Conecteaza-te cu noi

AUTO

Anvelopele eco-friendly în viitor și alte noutăți pentru motoriști

Publicat

in

Probabil fiecărui șofer îi este cunoscută situația când este în pană în cel mai nepotrivit moment. Din fericire această problemă va rămâne în trecut, datorită cercetărilor companiilor producătoare de anvelope. În 2020 vor apărea anvelope Michelin care se pot auto-repară în urma dezumflării.

Anvelope fără aer

Compania Michelin a lansat recent un prototip de anvelope care nu necesită să fie umflate. Acesta este testat ca parte a unui program comun cu General Motors, care speră să lanseze producția până în 2024. Bridgestone, compania japoneză de anvelope, testează un design unic de anvelope airless. Aceste inovații sunt doar punctul de început a unor schimbări majore, care pot include chiar și reformarea anvelopei pentru a mări securitatea, performanța, confortul, durabilitatea și economia petrolului.  

Anvelope printate 3D

Odată cu dezvoltarea imprimantelor 3D apare posibilitatea de a imprimaanvelope de iarnăde vară și all seasons.

CEO-ul Michelin Florent Menegaux a anunțat în luna iunie că echipa de producere este în proces de cercetare a unor metode noi de fabricare a anvelopelor, care să fie o alternativă pentru cauciucul natural.

Înlocuirea cauciucului

O plantă de cauciuc produce materialul raw timp de 7 ani. Cu excepția duratei de producere, o problemă constă și reciclarea acestuia. În fiecare an, aproximativ 200 de milioane de anvelope sunt aruncate peste tot în lume. O parte dintre ele sunt reutilizate, însă este un proces îndelungat, anevoios și costisitor. Scopul companiilor producătoare este să înlocuiască 80% din cantitatea existentă de anvelope, cu altele, produse din materiale eco-friendly. 

Păpădii

Păpădiile sunt văzute drept plante inutile de majoritatea oamenilor. Totuși, dezvoltatorii germani vor să utilizeze aceste flori ca material de bază pentru anvelopele viitorului. Cauciucul obișnuit, cunoscut ca taraxagum, este produs în 5-10 ani. O altă sursă de extragere a materialului este planta de păpădie, care crește în mai puțin de un an. 

Levitație magnetică

O soluție mai radicală este levitație magnetică, care suspendă anvelopa prin câmpuri magnetice. De asemenea, folosește inteligența artificială „pentru a simți, decide, transforma și interacționa”. „Fabricat din polimer super-elastic, structura bionică a anvelopei are o flexibilitate similară cu cea a pielii umane,  permițându-i să se extindă și să se contracte la fel ca mușchii umani.” a declarat un reprezentant al companiei care își asumă acest proiect ambițios. Secțiunile benzii de rulare au fost remodelate pentru a fi mai sigure în condiții umede de drum.

Anvelope liniștite 

Compania Bridgestone folosește o combinație de goluri și știfturi de dimensiuni microscopice pentru a îmbunătăți semnificativ manevrarea și frânarea pe gheață. Anvelopa QuietTrack  lansată recent de compania japoneză reprezintă un amestec nou din compuși de cauciuc cu un design special al benzii de rulare pentru a reduce zgomotul în timpul circulației. Zgomotul anvelopelor nu este observat  de cei mai mulți șoferi care conduc mașini cu combustie internă, însă acesta devine un iritant major într-un vehicul electric, mai liniștit. 

O altă actualizare în domeniu este un kit care poate fi utilizat  pentru a umple anvelopa cu o spumă care sigilează temporar toate tipurile de defecțiuni. De asemenea, producătorii auto modifică materialul fr producere din oțel în aluminiu, ori chiar fibră de carbon.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

LIDER ȘI ANUL TRECUT – Dacia a vândut în 2019 peste 55.000 de vehicule în România

Publicat

in

  • Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață.
  • Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități.

Pe o piață românească tot mai concurențială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018.

Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenția unei categorii largi de clienți, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care și-a dovedit, odată în plus, pertinența și utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.

Rezultatele bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare fiecărui model în parte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero.

Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp – Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății Vaticanului.

O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.

Cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Vânzări pe piețele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.



Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

APARE ? Lege pentru interzicerea înmatriculării în România a mașinilor sub Euro 4

Publicat

in

Primarul municipiului Iași, Mihai Chirica, a declarat, joi, în cadrul unei conferințe de presă, că a elaborat un proiect legislativ care prevede ca în România niciun vehicul care are o normă de poluare sub Euro 4 să nu mai poată fi înmatriculat. Primarul Iașiului a spus că toate celelalte vehicule sub Euro 4 care au fost înmatriculate până la apariția acestei legi „rămân și fac parte din parcul național al României”.

” Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4. La articolul 2 menționăm că interdicția nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie și vehiculelor utilizate de către instituțiile de intervenție și apărare, așa cum sunt prevăzute de lege. Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai știu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale și se supun altor legi. Motivația principală este legată de faptul că toate statele europene, așa cum e și pe site-ul Comisiei Europene, și-au făcut un plan de măsuri privind creșterea calității aerului. A doua motivație este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană și le-a propus pentru perioada de finanțare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris și investiții în tranziția energetică, energia de resurse regenerabile și combaterea schimbărilor climatice. Nu știu dacă prioritățile sunt în ordinea enumerată de CE dar cred că stau pe același punct”, a afirmat primarul Mihai Chirica, potrivit Agerpres.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend