spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Fructe şi legume pe care să le consumi indiferent de vârstă

Facebook Twitter Google+
Fructe şi legume pe care să le consumi indiferent de vârstă

Dacă din stilul nostru de viaţă nu ne-ar lipsi odihna, alimentaţia echilibrată constând în legume, fructe, cereale, carne, ouă, lactate neprocesate, activitatea fizică, relaxarea, activitatea intelectuală contactul regulat cu natura am fi mai sănătoşi. Iată câteva fructe şi legume pe care este bine să le incluzi în alimentaţie.

Pătrunjel – pare banal, dar e plin de beneficii

Despre pătrunjel numai de bine, mai ales dacă este crescut organic. Conţine mai multă vitamina C decât lămâia, portocala sau varza, la care se adaugă vitaminele A, B1,B2, B3, B5, B6, B9, K şi E.
De asemenea, este o sursă importantă de glucide, proteine, minerale (potasiu, calciu, fosfor, magneziu, fier, sodiu), ulei volatil, lipide şi flavonoizi. Se poate cultiva de către oricine şi acasă, în ghivece, indiferent de anotimp. A nu se folosi doar pe post de condiment pentru supe, ciorbe, tocăniţe ci a se consuma frecvent pe post de salate. Atenţie la cum tăiaţi frunzele, copiii foarte mici şi bebeluşii se pot îneca cu frunzele de pătrujel tăiate mare.

Strugurii, desert pentru toate vârstele

Se spune despre struguri că sunt buni pentru inimă şi ficat. Este adevărat că un aport de 72 kcal/100g, dar chiar şi cei ce sunt la dietă de slăbire pot mânca această salată căci vom folosi câteva boabe. Conţinutul bogat în glucide este foarte bine asimilat de organism, mulţumită prezenţei vitaminei B, ceea ce duce la o funcţionare corectă a sistemului muscular şi nervos. Strugurii sunt recomandaţi şi copiilor şi sportivilor. Bebeluşii şi copiii foarte mici pot consuma struguri pasaţi.

Nuci pecan – a se folosi drept condiment

Nucile sunt un aliment iubit, indiferent de tipul lor. Am descoperit de curând nucile americane – nucile pecan. Au un gust aparte, dar sunt şi campioane la numărul de kilocalorii (100 g au 719 kcal), deci un bol mare de salată trebuie doar condimentat cu nuci. Rămâne fabuloasă comparaţia între cartofi şi nuci pecan privind numărul de kilocalorii. Un kilogram de nuci pecan au acelaşi număr de calorii precum 12 kilograme de cartofi. O extravaganţă culinară, dar şi din punct de vedere financiar. Nucile româneşti rămân varianta perfectă. A se păstra în coajă pentru beneficii intacte.

Phisalys – un fruct mic, dar plin de vitamine

Incan berry sau phisalys este importat din America Latină. Culmea sau nu, cel mai bun fruct phisalys din viaţa mea l-am mâncat în Suedia, proaspăt cules de la o fermă organică Lilla Berj din insula Gotland. Deci prospeţimea îşi spune cuvântul şi în cazul phisalys. Este un fructul galben-portocaliu, acrişor l-aţi întâlnit în special alături de prăjituri sau torturi servite în restaurante. Fructele proaspete sau uscate se consumă ca atare sau în diverse combinaţii: smoothie-uri, gemuri, deserturi, salate.
Sunt bogate în fosfor, pectină, vitaminele A, C, B1, B6 şi B12, vitamina P. O porţie de fruct proaspăt, 100 de grame, conţine 323 kilocalorii.

Gogoşarii – pe măsură ce îmbătrânim, să îl consumăm mai des

Ardeiul gras este o legumă de bază în bucătăria românească. Prezent sub diverse forme de la ardei capia la gogoşari. Aceştia conţin luteină – un compus ce protejează sănătate ochilor, mai precis luteina protejează ochiul de apariţia cataractei şi a degenerării maculare specifică vârstei. De asemenea, ardeii conţin vitaminele B2, B3, B6. Varianta de ardei cea mai bogată în vitamina C este ardeiul roşu. Vitamina C este cunoscută pentru proprietăţile antioxidante puternice, stimularea imunităţii şi sinteza de colagen din piele, oase, vase de sânge.

Facebook Twitter Google+

Redactor colaborator

Facebook Comments

Mai poti citi si....