Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Cum se va face preluarea RADET de către compania Termoenergetica, după declararea falimentului. Explicații de la administratorul special

Publicat

in

După declararea falimentului RADET, activitatea regiei va fi preluată de compania municipală Termoenergetica, însă transferul între cele două entități este unul complicat și va dura. Alex Burghiu, administratorul special al RADET, dar și directorul Termoenergetica, a declarat pentru HotNews.ro că primul pas este aprobarea la următoarea ședință de Consiliu General a contractului de delegare al serviciului către compania municipală, cu un termen de mobilizare pentru transfer de 90 de zile. Compania va prelua toți angajații RADET și contractele în desfășurare.

Problema este că noua companie nu are licență de funcționare, documentele fiind depuse abia marți la ANRE. O altă provocare este încheierea unui nou contract de furnizare a agentului termic cu ELCEN, însă cu un termen de facturare corect, astfel încăt să nu se mai acumuleze penalități lunar, potrivit sursei citate. Rețeaua RADET aparține Municipiului București, deci nu poate fi valorificată de creditori, pentru recuperarea datoriilor, însă RADET trebuie să răscumpere de exemplu sediul din strada Cavafii Vechi și alte bunuri pe care le are.

”În data de 14 noiembrie va fi pusă pe ordinea de zi suplimentară un proiect de hotărâre pentru aprobarea contractului de delegare pentru activitatea de termie pentru compania municipală Termoenergetica. Se va face prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară, dar trebuie aprobarea Consiliului General. După această delegare se stabilește data de la care intră în vigoare, cu un termen de mobilizare de 90 de zile, pentru că trebuie să fim realiști, RADET are 3.100 de angajați, doar transferul lor durează foarte mult, nu mai spun de alte lucruri”, a explicat Burghiu privind data la care se va face transferul.

Acesta spune că contractele în desfășurare, încheiate de RADET cu diferiți agenți economici, vor fi preluate de Termoenergetica.

”Noi avem activități vaste, trebuie să cumpărăm o mulțime de lucruri. Avem un punct de vedere de la Agenția Națională pentru Achiziții Publice și vom transfera contractele pe noua companie, fiindcă sunt trecute o dată prin sita achizițiilor publice. Astfel vom avea continuitate. Nu putem să facem alte achiziții într-un termen atât de scurt și să renunțăm la contractele RADET”, a explicat Burghiu.

Rețeaua RADET aparține Municipiului București, deci nu poate fi valorificată de creditori, pentru recuperarea datoriilor, însă RADET trebuie să răscumpere de exemplu sediul din strada Cavafii Vechi și alte bunuri pe care le are.

”Rețeaua și bunurile de bază sunt ale Municipiului București. Restul bunurilor care sunt ale RADET le vom cumpăra de la creditori pentru continuarea activității. Se va face un bulgăre de bunuri pe care RADET le are, mergem în adunarea creditorilor și le cumpărăm, materiale, stocuri, clădiri, ca transferul să se facă lin, să nu afectăm funcționarea sistemului, să rămânem fără materiale. Ce nu se poate cumpăra vom închiria. Se vor găsi mijloacele legale. Noi nu putem să funcționăm fără ce avem în momentul de față”, a explicat Burghiu.

Acesta spune că Termoenergetica nu are licență de funcționare pentru prestarea serviciului, dar documentele pentru eliberarea documentului au fost depuse marți la ANRE.

”Sunt depuse documentele pentru emiterea licenței, unul dintre documente este și contractul de delegare. Am depus azi documentele pentru emiterea licenței, vom completa cu acest contract după aprobarea în Consiliul General. Să sperăm că se va grăbi și ANRE”, a spus Burghiu.

Un alt pas important este încheierea unui nou contract de furnizare a agentului termic cu ELCEN. Burghiu spune însă că nu va semna un contract care defavorizează compania.

”Noi am purtat niște discuții, inclusiv în cadrul ANRE, fiindcă ei stabilesc acordul cadru și contractul cadru. RADET-ul este în faliment și din cauza clauzelor nefavorabile din contractul încheiat cu ELCEN pentru furnizarea agentului termic. Avem o clauză prin care facturarea ELCEN către RADET se face până pe data de 15 ale lunii. Ei au 4 contoare, de la cele 4 CET-uri și pe data de 5-6 au emis factura. Ei fac același lucru, dar nu pot să mă încadrez în data de 5-6 și mă duc în data de 15, fiindcă spre deosebire de ei eu citesc 36.000 de contoare. Fizic nu se poate face mai repede fiindcă doar o parte din ele sunt modernizate și se pot citi la distanță. Acest decalaj mie îmi produce penalități fiindcă nu pot factura mai repede și încasa banii de la populație. Dacă păstrăm aceleași condiții contractuale și cu Termoenergetica, voi acumula din nou penalități și ajungem în aceeași situație. Nu voi semna niciodată un contract dezavantajos. Am făcut adresă către Ministerul Energiei, ANRE, ELCEN să găsim o soluție să plecăm de pe poziții corecte. Dacă nu sunt de acord trebuie să intervină un for superior ca nu se poate să duc Termoenergetica în insolvență într-un an de zile. Dacă preiau metehnele vechi, asta va fi soarta”, a explicat directorul Termoenergetica.

În ceea ce privește subvenția plătită de Primăria Capitalei, Burghiu spune că aceasta poate fi plătită de municipalitate și dacă serviciul este prestat de compania municipală.

”După transfer Primăria va plăti în continuare subvenția. Noi am notificat Consiliul Concurenței, urmează Comisia Europeană, ca să ne asigurăm că nu sunt probleme, să se pronunțe pe partea de ajutor de stat”, a explicat Burghiu.

Curtea de Apel București a decis luni falimentul RADET, respingând recursul făcut de Primăria Capitalei. Sentința este definitivă. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a dat asigurări că bucureștenii vor avea în continuare apă caldă și căldură, iar activitatea Regiei va fi preluată de Compania Municipală Termoenergetica.

”Am luat măsuri din timp pentru a putea garanta continuitatea agentului termic în Capitală. Fac precizarea că o eventuală lichidare a RADET nu înseamnă dispariția sistemului de termoficare, pentru că activitatea Regiei va fi preluată de Compania Municipală Termoenergetica. Reamintesc bucureștenilor că am preluat RADET, în 2016, în insolvență de facto, și că am solicitat în repetate rânduri acordul consilierilor generali pentru o soluție de reorganizare a activității acestei regii, însă abia în luna februarie, în acest an, a fost acceptată soluția înființării Companiei Municipale Termoenergetica. Subliniez că, în ultimii 3 ani de zile, RADET a inițiat cea mai amplă campanie de reparații și înlocuiri de subansamble tehnice din ultimii ani, fiind inlocuiți aproximativ 180 kilometri conductă pe circuitele primar şi secundar, din care 30 de kilometri pe rețeaua primară, iar restul pe rețeaua secundară. Pentru anul 2019, se preconizează că vor fi inlocuiți până la finalul sezonului rece 64 kilometri de rețea, din care peste 20 de kilometri de rețea primară”, a declarat Gabriela Firea.

Potrivit legislației în vigoare, după declararea falimentului urmează lichidarea. RADET are un patrimoniu foarte mic, în principal sediul regiei, care va fi împărțit între creditori. Cum datoriile RADET sunt uriașe – 3,9 miliarde lei – din vânzarea patrimoniului regiei se obține o sumă infimă. Principalul creditor, ELCEN, a chemat deja în garanție Primăria Capitalei pentru recuperarea creanței de 3,8 miliarde lei.

Decizia falimentului vine dupa o lungă perioadă de agonie în care RADET a acumulat datorii de circa 3,9 miliarde lei către ELCEN, producătorul de energie termică, și avarii la rețea din ce în ce mai dese. Reamintim că RADET se află în insolvență din 2016.

Despre compania Termoenergetica

Compania Termoenergetica a fost înființată în martie 2019 și este condusă de Alexandru Burghiu – actualul administrator RADET, absolvent al Academiei de Poliție, Speranța Cliseru – unul dintre oamenii de bază a Gabrielei Firea, fost city manager la Primăria Voluntari și prefect al Capitalei, Iuliu Gogescu – fost membru în consiliul de Administrație al RADET și consultant financiar, dar și de Nicolae Sebastian Ciolan – inginer chimist și fost consilier al unui deputat PNL, Cristian Beu Hasanogu – managerul unei firme de transport din Germania, Georgeta Arghir și Andrei Mircea Dragoș Nicolae, care vin din privat.

Cine conduce compania Termoenergetica

Alexandru Burghiu

Din martie 2018, Alexandru Burghiu este administrator special RADET. Acesta face parte din consiliul de administratie al mai multor companii municipale. Astfel, în 2017-2018 a fost director general la Compania Municipală Managementul Traficului București. Din 2017 până în prezent este membru în CA la Metrorex și la Compania Municipală Parcuri și Grădini. În 2016 a fost consilier la Compania Națională Aeroporturi București, iar în perioada 2008 – 2014 a lucrat la Ministerul de Interne. Acesta a absolvit în 2008 Academia de Poliție Alexandru Ioan Cuza București, iar în 2010 Colegiul Național de Apărare – Universitatea Națională de Apărare Carol I.

Speranța Cliseru

Speranța Cliseru este unul dintre oamenii de încredere ai primarului Gabriela FIrea. Aceasta a fost consilierul primarului general de la venirea la Primăria Capitalei, apoi a fost detașată în funcția de prefect, apoi a revenit în funcția de consilier personal.

În perioada 2017-2019, Cliseru a fost numită membru în consiliile de administraţie a companiilor municipale nou înființate: Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti S.A şi Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA.

În jurul Speranței Cliseru a existat o controversă referitoare la semnarea ordinului de intervenție în forță a jandarmilor la mitingul din 10 august din Piața Victoriei. În timp ce purtătorul de cuvânt al Jandarmeriei Române, Marius Militaru, a susținut că aceasta a dat ordin, în jurul orei 23.30, ca jandarmii să intervină în forță, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a susținut constant că ordinul a fost scris de jandarmi, iar semnătura prefectului a fost una formală.

Până să ajungă la Primăria Capitalei, Cliseru a fost administrator public al oraşului Voluntari, care îl are ca primar pe Florentin Pandele, soţul Gabrielei Firea.

Nicolae Sebastian Ciolan

Din 2002 până în prezent a fost angajat la RADET, inginer chimist, activitatea de coordonare și control. În perioada 2007-2009 a lucrat la firma Leader, coordonare parc auto si depozite frigorifice alimente. În 2004-2007 a fost director vânzări la Plan Roof. În 2012-2013 a fost profesor, plata cu ora, la colegiul Romano-Catolic Sf. Iosif, București, iar 2012-2014 consilier la cabinetul deputatului Ion Pargaru (PNL până în 2014, apoi UNPR și PSD). Din 2017 până în prezent a mai fost manager la ACTMED Servicii Medicale. A absolvit Universitatea Politehnică București.

Cristian Beu Hasanogu

Din 1992 până în prezent a fost manager departamentul operațional al Norddeutsche H. Schuldt GmbH, o companie de transport. A absolvit în 1978 Institutul de Învățământ Superior Tehnic Mircea cel Bătrân.

Georgeta Arghir

Vine din domeniul privat. În perioada 2013-2018 a fost administrator la compania Valentino Tech Company (obiectul principal de activitate: Intermedieri în comerțul cu mașini, echipamente industriale, nave și avioane), iar în perioada 2004-2011 director comercial la firma Secal-Italia. În perioada 1994-2001 a fost administrator la Gioia Company SRL. Este absolventă a Făcultății de Drept.

Iuliu Gogescu

– 2016-2018 consilier personal al primarului Gabriela Firea

– în perioada 2017-2018 a fost membru în Consiliul de Administrație al RATB.

– Iulie 2014 – Prezent – Consultant în domeniul financiar și al investițiilor publice / private;

– Octombrie 2013 – Iulie 2014 – Director Divizie Vânzări IMM – OTP Bank;

– Martie 2013 – Octombie 2013 – Director Regional – Corporații- Volksbank România;

– Martie 2012 – Martie 2013 – Director Raiffeisen Bank;

– Iunie 2011 – Martie 2012 – Director Vânzări și Strategie- Banca Transilvania;

– Septembrie 2009 – Iunie 2011 – Director Adjunct- Retail Banking – Banca Transilvania;

– August 2007 – Septembrie 2009- Director Sucursală – Credit Europe Bank;

– Iulie 2005 – August 2007- Coordonator zonal, persoane fizice – Banca Transilvania;

– Decembrie 2003 – Iulie 2005 – Broker Asigurări.

Studii:

– 2008-2010 – MBA în Managementul Finanțelor – City University of Seattle;

– 2007 – 2008 – Master în Management Financiar Internațional București- Institutul Bancar Român, Școala de Studii Academice Postuniversitare din București;

– 2006 – 2007 Diplomă postuniversitară, Sistemul bancar și contabilitate – Institului Bancar Român;

– 2001 – 2005: S.N.S.P.A. Școala Națională de Studii Politice și Administrative – Facultatea de Științe Politice.

Andrei Mircea Dragoș Nicolae

A lucrat în principal în domeniul privat:

– 01.02.2016 – prezent -director general-S.C. DMCA TRUST S.R.L

– 01.04.2011 – 01.02.2016 – director tehnic -S.C. MAD PREST TRUST S.R.L

– 15.05.2008 – 01.04.2011 – director tehnic -S.C. YMX Import Export S.R.L.

– 22.07.2005 – 15.05.2008 – inginer -S.C. ELCO-MET S.R.L. GIURGIU

– 01.04.2004 – 21.07.2005 – director vanzari – YMX IMPORT EXPORT S.R.L

– 20.08.2001 – 01.04.2004 – operator PC – SPERANTA PREST S.R.L. GIURGIU

– 27.03.2000 – 05.01.2001 – inginer – S.C. DRUMURI ŞI PODURI S.A. GIURGIU

– 01.07.1999 – 27.03.2000 – inginer mecanic -S.C. FAIR PLAY S.R.L. GIURGIU

În 1998 a absolvit Universitatea Politehnică București.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Modul în care cazul Assange evidențiază infracțiunea de tortură psihologică

Publicat

in

De

Un raportor special al ONU spune că fondatorul WikiLeaks este o victimă a torturii psihologice, scrie AlJazeera.

Cazul de extrădare al fondatorului WikiLeaks, Julian Assange, a aruncat lumina reflectoarelor nu numai asupra viitorului său tratament, dacă ar trebui să fie extrădat în Statele Unite sau nu, ci și asupra tratamentului pe care l-a primit în cei aproape 10 ani de când a fost arestat pentru prima dată în 2010, spun experții legali.

Perspectiva torturii psihologice, în cazul în care Assange va fi extrădat în SUA și judecat pentru trădare, ar putea face extrădarea ilegală în conformitate cu dreptul internațional. Assange este căutat în SUA în conformitate cu Legea Spionajului din 1917. Acuzațiile penale împotriva lui includ conspirația pentru a pirata calculatoarele guvernamentale și încălcarea legii spionajului. Dacă este condamnat, el ar putea petrece multe decenii în închisoare.

El este acuzat că a conspirat cu fostul analist de informații al armatei americane, Chelsea Manning, pentru a obține și a dezvălui informații „cu motiv să creadă că acestea urmăreau vătămarea Statelor Unite sau în avantajul unei națiuni străine”, potrivit unui Comunicat de presă al Departamentului Justiției (DoJ).

Raportorul special al ONU pentru tortură și tratament inuman, Nils Melzer, a lansat luni o copie prealabilă a raportului său privind tortura psihologică. Acesta a fost pregătit în baza unei rezoluții convenite de Consiliul ONU pentru Drepturile Omului.

În opinia lui Melzer, cazul Assange arată ideea conform căreia „democrațiile mature” precum Regatul Unit și SUA nu se angajează în tortură psihologică este falsă.

John Shipton, tatăl lui Assange, a declarat pentru Al Jazeera: „Singură lege internațională care a fost respectată în acest caz este tratatul de extrădare dintre SUA și Marea Britanie. Restul a fost abrogat.”

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Nereguli grave descoperite de Corupul de control al primierului: Preţul metroului în Drumul Taberei, ‘umflat’ cu 14%. Termene depăşite cu şapte ani

Publicat

in

De

Contractul de proiectare şi execuţie a structurii de rezistenţă aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei – Universitate, secţiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera), încheiat la finalizarea procedurii de atribuire a fost modificat pe parcursul derulării sale prin şase acte adiţionale şi şase instrucţiuni, astfel încât valoarea acestuia a crescut cu 14,21%, de la 918,94 milioane de lei, la 1,05 miliarde de lei, iar termenul de execuţie a fost prelungit cu aproape şapte ani, de la 14 aprilie 2013, la 14 martie 2020.

Totodată, potrivit raportului elaborat de Corpul de control al primului-ministru (CCPM), în urma controlului derulat la Metrorex, care a vizat perioada 1 ianuarie 2011 – 31 august 2018, prin încheierea, în anul 2013, a unui act adiţional, s-a convenit efectuarea unor lucrări suplimentare în valoare de 51,08 milioane de lei, fără TVA, din care valoarea lucrărilor suplimentare de deviere a reţelelor edilitare a fost de 46,26 milioane de lei.

„Pentru justificarea necesităţii execuţiei unor lucrări suplimentare faţă de cele contractate au fost invocate de către executant, consultant şi beneficiar circumstanţe imprevizibile. În această privinţă Autoritatea de Management POST a stabilit că lucrările suplimentare, în valoare de 37.637.879,40 lei, au fost achiziţionate de Metrorex SA în absenţa unor astfel de circumstanţe imprevizibile, fiind încălcate prevederile art. 252 lit. j) din OUG nr. 34/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, fapt ce a determinat aplicarea unei corecţii financiare de 100% şi decontarea lucrărilor suplimentare în cuantumul menţionat anterior din fonduri alocate de la bugetul de stat. Valoarea iniţială a lucrărilor de deviere a reţelelor edilitare a fost, în oferta de bază, de 38.327.835,40 lei, ajungând, prin modificări succesive, la valoarea de 128.107.074,56 lei. Propunerea tehnică în baza căreia s-a încheiat contractul nu a fost fundamentată de ofertant pe realitatea existentă în amplasamentul obiectivului de investiţie. În această privinţă, din documentele puse la dispoziţia CCPM, nu a reieşit faptul că autoritatea contractantă a analizat cauzele care au condus la situaţia de a fi majorat preţul contractului cu valoarea unor lucrări suplimentare de deviere a reţelelor edilitare şi nici că aceasta a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în considerare dispoziţiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare”, se arată în documentul citat de Agerpres.

În plus, invocând circumstanţele imprevizibile, generate de intrarea în vigoare, la data de 3 aprilie 2011, a prevederilor Ordinului nr. 2689/2010 privind aprobarea Normativului privind proiectarea geotehnică a structurilor de susţinere NP 124:2010, s-a procedat la încheierea a două acte adiţionale, prin care a fost suplimentat preţul contractului cu o valoare, fără TVA, de aproape 75 milioane de lei. Din această creştere de preţ a contractului, valoarea de 30,14 milioane de lei a fost aferentă unor lucrări suplimentare a căror necesitate nu a rezultat din punerea în aplicare a noilor norme şi, implicit, nu a fost consecinţa apariţiei unor circumstanţe imprevizibile datorate intrării în vigoare a NP 124:2010.

„Autoritatea contractantă nu a identificat cauzele efective care au condus la majorarea preţului contractului cu valoarea de 30.139.500,17 lei, aferentă unor lucrări de execuţie a pereţilor mulaţi şi, implicit, nu a procedat la identificarea unor eventuale persoane responsabile, avându-se în vedere dispoziţiile art. 24 din Legea nr. 10/1995, republicată, cu modificările ulterioare. Pe de altă parte, în contextul modificărilor efectuate de contract, în cursul decontării contravalorii lucrărilor de execuţie a pereţilor mulaţi, a fost achitată executantului o sumă cu 4.972.054,56 lei mai mare decât cea cuvenită”, se precizează în raport.

Rezultatele controlului relevă şi faptul că Metrorex a acordat executantului din alocări de la bugetul de stat, în cursul anului 2011, avansuri în patru tranşe, în sumă totală de 63 de milioane de lei. S-a constatat faptul că nu au fost respectate prevederile art. 6 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă, potrivit cărora, în cazul în care avansul din fonduri publice urma a fi virat în tranşe, acordarea unei noi tranşe putea fi făcută doar în condiţiile în care avansul acordat anterior ar fi fost justificat integral sau recuperat din sumele datorate.

„În condiţiile în care suma de 62.930.332,87 lei din valoarea totală a avansului acordat de Metrorex nu a fost folosită conform destinaţiei prevăzute, autoritatea contractantă nu a calculat şi nu a perceput dobânzi şi penalităţi de întârziere aferente perioadei în care resursele financiare au fost imobilizate, nerespectând obligaţia prevăzută la art. 7 alin. (2) din HG 264/2003, forma în vigoare în perioada respectivă”, subliniază CCPM.

De asemenea, din analiza documentelor puse la dispoziţia CCPM, a reieşit faptul că au existat mai multe litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti, în care executantul a formulat pretenţii, reprezentând contravaloarea unor lucrări suplimentare, penalităţi de întârziere sau daune interese, iar instanţele au obligat compania la plata sumelor suplimentare şi a celor reprezentând daune interese către executant, în cuantum de 188,34 milioane de lei, precum şi la plata sumelor în valoare de 29,02 milioane de lei reprezentând debite restante şi de 1,08 milioane de lei penalităţi de întârziere.

„Din informaţiile şi documentele puse la dispoziţia CCPM nu a reieşit dacă, în cadrul Metrorex SA, au fost analizate motivele pe care s-au întemeiat soluţiile instanţelor de judecată, în cazul stabilirii de penalităţi de întârziere sau daune interese, în scopul identificării eventualelor persoane responsabile de întârzierea plăţilor sau de întârzierea în executare a contractului, pe care s-au întemeiat pretenţiile executantului”, atrage atenţia raportul CCPM.

Alte constatări ale actului de control au evidenţiat că, în ceea ce priveşte derularea procedurii de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie a structurii de rezistenţa aferentă Magistralei 5 Drumul Taberei – Pantelimon, tronsonul 1 Drumul Taberei – Universitate, secţiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera), în oferta declarată câştigătoare nu au fost detaliate elementele componente ale valorii cheltuielilor de monitorizare a modului de comportare a lucrărilor executate şi a preîntâmpinării unor posibile efecte negative asupra construcţiilor existente, precum şi cele ale valorii cheltuielilor cu lucrările aferente organizării de şantier, cu toate că autoritatea contractantă a solicitat în mod expres aceste informaţii.

„În acest context au fost încălcate prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire, potrivit cărora o astfel de ofertă este considerată neconformă. O consecinţă directă a acceptării ofertei în această formă a fost decontarea, pe parcursul derulării contractului, exclusiv ‘pe baza verificării vizuale a corespondenţei dintre planurile din documentaţii cu situaţia reală din teren’, a sumei totale de 4.006.595,66 lei (în care este inclusă TVA), aferentă valorii cumulate a lucrărilor pentru obiectul ‘Organizare de şantier’, fără existenţa unor referinţe cantitative şi valorice, pe baza cărora să se certifice stadiul şi realitatea lucrărilor”, susţine documentul citat.

Acesta mai relevă că entitatea a cărei ofertă a fost declarată câştigătoare nu a respectat obligaţia prevăzută în documentaţia de atribuire, de a depune anumite formulare pentru toate categoriile de lucrări şi, totodată, informaţiile conţinute în formularele depuse, odată cu oferta, au fost discordante. Prin unele clarificări transmise de ofertant, urmare a solicitării Metrorex SA, a fost modificat conţinutul propunerii financiare prin prezentarea unor date diferite de cele cuprinse în formularele aferente ofertei iniţiale, fără ca aceste modificări să fie datorate unor erori aritmetice sau vicii de formă, aşa cum sunt acestea definite în cuprinsul art. 80 din HG nr. 925/2006, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire.

„În condiţiile în care nu au fost respectate, în mod corespunzător, cerinţele caietului de sarcini, iar prin răspunsurile prezentate de ofertant a fost modificat conţinutul propunerii financiare, oferta a fost admisă, deşi trebuia considerată neconformă, potrivit prevederilor art. 36 alin. (2) lit. a) din HG nr. 925/2006, cât şi ale dispoziţiilor art. 79 alin. (3) din acelaşi act normativ, forma în vigoare în perioada derulării procedurii de atribuire”, spune sursa citată.

Corpul de control al prim-ministrului a mai constatat că obligaţia prevăzută în caietul de sarcini, de a înscrie în formularele corespunzătoare ofertei o valoare a resurselor materiale nenominalizate cu o pondere maximă de 20% din valoarea totală a respectivei resurse nu a fost respectată în situaţia unui formular aferent structurii de rezistenţă, precum şi în cazul unui formular aferent lucrărilor de epuismente, iar această situaţie s-a menţinut şi după transmiterea clarificărilor de către ofertant.

„Astfel, cu toate că oferta nu a respectat cerinţele caietului de sarcini, iar clarificările aduse de ofertant nu au fost concludente, comisia de evaluare a calificat oferta ca fiind conformă, cu nerespectarea prevederilor cuprinse la art. 36 alin. (2) lit. a) şi ale art. 79 alin. (1) din HG nr. 925/2006, formele în vigoare în perioada respectivă”, atrage atenţia CCPM.

Acţiunea de control la Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex” SA a vizat perioada 01.01.2011 – 31.08.2018 şi a avut ca scop atribuirea şi derularea unor contracte de achiziţie a unor lucrări la „Magistrala 5 de metrou Drumul Taberei – Pantelimon. Tronsonul 1. Drumul Taberei – Universitate. LOT L1.1. – Secţiunea Râul Doamnei – Haşdeu (Opera)”.

Raportul de control a fost finalizat la data de 20 decembrie 2019 şi a fost transmis către prim-ministru (spre informare), Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (spre informare), Societatea Metrorex SA, Departamentul pentru lupta antifraudă (spre informare şi valorificare) şi Curtea de Conturi a României (spre informare şi valorificare).

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend