Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

Au scazut preturile la asigurarile RCA pentru tineri – Vezi reglementarile intrate azi in vigoare!

Publicat

in

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat miercuri tarifele de referinţă pentru poliţele RCA, conform prevederilor OUG nr. 54/2016 şi a normei privind metodologia de calcul a acestora. Tarifele de referinţă vor scădea să scadă între 3% şi cu până la 17% faţă de tariful de primă maxim. Pentru o poliţă RCA încheiată pe un an de persoanele cu vârsta între 31 şi 40 de ani, ce deţin un autoturism cu capacitatea cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, preţul este 506 lei.

„Noile tarife stabilite au un nivel orientativ şi au la bază datele statistice individuale, datele statistice agregate la nivel de piaţă şi metodologia de calcul”, a declarat miercuri prim-vicepreşedintele ASF, Cornel Coca Constantinescu.

Astfel, tariful de referinţă pentru o poliţă RCA încheiată pe un an de zile de persoanele cu vârsta între 31 şi 40 de ani, ce deţin un autoturism cu capacitatea cilindrică cuprinsă între 1.201 şi 1.400 cmc, este 506 lei, cu 17% sub tariful de primă maxim, stabilit pentru această categorie, de 610 lei.

Pentru persoane juridice ce deţin un autoturism cu capacitate cilindrică între 1.401 şi 1.600 cmc, tariful de referinţă este 957 de lei, faţă de un tarif de primă maxim de 992 lei (-4%).

Pentru autovehiculele destinate transportului de marfă (persoane juridice) cu masa de peste 16 tone, tariful de referinţă este 7.314 lei, mai mic cu 3% faţă de tariful de primă maxim stabilit pentru această categorie (7.534 lei).

Pentru autovehiculele destinate transportului de persoane deţinute atât de persoane fizice, cât şi juridice, cu o capacitate mai mare de 40 de locuri, tariful de referinţă are valoarea de 5.616 lei, cu 15% mai puţin decât tariful de primă maxim care se aplica acestei categorii (6.600 lei).

„În acest fel se stabileşte un reper pentru tarifele de primă aferente poliţelor RCA. Acest tarif poate fi utilizat atât de către consumatori, care vor avea astfel la îndemână un instrument de comparaţie pentru ofertele societăţilor de asigurare, cât şi de către asigurătorii care doresc să intre pe piaţa RCA sau de către alte părţi interesate”, spun reprezentanţii ASF.

Ei spun că publicarea tarifelor de referinţă contribuie semnificativ la creşterea transparenţei privind accesul la informaţiile esenţiale, informarea corespunzătoare a consumatorilor şi diseminarea de informaţii corecte şi complete.

Tarifele de referinţă au un caracter orientativ şi sunt calculate pe baza datelor cu privire la poliţe (perioada 2012-2016) şi la daune (perioada 2010-2016), furnizate de asigurătorii autorizaţi să practice RCA la data 31 decembrie 2016.

Tarifele de referinţă sunt structurate în funcţie de: categoriile de vehicule (autoturisme, autovehicule transport marfă, autovehicule transport persoane etc.), de tipul asiguratului (persoană juridică/persoană fizică) şi de caracteristicile tehnice (capacitatea cilindrică sau puterea, masa maximă autorizată, numărul de locuri) în funcţie de categoria vehiculului.

„Datele statistice utilizate în calculul tarifului de primă de referinţă nu arată deviaţii semnificative în daunalitate, la nivel de piaţă, comparativ cu datele statistice din anii anteriori, prin urmare nu există premise de creştere a tarifelor pentru poliţele RCA”, punctează oficialii ASF.

Comisiile de Buget Finanţe, Transporturi şi Infrastructură din Camera Deputaţilor au votat marţi pentru a păstra, în proiectul legii care reglementează asigurările auto obligatorii RCA, definiţia iniţială dată vehiculului care trebuie să aibă RCA, fiind excluse bicicletele şi căruţele, dar au votat pentru ca vehiculele care sunt în proces de înmatriculare să aibă asigurare. Proiectul legii, în ansamblu, a fost adoptat la final, cu doar trei voturi împtotrivă şi o abţinere.

Astfel, proprietarii nu vor putea obţine numerele de înmatriculare dacă nu au asigurare RCA. Însă, asigurarea RCA poate fi suspendată doar dacă vehiculul este ţinut într-un spaţiu privat, în afara spaţiului public.

 

Comenteaza cu profilul de FB

Redactor sef editie print, redactor coordonator editie online. Jurnalist cu peste 10 ani experienta in presa scrisa, autor a nenumarate reportaje si anchete jurnalistice. Colaborari cu publicatii nationale si agentii de presa. Contact e-mail: malina.petrescu@ziarulprofit.ro

ACTUAL

Referendum pe Facebook! Gabriela Firea le cere bucureştenilor să se pronunţe în cazul vinietei Oxigen

Publicat

in

De

Întrebarea la care locuitorii Capitalei sunt îndemnați să răspundă este „Sunteți de acord cu interzicerea circulației mașinilor care poluează în centrul orașului și cu introducerea vinietei Oxigen pentru restul Bucureștiului?” și a fost publicată joi de Gabriela Firea pe Facebook.

Răspunsurile sunt așteptate pe pagina de socializare sau pe e-mail până luni, 24 februarie.

„Vă întreb direct, dragi bucureşteni. Sunteţi de acord cu acest proiect? Oxigen pentru Bucureşti? Sunteţi de acord să fie interzise în centru maşinile care poluează non-euro, euro 1 şi euro 2, iar euro 3 să plătească vinieta, iar în restul oraşului să plătească vinieta şi cele care poluează foarte intens? Sau nu sunteţi de acord. Ar fi păcat să pierdem acest moment şi să nu aflu direct opinia dumneavoastră”, a spus Gabriela Firea.

De la 1 martie, maşinile sub Euro 4 vor plăti vinieta Oxigen, iar maşinile sub Euro 3 nu vor mai avea acces în centrul oraşului. Autoturismele Euro 4 vor plăti vinieta din 2021.

Mai mult, potrivit unui amendament al acestui proiect, maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, nu vor mai avea voie deloc în Bucureşti de la 1 ianuarie 2022, iar pentru cele Euro 3 restricţia este valabilă din anul 2024. Potrivit aceluiasi amendament, sunt exceptate de la plata vinietei scuterele si motocicletele, dar si autovehiculele cu norma de poluare Euro 3 care funcţionează cu GNL, GNC şi GPL.

Tarifele variază în funcţie de gradul de poluare al maşinii, de la 500 de lei la 1.900 de lei pe an.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

În sfârștit! STB a făcut anunțul mult așteptat

Publicat

in

De

Societatea de Transport București a făcut marele anunț, care bucură toți cetățenii din capitală. 

STB a anunțat că tramvaiul va putea fi folosit și pe timp de noapte, la fel cum se întâmplă deja în cazul autobuzelor. Tramvaiele de noapte vor circula pe liniile tramvaielor 1 și 10.

“Linia de noapte cu tramvaiul pe acest inel circular va permite reconfigurarea traseelor de noapte şi preluarea de pe acest inel circular, sau din interiorul lui, a personalului de serviciu şi a cetăţenilor”, spun cei de la Sindicatul STB, informează Antena 3.

În funcție de necesități se va hotărâ și nu numărul de tramvaie necesar pe timp de noapte.

Vezi și:EXCLUSIV Se încinge cazanul cu smoală în MAI! ‘Băieții Veseli’ ai lui Vela ar pregăti execuția unui șef din Poliție

Cine taie și spânzură în justiție? Miza pentru noii procurori șefi

EXCLUSIV Structurile informative din subordinea lui Vela pregătesc noi execuții publice! Val de polițiști, audiați la DNA!

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend