Conecteaza-te cu noi

Anchete

ARGEŞENII IES ÎN STRADA SĂ PROTESTEZE – „STOP RAJA ! NU DĂM APA ORAŞULUI BARONILOR PSD DE CONSTANTA !”

Publicat

in

– Oameni de afaceri cunoscuti, politicieni sau fosti primari vor protesta in fata primariei daca Panturescu si trupa PSD vor mai face vreun pas in tentativa lor de cedare a Aquaterm catre RAJA Constanta

– Directorul RAJA, Felix Stroe, noul baron al Constantei, supranumit ” Baronul Robinet”, vrea sa se infrupte cu acordul PSD din averea orasului

La Curtea de Arges, PSD a dat ordin pe unitate ca Aquatermul sa treaca sub controlul RAJA Constanta, o strutocamila cu lipici la banii europeni, o asociere gandita de baronii PSD de Constanta, aceiasi care acum au mari probleme cu legea, unii facand deja cunostinta cu beciul domnesc. Tatonarile si pregatirile pentru transferul apei din Curtea de Arges catre societatea condusa de noul baron al Constantei, supranumit in Dobrogea ” Baronul Robinet”, au inceput acum aproape doi ani, insa accelerarea procesului a avut loc imediat dupa alegerile parlametare din toamna anului trecut. Asta pentru ca doi parlamentari de Arges au ramas in functiile care le dau puterea sa dicteze ceea ce li se transmite de la Constanta, via sediul PSD din Kisellef. Servicul de apa si canalizare din Curtea de Arges poate fi unul extrem de profitabil dar… nu gestionat de autoritatile locale, nu pentru a aduce profituri urbei ci altora care nu au nici in clin, nici in maneca cu orasul nostru. Ziarul nostru a fost atat Onesti – un alt oras in care RAJA si-a intins tentaculele acum doua luni, dar si la Constanta pentru a vorbi fata in fata cu conducerea PSD, pardon, a cunoscutei societati constantene. Ce am constatat pe teren, va vom povesti in doua episoade iar toate indiciile arata ca avem de a face cu o mare afacere PSD : preluarea Aquaterm de catre RAJA Constanta. Este si motivul pentru care ziarul nostru a lansat zilele trecute, un apel catre consilierii locali, oameni de afaceri si alte persoane publice din oras invintandu-si sa ia atitudine fata de manevrele prin care se incearca cedarea unui bun al orasului catre o societate patronata de oamenii PSD de la Constanta.

Panturescu, agent publicitar al baronului rosu de Constanta

Ce a lasat in urma actualul primar Panturescu la Transarg SA si cum si-a cedat ce avea pe acolo puteti constata singuri doar privind halul in care a ajuns acum fosta societate argeseana. Mai nou, Panturescu pare a fi cel mai bun agent publicitar al celor de la RAJA. La fiecare iesire publica, la sedintele de Consiliu Local, edilul Panturescu aduce laude si promoveaza profesionalismul constantenilor de ai zice ca pentru el RAJA e un fel de Zeus al apei, dar in acelasi timp critica slaba grija a administratiei locale din ultimii ani in privinta Aquaterm (din care si el a facut parte atatia ani) dar si previzioneaza o prabusire eminenta a societatii din Curtea de Arges si prevesteste ca orasul va ramane fara apa. In acest context, Panturescu doar insista exclusiv pentru a ceda Aquiatermul fara a cauta solutii concrete de redresare. Sa mai amintim de legatura stransa, mult prea stransa intre Panturescu si deputatul Draghici ? Sa mai povestim despre legaturile acestuia si a altui parlamentar PSD cu sefii PSD de la malul marii ? SA va spunem ca directorul RAJA, „Baronul Robinet”, este liderul PSD Constanta si un aprig fan al lui Liviu Dragnea? Dar sa lasam aceste aspecte mai la final si sa va spunem despre „beneficiile” unui oras care si-a dat bunul comunitatii celor de la RAJA. Este vorba de orasul Onesti care a incredintat serviciul de apa si canalizare din oras, acelorasi oameni ai „baronului Robinet”.

Cam asa va fi si la Curtea de Arges ? La Onesti, oamenii sunt nemultumiti dupa ce RAJA le-a preluat apa !

Ultima achizitie a constantenilor de la RAJA, urmasii vasnici ai baronilor PSD Constantinescu, Mazare si Strutinski, este orasul Onesti. In muncipiul moldovean, comparabil din multe puncte de vedere cu urbea basarabilor, primaria PSD a cedat prin incredintare directa serviciului public de alimentare cu apă și de canalizare, un fel de Aquaterm al argesenilor. Potrivit unui consilier din firava opozitie de la Onesti, cedarea serviciului de apa si canal a fost gandita si

Felix Stroe este directorul RAJA si presedintele PSD Constanta. Prin conexiunile sale de partid a reusit sa acapareze Onestiul si isi doreste cu ardoare sa preia si un bun al argesnilor: apa si canalizarea.

bine pusa in scena de mai bine de doi ani. ” Domnule, nu va intrebati de ce RAJA a penetrat si va mai penetra doar in primariile PSD ? Hai sa o lamurim ca la noi a fost o afacere a maharilor iar slugile lor de aici au executat doar ordinele. Altfel nu imi explic cum dracu sa treci in protocolul dintre primărie și RAJA Constanța că în caz de prejudicii Consiliul Local Onești plătește. Cum ar veni, legislativul plătește pentru prostiile executivului, ale primarului Gnatiuc care se lauda in campanie ca va face cu totul altceva cu privire la apa si canal. Și se mai spune in protocol că operatorul, adică RAJA, se obligă să deruleze investiții începând cu anul 2016. Mai mult, e scris negru pe alb, RAJA nu pățește nimic dacă nu face investițiile la care se obligă”, a declarat pentru ziarul nostru unul dintre consilierii locali de la Onesti. Echipa ziarului nostru a ajuns in Onesti, aproape de miezul noptii si am constatat pe propria piele ceea ce inseamna beneficiile RAJA. Intr-o locatie publica am dorit sa mergem la toalete insa responsabilul ne-a atras atentia ca nu putem folosi apa. ” E de la RAJA ! Nu pot sa zic, inainte aveam apa rationalizata cu opriri si ziua. Acum ni se opreste apa doar noaptea „, ne-a lamurit moldoveanul. De precizat ca, intr-adevar, potrivit locuitorilor cu care am vorbit acolo, unul dintre tertipurile pentru a maximiza problemele grave ale societatii si a o preda cat mai repede constantenilor, a fost rationalizarea apei. Asadar, un beneficu major care va fi resimtit si de argeseni in nefericitul caz in care consilierii si primarul din Curtea de Arges decid sa instraineze bunul orasului: angajații RAJA lansează acuzații grave consumatorilor casnici care au în curte și altă sursă de apă, mergând până la acuzații de furt (deși apometrul funcționează corect), le opresc apa fără a proba funcționarea circuitului cu un alt apometru și îi amenință pe săracii oameni că le montează apometru și la fântână și la canalizare.

RAJA a oprit apa la toata lumea pe cateva strazi

A doua zi am ajuns in cartierul din Onesti omonim al Curtii de Arges: 6 martie. Si nu am vorbit doar cu o familie ci cu trei. Toate ne-au explicat si aratat beneficiile sosirii RAJA in orasul lor. ” Acum cateva saptamani au venit cei de la RAJA peste noi si ne-au acuzat de furt doar pentru ca avem fantani in curte si nu folosim exclusiv doar apa lor. Ne-au citit din nu stiu ce lege si ne-au amenintat ca ne taie apa daca mai folosim sursele noastre naturale de apa”, ne spune unul dintre locuitorii cartierului 6 Martie din Onesti. Un altul ne declarat ca angajatii RAJA i-a acuzat de furt doar pentru că au fântâni în curte. Tupeul angajatilor RAJA a amers până într-acolo încât i-a amenintat pe moldoveni că le montează apometru la fântâna din curte, pe motiv că au consumat prea puțină apă de la ei. Alti onesteni ne-au spus ca nu le e frica de amenintarile celor de la RAJA si ii vor actiona in judecata pentru modul lor de a scoate bani din…. fantanile lor private. ” Deja am vorbit cu mai multi vecini dar si cu alti locuitori din Onesti si vom da în judecată RAJA, mai ales ca taxa de canalizare e aceeași cu prețul apei, ceea ce nu ni se pare normal”, ne spune un alt locuitor din cartierul 6 Martie din Onesti. La momentul sosirii noastre la Onesti, am fost indrumati sa mergem pe strada Casinului, acolo unde RAJA a taiat apa unei intregi Asociatii de propietari. ” e incredibil ce ne-au facut, chiar acum cand a inceput scoala iar copiii au nevoie de apa, trebuie sa se spele….. Este impotriva legii bunului simt sa debransezi oamenii care si respecta indatoririle! Ce vina avem ,noi ceilalti care avem platile la zi ?Ce le spunem copiilor, ca pentru o datorie de 4-5 mii lei a unor bieti pensionari, domnii de la Constanta ne-au taiat apa si noua si altora care suntem cu platile la zi , ca am platit apa ,dar nu avem apa ? Aaa, nu auntei de la noi din oras ? Asa e la noi, au data apa unora de la Constanta si uite ce bine o ducem”, ne-a spu una dintre mamicile de pe strada Casinului. „Consider ca RAJA a actionat abuziv recurgand la debransarea unor asociatii! Ce fac cu cei care fac parte din acele asociatii dar sunt cu plata la zi?! Este cazul mamei mele, care este in varsta, neputincioasa si pe care o astfel de masura ar imbolnavi-o si mai tare?! Nu cred aveau dreptul sa fac asa ceva, va rog sa scrieti asta, pote aud si sefii lor de la Constanta”, ne spune o alta femie de pe o strada apropiata, strada Teilor. Pana la plecarea de la Onesti, am vorbit si cu doi consilieri locali dar si cu cativa oameni de afaceri din zona. Acestia sustin ca s-a facut o mare greseala cand s-a decis instrainare societatii de apa din Onesti, ca deja simt efectele si ca le vor simti mai mult peste un an, doi, cand pretul apei va exploda. Sa mai spunem ca la scurt timp de la plecarea din Onesti, unul dintre cei cu care am stat de vorba ne-a sunt si ne-a anuntat, ca probabil si datorita vizitei noastre, Asociatia nr.2 a fost rebransta la reteaua de apa. Asadar, cam asa stau lucrurile la Onesti, acolo unde multi, inclusiv consilieri locali, regreta votul dat pentru instrainarea societatii de apa si canal celor de la RAJA Constanta.

Argesenii vor protesta in strada alaturi de oameni de afaceri si consilieri locali

Cum spuneam la inceputul materialului, ziarul nostru a lansat zilele trecute, un apel catre consilierii locali, oameni de afaceri si alte persoane publice din oras invintandu-si sa ia atitudine fata de manevrele prin care se incearca cedarea unui bun al orasului catre o societate patronata de oamenii PSD de la Constanta. S-a luat astfel decizia, la initiativa noastra, ca in cazul in care primarul Panturescu alaturi de consilierii PSD vor incerca introducerea pe ordinea de zi a urmatoarelor sedinte a vreunui punct ce va avea legatura cu cedarea Aquaterm SA catre RAJA Constanta, sa se organizeze protest in fata primariei. La aceasta initiativa au aderat si au promis ca vor participa la un eventual protest in strada, oameni de afaceri cunoscuti din Curtea de Ages, actuali consilieri locali, fosti primari ai orasului sau alte persoane publice. ” Da, cu siguranta voi participa la un asemenea protest pentru ca nu sunt de acord cu cedarea catre RAJA Constanta a ceea ce e al nostri si ne apartine. Datoria lor nu este sa dea p[e anuymite criterii reteaua naostra de apa ci sa gaseasca solutii sa o eficientizeze si chiar sa aduca profit pentru oras si pentru locuitori”, ne-a asigurat cunoscutul om de afaceri Liviu Nicolae. ” Si eu dar si alti colegi ai mei consilieri vom fi instrada alaturi de voi pentru binele orasului. Aquaterm-ul nu e de dat, e al argesenilor !”, a fost pozitia consilierului PNL Madalin Marinescu, vicepresedintele Ligii Alesilor Locali Liberali din judetul Arges. Aceeasi pozitie a avut-o si consilierul Ion Serban dar si fostul primar al orasului, Gheorghe Nicut. Asadar, argesenii sunt dispusi sa lupte pentru pastrarea si eficientizarea unui bun al orasului si sunt impotriva cedarii Aquaterm catre RAJA Constanta, catre baronul Robinet si catre trupa PSD Constanta, urmasa baronilor Constantinescu, Mazare si Strutinski. Sa mai spunem ca unele comune limitrofe orasului care aunt alimentate cu apa prin intermediul Aquaterm au decis sa isi creeze sau sa isi extinda propriile societati de alimentare cu apa si sa sa „rupa” de Aquaterm in cazl in care aceasta va fi oferita pe tava celor de la RAJA.

La Constanta tacere si … traiasca PSD !

Asa cum spuneam, echipa ziarului nostru a fost si la Constanta, dar din lipsa spatiului disponibil aici, vom reveni cu detalii in editia urmatoare a ziarului. Va spunem doar ca am avut parte de o comunicare tipica baronilor PSD. Initial am fost asigurati ca vom vorbi chiar in sediul RAJA cu directorul Stroe pentru a realiza un interviu. Ba mai mult, ni s-a promis ca va veni special o masina de la Constanta ca sa ne ia de la Curtea de Arges si sa ne aduca inapoi. Firesc am refuzat oferta, alaturi de altele, tocmai pentru a nu afecta obiectivitatea celor relatate. Nu stim daca asta a fost motivul principal pentru care, ulterior, directorul Stroe nu a mai vrut sa isi laude vestita societatea si sa ne explice beneficiile orasului dupa ce RAJA va deveni stapan peste apa din Curtea de Arges, cert este, din surse sigure, ca „baronul Robinet” a fost informat ca ziarul nostru nu se afla sub aripa PSD si ca ar fi riscant sa vorbeasca cu noi existand putine sanse sa ne ameteasca asa cum, probabil, i-a ametit pe consilierii si primarii plimbareti pe la Constanta. Asadar, am fost la Constanta insa oficialii de acolo ne-au dat de inteles ca s-au razgandit brusc si nu vor sa mai vorbeasca. De vorbit am vorbit cu cativa sefi de asociatii si cu doi oameni de afaceri, fosti parteneri ai lui Stroe, „baronul Robinet”. Cine este directorul RAJA, ce spun constantenii despre serviciile RAJA dar mai ales, ce impune o strategie pe termen scurt si mediu in privinta pretului apei in orasele in care RAJA este deja stapan, aflati din editia urmatoare a ziarului.

Cine este boss-ul de la RAJA, seful PSD supranumit „Baronul Robinet”

Cea mai buna descriere a sefului RAJA si seful PSD Constanta, in acelasi timp, pe care o vom completa in editia urmatoare cu datele noastre actualizate, ne-o face cunoscutul ziarist Oreste Teodorescu:

Iata ca, dupa ce procurorii DNA au reusit sa taie doua dintre capetele hidoase de la Constanta: Radu Mazare si Nicusor Constantinescu, Leviatanul  continua sa rasufle otravit peste bietii locuitori din orasul port, prin gura plina de halena a lui Felix Stroe, de la  v(R)aja Constanta, ridicat la rangul de baron local, de regele stirb al PSD-ului, Liviu Dragnea.

Soldat disciplinat al Mafiei din Constanta, Felix Stroe si-a inceput urcusul spre varful deciziei prin frauda, escrocherie, trafic de influenta, abuz in serviciu, spalare de bani si coruptie. Buzunarele au inceput sa i se largeasca, primind sume ametitoare de la bugetul de stat. Fiind protejat de talismanul cu trei trandafiri in care s-au intepat romanii, timp de 26 de ani, Stroe s-a remarcat prin privatizarea frauduloasa a santierului Naval de la Midia, prin castigarea monopolului in distributia de paine pentru penitenciare si unitati militare, prin impunerea unor firme de transport si taximetrie in tot judetul.

Din 2003, conduce SC RAJA Sa, cel mai mare operator regional de ape menajere , ca o recompensa fata de contributia sa la bunastarea imperiului mafiot condus de tripleta toxica: Mazare-Constantinescu-Strutinsky, iar din iunie 2015 a ajuns presedintele PSD Constanta.

Evident, cheia descifrarii succesului sau in politica si afacerile postdecembriste este ascunsa in biografia sa din perioada comunista. Felix Stroe a fost racolat de Securitate inca din  1972. Conform notei de constatare cu nr DI/I/2642, de la Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, Stroe a primit indicativul „Dan” si a fost insarcinat sa-si toarne colegii de liceu. Iata o mostra de delatiune, din dosarul sau de informator:

  • Informez că în anul II C, Lic. B.P. Hașdeu învață elevul K.C. Despre acesta cunosc în ultimul timp că s-a despărțit de anturajul în care trăia și cred că nu a mai audiat emisiunile postului de radio ”Europa Liberă”. În ultimul timp a fost ocupat cu învățătura fiind corigent la două obiecte, fiind rar văzut în oraș cu prietenii”;
  • Informez că P.V. este elev în anul II la Liceul Eminescu. Despre acesta cunosc că are o comportare normală, nu l-am văzut în anturaje dubioase și discuțiile pe care le-am avut cu acesta nu s-au referit cu nimic la emisiunile ”Europei Libere” precum nici alte comentarii cu caracter politic. Știu că tatăl său este ofițer”.

Actualul baron de Constanta si fostul turnator Felix Stroe, dupa absolvirea liceului B.P Hasdeu din Buzau a devenit student-informator al Academiei Navale Mircea cel Batran, terminand ca sef de promotie in 1978. Timp de 13 ani, a fost ofiter activ in cadrul Marinei Militare.  Un aspect ocultat din biografia sa oficiala, il plaseaza ca membru al  Consiliului Politic Superior al Marinei Militare, unul dintre departamentele politice ale Ministerului Apararii Nationale, condus la acea vreme de Ilie Ceaușescu, fratele fostului dictator comunist.

Din documentul oficial nr. 277-II, aflat in arhiva fostului Comitet Central al PCR, denumit „Nomenclatura – Comitetul Central al Partidului Comunist Roman„,  menţionat in lucrarea reputatilor istorici Gheorghe Buzatu, Stela Acatrinei şi Gheorghe Acatrinei, aflam ca  secretarii, secretarii adjuncti si membrii birourilor Consiliului Politic Superior al Forțelor Armate  faceau parte din nomenclatura PCR.

Intr-unul dintre rarele sale momente de sinceritate, Felix Stroe recunoaste intr-un interviu acordat presei locale:  „Da, am lucrat in Consiliul Politic al Marinei Militare. Am fost repartizat cu mandat intr-un regiment de nave torpiloare. Dupa doi ani de zile, pentru ca toate notarile mele de serviciu erau excepționale, am fost chemat de comandantul Marinei Militare si de secretar, amiralul Musat si amiralul Petre George și m-au numit in Consiliul Politic al Marinei Militare, responsabil cu munca de tineret”.

Dupa evenimentele din 1989, Felix Stroe se descotoroseste de hainele militare, se leapada de gradele de la securitate si se deghizeaza intr-un prosper intreprinzator, deruland afaceri de succes in domenii precum turism, comert, productie industriala si alimentara.

Oare ce blestem greu apasa pe soarta constantenilor de au fost condamnati la saracie, mizerie si lipsa de perspectiva, prin deciziile infractionale ale unor sacali politici veniti din alte regiuni ale patriei ? Radu Mazare, un bucurestean avea sa conduca timp de 15 ani, primaria din Constanta; Nicusor Constantinescu, din Ploiesti a ingenuncheat Consiliul Judetean, mai bine de un deceniu; Sorin Gabriel Strutinsky, nascut la Botosani a gestionat afacerile famigliei constantene, timp de 20 de ani, iar astazi Felix Stroe din Buzau continua ruinarea orasului-port…

Formidabilul succes al lui Stroe este direct legat de ingineriile financiare care i-au imbogatit pe fostii nomenclaturisti si securisti prin tranzactiile controversate, derulate in perioada anilor ’90. Astfel, impreuna cu Ion Dumitrache, participa la achizitionarea unui pachet de actuni detinut de SIF Transilvania la SC Santierul Naval Marea Neagra SA, pentru care plateste suma de 4 mlioane de dolari, printr-un credit obtinut de la BCR, banca de stat la acea vreme. In 1995 cumpară un teren intravilan de 1500 mp in orașul Ovidiu, un teren intravilan de 200 mp in municipiul Constanta, un teren intravilan de 3800 mp in comuna Siriu din  Buzău unde ridica, in același an, si o casa cu o suprafata de 150 mp. In 1999, anul privatizarii Santierului Naval Marea Neagra (care face parte din Complexul Industrial Midia Navodari), Felix Stroe a mai construit un imobil in Constanta, cu o suprafata de 400 mp.

Dupa ce s-a imbogatit substantial din afaceri cu grau, paine, din transport si comert, avand exclusiv contracte incredintate direct cu institutii ale statului, Felix Stroe este impus de PSD, la conducerea  SC. RAJA  Constanta, in 2003. Unul dintre evidentele abuzuri care i se pot imputa fostului nomenclaturist PCR si turnator la Securitate este transformarea Regiei Autonome Judetene de Apa intr-o agentura de propaganda electorala in favoarea social democratilor. In fiecare scrutin electoral, angajatii RAJA au fost acuzati ca si-au indemnat abonatii sa voteze pentru Radu Mazare si Nicusor Constantinescu.

In schimbul serviciilor electorale, baronul expandat, Nicusor Constantinescu, facea presiuni, mai ales in randul primarilor pesedisti,  determinandu-i   sa cedeze serviciul public de alimentare si distributie a apei catre regia condusa de Felix Stroe.  Ca o dovada a excelentei colaborari dintre Stroe si tripleta infractionala Mazare-Constantinescu-Strutinsky, sta si faptul ca din 2003, de la inceputul activitatii in cadrul RAJA, si pana astazi,  Felix Stroe a devenit acționar in alte  sase societati si a achiziționat mai multe terenuri, cu suprafete semnificative.

Dupa cum am putut constata pana acum,  Felix Stroe este asociat in mai multe firme,  cu Ion Dumitrache, un alt veteran al afacerilor postdecembriste de succes, cel care, de altfel, se ocupa si in prezent de afacerile fostului nomenclaturist/turnator. In 2011,  Dumitrache a aparut intr-un top al Revistei Forbes, cu o avere estimata la 8-9 milioane de euro. In companiile conduse de Ion Dumitrache, fost  consilier județean din partea PSD, vicepreședinte al partidului, este asociat si  tatal deputatului social-democrat Cristina Dumitrache, omul de casa al lui Nicusor Constantinescu. Datorita relationalului, firmele sale au derulat numeroase contracte cu Directia Generala de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Constanța, institutie aflata în subordinea Consiliului Judetean Constanta. Mai mult decat atat, in ultimii ani, Ion Dumitrache, asociat  cu Felix Stroe, a avut monopol in furnizarea medicamentelor pentru DGASPC.

Dupa arestarea celor trei muschetari interlopi ai Constantei: Mazare-Constantinescu-Strutinsky, lui Stroe i-a revenit misiunea de a mentine la pupitrul de comanda pe toti oamenii mafiei. Astfel ca, PSD-ul condus in teritoriu de Felix Stroe il sustine la alegerile locale din 2016 pe viceprimarul si mana dreapta a lui Mazare, Decebal Fagadau. Iata ce spune nou baron despre locotentul clanului Mazare: Un om foarte tanar ca Decebal Fagadau, care are foarte multe idei în cap, caruia nu i s-a permis sa le aplice și pe care il voi sprijini sa facem un oraș pentru constanteni cum nu e altul în Romania. Personal cred, am convingerea ferma, ca in momentul de fata PSD nu poate sa aiba un candidat mai bine pregatit, mai competent și mai optim pentru noi, pentru viitorul orașului Constanta”.

Un alt aspect din biografia lui Stroe, pe care acesta l-ar fi dorit uitat este  chemarea sa la DNA, in calitate de martor in dosarul penal care-l privea pe senatorul PSD, Catalin Voicu. In 2010, pe cand era directorul Regiei de Apa Constanta, Felix Stroe, a fost audiat ”pentru posibilele infractiuni savarsite de senatorul PSD Alexandru Mazare, (fratele lui Radu Mazare, n.r.) in dosarul Voicu”.

 Tripleta toxica de la malul Marii: Mazare-Constantinescu-Strutinsky, ca recompensa pentru „disciplina tacerii”(OMERTA), de care a fost capabil Stroe, in fata procurorilor DNA l-au lasat la conducerea judetului Constanta. Insa locuitorii ar trebui sa stie, ca domnia sa nu reprezinta altceva decat o interfata prin care MAFIA constanteana sa-si continue nestingherit operatiunile de jefuire a banului public.

ACTUAL

TRANZACȚIA ANULUI – Fostul Hotel Royal din Curtea de Argeș, la un pas de a fi preluat de Rețeaua de Sănătate Regina Maria

Publicat

in

Se prefigurează tranzacția anului în Argeș! Clădirea emblematică a fostului Hotel Royal din Curtea de Argeș, monument istoric de secol XIX, ar putea fi preluată în curând de Rețeaua de Sănătate Regina Maria, fondată de medicul Wargha Enayati și patronată de Fondul de Investiții MidEuropa, cel mai mare fond de investiții care activează în Europa Centrală și de Est. Negocierile au fost deja inițiate, iar tranzacția ar putea fi anunțată oficial în până în toamna acestui an. Clădirea, emblematică a începutului de secol XX, împreună cu terenul aferent de 1989mp au intrat in anul 2008, prin intermediul unei afaceri cu cântec si declaratii pe la DNA, în proprietatea firmei Macro din Pitești. Asta pentru că imobilul este monument istoric iar potrivit legii 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, monumentele istorice aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice de drept privat pot fi vândute numai în condițiile exercitării dreptului de preemțiune ale statului român, prin Ministerul Culturii și Cultelor.

Se pare că aceiași problemă există și acum iar sursele noastre spun ca cei doi patroni a firmei Macro- cea care încă deține clădirea, ar fi făcut demersurile necesare la autoritățile statului ( care au drept de preemțiune) dar oferta a fost refuzată pe motiv de lipsă de bani și ceva interes.

Conform surselor din interiorul Rețelei Regina Maria, clădirea ar urma să fie renovată și transformată într-un centru medical modern, care va include o policlinică cu diverse specialități medicale, un centru de imagistică performant și, posibil, o unitate spitalicească. Investiția ar fi semnificativă, de ordinul milioanelor de euro, și ar crea noi locuri de muncă în zonă.

Preluarea fostului Hotel Royal de către Rețeaua Regina Maria ar fi o veste bună pentru locuitorii din Curtea de Argeș și din împrejurimi, care ar avea acces la o gamă mai largă de servicii medicale de calitate. De asemenea, ar contribui la revitalizarea zonei centrale a orașului și la conservarea unui monument istoric important.

Rețeaua de Sănătate Regina Maria

Rețeaua de Sănătate Regina Maria este cea mai mare rețea privată de servicii medicale din România, cu peste 300 de locații în toată țara. Rețeaua include spitale, policlinici, centre de imagistică și laboratoare de analize medicale. A fost fondată de doctorul cardiolog Wargha Enayati, în anul 1995, sub denumirea de Centrul Medical Unirea, însă în 2011, prin fuziunea cu Euroclinic, a luat numele actual, Regina Maria. Compania a fost numită după Regina Maria a României. Născută Maria Alexandra Victoria, Prinţesă de Edinburgh, nepoată a Reginei Victoria a Marii Britanii şi a Ţarului Alexandru al II-lea al Rusiei, aceasta a devenit la vârsta de 17 ani consoarta prinţului moştenitor Ferdinand al României, pentru ca apoi, în 1914, să devină regină. În timpul Primului Război Mondial, aceasta şi-a dedicat cu generozitate timpul şi energia bolnavilor şi muribunzilor. Activitatea ei de soră de caritate în spitalele militare a făcut să fie numită în popor „mama răniţilor”

Din anul 2015, Rețeaua de Sănătate Regina Maria este deținută de Fondul de Investiții MidEuropa, unul dintre cele mai mari fonduri de investiții din lume. Oamenii cheie ai Rețelei de Sănătate Regina Maria sunt doctorul cardiolog Wargha Enayati, în calitate de fondator si Fady Chreih, CEO al Retelei de sanatate REGINA MARIA încă din anul 2013.

Hotelul, fost sediu al Silcom SA, vandut cu tărăboi

Sub pretextul de a mai recupera din datorii şi a-i despăgubi pe cei înscrişi la masa credală a SILCOM SA , lichidatorul de atunci, Elena Popescu , a scos la vânzare, în anul 2007, clădirea fostului Hotel Royal din Curtea de Argeş, care figura ca şi activ al societăţii Silcom, dar care se afla şi în proprietatea statului, printr-un mic pachet de acţiuni deţinut de AVAS. În aceste condiţii, lichidatorul judiciar a omis să aducă la cunoştinţa judecătorului sindic prevederile Contractului de Vânzare Cumpărare de acţiuni din 18.02.2000 prin care Silcom a fost privatizată şi care, la capitolul 2, pct. 2.1, alin. 2 stipulează: ”Acţiunile vândute sunt numerotate de la nr. 31549 la nr. 221554, inclusiv. Nu fac obiectul contractului 2966 acţiuni numerotate de la nr. 221555 la nr. 224520, inclusiv, care reprezintă capital social neprivatizabil aferent imobilului situat în str. Negru Vodă nr. 6-8 din Curtea de Argeş (nr. inventar 1010). Acest imobil (clădirea fostului hotel Royal, n.red) este cuprins în lista monumentelor istorice ale judeţului Argeş la indicatorul 03B0255 şi în conformitate cu prevederile OG 68/1994, aprobată prin Legea 41/1995,  bunurile din domeniul public sunt inalienabile, insesizabile şi imprescriptibile, ele neputând fi înstrăinate, supuse executării silite sau dobândite de către alte persoane”. Cum deja am amintit, cele 2966 de acţiuni aferente hotelului Royal reprezintă exact pachetul AVAS (Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului) ceea ce transformă activul într-un imobil aflat în domeniul public al statului.

Lichidatoarea Elena Popescu a ignorat însă această stare de fapt şi a mers la Direcţia de Cultură, Culte şi Patrimoniu Cultural Argeş, înarmată cu un teanc de acte false, din care reieşea că reprezintă proprietarul respectivului imobil, adică Silcom, şi a cerut drept de preempţiune. Ce însemna asta? Că în momentul scoaterii la vânzare a imobilului, Direcţia de Culte avea întâietate. Doar că instituţia în cauză nu s-a arătat interesată, la preţul estimat de 32 miliarde, aşa că şi-a dat acordul să fie scoasă la vânzare, crezând că hotelul a fost trecut deja din domeniul public al statului în cel privat. În realitate, nu era nici pe departe aşa. Dovadă că, peste doi ani, pe 5 mai 2009, Direcţia de Culte Argeş a realizat ilegalitatea  şi a revenit cu o adresă în care confirmă că a fost indusă în eroare de actele false depuse la dosar de către lichidatorul Elena Popescu. Prin urmare, aceeaşi Direcţie de Cultură anunţă că va urma procedurile legale «pentru anularea procesului verbal de adjudecare».
După obţinerea acordului cu pricina şi după ce clădirea a fost evaluată la 32 de miliarde lei vechi de lichidatorul Elena Popescu, aceeaşi doamnă s-a răsucit şi a hotărât să coboare licitaţia la 28 de miliarde, preţ de pornire. La licitaţie s-au prezentat doar doi ofertanţi, juristul şi contabila de la firma Macro. Aceştia au licitat pe rând şi în familie, până ce suma a căzut la 14 miliarde, iar cîştigător a fost declarat juristul.  De aici și pînă la DNA Piteşti nu a mai fost decat un pas.

Speram ca tranzacția actuală prin care Rețeaua de Sănătate Regina Maria vrea preluarea fostului Hotel Royal să se desfășoare respectând procedurile legale, fapt care ar avantaja pe toata lumea.

UPDATE 14.03: După apariția acestui material, oficialii rețelei de sănătate Regina Maria au infirmat informațiile cu privire la preluarea fostului Hotel Royal din Curtea de Argeș, catalogându-le drept simple zvonuri. Fără alte detalii, au mai precizat doar că „domnul doctor Enayati nu mai are nicio functie in retea de aproape 10 ani (nici macar onorifica), astfel ca nu putem spune ca este un om cheie al retelei astazi”.

Citeste mai mult

Anchete

DNA confirmă ancheta Bugetul.ro! Dosarul achiziției de BMW-uri de către Poliția Română a fost clasat de DNA

Publicat

in

În luna octombrie 2022 titram EXCLUSIV Istoria unei manipulări: Achiziția de BMW-uri făcută de Poliția Română”, dezvăluind că proiectul tehnic al licitației a fost avizat chiar de Cătălin Drulă, în perioada în care era ministru al Transporturilor.

Sursele reporterului Bugetul.ro au precizat, la acea vreme, că „Specificația tehnică a fost menținută în aceeași formă ca la licitația din 2021” – perioada în care Cătălin Drulă era ministru al Transporturilor din partea USR.

Direcția Națională Anticorupție (DNA)  a clasat dosarul achiziției de BMW-uri.

Dosarul cercetat in rem, adică față de faptă și nu împotriva unei persoane, a fost clasat încă din octombrie, scrie Europa Liberă.

Răspunsul DNA:

„La solicitarea dvs. din data de 08 noiembrie 2023, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să vă transmită că, la data de 16 octombrie 2023, în dosarul la care faceți referire a fost dispusă soluția clasării”.

EXCLUSIV Istoria unei manipulări: Achiziția de BMW-uri făcută de Poliția Română

Pentru prima dată de la intrarea României în Uniunea Europeană, în Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 a fost inclus, ca axă de finanțare, și domeniul siguranței rutiere. Printre potențialii beneficiari regăsim și Poliția Rutieră. La 30.05.2016, Autoritatea de Management din Ministerul Fondurilor Europene și Organismul Intermediar pentru Transport din cadrul Ministerului Transporturilor au lansat un apel în acest sens. În 2017, Poliția Română a făcut demersuri către Ministerul Transporturilor, în vederea finanțării propunerilor de proiect.

La 1 octombrie 2020, în timpul Guvernului Orban 1, pe când Lucian Bode era la Ministerul Transporturilor, nu la Ministerul de Interne, Inspectoratul General al Poliției Române a depus cerere de finanțare pentru trei proiecte, documentele fiind încărcate în sistemul informatic la 30.09.2020.

De altfel, chiar președintele USR, Cătălin Drulă, a făcut publice proiectele respective vineri, 21 octombrie 2022.

Cele trei proiecte încărcate în sistemul informatic, la 30 septembrie 2020, au fost:

– proiect tehnic autospeciale Poliția Rutieră
– proiect tehnic sistem de colectare a datelor
– proiect tehnic mijloace tehnice.

Acestea sunt semnate de Carmen Camelia Țuicu, adjunct al inspectorului general al Poliției Române. Se poate observa că, încă din toamna anului 2020, la specificațiile tehnice era făcută precizarea că autoturismele ce vor fi achiziționate trebuie să aibă o cutie de viteze automată, cu 8+1 trepte.

În ședința de Guvern din 12.11.2020 s-a concretizat solicitarea făcută de Poliția Română, prin Hotărârea de Guvern nr. 971/2020, publicată în Monitorul Oficial, la 23 noiembrie.

Ce spune HG nr. 971/2020? Art. 1 precizează că <<se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre>>.

<<Proiectul propus spre finanțare prin Programul operațional Infrastructură mare 2014-2020 constă în dotarea Poliției Române cu un sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație. Prin Nota-raport nr. 412.999 din 3.12.2019 actualizată prin Nota-raport nr. 933.823 din 14.09.2020 a fost aprobată depunerea cererii de finanțare a caracteristicilor principale ale proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“ de către ordonatorul principal de credite. În cadrul proiectului se va realiza și modernizarea necesară a infrastructurii hardware și software a sistemului informatic al Poliției Române – SISPOL, precum și achiziția serviciilor de instruire pentru cele două aplicații care urmează a fi dezvoltate. Alte costuri vor fi reprezentate de achiziția de bunuri și servicii pentru realizarea informării și publicității implementării proiectului, precum și bunuri IT C necesare echipei de implementare a proiectului. Valoarea totală estimată a proiectului este de 126.807 mii lei, cu TVA inclus, și este depus pentru finanțare în cadrul Programului operațional Infrastructură mare 2014-2020, Axa prioritară 2 (A.P.) Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Prioritatea de investiții 7c – Dezvoltarea și îmbunătățirea sistemelor de transport care respectă mediul, inclusiv a celor cu zgomot redus și care au emisii reduse de carbon, inclusiv a căilor navigabile interioare și a sistemelor de transport maritim, a porturilor, a legăturilor multimodale și infrastructurilor aeroportuare, cu scopul de a promova mobilitatea durabilă la nivel regional și local, Obiectivul specific 2.5 (OS) Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului. Caracteristicile principale și indicatorii tehnico-economici aferenți proiectului de investiții „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație“>>, mai spune Hotărârea de Guvern citată.

La 25.05.2021, prin Decizia nr. 2162, Direcția Generală Organismul Intermediar pentru Transport (DG OIT) aprobă cererea de finanțare.

La 5 iulie 2021, în perioada în care Cătălin Drulă era ministru al Transporturilor, se încheie Contractul de finanțare nr. 106 între Ministerul Transporturilor și Inspectoratul General al Poliției Române, care la Articolul 23, alin. (1), prevede că „următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”.

La 8 iulie 2021, DG OIT, prin directorul Felix Ardelean, dă undă verde. Trebuie făcută precizarea că DG OIT se află în subordinea MinisteruluI Transporturilor, instituție condusă, la acea vreme, de ministrul Cătălin Drulă.

La 25.10.2021, în Sistemului Electronic de Achiziții Publice este lansată procedura de achiziție a celor 300 de autospeciale. O lună mai târziu, la 25.11.2021, aceasta este anulată. Motivul? „Această procedură a fost anulată automat, deoarece, la data limită de depunere ofertă, nu au existat ofertanți care au depus oferta”, se precizează pe SEAP.

Se constată că nu a fost depusă nicio ofertă, deși pe piața auto existau produse ce îndeplineau cerințele tehnice: Alfa Romeo Giulia, BMW 320i xDrive, dar și modele de Jaguar, Volvo și Mercedes.

Potrivit raportului Corpului de Control al MAI, specificația tehnică de la acea vreme s-a făcut cu „respectarea cerințelor minimale din proiectul tehnic depus în 2020”. Practic, licitația s-a desfășurat cu respectarea detaliilor tehnice aprobate de Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă.

La 30 martie 2022 se aprobă mărirea valorii estimate de la 26.000 la 32.000 de euro per autospecială. Totodată, s-a prevăzut încheierea unui acord-cadru pe o cantitate de minimum 300 – maximum 600 de autoturisme, cu păstrarea caracteristicilor tehnice.

Ulterior, la 15 mai 2022, procedura a fost reluată cu termen de depunere 30.06.2022. „Specificația tehnică a fost menținută în aceeași formă ca la licitația din 2021”, au precizat sursele Bugetul.ro.

Procedura a fost finalizată la 29 iulie, iar la 4 august, în urma unui control, Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) a dat „Aviz conform necondiționat final”.

Prețul unitar pentru o perioadă de 24 de luni este de 32.000 de euro fără TVA, în preț fiind incluse rampa de avertizare, inscripționarea, un acumulator suplimentar și un set de anvelope de iarnă.

La 16 august 2022, Poliția Română și Automobile Bavaria au semnat acordul-cadru, urmând ca la 12 septembrie cele două părți să parafeze primul contract subsecvent pentru 100 de autospeciale, cu termen de livrare de 270 de zile.

De ce nu s-au mai înscris alte firme la licitația făcută publică de Poliția Română?

Un răspuns în acest sens este dat de Alfa Romeo, al cărui model Giulia se încadra în specificațiile tehnice. Într-un răspuns pentru G4Media, Auto Italia, importatorul oficial în România al autoturismelor Alfa Romeo, a susținut că prețul stabilit de Poliția Română era prea mic, pentru a prezenta interes.

„Nu am ofertat modelele Alfa Romeo la această licitație pentru că prețul nostru nu s-a încadrat în bugetul licitației”, se arată în răspunsul transmis de Auto Italia, pentru sursa citată.

Autospecialele BMW, folosite doar pentru misiunile specifice Poliției Rutiere!

Având în vedere că vorbim de mașini pentru Poliția Rutieră, aceste autospeciale vor fi folosite doar în misiuni specifice.

Autoturismele nu vor ajunge la Ordine Publică sau la alte structuri ale Poliției Române, au informat sursele Bugetul.ro.

Acuzațiile aduse de Cătălin Drulă, vineri, Poliției Române și ministrului Bode:

Bode-BMW, demascat! A mințit Guvernul, Parlamentul și întreaga Românie

Documentele pe care le prezint azi demonstrează negru pe alb că doctor Bode a manipulat pozele prezentate în conferința lui de presă. Și că a cheltuit o mulțime de bani publici pe o campanie otrăvită, ca să mintă în legătură cu afacerea Iohannis-BMW. REALITATEA: nici eu, nici USR nu avem nicio legătură cu specificațiile tehnice cu dedicație. Nu sunt semnate, nu sunt aprobate, nu sunt asumate de mine. Este un document intern al Poliției, prezentat mincinos și manipulatoriu ca fiind semnat/aprobat de mine. Demonstrăm în continuare această colosală minciună.

Faptele, pe scurt:
Bode a aranjat o licitație cu dedicație pentru prietenul lui Iohannis deturnând un proiect pe fonduri europene pentru siguranță rutieră ca să cumpere 600 de BMW-uri. În loc de demisie, Bode a prezentat un document cu caracteristici tehnice insinuând că ar fi semnat de mine. Presa l-a cerut, dar nu l-a făcut public. Îl publicăm azi și demonstrăm că acel document, un proiect tehnic, e elaborat și semnat chiar de MAI/Poliție. În plus, din document, Bode a mascat o parte-cheie (caracteristicile dimensionale). De ce? Pentru că ulterior, când a făcut licitația la MAI, în caietul de sarcini, această parte era mult mai specifică: aproape întocmai dimensiunile BMW-ului. Dacă nu ar fi mascat-o, i-ar fi demontat minciuna că a fost forțat de proiectul tehnic să facă acest caiet de sarcini cu dedicație.

Pe larg:
În imaginea 1) vedeți ce a publicat mincinos Bode cu acuzația că eu aș fi aprobat achiziția de BMW-uri. A fost întrebat dacă este semnătura mea pe document, a evitat răspunsul pe care îl știa. NU este. Bode a arătat la camere doar un fragment. Realitatea este clară. Documentul este semnat de MAI/POLIȚIE! În imaginea 2) vedeți cum arată întreaga pagină a primei fotografii din minciuna lui Bode. E important să o vedeți în întregime, pentru că acolo Bode a ținut morțiș să ascundă ceva. Aici e dovada că a trucat licitația pentru prietenul lui Iohannis. Observați caracteristicile dimensionale din proiectul tehnic arătat de Bode: doar o lungime minimă de 4,50 m. Iar în imaginea 3) sunt caracteristicile dimensionale din caietul de sarcini al licitației. Pe toate 3 dimensiunile, cu intervale precise, minime și maxime. Interval de doar 4 cm la înălțime, spre exemplu, între 1,41 m-1,45 m. Se potrivesc la fix cu dimensiunile BMW-ului 320i. ÎNCĂ O MINCIUNĂ: Bode a zis că, vai, el nu putea face licitația altfel, că așa era în proiectul tehnic trimis cu cererea de finanțare. FALS. Se vede clar, pe documente, că în caietul de sarcini al licitației a modificat condițiile față de proiectul tehnic.

Spre deosebire de Bode, eu public toate documentele integral. Le găsiți la linkul de mai jos.

Un fapt extrem de interesant: Poliția a făcut cercetare de piață cu modele auto, care s-ar potrivi pentru achiziție. Apar acolo mai multe modele și mărci (altele decât BMW) care au fost considerate potrivite de polițiști când au făcut proiectul tehnic. TOATE acele modele au fost excluse ulterior prin caracteristicile tehnice din caietul de sarcini cu dedicație. Sunt curios să aflu părerea lui Ciucă sau a lui Ciolacu. Oare îl mai tolerează pe Bode acum, că e dovedit public că i-a mințit?! La moțiune au făcut scut în jurul unui corupt demascat public. Cât vor mai accepta să fie mânjiți (mai mult decât sunt oricum) de un mincinos? Părerea lui Don Klaus, capo di tutti capi al acestui sistem mafiot, nu mă interesează. Pe el, complice la această afacere, să-l întrebe DNA de sănătate”.

Vezi și EXCLUSIV Ministrul de Interne răstoarnă spusele lui Cătălin Drulă! Lucian Bode ne-a dezvăluit Articolul care îl contrazice pe liderul USR

Lucian Bode, la 6 octombrie, pentru Bugetul.ro: „Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze

„Dincolo de concluziile raportului Corpului de Control, pe care le-am prezentat așa cum m-am angajat public, eu am prezentat și o cronologie a evenimentelor. Cum s-a derulat în timp această procedură? Sunt șase ani – 2017, 2018 și ajungem la anul 2020. În anul 2020, mai exact pe 1 octombrie, IGPR depune cererea de finanțare, însoțită de proiectul tehnic. Deci, subliniez: CERERE DE FINANȚARE, însoțită de PROIECTUL TEHNIC – proiect tehnic realizat de IGPR.

În 12 noiembrie 2020 se adoptă Hotărârea de Guvern în care se aprobă necesitatea cheltuielilor legate de acest proiect. În 25 mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, evident!, aprobă cererea de finanțare, inclusiv proiectul tehnic. Deci, cererea de finanțare nu putea fi aprobată fără proiectul tehnic, în care se spune exact ce caracteristici vor avea cele 300 de autospeciale.
Mai departe, pe 5 iulie 2021 se semnează contractul de finanțare între Ministerul Transporturilor, condus de Drulă, și IGPR.

În contractul de finanțare, pe care Drulă nu neagă că l-a semnat, la Articolul 23, se precizează următoarele: „alin. (1) Următoarele documente sunt anexe la prezentul contract și constituie parte integrantă a prezentului contract de finanțare, având aceeași forță juridică”.

Așadar, cererea de finanțare cu proiectul tehnic, în care se specifică viteză, lungime, cutie de viteze, cilindri, 4×4, toate specificațiile în baza cărora Poliția dă drumul la licitație, toate sunt parte integrantă a acestui contract.

Ce este periculos? Că Drulă recunoaște că a semnat contractul de finanțare și afirmă din neștiință, ca să nu zic altfel, că n-a semnat anexele. Păi, nici nu trebuia să le semneze, atâta vreme cât la Articolul 23 se spune că ele sunt parte integrantă ale prezentului contract, având aceeași forță juridică.

Eu îi mulțumesc public, pentru că a facilitat finanțarea unui proiect important, că nu-s numai 300 de autospeciale, sunt și aparate de măsurare a vitezei, aparate radar, acoolteste, drugtest, etilometru, tablete, 4.000 de tablete – contractul este mult mai mare, doar că s-a oprit la mașini. Dar încă o dată, ne-a acuzat că am ales mașini cu 8+1 trepte, iar în proiectul tehnic, anexă la contractul semnat de el, scrie 8+1. Eu nu puteam să pun 7+1. Dacă tăcea, filosof rămânea”, a declarat, pentru Bugetul.ro, Lucian Bode.

Achizițiile planificate, prin POIM 2014-2020, pentru Poliția Rutieră:

– 300 de autospeciale de poliție rutieră;

– 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor (radare mobile tip pistol);

– 44 dispozitive electronice mobile de depistare a consumului de substanțe stupefiante de către conducătorii auto;

– 1 sistem informatic (soft și hardware) de colectare, stocare și analiză a informațiilor din teren referitoare la deficiențele de sistematizare a drumului public (ex: pericole din carosabil, lucrări nesemnalizate corespunzător, alte potențiale pericole);

– 4.000 de dispozitive mobile (tablete destinate polițiștilor rutieri din teren) – unde va funcționa aplicația aferentă sistemului informatic;

– 1.400 imprimante mobile – pe care se vor printa diverse rapoarte referitoare la deficiențele de sistematizare colectate

Eugen DINU

Citeste mai mult
Publicitate

Curtea de Argeș

Publicitate

Câmpulung

În Trend