Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Cum te păcălesc reclamele: trucuri prin care alimentele arată perfect

Publicat

in

Te-ai întrebat vreodată cum ajung alimentele sau băuturile promovate în reclame să arate atât de apetisant?

Cum de stau cerealele la suprafaţa laptelui, fără să se scufunde în el, sau cum puiul este atât de uniform rumenit şi totuşi rămâne umflat?

Ei bine, la baza acestei „perfecţiuni” se ascund câteva trucuri de care se folosesc advertiserii pentru a ne păcăli creierul că alimentul respectiv este delicios şi putem obţine acasă acelaşi rezultat.
Dacă ceva arată prea bine pentru a fi adevărat, atunci, cel mai probabil, ai fost înşelat! Descoperă mai jos trucurile de care se ajută fotografii pentru a-ţi prezenta alimente mereu proaspete şi apetisante!

Spray-ul, secretul fructelor lucioase

Mai toate fructele şi legumele prezentate în reclame TV sau în pliante sunt lucioase şi îţi iau ochii. Dar ştiai că această strălucire este, de cele mai multe ori, dată de deodorant sau de fixativul de păr? Nici noi…

Siropul de arţar, înlocuit cu ulei de motor

Cine a făcut vreodată clătite cu sirop de arţar ştie că acesta este aproape imediat absorbit. În schimb, uleiul de motor, care are o culoare similară cu a siropului de arţar, se menţine la suprafaţa clătitei. Un alt truc este folosirea unui spray înainte de turnarea „sosului”, care favorizează curgerea acestuia. Aşadar, data viitoare când vezi în reclame un munte de clătite de pe care curge agale „siropul”, aminteşte-ţi că acesta nu este deloc comestibil.

Carnea de hamburger, unsă cu cremă de pantofi

De cele mai multe ori, carnea introdusă în chifla de hamburger este crudă sau doar puţin friptă, timp de câteva secunde, la foc mare, pentru a căpăta acele margini rumenite şi a rămâne totuşi zemoasă şi la fel de mare ca la început. Tot pentru a ne păcăli creierul, fotografii desenează cu cremă de pantofi pe carne dungile care imită forma de grill. Delicios? Nu prea…

Fructele de mare, tratate cu glicerină

Creveţii, caracaţita şi alte fructe de mare îşi pierd rapid aspectul proaspăt, iar şedinţele foto de prezentare pot dura de la câteva minute până la câteva ore. Din acest motiv, fotografii folosesc un amestec de glicerină şi apă în care scufundă fructele de mare, pentru ca acestea să îşi menţină prospeţimea şi suculenţa un timp mai îndelungat.

Tăiţeii, „hidrataţi” cu sirop de glucoză

Tăiţeii chinezeşti se usucă foarte repede, aşa că soluţia pe care au găsit-o advertiserii este cât se poate de inedită: îi îmbăiază în sirop de glucoză, un substitut al zahărului care păstrează consistenţa moale şi umedă a produselor de patiserie.

Blatul uscat şi crema din abundenţă ascund… un carton

Iată drama tuturor aspirantelor la cele mai bune torturi: blatul se înmoaie sub greutatea cremei. Nu şi în reclame! Pentru a menţine blatul uscat şi „a lua ochii” cu crema din belşug, fotografii inserează între blaturi un carton pe care îl fixează cu scobitori, apoi trag doar pe marginea secţiunii o dungă de cremă. Aşa deci… Nu noi eram de vină!

Spuma din cafea sau bere, obţinută cu detergent de vase

Chiar ne întrebam cum de spuma făcută de bere sau de cafea dispare în câteva secunde în realitate, iar în reclame ţine mult şi bine. Acum am aflat că acea spumă este, de fapt, obţinută prim amestecarea apei cu detergent de vase.

Îngheţata cremoasă este, de fapt, piure de cartofi colorat

Încă n-am aflat secretul îngheţatei cremoase şi fine, naturale, dar am dibuit ce truc folosesc fotografii pentru a ne face să credem că acest lucru este posibil – piureul de cartofi „deghizat”, la care se adaugă şi alte ingrediente, precum amidon, sirop de porumb, grăsimi şi glazura de zahăr.

Cremă de ras, în loc de frişcă

Spre deosebire de frişcă, crema de ras nu se topeşte şi îşi menţine forma mai mult timp – adică exact ceea ce au nevoie fotografii pentru a obţine instantanee perfecte şi a ne păcăli papilele gustative.

Laptele „lipici”

N-am găsit până acum vreun soi de lapte dulce care să împiedice scufundarea cerealelor. Dar iată că l-au descoperit „specialiştii”! Bine, nu e de fapt lapte, ci lipici alb, dar cui îi pasă dacă reclama îşi face efectul?! Acest lipici ţine cerealele la suprafaţă, în forma lor originală. Parcă s-a cam dus şi pofta de lapte cu cereale…

Pui umplut cu şerveţele

La fel ca în cazul cărnii de hamburger, puii la cuptor din reclame sunt, de cele mai multe ori, „rumeniţi” doar la suprafaţă, cu ajutorul cremei de pantofi sau cu un arzător special. Interesant este că, pentru a-i menţine forma şi volumul, fotografii îndeasă în biata pasăre prosoape de bucătărie şi apoi cos părţile prin care ar putea ieşi la iveală „secretul”.

Sosuri preparate cu… ceară

Să obţii textura perfectă a unui sos este o adevărată artă – fie e prea subţire şi curge, fie e prea gros şi îşi pierde culoarea. Noroc că ne-au luminat profesioniştii, care se folosesc de ceară topită şi colorant pentru a obţine acel aspect perfect.

Cuburi de gheaţă din plastic

Gheaţa se topeşte rapid sub lumina profesională a aparatelor de fotografiat, aşa că s-a găsit o soluţie şi la această problemă: cuburile „de gheaţă” din plastic. Acestea sunt adăugate în băuturi carbogazoase, unde rezistă, şi rezistă, şi rezistă… Că tot am amintit de sucuri, bulele de acid sunt menţinute mai mult timp cu ajutorul unor pastile antiacide.

Alimentele aburinde sunt, de fapt, reci

Un cartof proaspăt scos din cuptor, umflat şi bine împănat, din care ies aburi apetisanţi – da, asta vor ei să crezi! În realitate, cartoful e fiert şi răcit, iar ce se vede pe deasupra e, cel mai probabil, tot un amestec dubios de ingrediente artificiale „pufoase”. Pentru a crea impresia că ies aburi din cartof, fotografii se folosesc de un steamer pe care îl plimbă deasupra lui. O altă metodă de creare a aburilor constă în folosirea unui tampon introdus în apă şi încălzit la microunde. Ulterior, un recipient mic în care zace tamponul fierbinte este aşezat în spatele „apetisantului” cartof, de unde iese, convenabil, aburul ce se pretinde a fi natural

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Foști miniștri pun ochii pe reţeaua de sănătate Regina Maria

Publicat

in

De

Gordon Brown, fost prim-ministru al Marii Britanii, Dominique de Villepin, fost prim-ministru al Franţei, şi Horst Köhler, fost preşedinte al Germaniei, un politician cu origini basarabene, sunt consultanţii internaţionali ai chinezilor de la Sino CEEF, fondul de investiţii care vrea să cumpere reţeaua de sănătate Regina Maria.

Sino CEEF Capital Management Company este un fond de investiţii creat în 2016 şi care are drept focus regiunea Europei Centrale şi de Est. Compania chinezească vrea să cumpere reţeaua Regina Maria, al doilea jucător din piaţa locală de servicii medicale, fiind în pole position pentru tranzacţie . Pe site-ul fondului nu apare nicio investiţie deja realizată, fiind menţionate doar domeniile de interes, informeaza zf.

Vezi și:Răsturnare de situaţie! Marcel Vela şi Guvernul Orban lovesc în poliţişti! Sindicalişii ameninţă

Traian Băsescu ‘îi dă o mână de ajutor’ lui Ludovic Orban! Ce ar fi făcut în privința creșterii pensiilor

Veste mare-Se vor da mai mulți bani din partea statului

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Marcel Vela intră la rupere: Salvarea nu o face domnul Arafat, o fac profesioniștii

Publicat

in

De

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a reacționat dur luni, după ce șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a amenințat cu plecarea din România.

Vela a dezvăluit că există un audit la nivelul tuturor structurilor MAI, inclusiv la Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, şi a spus că „această evaluare este la baza unor decizii care pot să-l implice” şi pe Raed Arafat, şeful acestui departament.

„Nu este vorba de o persoană în sine, că văd că se polarizează, se fac discuţii, estimări, pronosticuri, cu privire la a fi sau a nu fi Arafat în continuare în fruntea Departamentului (Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă – n.r.). Noi evaluăm întreaga activitate, întregul departament, întregul Inspectorat General şi această evaluare este la baza unor decizii care pot să-l implice, evident, şi pe domnul Arafat.

Dar nu este domnul Arafat centrul universului şi pe dânsul noi acum avem o analiză personală. Întreaga activitate a Departamentului este importantă pentru România, salvarea nu o face domnul Arafat când se întâmplă ceva, o fac profesioniştii din Departament şi eu nu cred că România şi Departamentul stau într-o persoană, la fel cum Ministerul nu stă într-un politician care vine şi pleacă din acest minister”, a spus Vela, la sediul MAI, conform Agerpres.

El a precizat că analiza va fi făcută de o echipă de la nivelul conducerii ministerului, iar finalizarea auditului ar putea avea loc chiar până la sfârşitul acestei săptămâni.

„Există în prezent corpul de audit care face verificări la toate armele, la toate subunităţile din subordinea MAI, după IGSU vor urma cei de la Jandarmerie, vor urma cei de la Poliţia de Frontieră, de la Poliţia Rutieră, pentru că auditul este normal şi firesc, l-am promis de la începutul mandatului, având în vedere faptul că nu s-a făcut o primire-predare nici cu domnul Fifor, nici cu doamna Dan (…) şi evident că trebuie făcută o evaluare pertinentă şi eficientă pentru a şti exact ce vom face în viitor”, a explicat ministrul de Interne.

Vezi și

Răsturnare de situaţie! Marcel Vela şi Guvernul Orban lovesc în poliţişti! Sindicalişii ameninţă

Traian Băsescu ‘îi dă o mână de ajutor’ lui Ludovic Orban! Ce ar fi făcut în privința creșterii pensiilor

Veste mare-Se vor da mai mulți bani din partea statului

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend