Conecteaza-te cu noi

DIVERSE

Cum devii asistent personal profesionist pentru o persoană cu handicap

Publicat

in

Cum setul de reguli ce privesc atestarea ca asistent personal profesionist și activitatea acestuia au intrat recent în vigoare, iată ce trebuie să știe cei interesați despre condițiile cerute pentru a deveni asistenți profesioniști, dar și cum anume vor putea lucra după ce își iau atestatul. Asistentul personal profesionist este reglementat de ani de zile în Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, însă până acum două săptămâni nu avea un set de norme care să stabilească cum anume ajunge o persoană asistent personal profesionist.

Față de un asistent personal obișnuit, cel profesionist asigură la domiciliul său îngrijire și protecție adultului cu handicap grav sau accentuat, pe baza nevoilor individuale ale acestuia. „Acordarea de îngrijire și protecție adultului cu handicap grav sau accentuat la asistentul personal profesionist reprezintă un serviciu social acordat pentru prevenirea instituționalizării, respectiv în vederea dezinstituționalizării”, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 548/2017, actul care reglementează condițiile și procedura prin care se poate obține atestarea.
Pentru asta, cel interesat trebuie să facă o cerere de atestare la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) de care aparține cu domiciliul/reședința. Pe lângă cerere, persoana interesată mai depune și următoarele documente:
– copii de pe actele de stare civilă;
– copie de pe dovada absolvirii învățământului general obligatoriu corespunzător prevederilor legale în – vigoare la data absolvirii studiilor;
– o scurtă prezentare a sa, precum și a persoanelor cu care locuiește, menționând numele și prenumele, data nașterii acestora și gradul de rudenie/tipul de relație cu solicitantul, precum și acordul din partea fiecărei persoane adulte cu care locuiește pentru activitatea pe care urmează să o desfășoare;
– adeverințe medicale privind starea de sănătate, eliberate de medicul de familie, atât pentru solicitant, cât și pentru persoanele cu care locuiește;
– copie de pe titlul de proprietate/coproprietate sau de pe contractul de închiriere sau comodat al locuinței, pe o durată de minimum 3 ani, cu o cameră separată pentru persoana/ persoanele care urmează a fi îngrijită/îngrijite;
– declarație pe propria răspundere, în formă autentică, a coproprietarului/coproprietarilor sau a proprietarului, în cazul închirierii sau al comodatului, privind acordul ca solicitantul să desfășoare activitatea de asistent personal profesionist;
– copie de pe certificatul de calificare sau de pe certificatul de competențe profesionale ca asistent personal profesionist.
După ce depune aceste hârtii, cel interesat va fi evaluat de către DGASPC prin: interviuri, vizite la domiciliul său, interviuri luate persoanelor cu care locuiește și prin orice alte investigații suplimentare considerate necesare, de la caz la caz.
Activitatea persoanelor atestate ca asistent personal profesionist se desfășoară în baza unui contract individual de muncă pe perioada corespunzătoare valabilității atestatului și în condiții specifice privind munca la domiciliu. Cu cine se încheie contractul de muncă? Potrivit hotărârii, fie cu DGASPC, fie cu furnizorii privați de servicii sociale acreditați. Deci nu cu persoana pe care o au în îngrijire, pentru că aceasta beneficiază gratuit de serviciile asistentului profesionist, pe cheltuiala statului.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

PESTA PORCINĂ în ARGEȘ: 9 focare închise, de astăzi VEZI LOCALITĂȚILE

Publicat

in

De

Prefectura anunţă, prin intermediul unui comunicat de presă, că instituţiile implicate în gestionarea pestei porcine africane în Argeş au luate toate măsurile pentru a preveni răspândirea bolii. Astăzi au fost declarate închise 9 focare de PPA după cum urmează: 3 în Băiculeşti, 2 în comuna Bârla, 1 în Mihăeşti, 1 în Ciofrângeni şi 2 în comuna Izvoru. La această oră, mai sunt active 3 focare de PPA la porc domestic:  la cele două ferme  din comuna Slobozia şi unul la exploataţia nonprofesională din comuna Suseni. La porci mistreţi, sunt active 4 focare: în fondurile de vânătoare 25 Grădiştea, comuna Mihăeşti, 24 Mâzgana, comuna Vultureşti, 18 Râul Târgului, comuna Lereşti şi cel din complexul de vânătoare din comuna Sălătrucu. În cazul focarelor la porc mistreţ, perioada de restricţie este de minim 12 luni

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Argeșean dispărut – Poliția îl caută și vă cere sprjinul

Publicat

in

De

Polițiștii din argeș caută un bărbat dispărut din Câmpulung din luna mai, a acestui an. Este vorba de Dan Sârbea, în vârstă de 61 de ani, care a fost văzut ultima dată, în luna octombrie. Sora lui a anunțat dispariția în luna noiembrie.

În cursul lunii mai , Sîrbea Dan, de 61 de ani, domiciliat în comuna Poienarii de Muscel, a dispărut de la Câmpulung, unde locuia fără forme legale. Bărbatul este cocoşat, trăieşte pe stradă și era poreclit Hopa Henț. Sora lui a sesizat Poliția după ce a constatat că fratele ei nu mai dă vreun semn de viață. Ea a spus că din luna mai nu mai ştie nimic de bărbat. Cercetările oamenilor legii au stabilit că acesta a fost văzut ultima dată pe stradă, la Câmpulung, în luna octombrie. 

Polițiștii fac un apel către cetățenii are l-au văzut să sune la 112. „Semnalmente: înălţime 1,65m, greutate 60 kg, constituție slabă, păr negru, ten măsliniu, ochii negri, poartă barbă și prezintă cifoză în partea dreaptă. Nu se cunoaște vestimentația acestuia, la momentul plecării. Acesta a fost văzut ultima dată pe raza municipiului Câmpulung, strada Mărășești.

Persoanele care pot da relaţii despre persoana în cauză sunt rugate să anunţe Serviciul Unic de Urgenţă 112 sau să ia legătura cu Poliția Muncipiului Câmpulung, la telefon 0248 512 100″, transmite IPJ Argeş. 

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUNTEM SI AICI

COMENTARII FACEBOOK

În Trend