spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Dieta coreeană: în ce constă și cum te poate ajuta să slăbeşti

Facebook Twitter Google+
Dieta coreeană: în ce constă și cum te poate ajuta să slăbeşti

Dacă dieta militară ţi se pare prea drastică şi cea cu peşte nu este pe gustul tău, ai putea încerca dieta coreeană, care nu numai că te ajută să slăbeşti, dar contribuie şi la menţinerea sănătăţii pielii şi a organismului în general. Din scorul total 5, dieta coreeană a primit nota 3,5 – nu e nota maximă, ştim, aceea este atribuită dietei DASH, dar merită să arunci un ochi peste aceste informaţii, mai ales dacă nu îţi place carnea grasă şi eşti mai degrabă adepta legumelor şi înlocuitorilor de carne sau lapte.

Iată tot ce trebuie să ştii despre dieta coreeană: principii, reguli, beneficii, alimente permise şi interzise, exemplu de meniu pe 3 zile.

Principiile dietei coreene

Dieta coreeană este inspirată din bucătăria tradiţională coreeană şi se bazează pe alimente integrale, cât mai puţin procesate şi cu un conţinut redus de grăsimi, gluten şi zahăr. Promotorii acestei diete susţin că te ajută să slăbeşti, dar este indicată şi pe termen lung, ca stil de viaţă. În plus, pielea ta va fi mai curată şi mai luminoasă, ca urmare a alimentaţiei sănătoase.

Alimentele „preferate” în dieta coreeană sunt legumele, orezul, peştele, carnea slabă, fructele de mare şi, desigur, varza murată coreeană (varză kimchi).

5 reguli „de aur” în dieta coreeană

Pentru a obţine rezultatele dorite, este indicat să respecţi următoarele reguli:

1) Redu numărul de calorii – chiar dacă nu se specifică exact numărul optim de calorii, este de preferat să reduci porţiile de mâncare şi să te axezi pe supe şi alte preparate pe bază de legume, care sunt sărace în calorii, dar potolesc senzaţia de foame pe termen mediu, datorită fibrelor pe care le conţin.

2) Nu lăsa să treacă nicio zi fără să faci mişcare, sub orice formă îţi face plăcere mers pe jos, alergare, mers cu bicicleta, cu rolele, înot, volei etc.

3) Limitează consumul de alimente grase – aici sunt incluse şi sosurile sau dressingurile, nu doar carnea de porc sau dulciurile bogate în grăsimi saturate.

4) Mai puţin zahăr – înlocuieşte sucurile acidulate îndulcite, prăjiturile, biscuiţii, îngheţata şi alte dulciuri (inclusiv cele de patiserie) cu fructe proaspete.

5) Evită „tentaţiile” – în această categorie includem alunele, chipsurile, sticksurile, covrigeii şi alte ciuguleli pe care le mănânci între mese. Le poţi înlocui cu beţişoare de ţelină, morcov sau ardei gras, dar poţi găsi şi aici mai multe idei de gustări sănătoase sub 100 de calorii. Totuşi, susţinătorii dietei coreene nu agreează ideea de gustări între mese, fie ele şi sănătoase, ceea ce ar putea fi un minus.

Dieta coreeană este destul de flexibilă în ceea ce priveşte diversitatea alimentelor pe care ai voie să le consumi şi poate fi ţinută pe termen mediu sau chiar lung, în funcţie de preferinţe.

Dieta coreeană: beneficii pentru siluetă şi piele

Aşa cum era de aşteptat, dieta coreeană te poate ajuta să slăbeşti, dar numai dacă respecţi regulile enumerate mai sus. Altfel spus, mai puţine calorii înseamnă mai puţine kilograme.

În plus, legumele – care constituie baza dietei coreene – sunt bogate în fibre, care sprijină tranzitul intestinal, ajută la menţinerea senzaţiei de saţietate şi te feresc de poftele alimentare, fie că vorbim de ceva dulce sau sărat.

Dacă adaugi la acest regim alimentar şi puţin sport, bătălia pentru greutatea ideală este aproape câştigată!

Pentru că am spus la început că dieta coreeană ţinteşte mai multe planuri, e timpul să afli şi care sunt celelalte beneficii ale acestui regim alimentar, pe lângă faptul că te ajută să slăbeşti.

Fructele şi legumele – alimente promovate de dieta coreeană – sunt bogate în vitamine, minerale, antioxidanţi, fibre şi multe alte substanţe nutritive care contribuie la menţinerea sănătăţii generale. Astfel, urmând dieta coreeană, riscul de boli precum diabetul zaharat de tip 2, infarct sau accident vascular cerebral este mult mai mic.

În plus, varza kimchi – alimentul-vedetă din această dietă – sprijină digestia şi poate avea efecte benefice şi în ceea ce priveşte nivelul glicemiei şi al colesterolului. Probioticele din alimentele fermentate, aşa cum este varza kimchi, dar şi kefirul, laptele de soia sau ceaiul Kombucha, „alimentează” populaţia de bacterii bune din intestine şi reduc astfel riscul de sindrom de colon iritabil, diaree, obezitate sau chiar dermatită atopică.

Pentru că am amintit despre efectele benefice ale dietei coreene asupra pielii, am aflat că limitând sau chiar înlocuind complet lactatele, riscul de acnee este mult mai scăzut. Asta deoarece se consideră că lactatele stimulează eliberarea de insulină şi de somatomedină C (IGF-1), un factor de creştere similar insulinei, ambele substanţe jucând un rol important în apariţia acneei. Un studiu arată că persoanele care consumă frecvent lactate au un risc cu 25% mai mare de a avea probleme cu pielea, în comparaţie cu cele care le consumă rar.

Alimente permise şi interzise în dieta coreeană

Aşa cum bănuiai, ca în orice dietă, există alimente pe care ai voie să le consumi şi alimente pe care ar trebui să le eviţi, pentru a obţine rezultatul dorit.

Alimente permise: legume de orice fel (proaspete, fierte în supe, la grătar, la cuptor), fructe (fără excepţii), ouă, carne slabă (pui, curcan, peşte), fructe de mare, ciuperci, orez, tăiţei de orez, tofu, soia, cereale care nu conţin gluten.

Alimente interzise (de evitat sau de consumat cât mai rar): pâine albă, paste, produse de patiserie, dulciuri, lactate (lapte, brânză, îngheţată etc.), carne de porc, sosuri, uleiuri, prăjeli – şi sucurile îndulcite, la categoria băuturi, desigur.

Dieta coreeană: exemplu de meniu pe 3 zile

Dacă vrei să-ţi faci o idee cam cum vor arăta mesele tale dacă te decizi să urmezi această dietă, iată un exemplu de meniu pe 3 zile:

  • Ziua 1

Mic dejun: omletă cu legume
Prânz: tofu la grătar cu varză kimchi
Cină: orez cu legume şi peşte la grătar

  • Ziua 2

Mic dejun: clătite din tapioca umplute cu legume sotate (ciuperci, de exemplu) sau fructe de mare la grătar
Prânz: orez prăjit cu ouă şi legume divers colorate (orez Yangzhou), alături de o bucată de tofu sau carne slabă la grătar
Cină: tăiţei de cartofi dulci (tăiţei Japchae) cu legume sotate (ciuperci, morcovi, ceapă verde, ardei gras) şi fâşii de carne de vită – la care se poate adăuga garnitură de varză kimchi acră şi picantă

  • Ziua 3

Mic dejun: amestec de legume cu orez
Prânz: piept de pui la grătar cu salată picantă de varză albă, roşie şi morcov
Cină: sushi cu avocado, fructe de mare, legume sau tofu

Trăgând linie, observăm că dieta coreeană nu e aşa restrictivă şi, în plus, ne putem îmbogăţi papilele gustative cu arome noi. Important este să ne diversificăm meniul cu alimentele „la care avem voie” şi să facem sport, fără de care nicio dietă, oricât ar fi de grozavă, nu dă rezultate.

Facebook Twitter Google+

Redactor colaborator

Facebook Comments

Mai poti citi si....