spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

EXCLUSIV! Tânărul care promovează Argeşul de la înălţime Mihail Oprescu şi dronele sale, duc imaginea judeţului peste hotare

Facebook Twitter Google+
EXCLUSIV! Tânărul care promovează Argeşul de la înălţime  Mihail Oprescu şi dronele sale, duc imaginea judeţului peste hotare

dronaImagini spectaculoase, cu orașele județului Argeș în prag de sărbători, filmate cu drona, de la înălțime, au făcut zilele acestea ocolul internetului și au strâns mii de aprecieri. Cel care a realizat imaginile atât de apreciate este Mihail Oprescu, un tânăr de 38 de ani, de origine piteștean dar stabilit în Câmpulung Muscel. Tot el este cel care a realizat o filmare spectaculoasă a antrenamentelor făcute recent de echipa salvamont Argeș, iar proiectele sale nu se termină aici.

mioveni iarnaPentru Mihail “multicopterul reacțional” cum îi place să îi spună este în primul rând un hobby, apoi un mode de viață, chiar și o afacere. Cum au luat naștere aceste imagini de neuitat, cum s-a apucat Mihail Oprescu de filmat cu drona și ce planuri de viitor are, aflați în exclusivitate din interviul care urmează.

 

Mai întâi, te rog să spui câteva cuvinte despre tine pentru ca argeșenii să afle cine e Mihail Oprescu, cine stă în spatele filmărilor care zilele trecute au făcut senzație pe internet.

 

Am 38 ani, sunt piteștean, stabilit în Câmpulung Muscel. Sunt căsătorit, am doi juniori de 9 și 3 ani. Am terminat Facultatea de Mecanică și Tehnologie, specializarea TCM, după care am lucrat la Dacia la Direcţia Organizare. Din 2005 lucrez în Câmpulung la un magazin de tehnică de calcul unde fac service la laptop-uri, calculatoare, monitoare, imprimante, etc.  Ca pasiuni … calculatoarele, electronica, fotografia și aeromodelismul,  o pasiune din copilărie de pe vremea când construiam avioane din hârtie

 

De unde ideea şi pasiunea pentru drone?

Ideea cu fotografii de sus a apărut acum 6 ani, atunci când am montat pentru prima dată pe un avion radiocomandat un aparat de fotografiat. Primele fotografii au fost spectaculoase pentru mine şi de atunci am decis să le ofer si celorlalţi, să vadă comunităţile în care locuiesc, dintr-o altă perspectivă. Oraşele, obiectivele turistice trebuie promovate, aceasta cale nouă oferă peisaje extraordinare a ceea ce este acolo jos şi vedem zilnic, de pe pământ.

Aşa s-a născut pagina Câmpulung Muscel de sus de pe Facebook, unde public realizările mele. Anul acesta în iulie am fost contactat de un spaniol care a văzut fotografiile din Argeş, i-a plăcut şi a decis să vină în zonă. În august a venit cu încă 3 prieteni, s-au cazat în zona Muscel şi au vizitat tot Argeşul în cele 10 zile cât au stat aici. Având în vedere statisticile de vizualizări ale paginii mele, cred că am adus un aport substanţial la cunoaşterea Câmpulung-ului dar şi a plaiurilor argeşene în România şi în afara ţării.

 

De când ai început această activitate?

“Drona” este un cuvânt care are putina legătura cu ceea ce este de fapt, la mine, fiind un hobby din copilărie, denumesc echipamentul “multicopter recreational”

 

E un hobby sau un stil de viaţă?

Aeromodelismul ca şi orice alt hobby  implică şi sacrificii financiare, aeromodelele costa între 1000 lei şi câteva zeci de mii de lei. Marele avantaj al hobby-ului meu este faptul că am fost înţeles de soţie şi nu s-a opus nici un moment.

 

 

Câşi bani investeşti în acest domeniu? Iese şi profit?

Legat de partea profitabilă, sunt la început de drum, dar iese şi profit. Practic fotografia şi filmul aerian pot fi utilizate în aproape toate domeniile care implică promovare, informaţie vizuală de sus, inspecţii tehnice la înălţime acolo unde riscul de a implica factorul uman este mare. Pe de alta parte construcţia de aeromodele destinate diverselor activităţi, fie fotografie aeriană fie supraveghere de pădure mi-a adus şi beneficii. Sunt deschis la orice colaborare şi propunere constructivă.

 

 

Care sunt cele mai de suflet filmări făcute de tine, care îţi plac cel mai mult?

Toate filmările şi fotografiile sunt de suflet pentru că fiecare reprezintă o etapă pe care am parcurs-o pas cu pas.

 

 

Ce proiecte de viitor ai în acest sens, unde te vezi peste câţiva ani în acest domeniu?

Proiectele mele de viitor sunt axate pe oferirea de servicii celor interesaţi de promovarea obiectivelor turistice prin intermediul materialelor foto/video realizate de sus. Pot oferi consultanţă şi instituţiilor care ar putea avea nevoie de un astfel de echipament în activităţile lor. De exemplu, în cazul unor evenimente nefericite cum ar fi incendii, inundaţii, căutări de persoane, un astfel de echipament poate deveni extrem de util în oferirea de informaţii în direct, de sus asupra obiectivelor vizate. Una este să vezi de sus într-o percepţie de ansamblu dar şi de detaliu, trimiţând un echipament radiocomandat şi alta este expunerea unui om riscului a ceea ce se întâmplă intr-un anumit loc afectat.

Întotdeauna am considerat tehnologia ca un factor de progres, iar oamenii trebuie să înţeleagă că trebuie să ne folosim de toate mijloacele pentru a ne atinge scopurile în dezvoltarea personală dar şi a societăţii şi a comunităţilor în care trăim.

 

Este o pasiune care implică riscuri?

Foarte mulţi mă întreabă dacă sunt periculoase aceste “drone” – răspunsul meu este acela că orice unealtă mânuită cu pricepere şi cu respectarea unor norme de securitate limitează riscurile şi aduce beneficii. Pe de altă parte, o sapă sau un topor aflată în mâinile unei persoane poate face rău, la fel si cum un automobil condus de o persoana inconştientă poate provoca accidente. Deci multicopterele sau dronele nu sunt periculoase atât timp cât persoana care le foloseşte respectă reguli clare.

Avantajul meu este acela că fiind pasionat de aeromodelism, am câteva mii de ore de zbor cu aeromodele radiocomandate, cunosc şi înţeleg perfect condiţiile prin care pot desfăşura un zbor în siguranţă. Sunt cel puţin 20 de factori trecuţi pe un checklist verificaţi înainte de a ridica “drona” de la sol – sunt factori de mediu (viteza vântului, umiditate, obstacole, interferente cauzate de stâlpi de înaltă tensiune, indicele Kp care indică prezenţa unei furtuni electromagnetice, etc).

Concluzia este că pilotarea unui multicopter sau “dronă” nu este chiar atât de simplă precum pare, implica mulţi factori şi experienţă, chiar dacă se poate cumpăra din magazin gata de zbor.

 

 

Cum şi s-a părut experienţa alături de cei de la salvamont? Faci parte dintre ei?

 

Legat de experienţa cu Salvamont – locuind în aproprierea munţilor, ştiam ce înseamnă activitatea de Salvamont însă condiţiile şi eforturile pe care le depun aceşti oameni sunt mult peste ceea ce ştim. Sunt oameni curajoşi, puternici care îşi asumă riscuri mari în căutarea şi salvarea celor aflaţi în dificultate. Privind lucrurile din mijlocul echipei Salvamont Argeş, ca pasionat de aeromodelism, mă identific cu ei pentru că discutăm de disciplină, rigurozitate, autocontrol, capacitate de a înţelege diversele situaţii limită. În activitatea pe care o desfăşoară nu este necesară doar condiţia fizică pentru a face faţă urcării pe munte, ci şi multe alte calităţi pe care le admir. Sunt mândru că i-am cunoscut, şi, deasemenea am un mare respect pentru şeful Salvamont Argeş Ion Sănduloiu, care depune eforturi pentru dezvoltarea acestei activităţi salvatoare de vieţi.

Facebook Twitter Google+

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

Facebook Comments

Mai poti citi si....