Conecteaza-te cu noi

BUSSINES

Care sunt cele mai vandute produse in comertul electronic ?

Publicat

in

Conform tuturor rapoartelor și estimărilor legate de piața de comerț electronic din România, domeniul este categoric pe un trend accelerat de creștere care va continua și în anii următori. Creșterile sunt an de an cu două cifre, iar una dintre estimări este că până în anul 2020 valoarea pieței locale de e-commerce va depăși 5 miliarde de euro. Și nu este deloc imposibil, dacă ținem cont că doar liderul sectorului, eMag, a raportat în 2018 vânzări de 1,03 miliarde de euro, în creștere cu 17,5% faţă de anul anterior. Este adevărat, cifra de afaceri include și vânzările altor companii care folosesc platforma marketplace a celebrului magazin online.

Ce cumără românii de pe internet? În prezent, cam orice, de la smartphone-uri și mașini de spălat la cărți de literatură, produse cosmetice și alimente. Cam orice se poate cumpăra offline, se poate comanda și online. Mai există unele bariere legate de perisabilitate, unele limitări de vânzări pe plan local, însă acestea sunt nesemnificative la nivel general. Online se comandă inclusiv automobile, bijuterii sau apartamente. Este adevărat, în unele cazuri comanda semnifică mai degrabă o acțiune de start pentru achiziție, în condițiile în care procedura se va finaliza de fapt în mediul offline. La acest capitol putem menționa și partea de contractare de servicii – credite și alte produse financiare, contracte de utilități etc.

Cele mai însemnate volume de vânzări sunt generate în mediul online de domeniile electroIT și fashion. Românii comandă volume foarte mari de smartpone-uri, tablete, televizoare, laptopuri, mașini de spălat, frigidere și alte produse electronice și electrocasnice. De asemenea, comenzile de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii sunt ceva banal pentru tot mai multe persoane, până și în mediul rural. Grație extinderii rețelelor de internet și a serviciilor de curierat rapid, astăzi comerțul electronic este popular și în multe dintre satele României.

Pe lângă cele două domenii de top în retailul online, de succes se bucură și multe altele. Se comandă pe internet jucării, mobilier și decorațiuni, cosmetice și produse de igienă, detergenți și produse de curățenie, cărți și alimente. Acest din urmă domeniu este de fapt într-o creștere accelerată, căci dincolo de magazinele online de nișă au intrat în „joc” și marile lanțuri de retail modern. Un alt domeniu foarte dinamic în e-commerce în România este cel al ceasurilor de mână. Există foarte multe modele de ceasuri online – detalii aici despre ceasuri de mână la prețuri mici.

De ce online și nu offline?

Există mai multe motive pentru care românii – ca orice locuitori de țări dezvoltate sau în curs de dezvoltare – sunt entuziasmați de alegerea de a comanda online. E-commerce înseamnă simplitate a procesului de comandă, accesibilitate (poți iniția achiziția oricând, de oriunde te-ai afla), varietate și costuri minime. Prețurile prietenoase sunt posibile tocmai pentru că orice client poate compara foarte ușor ofertele din mai multe magazine concurente. Nu în ultimul rând, grație sistemelor din curieratul rapid, comenzile pot ajunge la client foarte repede. Clientul scapă și de problema transportului, chiar dacă își cumpără produse cu volum și masă mari, de exemplu aparate frigorifice sau produse de mobilier.

Comenteaza cu profilul de FB

BUSSINES

Investiția în IT second hand – oportună și pentru acasă, și pentru mediul office

Publicat

in

Conceptul de second hand nu are o imagine foarte bună în rândul utilizatorilor, însă totul ține de nișa despre care vorbim. Spre exemplu, dacă ne referim la automobile second hand, categoria este extrem de populară, cele mai multe achiziții auto făcându-se exact pe acest segment. Un obiect utilizat nu înseamnă neapărat vechi sau mai puțin funcțional, ci poate fi o oportunitate de achiziție grație prețului semnificativ mai mic față de cel al produsului similar sau asemănător, însă din categoria nou, din comerțul standard.

În domeniul IT, piața second hand propune o mare varietate de produse – laptopuri, computere desktop, monitoare, imprimante, echipamente multifuncționale… Astfel de produse second hand sau refurbished au aparținut de obicei unor corporații și au fost utilizate pe termen scurt, până la apariția unor noi vârfuri de tehnologie pe segmentele respective. Pentru IMM-uri și pentru utilizatorii individuali, investiția în IT second hand precum produsele prezentate pe website-ul laptopdell.ro este cu siguranță o mare oportunitate.

De ce există o diferență atât de mare de preț între noi și second hand, chiar dacă perioada de utilizare a fost foarte mică, iar produsele second hand arată și funcționează (aproape) ca unele noi? Răspunsul ține mai ales de contextul de piață. Produsele noi înglobează foarte multe costuri, de la marketing, promovare, comisioane de vânzări, până la investițiile inițiale ale brandurilor în cercetare, inginerie, dezvoltare. Ulterior, la o viitoare vânzare, corporațiile consideră produsele respective drept amortizate la nivel de cost de operare, ceea ce determină oportunități majore pentru noii clienți.

Indiferent dacă se achiziționează un laptop sau un monitor second hand, acesta va fi cu siguranță de la un brand de top, tocmai pentru că achizițiile firmelor mari se axează numai pe produse cu mărci de calitate superioară. Produsele în sine sunt de calitate profesională, la cele mai înalte standarde, poate chiar mai bune decât unele dintre produsele disponibile pe piața de retail, adresate consumatorilor casnici.

Un utilizator individual sau un IMM poate profita astfel la maximum de oportunitățile pieței second hand. De altfel, în zona IMM, succesul ține mereu de oportunități. Sunt multe exemple, un IMM trebuie să se miște rapid și să caute avantaje de competitivitate. Inclusiv pe zona de seo – vezi detalii pe optimizare-seosite.ro. În ansamblu, o firmă de dimensiuni reduse trebuie să acționeze astfel încât să aibă cheltuieli cât mai mici, dar să beneficieze de acces la standardele ridicate din piață. Tehnologia de top, prin astfel de „scurtături”, este de fapt mereu disponibilă inclusiv jucătorilor mai mici, chiar dacă bugetele din IT&C sunt alimentate de cheltuielile mari făcute de corporațiile dornice să testeze tot ceea ce este mai nou.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

BUSSINES

Cum poți să protejezi profitul firmei cu ajutorul unui generator de curent

Publicat

in

Cele mai multe companii se concentrează pe creșterea profitului prin creșterea vânzărilor și diminuarea cheltuielilor, așa cum este și logic în orice afacere. Însă în funcție de specificul firmei și în funcție de context, uneori profitul poate crește prin prisma unor investiții tocmai în protejarea acestuia. Mai exact, acțiuni prin care să fie evitate unele pierderi conjuncturale. Un astfel de exemplu este alegerea unui generator de curent care să fie folosit ca sursă de rezervă atunci când rețeaua de curent electric este indisponibilă în urma unor avarii sau lucrări.

S-ar putea spune că micile pauze nu sunt o tragedie pentru un business, însă în realitate lumea modernă a afacerilor ține mult de tehnologie, iar toată această tehnologie se bazează pe energia electrică. Aproape că nici nu contează domeniul de activitate al firmei, oricum vor exista departamente de tip office care se bazează pe echipamente conectate la priză. Internetul fix este de asemenea dependent de priză, prin router / modem.

Dacă rețeaua de curent „cade” (ceea ce se poate întâmpla destul de des, arată statisticile, mai ales în anumite zone), atunci și activitatea firmei intră pe pauză în mare măsură. Fără productivitate, profitul va fi implicit diminuat. Mai mult decât atât, unele procese de business aflate în derulare pot avea mult de suferit, ceea ce poate duce la pierderi și mai mari ale potențialului profit. Eforturile departamentului de vânzări vor fi astfel anulate într-o măsură mai mică sau mai mare.

Generatoare curent ar trebui să existe conectate la orice spațiu de birouri, pentru ca evenimentele neplăcute să nu existe, problemele rețelelor de curent să nu afecteze activitatea companiilor. Generatoare de curent trebuie instalate cu atât mai mult în spații comerciale (magazine, galerii comerciale, show-room-uri) și în spații cu utilizare specială, de exemplu spitale, clinici medicale, cabinete stomatologice etc.

Orice antreprenor poate aplica cele de mai sus și se poate gândi cum influențează o pană de curent de 1-2 ore (o variantă medie ca gravitate) activitatea companiei sale. Va putea să calculeze astfel oportunitatea investiției. În perioadele de iarnă extremă, mai ales în anumite zone din țară, pot exista pene de curent a căror rezolvare să necesite mult mai multe ore. Generatorul este atunci soluția salvatoare pentru afacere. Să nu uităm că foarte multe lucruri depind de curentul electric, de la case de marcat și POS-uri, până la încălzire / climatizare, lumină, chiar și apă în cazul în care este utilizat un hidrofor.

Poți proteja profitul firmei (pentru care s-a muncit cu siguranță foarte mult) prin alegerea unui generator de curent ca plan B atunci când planul A (rețeaua de curent standard) nu poate fi utilizat. Se va trece rapid, chiar automat, pe funcționarea pe baza de generator de curent electric. Aceste generatoare sunt utilizabile pe termen foarte lung, mai ales dacă sunt folosite ca soluție de rezervă. Se poate alege un generator de curent pe benzină sau un generator de curent diesel.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend