Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

Compania Aeroporturi București vrea să facă cea mai importantă investiție: Ce achiziție se pregătește, de teama atentatelor

Publicat

in

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, vrea să achiziţioneze două autospeciale PSI de intervenţie rapidă şi asistenţă la aeronavă, precum şi servicii de întreţinere şi reparaţii pentru sistemele de detectare a explozibililor din dotarea companiei, prin două licitaţii separate, cu o valoare totală de 3,2 milioane euro, fără TVA.

Licitaţia cu cea mai mare valoare a contractului, de circa 2,18 milioane euro (fără TVA), vizează contractarea serviciilor de întreţinere şi reparaţii pentru sistemele de detectare a explozibililor tip Examiner SX din dotarea companiei, pentru care doreşte şi asigurarea pieselor de schimb necesare, astfel încât acestea să funcţioneze permanent.

Contractul va fi încheiat pe o perioadă de patru ani, iar câştigătorul licitaţiei va depune o garanţie de bună execuţie de 10% din valoarea contractului, fără TVA, în termen de maxim cinci zile lucrătoare de la data încheierii contractului şi va fi constituită pe toată perioada acestuia, plus încă 14 zile.

Ofertele trebuie depuse până la 26 martie, ora 16.00, împreună cu o garanţie de participare de 21.757 euro, fixată pe durata de valabilitate a ofertei, respectiv de 120 de zile de la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor.

Una dintre condiţii prevede ca ofertantul să fi prestat în ultimii trei ani servicii de întreţinere şi/sau reparaţii pentru echipamente CT în valoare cumulată de minimum 500.000 de euro.

Ofertele vor fi evaluate până la 20 aprilie, ora 18.00.

Cel de-al doilea contract, în cuantum de 1,04 milioane euro, fără TVA, este pentru achiziţia a două autospeciale PSI de intervenţie rapidă şi asistenţă la aeronavă, estimate la 1 milion de euro. Diferenţa va acoperi serviciile de şcolarizare a personalului şi service-ul în perioada de garanţie a autospecialelor.

Participanţii vor depune o garanţie de participare de 10.438 de euro împreună cu ofertele, data limită pentru acestea fiind 23 martie, ora 16.00.

Aceştia sunt condiţionaţi de o medie anuală a afacerilor cel puţin egală cu valoarea contractului, pentru ultimii trei ani. De asemenea, trebuie să demonstreze că au furnizat în ultimii trei ani produse similare cu cele solicitate de Aeroporturi Bucureşti, în valoare totală de cel putin un milion de euro.

Compania va evalua ofertele până la 16 aprilie, ora 18.00, iar câştigătorul va semna un contract cu o durată de 3 ani şi jumătate, pentru care trebuie să depună o garanţie de bună execuţie de 10% din valoarea acestuia.

Aeroporturi Bucureşti va suporta costurile aferente contractelor din surse proprii.

CNAB a înregistrat anul trecut un număr record de pasageri, de 12,84 milioane, cu 16,8% mai mult decât în 2016, depăşind media europeană. Compania a înregistrat anul trecut venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult faţă de 2016, şi un profit brut de 389,7 milioane lei, cu 45% mai mult faţă de anul precedent.

Citeste mai mult
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

ACTUAL

PNL cu gargara electorală, PSD cu lupta pentru salvarea turismului argeșean – Vicele CJ Argeș merge mâine la Ministerul Mediului pentru a bloca un proiectul controversat al ariei protejate Vidraru

Publicat

in

De

În timp ce PNL Argeș pozează electoral în salvatorul turismului argeșean, PSD conduce o delegatie de investitori la Ministerul Mediului pentru a bloca proiectul ariei strict protejate Vidraru

Un ordin recent publicat pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a stârnit controverse în județul Argeș. Ordinul prevede instituirea de zone stricte protejate, inclusiv în zona Vidraru, o zonă renumită pentru frumusețea sa naturală și potențialul turistic. Potrivit proiectului, activitatile economice in aceste zone vor fi strict interzise. Conform documentului, în viitoarea arie strict protejată se va afla și zona Molivișu dar și zonele de interes turistic maxim ce mărginesc barajul Vidraru. Potrivit surselor noastre, crearea acestei zone cu restrictii drastice care poate bloca turismul pe Transfagarasan a avut la bază interesele si intervențiile fundatiei Conservation Carpathia.

Miercuri, 17 aprilie 2024, o delegație formată la inițiativa PSD Argeș va merge la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor unde va avea o întîlnire cu ministrul liberal al mediului Mircea Fechet. Inițiativa de a incerca oprirea controversatului proiect al ariei strict protejate Vidraru aparține veicepreședintelui CJ Argeș, pesedistul Marius Nicolaescu. Alături de el vor fi oameni de afaceri si primari don zona de nord a judetului. Este vorba de primarul PNL de la Cicănești, primarul de la Brăduleț și cel de la Nucșoara și oamenii de afaceri Dumitru Grecu și Gheorghe Badea. Faptul ca PSD merge in curtea PNL pentru a rezolva o problema vitală pentru Argeș arată incapacitatea liberalilor argeșeni de a rezolva situații concrete care afectează mediul de afaceri local.

PSD merge in curtea PNL pentru a rezolva o problema vitală pentru Argeș

În timp ce pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (CLICK AICI PENTRU A CONSULTA DOCUMENTUL ) se află în dezbatere publică Ordinul privind instituirea de zone stricte protejate, inclusiv zona Vidraru, PNL Argeș se poziționează electoral ca salvator al turismului argeșean. Partidul a organizat o întâlnire cu investitori locali intr-un restaurant, promițând soluții pentru a relansa turismul în zonă, afectat, potrivit PNL, de implementarea regimului de protecție strictă. Cu toate acestea, demersul PNL pare a ignora complet dezbaterea publică în curs, menită să evalueze impactul real al instituirii zonelor protejate asupra turismului și a găsi soluții echilibrate care să protejeze mediul natural, dar să permită și dezvoltarea economică durabilă a regiunii. Mai mult, PNL invită la dialog reprezentanții Fundației Conservation Carpathia, o organizație non-guvernamentală cunoscută pentru implicarea sa activă în conservarea biodiversității și promovarea turismului durabil.

Gestul este criticat de unii activiști de mediu, care consideră că PNL încearcă să manipuleze opinia publică și să discrediteze organizațiile care pledează pentru protejarea mediului.

Este important de reținut că instituirea zonelor protejate nu este sinonimă cu interzicerea totală a activităților umane. Există numeroase modele de succes de gestionare a zonelor protejate care permit coexistența armonioasă a omului cu natura, stimulând totodată dezvoltarea economică locală prin turism durabil și alte activități compatibile cu conservarea mediului.

Dezbaterea publică privind Ordinul de instituire a zonelor protejate este o oportunitate importantă pentru a găsi soluții echilibrate care să satisfacă nevoile de protecție a mediului și cele de dezvoltare economică a regiunii Argeș. Este esențial ca toate părțile implicate să participe activ la acest proces și să își exprime opiniile într-un mod constructiv, bazat pe dovezi și argumente solide.

Citeste mai mult

ACTUAL

JOCURI PERICULOASE! CA-ul Electromontaj Carpați SA Sibiu a inițiat procedura de insolvență, deși societatea are o situație financiară stabilă și un rating financiar foarte bun

Publicat

in

De

Consiliul de Administrație al Electromontaj Carpați SA Sibiu, ce urmează a fi revocat pe 15 aprilie, încearcă să creeze prejudicii societății, solicitând insolvența unei companii cu o cifră de afaceri de 10 mil. € și contracte cu giganții Transelectrica și Hidroelectrica

Consiliul de Administrație al Electromontaj Carpați SA Sibiu, o companie cu o cifră de afaceri de 10 milioane € în 2022 și contracte cu giganții Transelectrica, Hidroelectrica și Electrica, a solicitat inițierea procedurii de insolvență, deși situația financiară a societății nu impune o astfel de soluție.
Electromontaj Carpați SA Sibiu este unul din constructorii importanți ai Sistemului Energetic Naţional al României, cu o activitate neîntreruptă de 70 de ani în domeniul energiei electice, fiind una dintre primele 5-6 companii de talie mijlocie din țară din punct de vedere al cifrei de afaceri și profitului. Cu o cotă de piață de 50,6% în Sibiu, locul 1 în regiune, și locul 14 în țară, Electromontaj Carpați SA are ca principali clienți companii precum Transelectrica, Hidroelectrica, Electrica și numeroase administrații locale, ceea ce demonstrează impactul pe care societatea îl are în economia României.
Riscul ca Electromontaj Carpați SA să intre în insolvență este calculat ca fiind 0%, potrivit unei analize realizate de risco.ro, în condițiile în care societatea are o situație financiară stabilă și un rating financiar foarte bun, ceea ce înseamnă o capacitate ridicată de a-și achita obligațiile financiare.
În acest context financiar extrem de stabil, este evident că decizia administratorilor societății de a depune, joi, la Tribunalul Sibiu, o cerere de intrare în insolvență reprezintă un act de rea credință de natură a aduce prejudicii noului acționar majoritar al Electromontaj Carpați SA, firma Grampet Logistics, parte a GRAMPET Group.
După achiziția a 70% din pachetul de acțiuni al Electromontaj Carpați S.A. de către Grampet Logistics, administratorii firmei din Sibiu au inițiat, în perioada decembrie 2023 – aprilie 2024, o serie de acțiuni care conțin elementele constitutive ale infracțiunilor de delapidare cu consecințe deosebit de grave prevăzute de art. 295 și 309 Cod Penal, abuz în serviciu cu consecințe deosebit de grave prevăzut de art. 297 și 309 Cod Penal și chiar uzurparea funcției cu consecințe deosebit de grave prevăzută de art. 300 și 309 Cod Penal. Astfel, aceștia au:
ipotecat bunuri ale societății în interesul fostului acționar, fără niciun beneficiu pentru societate;
încercat să cumpere o creanță asupra fostului acționar la valoare nominală, urmând să renunțe la încasarea ei, deși fostul acționar este în insolvență, fiind de notorietate că o creanță asupra unei societăți în insolvență poate fi cumpărată la un discount semnificativ;
au refuzat să convoace Adunarea Generală la cererea acționarilor, faptă considerată infracțiune de art. 275 din Legea 31/1990.
În aceste condiții, Grampet Logistics, în prezent acționar majoritar al companiei Electromontaj Carpați SA, va uza de toate mijloacele legale pentru apărarea intereselor societății și atragerea răspunderii administratorilor ce urmează a fi revocați pentru toate prejudiciile cauzate.

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend