Conecteaza-te cu noi

LIFESTYLE

Cum să faci cumpărături de alimente ca să nu te îngraşi

Publicat

in

În multe privinţe, nutriţioniştii se contrazic, însă în ceea ce priveşte modul în care poţi face inteligent cumpărături am găsit multe puncte comune în opiniile lor. Am selectat câteva sfaturi de la experţii în nutriţie cu care Ce se întâmplă doctore a stat de vorbă de a lungul anilor.

Nu merge la cumpărături atunci când eşti flămând. Probabil ai experimentat şi tu, foamea te face să pui în coşul de cumpărături mult mai multe alimente şi nu cele de pe lista ta de shopping de mâncare. Un pahar de apă şi câteva migdale sau alune te vor ajuta să mai potoleşti foamea şi să respecţi ceea ce ţi-ai propus.

Ce să nu îţi lipsească din coş

Cerealele sunt o sursă bună de carbohidraţi. Ok, nu tuturor ne plac fulgii de ovăz, populari în ţara noastră în ultimii ani. Dar există o varietate largă de cereale – quinoa, kamut, amaranth.
Ideal este ca acestea se fie păstrate în borcane de sticlă şi să fie râşnite cu câteva momente înainte de folosire. Alte surse de carbohidraţi buni se găsesc şi în fasole, orez brun, cartof dulce.

Ouă şi lactate

Aici nutriţioniştii iar se contrazic. Unii optează pentru lactatele integrale, alţii pentru cele degresate, însă toţi sunt de acord că atât ouăle cât şi laptele, brânza, iaurtul este bine să fie din surse organice, de la păsări şi animale crescute în libertate. Un aspect important este ambalajul produselor din lapte – ideal este să fie ambalate în borcane sau sticle de sticle.
Produsele lactate din lapte de capră şi oaie sunt digerate mai uşor de unele persoane. Important este să le consumaţi moderat, în raport cu nivelul de activitate fizică, înălţime, vâstă, sex.

Cum şi ce alegem de la brutărie

În primul rând trebuie evitate produsele de patiserie dulci – gogoşi, plăcinte, prăjituri, biscuiţi. Acestea se vor consuma ocazional.
Pâinea integrală din grâu este o opţiune bună, iar 100 de grame au mai puţin de 300 kcal.
Pâinea din cereale precum quinoa, orez, porumb, amaranth nu conţine gluten.
Verifică cu atenţie eticheta produselor de panificaţie pe care le consumi zilnic. Caută pe internet denumirile ingredientelor pe care nu le înţelegi.

Raionul fructe şi legume

Acestea nu trebuie să lipsească din alimentaţie, dar ideal este să fie consumate cât mai proaspete şi în sezonul lor. Evident la producătorii locali se găsesc.
Dacă nu este sezonul unui anumit fruct sau al unei legume, puteţi opta pentru varianta congelată. Citiţi cu atenţie eticheta şi alegeţi variantele fără zahăr sau sare adăugate.

O supă şi o salată sunt recomandate spre consumul zilnic

Surse excelente de fibre sunt – fasole, varză, prune, ananas.
Pentru gustări – morcov, beţe de ţelină, roşii cherry sunt în topul recomandărilor.

Carne şi peşte – cât de des le alegem?

Peştele poate fi consumat chiar mai des decât carnea roşie – sardine, macrou, herring, păstrăv, somn sunt variante recomandate.
Mai des decât carnea de vită, pui sau porc puteţi opta către carne de iepure, curcan.
Pentru a substitui proteinele din carne – fasole, linte, tofu, nuci, seminţe. Puteţi găti salate şi supe excelente.

Uleiuri şi grăsimi – atenţie la cantitate, dar şi la instrumentele de gătit

Pentru gătit, alegeţi variantele de ulei rezistente la temperaturi înalte. Se găseşte în magazinele naturiste.
Cumpăraţi ulei presat la rece, de bună calitate căci nu trebuie să consumaţi mult – maxim 2 linguri pe zi. Unii nutriţionişti recomandă să puneţi uleiul într-un recipient cu spray pentru a reduce cantitatea folosită.
Tot în această idee, puteţi să folosiţi tigăi antiaderente, dar atenţie să nu le zgâriaţi în timpul folosirii. Există instrumente speciale pentru a evita folosirea tacâmurilor din metal în momentul în care gătiţi.

NATIONAL

Solicitare urgentă către Guvernul Orban! Se cere modificarea proiectului care urcă vârsta de pensionare la 75 de ani

Publicat

in

De

Solicitare urgentă către Guvernul Orban! FACIAS – Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului – solicită Ministerului Sănătății să modifice proiectul de lege care crește vârsta de pensionare la 67 de ani, respectiv, în anumite condiții, la 75 de ani.

„FACIAS solicită Ministerului Sănătății modificarea proiectului de lege care ar urma să crească vârsta de pensionare a medicilor la 67 ani.
Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) solicită Ministrului Sănătății să modifice proiectul de lege aflat în dezbatere publică ce are ca obiect modificarea și completarea Legii 200/2004, proiect în cadrul căruia FACIAS a identificat mai multe măsuri discriminatorii, care încălcă drepturile constituționale atât ale angajaților din sistemul sanitar, cât și ale pacienților acestora.

Proiectul modifică vârsta de pensionare a medicilor la 67 de ani, indiferent de sex (art.11 din proiectul de lege pus în dezbatere publică de Ministerul Sănătății). Astfel, medicii ar urma să fie categoria profesională cu cea mai mare varstă de pensionare din România. Măsura este una discriminatorie și nu ține cont de o vârstă diferențiată între femei și bărbați, stabilindu-se o vârstă unică, de 67 de ani, care este mai mare cu 4 ani pentru femei și 2 ani pentru bărbați, față de vârsta de pensionare stabilită în mod general la 63 ani femei și la 65 de ani bărbați.

Inițiativa aduce atingere inclusiv drepturilor constituționale privind dreptul la viață și la sănătate, atât a medicilor, cât și ale pacienților, cu atât mai mult cu cât în prezent este de notorietate faptul că numărul gărzilor efectuate și volumul mare de muncă a cauzat numeroase decese în rândul cadrelor medicale, la vârste mult mai mici decât cea de 67 de ani stabilită ca vârstă de pensionare în proiectul de lege în cauză. În cele mai multe cazuri, decesele cadrelor medicale au fost cauzate de stresul, oboseala, numărul orelor de gardă efectuate într-o lună ca urmare a creșterii numărului pacienților și scăderii numărului medicilor. Acest fapt dovedește că menținerea vârstei de 67 de ani pentru pensionare pentru medici duce la creșterea riscului decesului acestora chiar și în timpul serviciului, dar și lipsirea de eficiență a actului medical acordat de către medic pacienților și implicit, va pune în pericol viața bolnavilor.

Același proiect de modificare a legii 200/2004, pus în dezbatere publică de Ministerul Sănătății, stabilește lista specializărilor în baza cărora pot fi recunoscuți fizioterapeuții, omițând specializarea ‘’Educație Fizică și Sport’’. Această excludere încalcă mai multe principii și reglementări legale:

• principiul de drept potrivit căruia un drept odată câștigat nu poate fi anulat de o altă lege,
• principiul retroactivității unei legii,
• dreptul la muncă garantat de Constituția României.

Prin această omisiune se creează o discriminare flagrantă între persoanele care efectuează aceeași muncă, dar au titulaturi diferite în actele de studii din cauza felului în care era organizat sistemul de educație de la momentul absolvirii. Practic, prin această modificare, statul român nu va mai recunoaște pregătirea profesională și competența a mii de persoane ce au, la momentul actual, zeci de ani de activitate profesională în acest domeniu.

Aceștia nu vor mai putea primi drept de liberă practică, devenind victimele unei mișcări ce s-ar putea perpetua pentru fiecare profesie liberală în parte.

FACIAS consideră că analizarea, completarea și modificarea legii 200/2004 reprezintă o prioritate în demersul respectării drepturilor constituționale ale angajaților din sistemul sanitar și ale pacienților acestora”, anunță ONG-ul.

Potrivit respectivului proiect de lege, „medicii care își desfășoară activitatea în condițiile prevăzute la alin. (3), (4) și (8) pot avea relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, direct sau indirect, prin intermediul furnizorilor de servicii medicale până la împlinirea vârstei de 75 de ani. Medicii care își desfășoară activitatea în condițiile prevăzute la alin. (5) și (7) pot avea relații contractuale cu casele de asigurări de sănătate, direct sau indirect, prin intermediul furnizorilor de servicii medicale, pe perioada menținerii în activitate”.

Vezi și

EXCLUSIV Noul ministru al Muncii desființează acuzațiile fostului ministru: ‘Ar fi și culmea. Exclus’

Legea a fost promulgată- Ce se întâmplă cu alocațiile începând de la 1 ianuarie

Salariile vor fi majorate- Cine sunt angajații norocoși

Citeste mai mult

Educatie

Olguța Vasilescu îl face praf pe noul ministru de Finanțe! Înregistrare devastatoare: ‘Educația și Sănătatea nu sunt priorități’

Publicat

in

De

Fostul ministru al Muncii și Justiției Sociale, Lia Olguța Vasilescu, îl face praf pe noul ministru de Finanțe, Florin Cîțu.

Olguța Vasilescu a postat un fragment dintr-un interviu acordat de Cîțu, în care șeful Finanțelor spune că Educația și Sănătatea nu sun priorități.

„Na! Mai spuneti ca distribuie PSD fake news! Am gasit si cu imagini! Deci educatia si sanatatea nu sunt prioritati, zice ministrul Finantelor… Din ce ospiciu ii scoateti pe toti baietii astia?”, a scris, pe Facebook, Vasilescu.

Vezi și EXCLUSIV Noul ministru al Muncii desființează acuzațiile fostului ministru: ‘Ar fi și culmea. Exclus’

Legea a fost promulgată- Ce se întâmplă cu alocațiile începând de la 1 ianuarie

Salariile vor fi majorate- Cine sunt angajații norocoși

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUNTEM SI AICI

În Trend