Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Din această săptămână – Hingherii se întorc pe străzi

Publicat

in

caini capturati SPUCel puţin teoretic, din această săptămână, hingherii ar putea fi văzuţi, în sfârşit, pe străzile din Curtea de Argeş. Contractul dintre primărie şi Serviciului Public de Salubritate Urbană a fost aprobat şi semnat iar operaţiunile privind capturarea şi eutanasierea maidanezilor pot fi demarate. Conform calculelor făcute de autorităţi costul pentru capturarea, cazarea, hrana, medicamentele, eutanasierea şi incinerarea unui câine este 231 lei.

Banii necesari acestei activităţi au fost alocaţi încă de la începutul anului când s-a aprobat bugetul local iar în cazul în care nu vor fi suficienţi, suma va fi suplimentată la o rectificare de buget pentru ca problema câinilor fără stăpân să fie rezolvată.

Comenteaza cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Jandarm argeșean decorat cu medalia NATO în Afghanistan

Publicat

in

Întors cu bine din Afghanistan

Plutonier adjutant Duță Ionuț Cătălin este jandarmul argeșean care a participat timp de aproape 6 luni la misiunea NATO de consiliere a forțelor de ordine publică și securitate afgană.

Recent întors acasă, spune că nevoia de a face tot ce poți în meseria aleasă și experiențele trăite de alți colegi a fost ceea ce l-a determinat să plece în această misiune.

În semn de recunoaștere și apreciere a activității sale, colegul nostru a fost decorat cu medalia NATO non-Article 5 de către general-maior Robert L. Marion, adjunctul comandantului CSTC-A(Combined Security Transition Comand – Afghanistan).

Cătălin nu este la prima misiune internațională, în anul 2011 a participat în contingentul Jandarmeriei din Kosovo având misiunea de menținere a păcii. În cadrul Jandarmeriei Argeșene, acesta activează ca jandarm montan la Postul de Jandarmi Rucăr.

Informații suplimentare

Jandarmii români au avut misiunea de a proteja consilierii jandarmi pe timpul deplasării acestora la diferitele instituții de ordine publică și securitate afgane. Pentru a participa la această misiune, colegul nostru a trecut mai multe probe de verificare a cunoștințelor de specialitate, competențelor lingvistice în limba engleză, examenul psihologic, cât și cel medical.

Până în prezent, Jandarmeria Română a dislocat 12 contingente în cadrul misiunii NATO din Afghanistan.

În prezent, Jandarmeria participă la 9 misiuni internaționale sub egida UE, ONU și NATO.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Capitala, pe locul 2 din 14 într-un clasament european pe domeniul transportului public

Publicat

in

De

Bucureştiul ocupă locul 2 din 14 într-un clasament european pe segmentul transportului public, datorită tarifelor scăzute la biletele de călătorie, dar şi ca urmare a densităţii staţiilor, arată concluziile raportului „Mobilitate durabilă în Bucureşti. O evaluare bazată pe indicatori”, întocmit de Greenpeace România.

Cu toate acestea, realizatorii cercetării susţin că municipalităţii îi lipseşte un sistem integrat de achiziţii de bilete, cum ar fi un card unic de transport public care să poată fi reîncărcat şi utilizat pentru toate tipurile de moduri de transport public.

„Locul doi ocupat de Bucureşti în domeniul tematic al transportului public este rezultatul preţurilor atractive şi al reţelei practice pentru utilizatori. Experienţa arată că atragerea oamenilor spre utilizarea transportul public şi menţinerea participării la transportul public depinde de diverşi factori precum tariful, acoperirea, frecvenţa, confortul şi fiabilitatea (…) Preţurile biletelor sunt foarte rezonabile la 2,8 lei (ceea ce este egal cu 0,59 eurocenţi) pentru o călătorie pe liniile urbane şi preorăşeneşti (care cuprinde două bilete a câte 1,3 lei, respectiv 1,5 lei). Acest tarif este rezonabil, chiar şi dacă este ajustat ca pondere la cheltuielile pentru alimentaţia zilnică în Bucureşti. Cu toate acestea, pasagerii trebuie să cumpere în mod regulat mai multe bilete atunci când folosesc transportul în comun. Astfel, deşi Bucureştiul se află pe locul 2, îi lipseşte integrarea diferitelor tipuri de sisteme de transport public (autobuz, metrou, urban şi suburban). Pe de o parte, lipsesc staţiile intermodale, care combină diferite moduri de transport în comun, care sunt furnizate atât de operatori publici, cât şi de cei privaţi; pe de altă parte, oraşul nu oferă un sistem integrat de achiziţie a biletelor. În acest sens, atractivitatea transportului public poate fi crescută”, se menţionează în raport.

Potrivit cercetării, cele mai bune practici pot fi găsite în Madrid, unde proprietatea publică Compania Municipală de Transport oferă o aplicaţie pentru dispozitive mobile, cunoscută sub numele de „MaaS Madrid”, care oferă informaţii combinate ale transportului public cu noi servicii complementare de mijloace de transport utilizate în comun. „Acesta aduce toţi furnizorii de servicii de mobilitate din Madrid într-un singur instrument, oferind astfel utilizatorilor un punct de contact pentru călătoriile cu mai multe mijloace de transport în comun”, notează sursa citată.

În ceea ce priveşte managementul mobilităţii, raportul Greenpeace relevă faptul că Londra, Copenhaga şi Amsterdam se clasează cel mai bine datorită combinaţiei de taxe ridicate pe oră pentru parcare, sistemelor accesibile de utilizare în comun a bicicletelor, a disponibilităţii aplicaţiilor de electro-mobilitate pentru smartphone-uri şi schemelor de taxare a congestionării.

Pe de altă parte, Budapesta, Roma şi Bucureşti se află în partea inferioară a clasamentului din cauza cotei mari de vehicule motorizate personale, a costurilor reduse de parcare pe oră, a puţinelor opţiuni de mobilitate, precum şi a indicilor mari de congestionare.

În acest sens, datele centralizate arată că Roma, cu cea mai accesibilă parcare, are cea mai mare pondere a călătoriilor motorizate, urmată de Bucureşti cu o pondere a călătoriilor motorizate de 48%. Totodată, Berlin, Bruxelles şi Viena, cu o accesibilitate similară a parcării, au o pondere mai scăzută a modurilor de transport cu motor decât Bucureşti.

„În aceste oraşe, acest lucru rezultă din cote mai mari de deplasări pe jos şi cu bicicleta, acestea fiind încurajate de o infrastructură mai sigură şi mai densă pentru mobilitatea activă. Oraşe precum Copenhaga, Amsterdam, Zurich şi Paris oferă un număr relativ ridicat de biciclete utilizate la comun şi au, simultan, cote relativ reduse ale călătoriilor cu vehicule cu motor datorită dezvoltării unei infrastructuri pentru biciclete ameliorate şi sigure”, reiese din concluziile studiului de specialitate.

Raportul Greenpeace România descrie metodologia utilizată de Institutul Wuppertal în elaborarea Clasamentului oraşelor din 2018, care a măsurat şi a evaluat performanţa în domeniul mobilităţii durabile în 13 capitale europene.

Documentul de specialitate reprezintă o completare la clasamentul oraşelor din anul 2018 privind mobilitatea durabilă (Raportul „Living. Moving. Breathing”, realizat de Institutul Wuppertal) în care au fost analizate oraşe europene, precum Berlin, Londra, Viena, Bruxelles, Moscova, Roma, Zurich, Paris, Amsterdam, Copenhaga, Oslo, Budapesta şi Madrid.

Bucureştiul a fost comparat cu celelalte oraşe în ceea ce priveşte transportul public, siguranţa rutieră, calitatea aerului, managementul mobilităţii şi mobilitatea activă, iar în ansamblu Capitala s-a clasat pe locul 13 din cele 14 oraşe, pe baza punctajului obţinut pentru fiecare indicator, conform Agerpres.

Vezi și

Omul Sistemului din CSM a fost executat! Codruț Olaru trecut pe linie moartă de Codruța Kovesi

Atenție, șoferi! Metoda prin care polița RCA scade

Numire controversată făcută de Marcel Vela! Noul șef de la ‘Doi și-un sfert’, Securitatea și lumea penalilor

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend