Conecteaza-te cu noi

ECONOMIC

ALERTA ! Marile companii străine arată obrazul lui Pic şi Poc – FUCHS îşi cere drepturile şi solicită primăriei să îşi facă treaba ! DOCUMENT

Publicat

in

– Alte firme mari din oraş anunţă că iau serios în calcul mutarea din Curtea de Argeş
– Primarul Pic mizeaza pe cetăţenii creduli şi le mai dă un platou cu tămbălău şi ansambluri nearticulate

Abia a trecut o jumătate de an de la şedinta unicat a Consiliului Local Curtea de Arges în care un primar copy paste si trupa de trepăduşi au majorat taxele şi impozitele local cu 25 % fără a se consulta cu oamenii simpli sau cei din mediul de afaceri şi, iată, apar primele efecte ale îngâmfării şi neputinţei primarului. Ba, mai mult, dacă ţineţi minte, în nesimtirea specifică, primarul PIC nu a lăsat oamenii de afaceri prezenţi în sală sa îsi expună opiniile referitoare la majorarea nejustificată de taxe şi impozite, jignindu-i efectiv, atat pe ei cât şi miile de angajaţi pe care îi reprezentau. Imediat după acest episod, mai muţti directori şi patroni de companii luau în calcul mutarea afacerilor din Curtea de Argeş dar, cu gandul la miile de oameni care lucrează aici, au amânat decizia în speranţa că, din taxele majorate substanţial fără a ţine deloc seama de vocea lor, primăria va face şi ceva investiţii atăt de necesare şi marilor companii sau, dacă vreţi, le va mulţumi cu diverse lucrări necesare pentru faptul că au avut curajul să investească miliarde în Curtea de Argeş.

Dar acest lucru nu s-a întamplat şi nu mai este un secret că si marii directori sau patroni de companii din oraş au ajuns la concluzia că, aşa cum repetăm şi noi periodic, Curtea de Argeş are cel mai slab primar şi cel mai prost Consiliu Local din istoria oraşului. Efectele supărării pe bună dreptate a acestor oameni de afaceri ar putea fi catastrofale pentru oraş, cert este ca la ora actuala două mari companii iau serios în calcul mutarea fabricilor din Curtea de Arges iar o alta, la fel de mare, şi-a arătat dezamăgirea faţă de actuala administaţie a oraşului, printr-o adresă oficială in care îşi exprimă clar nemulţimirile faţă de condiţiile pe care este nevoită să le îndure pentru a-şi putea desfăşura activitatea în Curtea de Argeş. Vorbim de compania Fuchs, unul din marii investitori germani din zonă, care a transmis o adresă (vezi FOTO) în care punctează incompetenţa actualei administraţii a oraşului în frunte cu primarul PIC. Textul adresei este cate se poate de clar şi ar trebui să dea de gandit şi miilor de argeşeni care se complac în a accepta haosul din oraş. Aceiaşi locuitori ai urbei pe care primarul Pic îi vede ca pe nişte cetăţenii creduli şi, pentru a-i păcăli şi a-i face să uite de nrealizările sale, le dă un platou cu tămbălău şi ansambluri nearticulate. Din fericire, nu poate face acelaşi lucru şi cu marii investitori care au simtit deja ce hal de primar si de Consiliu Local are Curtea de Argeş. Un aşa hal, incat , la un moment dat , este posibil ca marile firme să spună STOP şi să îşi mute afacerile in alte localităţi.Dar,dacă asta se va întâmpla, din nefericire, de suferit vor avea tot argesenii simpli care vor rămîne şomeri şi cu un buget drastic redus după plecarea marilor companii.

N.B. Demersul FUCHS, unul firesc intr-o ţară normală dar care atrage atenţia unor serioase carenţe în administraţia oraşului, nu va fi relatat de presa pupincuriştilor şi lingăilor. Acolo veţi citi doar ode despre măreţele relizări ale lui PIC şi POC care sunt cuantificate in metri cubi.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

E oficial: Diurne de până la 140 euro/ zi pentru militarii, jandarmii și polițiștii cu misiuni in afara țării

Publicat

in

De

Diurnele militarilor, jandarmilor și polițiștilor care desfășoară misiuni în străinătate, fie ele de pace sau în teatre de război, au fost majorate, ajungând acum la valoarea primită de personalul statelor aliate României, potrivit unei hotărâri de Guvern oficializate chiar azi.

Concret, după cum reiese din Hotărârea Guvernului nr. 46/2020, document publicat azi în Monitorul Oficial, de-acum, diurna celor care participă la misiuni în afara granițelor țării este de până la 140 de euro/zi.

Mai exact, cei ce participă la misiuni de apărare colectivă, de răspuns la crize și misiuni de pace primesc diurnă în valută, care are următoarele valori:

  • ofițerii – 140 de euro/zi;
  • maiștrii militari, subofițerii, agenții de poliție și agenții de poliție penitenciară – 130 de euro/zi;
  • alte categorii de personal – 120 de euro/zi.

Pe de altă parte, cei ce participă la misiuni umanitare în străinătate beneficiază de următoarele valori ale diurnei:

  • ofițerii – 70 de euro/zi;
  • maiștrii militari, subofițerii, agenții de poliție și agenții de poliție penitenciară – 65 de euro/zi;
  • alte categorii de personal – 60 de euro/zi.

Anterior, așa cum stabilea Hotărârea Guvernului nr. 1.086/2004, cei ce participau la misiuni în străinătate primeau o diurnă de doar 45 de euro/zi. De asemenea, legislația veche nu făcea distincție între cei ce participau la misiuni militare sau de pace și cei ce participau la misiuni umanitare, astfel că toți participanții la misiuni în străinătate primeau aceeași diurnă, respectiv 45 de euro/zi.

Notă: Ținând cont de faptul că HG nr. 1.086/2004 este un document cu caracter militar, iar Legea nr. 202/1998 stabilește că astfel de acte normative nu se publică în Monitorul Oficial, conținutul actului normativ care stabilește sporurile specifice si drepturile de diurnă, cazare si hrană cuvenite personalului participant la misiuni în afara teritoriului statului român nu este public.

Potrivit HG 518/1995, personalului trimis în străinătate i se acordă o indemnizație de deplasare, compusă din diurnă, care este o sumă zilnică pentru acoperirea cheltuielilor cu hrana sau cu transportul local, și din indemnizația de cazare, care este, așa cum și numele o indică, o sumă cu ajutorul căreia cei aflați în misiune își acoperă cheltuielile cu cazarea.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

Adio mașini cu volan pe dreapta. De când vor fi interzise în Argeș și CÂT COSTĂ SĂ SCHIMBI VOLANUL

Publicat

in

Mai ieftine decât cele obişnuite, maşinile cu volanul pe dreapta au fost preferate de românii cu un buget mic pentru cumpărarea unui autoturism la mâna a doua. Poliţiştii şi instructorii auto le consideră însă adevărate pericole în trafic. Autoturismele cu volan pe dreapta aduse din Regatul Unit nu vor mai putea circula de anul viitor în România, dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Român. Operațiunea presupune modificarea mașinii și mutarea comenzilor cu tot cu volan pe partea stângă, o cheltuială de cel puțin două mii de euro.  Mai ieftine decât cele obişnuite, maşinile cu volanul pe dreapta – au fost preferate – în principal – de românii cu un buget mic pentru cumpărarea unui autoturism la mâna a doua. Poliţiştii şi instructorii auto le consideră însă adevărate pericole în trafic. Numai anul trecut, 45 de români şi-au pierdut viaţa în accidente în care au fost implicate maşini cu volanul pe partea dreaptă. În peste 90% dintre aceste cazuri s-a stabilit că vina a fost a şoferilor care conduceau astfel de maşini. În primul rând pentru că nu se pot asigura corespunzător atunci când efectuează manevra de depăşire. Adoptarea acordului privind Brexit şi ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană estimată pentru finalul acestei luni vor aduce schimbări, în România, pentru cei care au maşini cu volan pe dreapta. Din prima zi a anului următor, dacă Marea Britanie nu va prelungi perioada de tranziţie după ieşirea din UE, maşinile din Regatul Unit nu vor mai putea circula pe drumurile publice de la noi dacă nu vor fi reomologate de Registrul Auto Roman. Statisticile Registrului Auto Român arată că – anul trecut – în ţara au fost aduse cu o treime mai puţine autorisme din Irlanda şi Marea Britanie decât în 2018. Potrivit Registrului Auto Român, vehiculele cu volan pe dreapta aduse din Marea Britanie şi Irlanda vor putea fi înmatriculate în aceleaşi condiţii până la sfârşitul anului. Regulile se schimbă din 2021 data de la care mașimile aduse din Anglia vor mai putea circula doar daca se schimbă volanul pe partea dreapta iar apoi se merge pentru omologarea individuala de la RAR.

Cat costă țși cât dureaza operatiunea de schimbare a volanului?

Masinile care pot fi transformate din masini cu volan pe dreapta in masini cu volan pe stanga sunt acele modele care au fost vandute in ambele variante. Nu se poate transforma o masina care a fost produsa exclusiv cu volan pe partea dreapta. Insa majoritatea modelelor cumparate de romani sunt modele populare care au fost produse cu ambele tipuri de pozitie a volanului. In plus, ca sa poti schimba un volan de pe dreapta pe stanga ai nevoie de o masina donatoare, asa ca inainte sa te apuci de aceasta lucrare asigura-te ca ai gasit o masina pentru dezmembrat cu toate piesele necesare.  Totul depinde de cine face aceasta schimbare. In general, trebuie cineva cu experienta, care a mai facut asta de mai multe ori, deoarece, un cablu taiat si montat incorect va duce la nefunctionarea intregii masini. Sau ne vom trezi cu multe becuri aprinse in bord, ceea ce nu ne dorim sub nicio forma. Exista mecanici specializati pe asa ceva, adica pe transformari de genul acesta, iar termenul de executie este in jur de 6 zile, daca au toate piesele disponibile. Insa dureaza mult mai mult sa faci rost de toate piesele necesare, mentionate mai sus. Asadar, dupa ce ai facut rost de toate piesele, mai dureaza circa o saptamana pana cand te vei putea urca intr-o masina cu volan pe stanga. În ceea ce privește prețul, acesta depinde de masina. Daca vorbim de o masina mai veche, pretul pieselor poate sa fie destul de mic la dezmembrari. Insa la masinile vechi de maximum 10-12 ani, o sa cheltui pe piese cam 1000-1500 de Euro cel putin. Piesele sunt destul de scumpe deoarece sunt de pe masini cu volan pe stanga, piese care au mare cautare. In plus, pe manopera o sa mai dai in jur de 500 de Euro, dar acest pret poate ajunge si la 1000 de Euro daca este o masina greu de convertit. Pe piata sunt oferte cuprinse intre 300 si 1000 de Euro, unele oferte fiind chiar dedicate unui anumit tip de masina. Insa convertirea volanului este genul acela de lucrare la care mecanicul iti spune ca a intalnit dificultati si ca pretul a crescut. La aceste preturi se adauga si tariful de 1050 lei pentru omologarea individuala de la RAR.

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend