Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Dieta coreeană: în ce constă și cum te poate ajuta să slăbeşti

Publicat

in

Dacă dieta militară ţi se pare prea drastică şi cea cu peşte nu este pe gustul tău, ai putea încerca dieta coreeană, care nu numai că te ajută să slăbeşti, dar contribuie şi la menţinerea sănătăţii pielii şi a organismului în general. Din scorul total 5, dieta coreeană a primit nota 3,5 – nu e nota maximă, ştim, aceea este atribuită dietei DASH, dar merită să arunci un ochi peste aceste informaţii, mai ales dacă nu îţi place carnea grasă şi eşti mai degrabă adepta legumelor şi înlocuitorilor de carne sau lapte.

Iată tot ce trebuie să ştii despre dieta coreeană: principii, reguli, beneficii, alimente permise şi interzise, exemplu de meniu pe 3 zile.

Principiile dietei coreene

Dieta coreeană este inspirată din bucătăria tradiţională coreeană şi se bazează pe alimente integrale, cât mai puţin procesate şi cu un conţinut redus de grăsimi, gluten şi zahăr. Promotorii acestei diete susţin că te ajută să slăbeşti, dar este indicată şi pe termen lung, ca stil de viaţă. În plus, pielea ta va fi mai curată şi mai luminoasă, ca urmare a alimentaţiei sănătoase.

Alimentele „preferate” în dieta coreeană sunt legumele, orezul, peştele, carnea slabă, fructele de mare şi, desigur, varza murată coreeană (varză kimchi).

5 reguli „de aur” în dieta coreeană

Pentru a obţine rezultatele dorite, este indicat să respecţi următoarele reguli:

1) Redu numărul de calorii – chiar dacă nu se specifică exact numărul optim de calorii, este de preferat să reduci porţiile de mâncare şi să te axezi pe supe şi alte preparate pe bază de legume, care sunt sărace în calorii, dar potolesc senzaţia de foame pe termen mediu, datorită fibrelor pe care le conţin.

2) Nu lăsa să treacă nicio zi fără să faci mişcare, sub orice formă îţi face plăcere mers pe jos, alergare, mers cu bicicleta, cu rolele, înot, volei etc.

3) Limitează consumul de alimente grase – aici sunt incluse şi sosurile sau dressingurile, nu doar carnea de porc sau dulciurile bogate în grăsimi saturate.

4) Mai puţin zahăr – înlocuieşte sucurile acidulate îndulcite, prăjiturile, biscuiţii, îngheţata şi alte dulciuri (inclusiv cele de patiserie) cu fructe proaspete.

5) Evită „tentaţiile” – în această categorie includem alunele, chipsurile, sticksurile, covrigeii şi alte ciuguleli pe care le mănânci între mese. Le poţi înlocui cu beţişoare de ţelină, morcov sau ardei gras, dar poţi găsi şi aici mai multe idei de gustări sănătoase sub 100 de calorii. Totuşi, susţinătorii dietei coreene nu agreează ideea de gustări între mese, fie ele şi sănătoase, ceea ce ar putea fi un minus.

Dieta coreeană este destul de flexibilă în ceea ce priveşte diversitatea alimentelor pe care ai voie să le consumi şi poate fi ţinută pe termen mediu sau chiar lung, în funcţie de preferinţe.

Dieta coreeană: beneficii pentru siluetă şi piele

Aşa cum era de aşteptat, dieta coreeană te poate ajuta să slăbeşti, dar numai dacă respecţi regulile enumerate mai sus. Altfel spus, mai puţine calorii înseamnă mai puţine kilograme.

În plus, legumele – care constituie baza dietei coreene – sunt bogate în fibre, care sprijină tranzitul intestinal, ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate şi te feresc de poftele alimentare, fie că vorbim de ceva dulce sau sărat.

Dacă adaugi la acest regim alimentar şi puţin sport, bătălia pentru greutatea ideală este aproape câştigată!

Pentru că am spus la început că dieta coreeană ţinteşte mai multe planuri, e timpul să afli şi care sunt celelalte beneficii ale acestui regim alimentar, pe lângă faptul că te ajută să slăbeşti.

Fructele şi legumele – alimente promovate de dieta coreeană – sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanţi, fibre şi multe alte substanţe nutritive care contribuie la menţinerea sănătăţii generale. Astfel, urmând dieta coreeană, riscul de boli precum diabetul zaharat de tip 2, infarct sau accident vascular cerebral este mult mai mic.

În plus, varza kimchi – alimentul-vedetă din această dietă – sprijină digestia şi poate avea efecte benefice şi în ceea ce priveşte nivelul glicemiei şi al colesterolului. Probioticele din alimentele fermentate, aşa cum este varza kimchi, dar şi kefirul, laptele de soia sau ceaiul Kombucha, „alimentează” populaţia de bacterii bune din intestine şi reduc astfel riscul de sindrom de colon iritabil, diaree, obezitate sau chiar dermatită atopică.

Pentru că am amintit despre efectele benefice ale dietei coreene asupra pielii, am aflat că limitând sau chiar înlocuind complet lactatele, riscul de acnee este mult mai scăzut. Asta deoarece se consideră că lactatele stimulează eliberarea de insulină şi de somatomedină C (IGF-1), un factor de creştere similar insulinei, ambele substanţe jucând un rol important în apariţia acneei. Un studiu arată că persoanele care consumă frecvent lactate au un risc cu 25% mai mare de a avea probleme cu pielea, în comparaţie cu cele care le consumă rar.

Alimente permise şi interzise în dieta coreeană

Aşa cum bănuiai, ca în orice dietă, există alimente pe care ai voie să le consumi şi alimente pe care ar trebui să le eviţi, pentru a obţine rezultatul dorit.

Alimente permise: legume de orice fel (proaspete, fierte în supe, la grătar, la cuptor), fructe (fără excepţii), ouă, carne slabă (pui, curcan, peşte), fructe de mare, ciuperci, orez, tăiţei de orez, tofu, soia, cereale care nu conţin gluten.

Alimente interzise (de evitat sau de consumat cât mai rar): pâine albă, paste, produse de patiserie, dulciuri, lactate (lapte, brânză, îngheţată etc.), carne de porc, sosuri, uleiuri, prăjeli – şi sucurile îndulcite, la categoria băuturi, desigur.

Dieta coreeană: exemplu de meniu pe 3 zile

Dacă vrei să-ţi faci o idee cam cum vor arăta mesele tale dacă te decizi să urmezi această dietă, iată un exemplu de meniu pe 3 zile:

  • Ziua 1

Mic dejun: omletă cu legume
Prânz: tofu la grătar cu varză kimchi
Cină: orez cu legume şi peşte la grătar

  • Ziua 2

Mic dejun: clătite din tapioca umplute cu legume sotate (ciuperci, de exemplu) sau fructe de mare la grătar
Prânz: orez prăjit cu ouă şi legume divers colorate (orez Yangzhou), alături de o bucată de tofu sau carne slabă la grătar
Cină: tăiţei de cartofi dulci (tăiţei Japchae) cu legume sotate (ciuperci, morcovi, ceapă verde, ardei gras) şi fâşii de carne de vită – la care se poate adăuga garnitură de varză kimchi acră şi picantă

  • Ziua 3

Mic dejun: amestec de legume cu orez
Prânz: piept de pui la grătar cu salată picantă de varză albă, roşie şi morcov
Cină: sushi cu avocado, fructe de mare, legume sau tofu

Trăgând linie, observăm că dieta coreeană nu e aşa restrictivă şi, în plus, ne putem îmbogăţi papilele gustative cu arome noi. Important este să ne diversificăm meniul cu alimentele „la care avem voie” şi să facem sport, fără de care nicio dietă, oricât ar fi de grozavă, nu dă rezultate.

Comenteaza cu profilul de FB

NATIONAL

A apărut antidotul? Raed Arafat: Îl testează pe coronavirus

Publicat

in

De

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a anunțat, marți, la Sinteza zilei, că americanii au descoperit un posibil tratament împotriva coronavirusului.Specialistul a spus că este un medicament al lor pe care l-au testat pe alte boli virale și acum îl testează pe coronavirus”, a anunțat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență.

Raed Arafat a declarat că antidotul a fost testat pe alte boli virale și acum este testat pe coronavirus.

„Specialistul a spus că este un medicament al lor pe care l-au testat pe alte boli virale și acum îl testează pe coronavirus. Încă nu este sigur, încă nu știm rezutatul, urmează să vadă dacă există o reacție la medicament.

Este una din cercetările pe care le fac mai multe companii în toată lumea asta ca să găsească o posibilitate de tratament până ce este găsit și vaccinul care poate să limiteze mult răspândirea.

Din păcate, din această fază până o să se confirme că are efect mai durează”, a spus medicul Raed Arafat, arată antena3.ro.

Vezi și:Un doctor a răbufnit pe tema coronavirusului: Mă ofer voluntar să mă infectez. Astfel de virusuri nu prezintă pericol decât pentru categoriile cu risc maxim

Mega-veste! Se acordă noi tipuri de concedii

Nebunie în MAI! Marcel Vela amputează drepturile polițiștilor? ‘Conduce la conflicte ireconciliabile

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Apar informații noi! Riscul de a transmite pe teritoriul României este foarte mic

Publicat

in

De

Managerul Institutului de Boli Infecțioase „Matei Balș” din Capitală, Adrian Streinu Cercel, a declarat că riscul ca italianul diagnosticat cu coronavirus după ce s-a întors din România este mic și nu este cazul să ne îngrijorăm.

Adrian Streinu Cercel a informat că debutul bolii a avut loc la 48 de ore după ce a ajuns pe teritoriul Italiei, ca atare riscul să fi fost contagios pe teritoriul României este foarte mic.

„Riscul de a transmite pe teritoriul României este foarte mic (…) Știm cu toții că această perioadă este de până la 14 zile. S-a aflat, într-adevăr, pe teritoriul României în perioada de incubație, dar fără să aibă potențial de transmitere. Debutul bolii a avut loc la 48 de ore după ce a ajuns pe teritoriul Italiei, ca atare riscul să fi fost contagios pe teritoriul României este foarte mic”, a declarat Streinu Cercel.

Italianul s-a întors din România la sfârșitul săptămânii trecute. A făcut o călătorie la noi în țară în compania a două persoane, cel mai probabil rude. La întoarcere, bărbatul tuşea, motiv pentru care luni a mers la urgenţa Spitalului Cattolica. Ulterior a fost dus la Rimini, unde testul pentru coronavirus a ieşit pozitiv.

Potrivit publicaţiei „Il Resto del Carlino”, care citează surse din cadrul Regiunii Emilia – Romagna, bărbatul s-a prezentat luni la spitalul din Cattolica, la „Urgenţe”, având simptome de febră şi tuse. Acesta a declarat că s-a întors în week-end din România. Bărbatul a fost transferat la spitalul „Infermi” din Rimini, unde a fost confirmat ca pozitiv la testul cu coronavirus. Potrivit Corriere di Bologna, bărbatul lucrează în domeniul hotelier.

Ministerul Afacerilor Externe a anunțat că, potrivit informațiilor deținute la acest moment, inclusiv în baza datelor furnizate autorităților române de Protecția Civilă Italiană, rezultă că bărbatul a aterizat pe aeroportul din Craiova în 18 februarie.

În perioada în care acesta a fost în România, a locuit în județul Gorj unde a luat contact cu soacra sa și cu alte persoane. „La acest moment, s-a declanșat o anchetă epidemiologică, urmând a fi identificate cu exactitate toate persoanele cu care cetățeanul italian a intrat în contact. De asemenea, pentru fiecare dintre aceste persoane vor fi luate măsurile necesare, în funcție de gradul de expunere”, precizează MAE.

Anunțul inițial al Ministerului Afacerilor Externe:

Bărbatul are cetățenie italiană și, potrivit informațiilor disponibile la acest moment, a fost în România, în Craiova, în perioada 18-22 februarie.

În această perioadă, bărbatul a vizitat rudele soției sale, cetățean român, și a avut mai multe întâlniri de afaceri.

Autoritățile române au activat protocoalele necesare în acest tip de situație, urmând a fi declanșată o anchetă epidemiologică și dispuse măsurile de carantină sau izolare, după caz conform digi24.ro.

Vezi și:Un doctor a răbufnit pe tema coronavirusului: Mă ofer voluntar să mă infectez. Astfel de virusuri nu prezintă pericol decât pentru categoriile cu risc maxim

Mega-veste! Se acordă noi tipuri de concedii

Nebunie în MAI! Marcel Vela amputează drepturile polițiștilor? ‘Conduce la conflicte ireconciliabile

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend