spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

Dacia este cel mai valoros brand ! Vezi clasamentul celor mai valoroase 10 branduri românești în 2018

Facebook Twitter Google+
Dacia este cel mai valoros brand ! Vezi clasamentul celor mai valoroase 10 branduri românești în 2018

Brand Finance a facut, astazi, public Raportul anual privind cele mai valoroase branduri românești. De departe, cel mai valoros brand românesc este, și în acest an, producătorul de automobile Dacia, în vreme ce brandurile autohtone din retail și din sistemul bancar au rezervate cinci locuri în top zece, potrivit clasamentului stabilit de compania de consultanță și evaluare Brand Finance.

Primele șapte locuri din clasamentul celor mai valoroase branduri românești sunt ocupate de acealeași companii care au dominat topul și anul trecut. Rocade în ierarhie au apărut abia de la locul opt în jos. BCR a coborât, în ultimul an, de pe locul opt pe locul zece, ceea ce le-a permis altor brandurilor BRD și Electrica să urce, fiecare, câte un loc.

Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc și, totodată, singurul care depășește un miliard de euro (1,243 miliarde de euro în 2018, față de 1,217 miliarde de euro în 2017), grație creșterii vânzărilor internaționale prin rețeaua Renault. Peste 90% din producția auto de lângă Pitești este exportată, iar vânzările tot mai bune au făcut ca Dacia să fie inclusă și în ierarhia mondială Brand Finance Auto 2018, pe locul 60.

Pe locul al doilea este eMag, retailerul online cotat la 458 de milioane de euro, cu aproape 100 de milioane de euro mai mult decât în 2017. Urmează retailerul de mobilă, accesorii și materiale de construcții Dedeman (cel mai valoros brand cu acționariat 100% românesc), care a înregistrat un salt anual de 47%, până la 304 milioane de euro.

Compania de petrol și gaze Petrom ocupă locul al patrulea, cu o valoare estimată de Brand Finance la 194 de milioane de euro, iar DIGI / RCS&RDS, din sectorul telecom, urmează îndeaproape, cu 186 de milioane de euro, după ce și-a majorat veniturile. În acest ritm, spun specialiștii, nu este exclus ca DIGI să fie inclusă, anul viitor, în clasamentul brandurilor de telecom globale.

Pe locul șase este Banca Transilvania, care își menține titlul de cel mai valoros brand bancar românesc cu 148 milioane euro, ceea ce o face singura bancă românească inclusă în clasamentul mondial Brand Finance Banking 500 2018.

Cu un mare potențial de creștere în Europa și Statele Unite, Bitdefender rămane cel mai valoros brand de tehnologie românesc, cu 118 milioane de euro. Bitdefender a primit, în 2017, și o validare importantă a valorii afacerii, ca urmare a unei tranzacții care a evaluat businessul la peste 600 de milioane de dolari.

 

Facebook Twitter Google+

Facebook Comments

Mai poti citi si....