spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

EXCLUSIV ! Presiuni pentru modificarea traseului austostrazii Pitesti-Sibiu – Se vrea traseul cel mai lung, prin Rm. Valcea nu prin Curtea de Arges

Facebook Twitter Google+
EXCLUSIV ! Presiuni pentru modificarea traseului austostrazii Pitesti-Sibiu – Se vrea traseul cel mai lung, prin Rm. Valcea nu prin Curtea de Arges

Abia au fost oficializate făcute primele demersuri pentru începerea lucrărilor la Autostrada Piteşti-Sibiu ca si au inceput problemele generate de interesele unor grupuri. Dupa ce Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a semnat, luni, cu asocierea Spea Ingegneria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering România contractul pentru actualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Sibiu-Piteşti, cu o valoare de 29 milioane lei, fără TVA, au apaut primele semnale de alarma. Acestea ne-au fost autostrada-ramnicu-valcea-pitestisemnalate astazi de unul dintre greii Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale ” Trebuie sa trageti un semnal de alarma ca sa ajunga si la urechile celor de la Dacia. Se fac demersuri, chiar presiuni pentru ca traseul autostrazii sa fie mai lung cu circa 50 de kilometri. In noul studiu se doreste ca traseul sa fie deviat prin Rm. Valcea si nu prin Curtea de Arges, e o idee mai veche a celor din PSD care au butoane la CNADNR. Chiar astazi au fost discutii aprinse pe aceasta tema”, ne-a declarat functionarul cu functie importanta la Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale care ne-a si trimis pe mail schitele alaturate.

Ceea ce este acum doar la nivel de discuții sau presiuni in interiorul CNADNR  ar putea deveni deveni oficial: autostrada Sibiu – Pitești nu va mai trece prin Curtea de Argeș, ci prin Râmnicu Vâlcea. Cel puțin așa permite chiar documentele licitației pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a autostrăzii Sibiu – Pitești.

Varianta prin Curtea de Argeș a fost aleasă prin Studiul de fezabilitate din 2008, document elaborat pe baza altor două studii de pre-fezabilitate din 1994, respectiv 1997. Respectivele documente, însă, nu includ ”studierea posibilității îmbunătățirii legăturilor cu Râmnicu Vâlcea” și ”legătura între varianta de ocolire recent construită a orașului Sibiu și traseul autostrăzii propuse Sibiu – Pitești”, se arată în caietul de sarcini al licitației pentru revizuirea SF-ului din 2008.

autostrada-boita-ramnicu-valceaPotrivit hărților orientative anexate documentației de licitație, viitoarea autostradă va trece prin dreptul unor localități precum Râul Vadului, Câinenii Mari, Robești sau – dincolo de Râmnicu – Vâlcea – Dedulești, Zamfirești, Prislopu Mare sau Valea Ursului. Cu alte cuvinte, e vorba de o variantă ce urmărește actualul DN7. Vechiul traseu urmărea, mai la nord, văile Băiașului, Topologului și Argeșului.

Prestatorul va lua in considerare ca alternativa de traseu recomandata sa nu afecteze arii protejate de tip Natura 2000, rezervații naturale etc.”, se mai arata în a caietul de sarcini.

Cei de la CNADNR au solicitat expres companiei care a câștigat licitația să identifice mai multe trasee pe care poate fi proiectată o viteză de 120 de km/h, atinsă pe autostrăzi cu o platformă de 26 de metri lățime. ”Pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h. Neasigurarea pe anumite tronsoane a vitezei de proiectare de 120 km /h și a platformei de 26 m va fi fundamentată tehnico-economic pe baza unei analize raționale a factorilor relevanți”, se arată în caietul de sarcini al licitației.

Facebook Twitter Google+

Facebook Comments

Mai poti citi si....