Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Cum se poate circula, în mod legal, cu trotineta electrică pe drumurile publice

Publicat

in

e ceva vreme, pe străzile și bulevardele din mai multe orașe ale țării, inclusiv pe cele din București, se pot vedea adulți care circulă cu trotinete, multe dintre aceste vehicule fiind electrice. Legislația rutieră în vigoare nu reglementează în mod expres circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice, dar încercăm astăzi să vedem dacă putem încadra trotinetele într-o categorie de vehicule prezentă în Codul rutier și care ar fi obligațiile conducătorilor acestora.

Potrivit art. 6 din Codul rutier, poate fi considerat moped un „autovehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 25 km/h, dar nu depășește 45 km/h și care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depășește 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depășește 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric”.

Așadar, cele mai multe trotinete electrice pot fi considerate mopede. Totuși, pentru a circula cu un moped, conducătorii acestora trebuie să îndeplinească o serie de condiții. Spre exemplu, aceștia trebuie să aibă o vârstă minimă. În condițiile în care vârsta minimă pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice este de 14 ani, vârsta necesară pentru a conduce un moped pe aceleași drumuri este, în mod evident, mai mare, și anume ea este de 16 ani.

Apoi, tot din Codul rutier aflăm și că bicicletele și mopedele „care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisă circulația acestora pe timp de noapte fără aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare”. Așadar, încă o condiție pe care trebuie s-o îndeplinească cei ce conduc trotinete electrice pe șosele.

După cum stipulează același Cod rutier amintit mai sus, pentru a conduce un moped, conducătorul acestuia trebuie să dețină un permis de conducere de categoria AM. Totuși, legislația permite conducerea unui moped în baza oricărei categorii de permis auto. Mai exact, un moped poate fi condus de orice persoană care deține un permis de conducere, indiferent de categoria acestuia.

Legislația rutieră stabilește că „pe timpul deplasării pe drumurile publice, conducătorii motocicletelor, mopedelor și persoanele transportate pe acestea au obligația să poarte casca de protecție omologată și, pentru că am stabilit deja că o trotinetă electrică poate fi considerată moped, conducătorul unei astfel de trotinete este și el obligat să poarte echipament de protecție.

E necesară înmatricularea trotinetelor electrice? Ne lămurește, din nou, Codul rutier: pentru a circula pe drumurile publice,„vehiculele, cu excepția celor trase sau împinse cu mâna și a bicicletelor, trebuie să fie înmatriculate ori înregistrate, după caz, și să poarte plăcuțe cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare, cu forme, dimensiuni și conținut prevăzute de standardele în vigoare”. Conform aceluiași act normativ, mopedele trebuie înregistrate (nu înmatriculate) la nivelul primarilor comunelor, ai orașelor, ai municipiilor și ai sectoarelor municipiului București. Așadar, a cincea condiție este: trotineta electrică trebuie să aibă o plăcuță de înregistrare.

Teoretic, acestea sunt regulile pe care ar trebui să le respecte un conducător de trotinetă electrică atunci când circulă pe drumurile publice, dar, în lipsa unor reglementări clare, acest set de reguli este doar orientativ.

Comenteaza cu profilul de FB

Dezvaluiri

Dumitru Coarnă, solicitare scrisă către ministrul Marcel Vela! Cerere de urgență, care îi vizează pe toți polițiștii

Publicat

in

De

În contextul în care pe rețele de socializare au apărut controverse privitoare la eliminarea pensiilor de serviciu ale polițiștilor, Dumitru Coarnă, președintele SNPPC, îi solicită ministrului de Interne, Marcel Vela, să facă lumină în acest sens.

Astfel, liderul sindical i-a făcut, miercuri, o solicitare scrisă șefului de la Interne, pentru a lămuri subiectul pensiilor de serviciu ale oamenilor legii.

Vezi și E panică printre polițiști! ‘Ce spuneți, le vor elimina?’

„Solicitare scrisă adresată conducerii MAI, pentru comunicare transparentă și profesionistă pe tema apropiatei dezbateri a proiectului legislativ care face referire inclusiv la pensiile militare de stat (în completarea PRECIZĂRILOR noastre anterioare, tot pe subiectul în discuție, la finalul cărora am specificat că vom solicita poziția oficială a MAI pe acest subiect)”, informează SNPPC.

Este posibil ca imaginea să conţină: text

„FSNPPC/22.01.2020

PRECIZĂRI IMPORTANTE PENTRU POLIȚIȘTI

Raportul Comisiei pentru Muncă privind proiectul legislativ Pl-x 292,
care va fi pus în dezbaterea Camerei Deputaților, luna aceasta,
propune menținerea polițiștilor în cadrul juridic actual al Legii pensiilor militare de stat (clipul video este din dec. 2019 și redă poziția președintelui FSNPPC în Comisie)

Având în vedere faptul că actuala sesiune extraordinară a Camerei Deputaților vizează în mod special ,,Pl-x nr. 292/2019 – propunere legislativă privind eliminarea pensiilor de serviciu pentru deputaţi şi senatori, judecători şi procurori, personalul auxiliar de specialitare al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor, poliţişti, funcţionari publici cu statul special (…)”, facem următoarele precizări, în completarea comunicatelor noastre din luna decembrie 2019, pe același subiect de maxim interes, care generează, în aceste zile, nedumerire și confuzie în rândurile polițiștilor:

– în data de 17 decembrie, Comisia pentru Muncă a Camerei Deputaților, care este comisie de raport, a dezbătut Pl-x 292/2019 referitor, între altele, și la pensiile militare de stat, și a votat pentru menținerea polițiștilor din MAI și din Ministerul Justiției in cadrul juridic al Legii 223 din 2015 (a se vedea pct. 5 de la pag. 35 a Raportului Comisiei – disponibil pe site-ul Camerei, care prevede, în Anexa cu amendamente, eliminarea din proiect a art. 4, cel referitor la Legea 223/2015, articol care nu mai face parte din forma finală a documentului ce va fi pus în dezbatere pe data de 28 ianuarie);

– în Decizia președintelui Camerei Deputaților, publicată în Monitorul Oficial, de instituire a sesiunii parlamentare extraordinare, în luna curentă, care va dezbate Pl-x 292, se reia titulatura inițială proiectului legislativ (în care apare și sintagma ,,poliţişti, funcţionari publici cu statul special”), fapt care a generat interpretări confuze.

Așa cum am informat constant, în perioada 10-18 decembrie 2019 (a se vedea comunicatele postate pe site-ul nostru), președintele FSNPPC, Dumitru Coarnă, vicepreședinte al Biroului Național al Confederației Sindicale Cartel ALFA, a fost prezent la toate dezbaterile din Comisie, susținând acest amendament, care are în vedere: riscurile profesionale, importanța socială și permanența serviciului public prestat de polițiști, incompatibilitățile și restricțiile stabilite prin lege, calitatea de militar în rezervă, după pensionare, conform legii, dar și altele, care țin de integritatea și stabilitatea Sistemului de Apărare, Ordine Publică și Siguranță Națională, precum și de calitatea României de stat membru NATO și UE.
În cursul zilei de astăzi vom solicita, în scris, conducerii Ministerului Afacerilor Interne, să deruleze cu celeritate o campanie de comunicare publică pe marginea acestui subiect: menținerea polițiștilor în cadrul Legii 223/2015 și eventuale intenții, dacă există, de modificare a cuantumului/vârstei de pensioanre, dat fiind faptul că el prezintă maxim interes pentru toți polițiștii în activitate, dar în mod special pentru colegii noștri aflați în pragul vârstei de pensionare, care au nevoie de informați veridice din partea instituției în slujba căreia își desfășoară activitatea, pentru a decide în deplină cunoștință de cauză! BIROUL EXECUTIV CENTRAL”, a precizat anterior sindicatul.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

VIDEO – Panică și fum la bordul unei aronave Ryanair plină de români, deasupra Bucureștiului

Publicat

in

Probleme la bordul unui avion Ryanair care a decolat de la Bucureşti şi ar fi trebuit să ajungă la Londra. Aeronava s-a umplut de fum chiar în momentul decolării, imediat ce s-a ridicat de la sol și a survolat o oră Bucureștiul, ca să-și consume din combustibil, înainte de a reveni la sol. 

la bordul aeronavei se aud oamenii vorbind speriați:

– Opresc din aer?
– Opreşte!
– Mamă, murim aici, băi!
– Du-te frate şi zi-i!
– Doamne, ce e?

În cele din urmă, aeronava s-a întors și pasagerii au fost debarcați în siguranță.

Potrivit Mediafax, aeronava a revenit pe aeroportul Otopeni în jurul orei 12:00 după ce a survolat o oră Bucureștiul.

Avionul își amânase deja decolarea cu trei ore. A decolat la 10:56 spre Londra, în condițiile în care plecarea era programată la 6:40.

După decolare, a anunțat că va reveni pe aeroport și a aterizat la 12:11 pe Otopeni, după ce survolat spațiul aerian din apropierea Bucureștiului pentru a consuma din combustibil.

În aeronavă se aflau 169 de pasageri, potrivit informațiilor Mediafax.

Un pasager a postat pe pagina sa de Facebook că în timpul survolării în avion au fost emanații de fum. Acesta a mai specificat că în cele trei ore de așteptare până la decolare nu a primit nicio sticlă de apă din partea personalului.

Panica in avionul Ryanair plin cu 169 romani care s-a umplut de fum. Avionul zbura din România spre Anglia. Aeronava a fost întoarsă din drum

Panica in avionul Ryanair plin cu 169 romani care s-a umplut de fum. Avionul zbura din România spre Anglia. Aeronava a fost întoarsă din drum

Publicată de Profit 24 TV pe Marţi, 21 ianuarie 2020

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend