li le vândă, ceea ce Washingtonul a dezminţit.

Citește și: Medicii trag semnalul de alarmă! A fost raportată încă o complicație gravă asociată cu COVID-19

Cererea foarte mare de aceste echipamente a dus la o competiţie fără milă între ţări. Acroşaje au loc uneori chiar în interiorul Uniunii Europene, unde mai multe state membre au interzis exportul de material medical sau au decis rechiziţionări, cum este cazul Franţei.

Potrivit unei informaţii difuzate de săptămânalul L’Express, Franţa a confiscat pe 5 martie pe teritoriul său măşti aparţinând societăţii suedeze Molnlycke care erau destinate Spaniei şi Italiei.

Citește și: Klaus Iohannis, despre rectificarea bugetară: Vom avea o situație complicată a bugetului

Republica Cehă a confiscat şi ea măşti, dintre care o parte ar fi trebuit livrate Italiei.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Mega-operațiune de contraspionaj demarată de Polonia împotriva Rusiei: percheziții la mai multe puncte

Publicat

in

Serviciile de contrainformaţii poloneze ABW au anunţat joi o operaţiune în desfăşurare care vizează o reţea de spionaj rusă şi care este realizată în coordonare cu servicii din alte ţări, relatează AFP, informează Agerpres.

„ABW acţionează în cadrul unei anchete privind activităţi de spionaj desfăşurate în numele Rusiei împotriva unor state şi instituţii ale Uniunii Europene”, a scris pe reţeaua X purtătorul de cuvânt al serviciilor speciale poloneze, Jacek Dobrzynski.

În cadrul operaţiunii, ABW a efectuat miercuri percheziţii la Varşovia şi Tychy (sud) şi a „interogat persoane”.

Operaţiunea este rezultatul cooperării dintre ABW şi mai multe servicii europene, în special cele cehe, Praga anunţând miercuri o operaţiune similară.

Scopul reţelei vizate de operaţiune a fost „realizarea obiectivelor de politică externă ale Kremlinului, în special slăbirea poziţiei Poloniei pe scena internaţională, discreditarea Ucrainei şi a imaginii instituţiilor Uniunii Europene”, scrie ABW într-un comunicat.

Cum ar fi acționat?

Aceste obiective urmau să fie realizate prin intermediul unui site pro-rus, „voice-of-europe.eu”.

Operaţiunea ABW este, de asemenea, rezultatul punerii sub acuzare în ianuarie a unui polonez suspectat de spionaj în beneficiul serviciilor secrete ruse, a precizat ABW.

„Bărbatul, infiltrat printre parlamentari polonezi şi europeni, a îndeplinit sarcini comandate şi finanţate de colaboratori ai serviciilor de informaţii ruse”, inclusiv activităţi de propagandă, dezinformare şi provocare politică, destinate „construirii unor zone de influenţă ruse în Europa”.

Identitatea bărbatului nu a fost dezvăluită.

Citeste mai mult

NATIONAL

Dezvoltarea infrastructurii rutiere – factor de creştere a nivelului de trai (şî) pentru Moldova

Publicat

in

Deşi lăsată la coada dezvoltării infrastructurii rutiere, Moldova este una dintre regiunile care aşteaptă să culeagă în curând roadele utilizării unei autostrăzi. Se împlinesc deja cinci ani de când au avut loc proteste în cadrul cărora românii au cerut vehement construcţia unei autostrăzi care să deservească şi zona estică a ţării şi care să o conecteze de restul ţării şi, indirect, de occident. In acest moment, autostrăzile care vor lega Moldova de restul ţării sunt construcţie, având termen estimat de deschidere, între anii 2024 şi 2026, în funcţie de tronson.

Este de aşteptat, aşa cum s-a întâmplat şi în alte regiuni, ca apariţia unei autostrăzi să contribuie la dezvoltarea regiunii respective în numeroase moduri. Daca ne uităm la Autostrada Soarelui, vedem un salt de peste 50% a ratei de creştere economică a judeţelor Călăraşi şi Ialomiţa după finalizarea autostrazii, susține profesorul Tănase Stamule.

In primul rând, se vor deschide noi oportunităţi pentru forţa de muncă locală, care va putea avea acces la locurile de muncă din proximitate, prin scurtarea timpilor asociaţi navetei. Prin urmare, facilitarea accesului din zone mai izolate către centre urbane importante va conduce la o mai bună inserţie pe piaţa muncii a mai multor categorii de persoane, inclusiv a unor persoane care până în prezent s-au limitat la locurile de muncă puţin numeroase şi mai slab remunerate, în special în mediul rural, persoane implicate în agricultură de subzistenţă sau şomeri. Un alt efect pozitiv va fi intrarea pe piaţa forţei de muncă a unor persoane care anterior nu căutau activ un loc de muncă din motive de izolare geografică sau mobilitate redusă.

Statisticile oficiale spun că aproximativ două milioane de români, apți de muncă, nu se regăsesc pe piața muncii. Unul dintre principalele motive este distanța prea mare între propria locuință și potențialii angajatori. Prin autostrăzile din Moldova, aproximativ 700 000 de persoane inactive vor ajunge mult mai aproape de firme.

Statul face eforturi consistente acordând prime de mobilitate tinerilor care se angajează la distanţe mai mari de 15 km, pe o rază de 50 km de adresa de domiciliu sau reşedinţă. Scurtarea timpilor de deplasare care sporesc mobilitatea este un argument suplimentar pentru ca şomerii să accepte locurile de muncă disponibile pe o rază rezonabilă, de până în 50 km. Inaugurarea tronsoanelor de autostradă din Moldova ar trebui să rezolve, aşadar, o serie de dezechilibre pe piaţa muncii din regiune. Cheltuielile publice cu indemnizaţii de şomaj şi ajutoare sociale ar putea scădea pe fondul acestor progrese.

Cu alte cuvinte, construcţia şi utilizarea unei autostrăzi poate avea şi alte efecte pozitive, precum creşterea nivelului de trai prin schimbarea locului de muncă cu unul mai bine plătit, renunţarea la activităţi slab productive în domeniul agriculturii. De asemenea, companiile româneşti vor putea acoperi mai bine nevoia de forţă de muncă prin utilizarea resurselor locale, în detrimentul personalului temporar migrant, venit preponderent din ţări asiatice. Accesul mai facil către centrele de învăţământ este un alt atu al viitoarei configuraţii rutiere. Beneficiile se extind şi în zona comerţului, prin costuri reduse şi timpi mai scurţi de livrare.

La nivel macroeconomic, o mai bună infrastructură rutieră se traduce printr-o scădere a ratei şomajului, o rată mai mare de participare a forţei de muncă, diminuarea cheltuielor pentru asistenţă socială şi creşterea nivelului de trai, atât pentru angajaţii care au acces la locuri de muncă mai multe şi mai bine plătite.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend