Free blog counter
spalatorie haine Bucuresti | realizare site web

5 alimente cu o concentraţie mare de zahăr pe care le consumăm frecvent

Facebook Twitter Google+
5 alimente cu o concentraţie mare de zahăr pe care le consumăm frecvent

Dacă zahărul pare nelipsit din dieta ta de viaţă, e necesar să faci anumite modificări.  Începe prin a mânca mai multe fructe şi legume. Bea mai multă apă. Verifică etichetele produselor alimentare şi optează pentru cele care nu au zahăr. După câteva săptămâni vei fi surprins de cât de puţin îţi lipseşte.

Medicul Florin Ioan Bălănică, specializat în Medicină Personalizată şi Nutriţie, explică pentru CSID cum ne putem îngrăşa de la produsele pe care le consumăm zilnic, deşi avem impresia că nu conţin zahăr.

Fructele uscate

Par o opţiune sănătoasă, însă, în realitate, sunt pline de zahăr. Nu pentru că sunt îndulcite de către producători, ci pentru că procesul de deshidratare elimină apa şi duce la o concentraţie mai mare de zahăr. Aşa se face că fructele conţin mai mult zahăr în varianta uscată decat în cea naturală.

Cerealele tip musli sau cu fructe uscate

Toate vin cu o promisiune de marketing şi câteodată cu premii: fie că te ajută să slăbeşti, fie că îţi dau energie, fie că îţi îmbunătăţesc digestia. Însa niciun producător nu spune care este de multe ori (nu întotdeauna) marea problemă a cerealelor: cantitatea mare de zahăr.

Acestea pot să conţină de la zahăr obişnuit, la sirop de porumb bogat în fructoză, sirop de malţ, miere şi alţi îndulcitori. Dacă vrei un mic dejun sănătos, încearcă să iei cereale simple si apoi să ţi le prepari singur în combinaţii sănătoase, evită-le cu desăvârşire pe cele cu ciocolată cu lapte sau albă.

Sucul de fructe/fresh-ul

E foarte greu să găseşti o băutură sănătoasă, fără o cantitate imensă de zahăr, în afară de apă. Chiar si apa vitaminizată este o alegere nerecomandată din acest punct de vedere, deoarece s-a dovedit a conţine uneori o cantitate de zahăr la fel de mare ca cea conţinută de Cola.

Recomand pacienţilor mei să bea apă plată sau minerală. Este cea mai sănătoasă variantă şi cea mai ieftină. Sucul de fructe poate fi doar sporadic o opţiune. Cu o cantitate redusă de pulpă, acesta nu declanşează senzaţia de saţietate, dar aşa apare consumul exagerat de zahăr din sursă naturală.

Batoanele de cereale

Aceste gustări „sănătoase” au o cantitate mare de zahăr. Uneori, conţin feluri diferite de îndulcitori. E esenţial să ştii câteva reguli de nutriţie înainte de a le consuma sau să citeşti cu atenţia eticheta produsului respectiv.

Iaurturile

Iaurturile sunt bogate în calciu şi proteine, dar excelează la capitolul zahăr. Chiar şi iaurturile cu conţinut scăzut de grăsimi pot conţine până la 33 de grame de zahăr la o porţie. Alege deci cu atenţie şi citeşte etichetele înainte.

Mierea

Mierea conţine fructoză în cantităţi mari, apă şi minerale. Singurul efect benefic este cel enzimatic, de care noi nu putem beneficia, asta din cauza transportului, depozitării şi diferenţelor de temperatură. Mierea nu este fundamental sănătoasă, conţine cantităţi mari de zaharuri si nu trebuie consumată cu regularitate, în special de persoanele supraponderale şi de copii.

Mulţi dintre noi devoltă o anumită dependenţă pentru zahăr. Cu toate astea, nu avem nevoie de el atât de mult pe cât credem. De fapt, ne putem antrena papilele gustative să se bucure de lucruri care nu sunt la fel de dulci.

Încearcă să tai desertul din regimul tău de viaţă, măcar o dată pe săptămână. De exemplu, renunţă să mai mănânci ceva dulce după cină. Începe să introduci mai puţin zahăr în cafea sau cereale. În timp, nu vei mai simţi nevoia de dulce.

Ceaiul

Multe ceaiuri populare au o cantitate surprinzătoare de zahăr. Ceaiul cu aromă de lămâie are aproximativ 32 de grame de zahăr pe sticlă. O ceaşcă de suc de mere are 24 de grame. Poţi controla cantitatea de zahăr dacă îţi prepari singur ceaiul, nu îl cumperi din comerţ.

Facebook Twitter Google+

Redactor colaborator

Facebook Comments

Mai poti citi si....