Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Continuă atacul împotriva lui Raed Arafat! EL contraatacă : „Eu nu consider că a fost o ceartă”!

Publicat

in

Raed Arafat este atacat continuu. Doctorul vine cu explicații:

„După ce au apărut în mass medi a relatări de la video-conferită de astăzi, desfășurată la sediul MAI, și la discuția care a avut loc în cadrul videoconderintei referitor la activitatea de aviație și la cazul din Govora-Vâlcea, am fost sunat de mai multe televiziuni că să comentez aspectele repsective. Eu nu consider că a fost o ceartă în cadrul videoconferintei ci mai mult o situație generată din lipsa unor informații complete care necesită clarificare astfel încât să se înțeleagă bine modul de acțiune al aviației de urgență, limitele acesteia, temporare sau permanente, și faptul că în continuare se fac eforturi supraomenești că totul să funcționeze cât mai bine posibil și să asigurăm populației toate nevoile în cazul situațiilor de urgență. Astfel aș dori mai jos să explic câteva aspecte care să arate ce activitate a fost până acum și limitările pe care le avem că să asigurăm siguranță echipajelor și a pacienților pe care le asistăm:

1. Toate elicopterle SMURD pot execută misiuni noapte și execută misiuni de noapte, dacă pilotul comandant este pregătit la nivelul necesar unor astfel de misiuni. Acest lucru însă este diferit de a decola noapte, pe întuneric, de la un loc ne-marcat și ne-autoirzat punând viață echipei și a pacientului în pericol, mai ales în zonele montane. Primul tabel anexat arată zborurile elicopterelor pe fiecare punct aerian SMURD, și câte ore de zbor / misiuni au fost executate de fiecare elicopter. Veți observă că din aproximativ 6300 ore de zbor eectuate în 2019, 629 de ore de zbor au fost executate noaptea, aproximativ 10%.

2. Nu toate elicopterele SMURD sunt funcționale 24/24 ore, având în vedere că încă nu avem un număr suficient de piloți care să acopere nevoile pentru că elicopterele SMURD să fie operaționale permanent. Problema cu care ne confruntăm, că să asigurăm timpul de odihnă legal echipajului de pe un elicopter, este indisponibilizarea elicotperului respectiv pentru o durata mare de timp după executarea misiunii de noapte, pentru că cele care zburau noaptea și nu aveau echipaj de înlocuire, trebuiau să rămână la sol 8-12 ore după terminarea misiunii ce însemna că a două zi elicopterul putea fi indisponibil pe lumina zilei câteva ore și să fie indisponibil pentru cazurile critice. Astfel de mod de lucru însemna și existența unei lipse de predicitibilitate asupra activității elicopterelor și când ar fi ele disponibile pentru misunile de urgență.

3. Că să rezolvăm problema până la angajarea și pregătirea unui numaer adecvat de piloți, am ales varianta care este adoptată și în alte țări precum Germania și anume am desemnat două baze aeriene, respectiv București și Târgu Mureș, unde am reușit să asigurăm două echipaje și o permanentă de 24/24 ore, 7/7 zile că să efectuăm transferurile de noapte între județe fără să afectăm activitatea elicopterelor a două zi și fără să trebuiască să întrerupem activitatea pentru asigurarea timpului de odihnă. Astfel, pe plan național, se știe că după o anumită ora, zborurile de transfer se realizează de elicopterele din cele două baze cu condiția că ele să se facă între două puncte autorizate. Acolo unde nu este aeroport sau paltforma autorizată cum ar fi la Târgu Mureș sau Oradea, elicopterele nu pot efectua misiuni de noapte la acest moment. Existența unor platforme autorizate depinde de finanțarea lor și găsirea terenurilor potrivite la nivelul autorităților locale din fiecare localitate.

4. Paralel cu această decizie, am realizat programe de pregătire destinate piloților pentru utilizarea dispozitivelor de vedere noapte (night vision gogles), astfel încât în viitor, când avem un număr sufient de piloți, să putem să asigurăm permanentă în mai multe baze și să putem efectua misiuni și pe terenrui nemarcate / neautorizate. Astfel de misiuni sunt cu un grad de risc mărit și este nevoie de o pregătire foarte bună a piloților care execută misiuni primare de noapte.Numărul piloților pregătiți în acest sens la acest moment este insuficient că să asigurăm o activitate permanentă de intervenții în toate bazele.

5. Tot paralel cu această decizie, suntem pe calea de a definitivă organizarea unui detașament de instrucție care să aibă această menire în cadrul Inspectoratului de Aviație al MAI astfel încât să scurtăm timpul necesar de pregătire al comandanților de aeornave având în vedere că un comandant de aeronava SMURD are nevoie de o exeprienta de 1000 de ore de zbor înainte de a fi numit comandant și acest luru este din cauza complexității misiunilor SMURD comparativ cu alte tipuri de misiuni executate la nivelul Inspectoratului de Aviație. Pentru înființarea detașamentului de instruire sumele alocate din fonduri UE au fost suplimentate pentru două elicoptere ușoare și unul greu. În curs de realizare este și achiziția unui simulator complex de zbor pentru elicopterele ușoare care va întări capacitatea de pregătire a piloților în umratorii ani.

6. Pentru zborurile de noapte, se mai adaugă și partea de avion, iar de la repararea avionului donat de domnul Țiriac, acesta a făcut parte din flota de intervenție care a efectuat mai multe misiuni de zi și de noapte, bineînțeles acolo unde există aeroporturi. În cursul anului 2020 va redeveni operațional și avionul Piper cumpărat din 2% după ce va fi reparat capital unul din motoarele acestuia. Din al-doilea tabel anexat reiese că de la reintrare în lucru a avionului donat de dl. Țiriac, au fost executate 176 de ore de zbor respectiv 69 de misiuni din care 53 de ore efectuate noapte executând 20 de misiuni.

7. Referitor la angajarea piloților, mai multe demersuri au fost derulate de Inspectoratul de Aviație și nu au fost încununate cu succes. Unele pentru angajare din sursă externă avizate negativ la momentul respectiv din lipsa de fonduri. Alte demersuri nu au reușit pentru că la posturile scoase la Academia de Aviație nu s-au prezentat candidați să acopere toate posturile. Totuși, cu toate dificultățile imtampinate, am rusit să asigurăm o balanță pozitivă între plecările și întrările în ce privește piloții și anume între 2014 și 2019 avem 47 de piloți intrați și 31 ieșiți. La acest moment mai sunt și 31 de studenți la Academia de Aviație destinați strcturii MAI și care se adaugă la cifrele de mai sus. Abia în 2017 au fost aprobate în final 10 posturi din sursă externă, piloți deja brevetați, din care 8 au fost ocupate și se regăsesc în cele 47 de întrări men tionate mai sus. la cele 31 de ieșiri din sistem, unele au fost a unor piloți foarte experimentați, inclusiv a unor piloți instructori, care au ieșit pentru a beneficia de condițiile avantajoase, date în ultimii ani prin legislația de pensipnare a militarilor, afectând astfel activitățile operaționale cât și cele de instruire. De menționat este faptul că piloții Inspectoratului General de Aviație nu deservesc numai aeronavele SMURD, ei asigurând și misiunile de ordine publică și de situații de urgență altele decât cele medicale pilotand și alte categorii de elicotpere decât cele medicale ale SMURD.

8. Dacă luăm ce s-a realizat în aviația SMURD în ulltimii 20-22 ani, am început cu un singur elicopter închiriat de la Tarnsgaz la Târgu Mureș în 1999 care deservea toată țară și am ajuns la baze aeriene de salvare cu elicoptere moderne la Mureș, București, Iași, Constanța, Galați, Arad, Craiova și Jibou, ultima fiind operaționalizată în 2019. Există și un elicopter utilizat în zona Delta Dunării petru evacuarea pacienților din zonele izolate deservit de doi paramedici.

9. Dacă luăm în considerare ce urmează, pe lângă pregătirea piloților și crearea detașamentului de instrucție, urmează a fi operaționalizate 3 puncte de salvare aeriană în zonele montane pentru care sunt contractate deja 4 elicoptere ușoare din fonduri UE care se adaugă la cele două destinate instrucției. Totodată, avem finanțarea pentru achiziționarea a 5-6 elicoptere medi-grele de căutare salvare care să desfășoare misunile complexe de căutare salvare, inclusiv în zona maritimă. Ele trebuie să fie livrate până cel târziu sfârșitul anului 2023 iar procedura de liuctiatie este în reluare.

Am considerat normal să explic aspectele de mai sus că să clarific lucrurile cu cifre concrete și descriere concretă a ce s-a făcut și ce se face în acest moment. Un sistem complex și eficient se crează foarte greu și necesită mult timp că să se maturizeze, însă acesta poate fi dărâmat într-o clipă sau dintr-o greșeală chiar și fără rea intenție. Mi-am fi dorit că ultima postare a mea din acest an să fie una de urare pentru un an nou fericit și atât, însă am considerat necesară această clarificare în cel mai scurt timp posibil că să nu se ajungă la speculații nefondate.

Sărbători fericite tuturor și un an nou fericit vă doresc.”

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

NATIONAL

Final de drum: Horia Tecău și Jean-Julien Rojer, eliminați în turul doi de la Australian Open

Publicat

in

De

Perechea Horia Tecău/Jean-Julien Rojer (România/Olanda) a fost învinsă de australienii Max Purcell şi Luke Saville cu 6-7 (2-7), 4-6, 6-4, vineri, la Melbourne, în runda a doua a probei masculine de dublu din cadrul Australian Open, susține Agerpres.
Favoriţii numărul opt s-au înclinat după două ore şi 14 minute.

Tecău şi partenerul său au avut 3 aşi şi 7 duble greşeli, faţă de 7 aşi şi o dublă greşeală, cât au avut adversarii lor. Perechea româno-olandeză a avut un procentaj ceva mai bun la primul serviciu, 79% faţă de 77%, iar la al doilea a fost egal, 53%. Tecău şi Rojer au fructificat doar o minge de break din 9 oportunităţi şi au avut mai puţin cu un punct la final (104-105).

La ediţia de anul trecut, Tecău şi partenerul său au pierdut în primul tur. Tecău are două semifinale jucate la Melbourne, în 2012 (alături de suedezul Robert Lindstedt) şi în 2015 (alături de Rojer).

Perechea româno-olandeză va primi un cec de 38.000 de dolari australieni şi 90 de puncte ATP la dublu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Un tren a lovit patru cai între Făgăraș și Brașov. Circulația feroviară este întreruptă pe magistrala 200

Publicat

in

De

​Circulaţia feroviară este întreruptă pe magistrala 200, între staţiile CF Dumbrăviţa şi Vlădeni, după ce un tren de călători, care circulă pe relaţia Sibiu – Bucureşti Nord, a surprins şi accidentat în gabaritul căii patru cai, anunță CFR Infrastructură. Incidentul s-a produs în jurul ore 6.40 și trenul în cauză este IR 1528 Sibiu – Brașov.

Pentru continuarea călătoriei, reprezentanții CFR Călători au trimis la fața locului o altă locomotivă, tenul urmând să-si reia circulația în maximum 30 de minute.

La această oră, echipajele de interventie acționează pentru eliberarea gabaritului, urmand ca personalul feroviar sa decupleze locomotiva defecta si sa o ataseze pe cea de ajutor.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend