Conecteaza-te cu noi

AUTO

Dacia a realizat în 2018 cea mai bună performanță comercială în România din ultimii zece ani

Publicat

in

  • Marca își consolidează poziția de lider, cu peste 54.000 de vehicule vândute și o cotă de piață de peste 30%*.

  • Încă din primul an de comercializare, Noul Duster se afirmă drept un veritabil succes în segmentul SUV, atât în România, cât și pe piețele internaționale.

  • Vânzările Dacia pe piețele externe au crescut cu 5,5%, ajungând la peste 646.000 unități.

Marca preferată a românilor

Atașamentul românilor pentru marca lor națională a fost reconfirmat în 2018, an în care Dacia a realizat cea mai bună performanță comercială din ultimul deceniu.

Cu o gamă produs completă și cu o ofertă de servicii adaptate, Dacia a găsit astfel mijloacele pentru a seduce un public tot mai sensibil la atuurile mărcii naționale. Nu mai puțin de 54.593 de clienți români au optat pentru un vehicul din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2% mai mulți față de anul precedent).

Dacia a reușit totodată să își majoreze cota de piață, ajungând la un procent de peste 30%* din vânzările de vehicule noi din România, confirmând astfel pertinența ofertei sale comerciale, adaptată unei categorii largi de clienți, atât în segmentul persoanelor fizice cât și în cel al persoanelor juridice.

Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creștere. În plus, fiecare model Dacia s-a situat, și în 2018, în postura de lider în segmentul său de piață respectiv.

Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creștere al mărcii încă din primul an complet de comercializare, depășind, cu 13.179 de unități vândute, cea mai bună performanță atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienților au optat pentru versiunile cele mai accesorizate, varianta 4×4 reprezentând 77% din totalul vânzărilor.

La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unități vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39% din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piața internă. Atuurile sale, confirmate de-a lungul anilor, l-au impus și în 2018 în atenția clienților, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România (cunoscut sub numele Rabla).

*) estimare

Sandero a rămas și în 2018 liderul segmentului B-Hatch din România, cu vânzări cifrate la 10.218 unități. Și în acest caz apetența clienților s-a orientat către vârful de gamă. Astfel, 61% din livrări au vizat versiunea Stepway.

Rezultate bune au fost înregistrate și de modelele Logan MCV (3.779 unități), Dokker (2.227 unități) și Lodgy (1.061 unități), care rămân lidere de piață în segmentele respective.

Vânzări pe piețele externe

Cu 700.798 unități vândute în total – în România, plus piețele internaționale (în creștere cu 7% față de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat în 2018 cea mai bună performanță comercială din istoria sa. Marca românească și-a dublat practic vânzările în decurs de numai șapte ani. Astfel, pragul de 350.000 de unități a fost depășit în anul 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017.

Una din cele mai remarcabile performanțe a fost înregistrată în Europa, regiune unde Dacia a comercializat în 2018 peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, marcat de o concurență acerbă, constructorul român a urcat astfel pe poziția a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe Vechiul Continent, cu o cotă de piață de 2,9%, în creștere cu 0,27 puncte procentuale față de anul precedent.

Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franța, Italia, Spania, Polonia și Belgia, în timp ce în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009.

Demn de reținut este și rezultatul din Maroc, unde au fost vândute aproape 50.000 de vehicule.

Top 10 pieţe externe în 2018

Ţară

Unităţi

Franța

141.606

2

Germania

74.525

3

Italia

66.330

4

Spania

65.102

5

Maroc

49.649

6

Algeria

33.432

7

Turcia

29.918

8

Polonia

27.083

9

Marea Britanie

24.249

10

Belgia

20.500

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

LIDER ȘI ANUL TRECUT – Dacia a vândut în 2019 peste 55.000 de vehicule în România

Publicat

in

  • Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață.
  • Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități.

Pe o piață românească tot mai concurențială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018.

Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenția unei categorii largi de clienți, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care și-a dovedit, odată în plus, pertinența și utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.

Rezultatele bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare fiecărui model în parte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero.

Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp – Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății Vaticanului.

O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.

Cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Vânzări pe piețele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.



Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

APARE ? Lege pentru interzicerea înmatriculării în România a mașinilor sub Euro 4

Publicat

in

Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, a declarat, joi, în cadrul unei conferințe de presă, că a elaborat un proiect legislativ care prevede ca în România niciun vehicul care are o normă de poluare sub Euro 4 să nu mai poată fi înmatriculat. Primarul Iașiului a spus că toate celelalte vehicule sub Euro 4 care au fost înmatriculate până la apariția acestei legi „rămân și fac parte din parcul național al României”.

” Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4. La articolul 2 menționăm că interdicția nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie și vehiculelor utilizate de către instituțiile de intervenție și apărare, așa cum sunt prevăzute de lege. Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai știu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale și se supun altor legi. Motivația principală este legată de faptul că toate statele europene, așa cum e și pe site-ul Comisiei Europene, și-au făcut un plan de măsuri privind creșterea calității aerului. A doua motivație este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană și le-a propus pentru perioada de finanțare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris și investiții în tranziția energetică, energia de resurse regenerabile și combaterea schimbărilor climatice. Nu știu dacă prioritățile sunt în ordinea enumerată de CE dar cred că stau pe același punct”, a afirmat primarul Mihai Chirica, potrivit Agerpres.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend