Conecteaza-te cu noi

AUTO

4 mituri despre scutul de motor

Publicat

in

Componentă esențială a fiecărui autoturism, motorul are nevoie permanentă de protecție în fața factorilor de mediu și a posibilelor obiecte dure peste care mașina ar fi nevoită să treacă. În fața prafului de pe carosabil, a pietrișului, a materialului antiderapant sau a bordurilor înalte, motorul ar putea avea de suferit, dacă nu este învelit de un scut de motor. În lipsa unui astfel de accesoriu, drumurile tale în service s-ar putea înteți, iar bugetul tău s-ar putea subția cu atât mai mult cu cât autoturismul pe care îl conduci intră mai des în contact cu obstacolele menționate anterior.

Știm cât de mult îți iubești mașina și cât de mult încerci să o ferești de situații neplăcute, în care aceasta ar ceda, așa că ne-am gândit să îți venim în ajutor și să îți prezentăm cele mai des întâlnite mituri despre scuturile de motor, pentru a te convinge că și tu ai nevoie de o astfel de protecție pentru autoturismul tău.

1. Un scut de motor costă mult

FALS – în comparație cu alte accesorii auto pe care le poți achiziționa pentru călătorii superioare celor de care te bucuri acum, dar și luând în considerare avantajele unui scut de motor, aceasta se poate dovedi a fi una dintre cele mai inteligente investiții pe care le vei face vreodată pentru mașina ta. Cu o garanție de minimum 24 de luni și un material dur, care rezistă în fața șocurilor cauzate de contactul puternic cu obiecte contondente peste care poți trece cu autoturismul, scutul de motor metalic va reprezenta un real upgrade pentru mașina ta.

Prețul unui astfel de accesoriu auto pornește de la 250 de lei și poate ajunge până la 600 de lei, în funcție de modelul pe care ai ales să îl conduci. Punând în balanță avantajele cu care acesta vine la pachet cu contravaloarea sa, montarea unui scut de motor este o afacere din care ai numai de câștigat pe termen lung.

2. Scutul de motor din metal îngreunează mașina

FALS – deși te-ai putea gândi că metalul este un material greu, un scut de motor fabricat în totalitate din fier nu îți va îngreuna mașina. În funcție de mărimea autoturismului pe care intenționezi să montezi scutul, greutatea acestei componente auto poate cântări de la 3 la 7 kilograme, deci cam la fel de mult cu o geantă mai voluminoasă de voiaj.

Capacitatea de funcționare a mașinii tale nu va fi cu absolut nimic afectată, ba e posibil să observi îmbunătățiri ale experienței la volan.

3. Scutul de motor se schimbă numai în service

FALS – chiar dacă mărimea unui scut de motor este posibil să te impresioneze, e important să știi că nu vei avea nevoie de vreun specialist în domeniul auto pentru a-l monta. Poți face acest lucru chiar pe locul de parcare.

Singurul aspect de care trebuie să te îngrijești înainte de a trece propriu-zis la treabă este să securizezi mașina pe un cric stabil, pe care să îl suplimentezi cu o piatră de dimensiuni mari sau un al doilea cric. Imediat ce ai ridicat mașina, poți observa locurile unde urmează să prinzi cele cel puțin patru cleme cu care fiecare scut auto este prevăzut. Odată fixate acestea, ești gata să faci drumuri în siguranță.

4. Scutul auto încinge motorul

FALS – deși la prima vedere vei fi tentat să crezi că scutul de motor va izola complet componentele auto pe care le acoperă, această impresie este falsă. Găurile de aerisire cu care acesta este prevăzut va permite aerului rece, din exterior, să circule nestingherit către piesele protejate de scut, ca și cum acesta nu ar fi montat pe mașină. În felul ăsta, motorul va primi în permanență aer proaspăt, care îi va permite răcirea în siguranță.

Nu te lăsa ademenit de miturile nefondate, descrise mai sus, și comandă un scut de motor pentru Volkswagen, indiferent de modelul pe care îl conduci, cum ar putea fi un scut de motor pentru Golf 4, dacă vrei ca experiențele tale la volan să fie lipsite de situații neprevăzute.

Comenteaza cu profilul de FB

ACTUAL

Atenție cumpărători! Mașinile care au avut daune se vând lejer în România

Publicat

in

De

Un autovehicul second-hand din şase (60%), verificat pe InspectorAuto.ro în 2019, a avut cel puţin o daună, iar 425 dintre acestea au fost cu daună totală, arată o analiză de specialitate, realizată de către reprezentanţii platformei de profil.

Sondajele realizate anul trecut de aceeaşi platformă arătau că 90% dintre respondenţi au declarat că este mai important să cunoască istoricul de daune înainte de achiziţie, şi nu istoricul de kilometri aşa cum s-ar fi aşteptat toată lumea.

În acelaşi timp, un alt studiu realizat în 2019, pe un eşantion de 1.000 de anunţuri cu maşini second-hand publicate pe internet, menţiona faptul că cele mai multe maşini cu daune au fost sub 10.000 de euro, urmate de cele între 10.000 şi 15.000 de euro şi de cele între 15.000 şi 30.000 de euro.

„Şi totuşi, în România, încă se pot vinde lejer maşini care au avut daune majore pentru că deşi procentul celor care verifică maşina înainte de cumpărare a crescut simţitor, majoritatea cumpărătorilor merg în continuare pe noroc. Maşina frumoasă, povestea vânzătorului, preţul mic, dotările multe şi kilometri puţini fac din maşina second-hand ispita perfectă, care ia efectiv minţile cumpărătorului şi trece peste tot planul pe care şi l-a făcut iniţial cu privire la riscuri şi paşii de urmat. Pentru anul 2020, exigenţa cumpărătorilor şi gradul de conştientizare a riscului cresc simţitor şi totodată îşi fac loc din ce în ce mai mult servicii adiacente tranzacţiei cu maşini rulate cum ar fi garanţia, istoricul maşinii, verificarea tehnică, etc. Aceste servicii ajută cumpărătorul să facă o alegere cât mai bună şi în acelaşi timp ajută foarte mult vânzătorii oneşti să vândă mai mult şi mai repede”, subliniază reprezentanţii InspectorAuto.ro.

Platforma InspectorAuto.ro oferă istoricul de kilometri şi daune al unei maşini second-hand pe baza seriei de şasiu şi are în baza de date informaţii atât pentru maşinile din România, cât şi pentru maşini aduse din Olanda, Belgia, Franţa, Italia, Germania.

Conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în 2019, numărul autoturismelor second-hand înmatriculate a fost de 444.601 unităţi, în scădere cu 6,13% comparativ cu anul 2018, când s-au importat 473.616 de maşini rulate, conform Agerpres.

Vezi și Ar fi mutarea anului 2020! Frații ‘Dedeman’ ar putea provoca un real cutremur

SURSE Începe marea curățenie, după ce apropiata lui Liviu Dragnea a pierdut șefia

Vești mari! Mai multe zile libere pentru anumiți români

Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult

ACTUAL

LIDER ȘI ANUL TRECUT – Dacia a vândut în 2019 peste 55.000 de vehicule în România

Publicat

in

  • Fiecare model al gamei este lider în segmentul său de piață.
  • Vânzările Dacia pe piețele externe au depășit 681.000 unități.

Pe o piață românească tot mai concurențială, Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creștere și cu o consolidare a prezenței sale în toate segmentele în care este prezentă. Astfel, marca a livrat în total 55.463 de vehicule, față de 54.593 în 2018.

Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenția unei categorii largi de clienți, inclusiv a celor care au ales să își achiziționeze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care și-a dovedit, odată în plus, pertinența și utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla”, au purtat marca Dacia.

Rezultatele bune la nivel de marcă au fost dublate de cele corespunzătoare fiecărui model în parte. Podiumul celor mai populare autoturisme noi din România a fost ocupat, și în 2019, de trio-ul Logan, Duster, Sandero.

Disponibil, de la sfârșitul anului, și într-o versiune Stepway – inedită pentru un vehicul tricorp – Logan berlină rămâne cel mai bine vândut autoturism pe piața autohtonă, cu 20.433 vehicule livrate în 2019. Un succes completat de cel al modelului Logan MCV care, cu 4.096 unități vândute, rămâne break-ul preferat al românilor.

Duster și-a menținut poziția de lider detașat în segmentul SUV, cu 12.795 unități vândute, din care 70% în configurație 4×4. Modelul a beneficiat în cursul anului trecut de introducerea unei noi motorizări pe benzină, de 1.0 litri și 100 CP. Un exemplar special adaptat, cunoscut sub denumirea de „Papamobil”, utilizat în cursul vizitei în România a Papei Francisc, a fost înmatriculat, la sfârșitul anului trecut, de Statul Cetății Vaticanului.

O performanță foarte bună a înregistrat și modelul Sandero, ale cărui vânzări au ajuns la 11.799 unități, față de 10.218 în anul precedent. În mod remarcabil, versiunea cea mai accesorizată, Stepway, a reprezentat aproape 80% din volumele livrate.

Cu 2.523 unități vândute, Dokker a reușit în 2019 cele mai bune vânzări de la lansarea sa pe piața din România, în timp ce Lodgy (1.056 unități), a rămas lider în segmentul monovolumelor.

Vânzări pe piețele externe

Vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus piețele internaționale) au atins, anul trecut, 736.570 unități. În Europa (statele UE + EFTA), Dacia a comercializat 581.543 de autoturisme, și figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.



Comenteaza cu profilul de FB
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

PITEȘTI

Câmpulung

Mioveni

În Trend