Conecteaza-te cu noi

NATIONAL

Bucureștiul, în TOP mondial al celor mai mari blocaje rutiere urbane

Publicat

in

Capitala Romaniei se afla pe locul 5 in intr-un top mondial al oraselor cu cele mai mari probleme de trafic rutier. La o calatorie medie de 30 de minute cu masina prin oras, Bucurestiul a inregistrat 103 ore de intarziere intr-un an, fiind devansat doar de Instanbul (110 ore), Mexico City (110 ore), Moscova (109 ore) si St. Petersburg (104 ore), se arata intr-un studiu realizat de TomTom, citat de Statista.com.

Specialistii in psihologia transportului de la Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera „PsihoTrafiQ” considera ca ambuteiajele duc implicit la nervozitate si la cresterea accidentelor cauzate de reactiile impulsive. In acelasi timp, blocajele se petrec din cauza numarului foarte mare de masini care circula in Bucuresti, raportat la cel al populatiei, iar solutia principala pentru decongestionarea traficului ar fi optarea oamenilor pentru mijloacele alternative de transport. Potrivit Institutului National de Statistica, in anul 2014, sunt inmatriculate 924.213 autoturisme, la o populatie de 1.883.425 de locuitori, adica o masina la 2 locuitori.

Paradoxal, autoturismul nu e cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare

„Infrastructura este, desigur, o mare problema care genereaza aceste ambuteiaje in traficul bucurestean, insa nu este singura. Nu putem neglija, totusi, statisticile INS care spun ca exista o masina la 2 locuitori, iar tendinta populatiei este de a folosi, intr-o proportie covarsitoare, numai acest mijloc de transport. Cognitiile pe care merg majoritatea bucurestenilor, sunt acelea ca pot castiga timp daca se deplaseaza cu automobilul propriu, dar aceste cognitii sunt eronate, deoarece timpul de stationare in trafic este mai mare decat daca s-ar deplasa cu alte mijloace de transport. Atunci cand facem analiza unui accident, luam in considerare 3 factori: infrastructura, autovehiculul si factorul uman”, declara prof. univ. dr. Mihaela Rus, presedintele PsihoTrafiQ.

„Romanii au tendinta de a epata cumparand si etaland valoarea masinii, iar acest lucru este produsul tot a unei contaminari sociale. In Europa de Vest, oamenii aleg echilibrul, au inteles ca daca toata populatia ar folosi autoturismele ca singura solutie de transport rutier, practic marile orase ar paraliza. Vesticii au inteles, se pare ca mai bine decat noi, ca autoturismul nu este cel mai rapid mijloc de transport intr-un oras mare, chiar din contra. In cele mai multe cazuri, mai repede te deplasezi cu motocicleta sau bicicleta. De asemenea, folosirea metroului este o solutie foarte buna pentru a evita aglomeratia urbana. Datorita faptului ca la noi functioneaza foarte bine mimetismul, alegem sa ne deplasam cu totii, incolonati, cu autoturismul, intr-un oras cu o infrastructura rutiera precara, iar statisticile nu mint: 103 ore pe an inseamna foarte mult. In acelasi timp, nu trebuie sa neglijam deloc faptul ca ambuteiajele sporesc nervozitatea si agresivitatea soferilor, iar acestea pot reprezenta un factor semnificativ pentru producerea accidentelor. Totodata, nu trebuie sa minimalizam nici costurile platite cu sanatatea, ca urmare a poluarii accentuate, mai ales in intersectii”, declara psihologul principal Ionel Simionca, vicepresedintele Asociatiei de Psihologie si Siguranta Rutiera „PsihoTrafiQ”.

Solutiile specialistilor pentru decongestionarea traficului rutier

Pentru fluidizarea traficului, specialistii de la PsihoTrafiQ recomanda soferilor sa respecte regulile de circulatie, sa nu intre in intersectii supraglomerate, sa evite utilizarea automobilului propriu in zilele si orele de varf (in special, inceputul si sfarsitul saptamanii, dimineata intre orele 7 si 9, cand majoritatea populatiei se deplaseaza spre locul de munca si intre 16 si 18, atunci cand oamenii se intorc de la serviciu) si sa opteze pentru mijloace alternative de transport, cum ar fi: autobuzul, microbuzul, metroul, bicicleta, motocicleta etc.

Campanii de responsabilizare a participantilor la trafic

Asociatia de Psihologie si Siguranta Rutiera „PsihoTrafiQ” a derulat, in ultimii ani, campanii de responsabilizare a participantilor la trafic, coordonate de prof. univ. dr. Mihaela Rus si psihologul principal Ionel Simionca – vicepresedintele Asociatiei, in vederea reducerii acestor comportamente disfunctionale, care tind sa contamineze comportamental din ce in ce mai multi soferi. Printre acestea, amintim campaniile nationale „(Micro)Somnul la volan – un pericol real!” si „Alcoolul la volan este un accident”, campanii de responsabilizare sociala care sunt prezente pe website-ul Comisiei Europene (Carta Europeana a Sigurantei Rutiere) Totodata, Asociatia organizeaza cursuri de formare, adresate psihologilor, menite sa formeze din ce in ce mai multi experti in psihologia transportului, care sa promoveze educatia rutiera si atitudinile responsabile in trafic. Mai multe informatii gasiti pe www.psihotrafiq.ro.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Click si comenteaza

You must be logged in to post a comment Login

Lasa un comentariu

NATIONAL

Predoiu, după audieri: ‘A fost un vot politic – Subiectele pe care nu suntem de acord, în principal desfiinţarea SIIJ’

Publicat

in

De

Ministrul propus al Justiţiei, Cătălin Predoiu, a afirmat că avizul negativ primit după audierea din comisii este un vot politic, dar, dincolo de acesta, au fost importante discuţiile care au arătat subiectele asupra cărora PNL şi PSD nu sunt de acord, în principal desfiinţarea Secţiei de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie. Predoiu a mai spus că doreşte ca modificarea legilor justiţiei şi a codurilor penale să se facă după alegerile parlamentare, de către ”o majoritate favorabilă reformelor”, potrivit news.ro.

”A fost un vot politic. Dincolo de vot, cred că au fost importante discuţiile, sunt clare subiectele pe care nu suntem de acord, respectiv desfiinţarea Decţiei pentru Investigarea Infracţiunilor din Justiţie, acesta este principalul subiect”, a declarat, marţi, Cărălin Predoiu, după audiere.

Ministrul interimar al Justiţiei, propus pentru acelaşi minister, spune că nu a văzut calendarul PSD pentru modificarea legilor justiţiei şi a codurilor penale.

Citește și: ULTIMĂ ORĂ Accident cu cinci mașini lângă Ambasada Chinei din București

”Eu am fost foarte clar că nu vrem să discutăm aceste acte normative mari până nu avem un nou Parlament legitimat prin vot şi o majoritate care să fie favorabilă reformelor din justiţiei şi consolidării sistemului judiciar. Aş vrea să subliniez că bunul mers al justiţiei nu depinde doar de legile justiţiei sau de codurile penale, depinde în mare măsură de condiţiile logistice în care se desfăşoară actul de justiţie. E nevoie de mai multe investiţii în sistemul judiciar, e nevoie de ordonarea politicii salariale, de acoperirea schemelor de personal, de clarificarea tuturor aspectelor financiare, astfel încât lumea să nu mai fie preocupată în justiţie decât de actul de justiţie”, a mai spus Predoiu.

Întrebat dacă România îşi permite să piardă 6 luni pentru a transpune recomandările MCV legate de legile justiţiei, Predoiu a afirmat: ”Eu am explicat că de la acest principiu trebuie să existe excepţii. Acele prevederi care reprezintă urgenţe le putem discuta în lunile care urmează, în Parlament şi o să o facem”.

Predoiu a primit aviz negativ după audieri, fiind înregistrate 26 de voturi „pentru”, 37 „împotrivă” şi 10 abţineri.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

NATIONAL

Călin Popescu Tăriceanu, înainte de discutarea OUG privind organizarea alegerilor anticipate: ‘Rupe legătura dintre ales și alegător’

Publicat

in

De

Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, marți seara, la România TV, că modificările din ordonanța privind alegerile anticipate ar legifera turismul electoral.

„Mâine, în Senat, va avea loc dezbaterea și votul pe OUG privind organizarea alegerilor anticipate. Nu poate să vină un Guvern să legifereze în favoarea lui, în domeniul legislației electorale.

Citește și: Scandal la audierea ministrului pentru Economie! Daniel Zamfir acuză PNL că are acțiuni concertate împotriva lui Firea: ‘V-aţi făcut ţintă din Primărie’

Se introduce turismul electoral. Rupe legătura dintre ales și alegător. Această OUG introduce criterii suplimentare, restrictive, care vor bara partidelor mici șansa de a avea reprezentanți în secțiile de votare.

Ca să ne asigurăm că nu intră în vigoare OUG, am făcut deja sesizare la Avocatul Poporului”, a declarat Călin Popescu Tăriceanu.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend