Conecteaza-te cu noi

ACTUAL

ANUNŢ DE LA MAI:  In 2019 , fără admitere la școlile de agenți și subofițeri 

Publicat

in

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat, vineri, că la școlile de agenți și subofițeri din subordine nu se mai organizează admitere în 2019, locurile fiind ocupate la capacitate maximă cu cei peste 5.700 de elevi din seriile august-septembrie 2018 și ianuarie 2019. Se va organiza admitere la Academia de Poliție și la școlile din subordinea Ministerului Apărării Naționale. ”În sesiunile august/septembrie 2018, respectiv ianuarie 2019, au fost organizate examene de admitere la școlile de agenți și subofițeri din cadrul MAI, astfel încât la momentul actual, în aceste școli se pregătesc, la capacitate maximă, două serii de elevi, totalizând peste 5.750 de elevi. În aceste condiții, în anul calendaristic curent nu va exista posibilitatea tehnică pentru a mai putea fi organizată o nouă sesiune de admitere”, a anunțat, vineri, MAI, printr-un comunicat de presa.

Potrivit documentului, o nouă sesiune de admitere la școlile postliceale ale MAI va fi organizată în prima parte a anului 2020, conform graficului ce va fi comunicat în timp util. ”Școlarizarea în două serii într-un singur an a fost organizată pentru a contribui la reducerea deficitului de personal care se manifesta la nivelul anilor 2016 și 2017. Astfel, în perioada 2017 – 2019 au fost organizate 4 sesiuni de admitere și au terminat 5 serii la fiecare școală postliceală a MAI, totalizând aproximativ 13.000 de absolvenți”, a mai transmis MAI. Sursa citată precizează că, se va organiza admitere la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza”, în sesiunea iulie-august 2019, pentru toate specializările (ordine și siguranță publică, drept, instalații pentru construcții – pompieri, arhivistică). Activitățile de recrutare a candidaților vor demara în cursul lunii aprilie 2019. La instituțiile de învățământ ale Ministerului Apărării Naționale care pregătesc personal pentru nevoile M.A.I. se vor organiza sesiuni de admitere, potrivit graficelor de activități proprii acestora.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, afirmă că mafia s-a modernizat mai mult decât justiția

Publicat

in

De

Cătălin Predoiu spune că grupurile organizate de infractori s-au dotat cu tehnică, de la aparatură de bruiaj, drone și microfoane, precizând că în ultimii ani crima organizată s-a modernizat mai mult decât parchetele.

Predoiu a spus că Legislativul şi Executivul trebuie să se concentreze şi pe logistică şi pe pregătirea profesională a magistraţilor.

„În ultimii ani Legislativul şi Executivul s-au concentrat pe legile justiţiei şi codurile penale. Desigur, acestea trebuie aduse la zi, însă cred că cel puţin în egală măsură trebuie să ne concentrăm pe logistică şi pe pregătirea profesională a magistraţilor şi grefierilor. Schemele de personal din justiţie sunt incomplet acoperite, avem instanţe şi parchete care lucrează în condiţii imobiliare precare, dotările tehnice de la birotică la mijloace tehnice de anchetă lipsesc. Bugetul de investiţii al ministerului a acoperit la această oră în proporţie de 21 la sută pe 2020. Desigur vor urma rectificări bugetare, sunt în legătură cu ministrul Finanţelor. Schema de personal a Ministerului Public include aproximativ 800 de posturi vacante, la instanţe avem aproximativ 600 de posturi vacante, pensionările s-au înmulţit, mai ales în contextul polemicilor politice privind pensiile de serviciu”, a declarat Predoiu.

El a menţionat că în ultimii ani crima organizată s-a modernizat mai mult decât parchetele.

„Vă informez documentat pe baza discuţiilor cu Ministerul Public că grupurile organizate de infractori se dotează cu tehnică, de la aparatură de bruiaj, la drone şi microfoane ambientale pentru a preveni şi paraliza acţiunile echipelor de anchetă, ceea ce este foarte grav. În ultimii ani, crima organizată s-a modernizat mai mult decât parchetele. E un fapt şi în acest context cred că devine legitimă întrebarea ce fel de stat vrem să fim? Se lucrează pe o strategie de dezvoltare a sistemului judiciar 2015-2020 din care s-au realizat aproximativ 16 la sută din măsuri. Din 153 de măsuri prevăzute în strategie, 24 sunt aplicate, restul nerealizate sau neiniţiate”, a mai afirmat Predoiu, informează news.ro

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Vești pentru români! Cât trebuie să plătiți pentru pașaportul electronic

Publicat

in

De

Vești pentru toți românii! Pașaportul simplu electronic poate fi eliberat, la cerere, tuturor românilor. Valabilitatea acestuia este de la 10 ani pentru cei cu vârste de peste 18 ani, la cinci ani pentru cei cu vârste între 12 și 18 ani , și trei ani, în cazul copiilor de până la 12 ani.

Eliberarea pașaportului simplu electronic se poate depune personal la serviciile aferente în funcție de domiciliu, iar cei care locuiesc în străinătate pot adresa solicitarea misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale României. Începând din vara anului trecut, a fost introdusă și varianta programării online.

În ceea ce privește taxa, ea este de 258 de lei pentru persoanele care au împlinit 12 ani și de 234 de lei, pentru copiii cu vârste ce n-au împlinit 12 ani.

Pentru efectuarea plății se poate folosi varianta online, în sistem internet banking sau de la băncile unde solicitantul are cont bacar, prin virament către conturile deschise de către fiecare instituţie a prefectului. De asemenea, se poate plăti numerar sau cu cardul bancar la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, la casieriile instituţiilor prefectului şi la casieriile unităţilor CEC Bank. Mai există și mandatul poștal.

Dovada plății trebuie să conțină, potrivit Avocatnet, o serie de date obligatorii, respectiv numele, prenumele, CNP-ul persoanei beneficiare, tipul documentului solicitat, contul IBAN, codul fiscal şi denumirea instituţiei prefectului judeţului (sau municipiului Bucureşti) unde va fi depusă cererea de eliberare a documentului, precum și suma de plată.

Pașaportul poate fi ridicat de la serviciul public comunitar sau de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate unde a fost depusă cererea ori, după caz, de la serviciul public comunitar sau de la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate pentru care a optat solicitantul. În baza unei cereri separate, pașaportul poate fi livrat și prin curier, contra cost.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend