Conecteaza-te cu noi

AUTO

Anvelopele eco-friendly în viitor și alte noutăți pentru motoriști

Publicat

in

Probabil fiecărui șofer îi este cunoscută situația când este în pană în cel mai nepotrivit moment. Din fericire această problemă va rămâne în trecut, datorită cercetărilor companiilor producătoare de anvelope. În 2020 vor apărea anvelope Michelin care se pot auto-repară în urma dezumflării.

Anvelope fără aer

Compania Michelin a lansat recent un prototip de anvelope care nu necesită să fie umflate. Acesta este testat ca parte a unui program comun cu General Motors, care speră să lanseze producția până în 2024. Bridgestone, compania japoneză de anvelope, testează un design unic de anvelope airless. Aceste inovații sunt doar punctul de început a unor schimbări majore, care pot include chiar și reformarea anvelopei pentru a mări securitatea, performanța, confortul, durabilitatea și economia petrolului.  

Anvelope printate 3D

Odată cu dezvoltarea imprimantelor 3D apare posibilitatea de a imprimaanvelope de iarnăde vară și all seasons.

CEO-ul Michelin Florent Menegaux a anunțat în luna iunie că echipa de producere este în proces de cercetare a unor metode noi de fabricare a anvelopelor, care să fie o alternativă pentru cauciucul natural.

Înlocuirea cauciucului

O plantă de cauciuc produce materialul raw timp de 7 ani. Cu excepția duratei de producere, o problemă constă și reciclarea acestuia. În fiecare an, aproximativ 200 de milioane de anvelope sunt aruncate peste tot în lume. O parte dintre ele sunt reutilizate, însă este un proces îndelungat, anevoios și costisitor. Scopul companiilor producătoare este să înlocuiască 80% din cantitatea existentă de anvelope, cu altele, produse din materiale eco-friendly. 

Păpădii

Păpădiile sunt văzute drept plante inutile de majoritatea oamenilor. Totuși, dezvoltatorii germani vor să utilizeze aceste flori ca material de bază pentru anvelopele viitorului. Cauciucul obișnuit, cunoscut ca taraxagum, este produs în 5-10 ani. O altă sursă de extragere a materialului este planta de păpădie, care crește în mai puțin de un an. 

Levitație magnetică

O soluție mai radicală este levitație magnetică, care suspendă anvelopa prin câmpuri magnetice. De asemenea, folosește inteligența artificială „pentru a simți, decide, transforma și interacționa”. „Fabricat din polimer super-elastic, structura bionică a anvelopei are o flexibilitate similară cu cea a pielii umane,  permițându-i să se extindă și să se contracte la fel ca mușchii umani.” a declarat un reprezentant al companiei care își asumă acest proiect ambițios. Secțiunile benzii de rulare au fost remodelate pentru a fi mai sigure în condiții umede de drum.

Anvelope liniștite 

Compania Bridgestone folosește o combinație de goluri și știfturi de dimensiuni microscopice pentru a îmbunătăți semnificativ manevrarea și frânarea pe gheață. Anvelopa QuietTrack  lansată recent de compania japoneză reprezintă un amestec nou din compuși de cauciuc cu un design special al benzii de rulare pentru a reduce zgomotul în timpul circulației. Zgomotul anvelopelor nu este observat  de cei mai mulți șoferi care conduc mașini cu combustie internă, însă acesta devine un iritant major într-un vehicul electric, mai liniștit. 

O altă actualizare în domeniu este un kit care poate fi utilizat  pentru a umple anvelopa cu o spumă care sigilează temporar toate tipurile de defecțiuni. De asemenea, producătorii auto modifică materialul fr producere din oțel în aluminiu, ori chiar fibră de carbon.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Specialiștii dau verdictul: „Sunt necesare măsurile de descurajare a utilizării mașinii personale”

Publicat

in

De

România se confruntă cu o creștere semnificativă a parcului auto, fiind de asemenea în topul orașelor cu trafic aglomerat

„Răspândirea mașinilor personale ca «bun de masă» a condus la o politică de adaptare a orașului modern la cerințele automobilelor, în detrimentul oamenilor”, este de părere conf. dr. arh. Mihaela Hermina Negulescu, care predă un curs de „mobilitate urbană” studenților din anul III de la Facultatea de Urbanism din cadrul Universității de Arhitectură „Ion Mincu” din București și coordonează un program de master pe aceeași temă.

Bucureștiul suferă și de pe urma unei planificări urbane după un model dintr-o perioadă în care nu existau atât de multe mașini personale. Pentru că era comunism.

Și, imediat după ce comunismul a dispărut, au început să apară mașinile. Din ce în ce mai multe.

„La noi, explozia automobilității s-a produs începând cu 1990, într-un context de planificare și expertiză nepregătit să o gestioneze corect ”, spune Negulescu.

„Singura problemă, ca de obicei în România, este că administrația locală comandă studii, unele bine făcute, ca acesta, după care nu face nimic cu ele”, este părerea unui alt arhitect consultat de Digi24.ro, Mihai Munteanu.

Vezi și:

Nimic nu mai este sigur în România, nici să dai șpagă. Întâlnirile de afaceri se mută peste granițe

Un fost senator român trage un puternic semnal de alarmă: Serviciile secrete ale Federației Ruse organizează o misiune de destabilizare a societății române

Veste importantă! Pensii mai mari doar pentru anumiți pensionari

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

E SUPERBĂ ! DACIA SPRING: REVOLUȚIA ELECTRICĂ „BY DACIA” – Cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa

Publicat

in

De

  • Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa.
  • Primul model de segment mini al gamei Dacia, cu 4 locuri încăpătoare.
  • O ofertă ideală atât pentru serviciile de mobilitate cât și pentru clienții particulari.

Boulogne-Billancourt, 3 martie 2020 – Fidelă reputației sale de ingeniozitate, Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

În ultimii 15 ani, Dacia și-a lăsat amprenta asupra pieței auto, reușind două adevărate revoluții prin modelele Logan (pe piața vehiculelor noi) și Duster (în segmentul SUV).  Marca a știut să evolueze și să se adapteze nevoilor utilizatorilor rămânând fidelă valorilor sale : o ofertă de mașini simple, moderne, fiabile și robuste, la prețul corect. Un adevărat success story care i-a permis să seducă 6,5 milioane de clienți și să se impună ca lider european al vânzărilor către persoane fizice cu modelele Logan, Sandero și Duster.

O nouă rEVoluție Dacia

Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.

Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021. 

Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică.

Un mini electrizant.

Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.

O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.

Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.

Un viitor comercial aflat sub semnul a două utilizări distincte.

Beneficiind de o motorizare 100% electrică și de o baterie adaptată pentru o utilizare cotidiană, Dacia Spring răspunde nevoilor pragmatice de mobilitate urbană și interurbană. Robust, vehiculul oferă atât clienților particulari, cât și proprietarilor de flote, toate avantajele mașinilor electrice: ușurința în manevrare, funcționarea silențioasă, absența vibrațiilor, emisiile zero. În plus, alimentarea este simplă, iar nevoile de întreținere ale vehiculului sunt reduse.

Dacia Spring reprezintă astfel o soluție ideală pentru noile servicii de mobilitate, precum flotele de vehicule în car-sharing. Versiunea de serie va fi propusă așadar și pe această piață, în care Grupul Renault este deja angajat cu cea mai mare flotă de vehicule în car-sharing din Europa (7 800 ZOE, Kangoo Z.E. și Twizy).

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate

PROFIT 24 TV LIVE

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

SUSTINE INDEPENDENTA NOASTRĂ

Dacă esti multumit de activitatea noastra si crezi ca facem o presa libera, ne poti sprijini sa continumam in slujba ta, fara a fi nevoiti sa facem contracte cu statul

În Trend